Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 501529 times)

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2320 on: 05.06.2024, 22:36:33 »
Аз се чудя следното. Спирачката е разхлабена и локомотивът е оставен с навита ръчна. Тоест налягането в спирачните цилиндри е колкото атмосферното, следователно налягането в главния въздухопровод е по високо от атмосферното. При срязването и в главния налягането се изравнява с атмосферното. Следователно запасния резервоар се свързва с спирачните цилиндри и се стига до задържане. И то даже е екстрено, 5те атмосфери от запасния резервоар се разпределят в сп. цилиндър и се прилага налягане 3,5 атм. Във всички статии и репортажи, че и представители на депо Мездра твърдят, че локомотивът можеше да се блъсне във вагоните ако беше подкаран и ако не беше забелязано срязването. Има и манометри вътре, които отчитат предполагам. А при откачане и маневра от вечерта като е работено с директната спирачка също ще се изпусне въздуха от сп. цилиндри и заради разликата в наляганията описаният цикъл ще протече като се свържат гл. въздухопровод, запасен резервоар и командна камера. Кранмашиниста на автоматичната е оставена в средно положение и се заключва. Или? Смисълът на функционния вентил не е ли именно такъв - когато по някаква причина налягането в гл. въздухопровод падне, да се стигне до задържане?
А по отношение на новината от днес - коментарът мисля, че е излишен, че няма как това същество да се нарича локомотивен машинист.
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2321 on: 05.06.2024, 22:44:27 »
От последните 10-15 години насам не слушам какви тъпотии плямпат по телевизора журналя и псевдо експерти. Не гледам и новини. Правя така, защото отдавна спряха да предават безпристрастно и вярно информацията, а по-скоро работят да водят за носа гледащите ги.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2322 on: 05.06.2024, 22:55:20 »
Аз се чудя следното. Спирачката е разхлабена и локомотивът е оставен с навита ръчна. Тоест налягането в спирачните цилиндри е колкото атмосферното, следователно налягането в главния въздухопровод е по високо от атмосферното.
...
Кранмашиниста на автоматичната е оставена в средно положение и се заключва. Или? Смисълът на функционния вентил не е ли именно такъв - когато по някаква причина налягането в гл. въздухопровод падне, да се стигне до задържане?
Ми не. Като оставиш кранмашиниста на 3-то (изолирано) положение, той престава да поддържа налягането в главния въздухопровод и то постепенно спада до нула, а и да не го оставиш там, ако локомотивът не е под напрежение, налягането в цялата му пневматична система постепенно намалява до нула.
Това включва и запасните резервоари, и спирачните цилиндри.

След като изключиш локомотива, след най-много 2-3 часа (за старите локомотиви) налягането навсякъде е нула.
« Last Edit: 05.06.2024, 22:56:53 by bdz43r »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2323 on: 05.06.2024, 22:58:13 »
Въпросът е как действат спирачките на локомотивите.
При автобусите налягането отпуска спирачките и автобусът може да тръгне. Ако спадне налягането под определена стойност, спирачките заковават и той не може да тръгне от спряло положение, а ако се движи - спира.
Това е стандартна мярка за безопасност навсякъде, където загубата на енергия може да направи сериозен проблем или да се обърка с липса на команда.
« Last Edit: 05.06.2024, 23:00:09 by AAA »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2324 on: 05.06.2024, 23:06:29 »
Не знам за машината но вагоните имат една врътка за спирачките в коридорчето при входните врати, която се навива на ръка ако е паднал въздуха. Също за ръчно спиране ако е изпускат състава, ама трябва да си бърз да ги натегнеш на всички вагони, на един няма да спре цял състав. Навремето като не всички вагони и машини са имали въздуховоди точно така са спирали състава, с натягане на тези врътки на всеки вагон.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2325 on: 05.06.2024, 23:11:25 »
И на локомотивите, и на вагоните действат еднакво и не е баш като при автобусите. Действието е обратно (безопасно) само по отношение на връзките между отделните возила, но не и по отношение на отделното возило. Разчита се, че един влак се състои винаги от няколко возила и няма как всичките да останат без спирачка едновременно.

На теория, локомотив със срязани и двата маркуча за спирачните цилиндри няма да има спирачка (освен ръчна), но на практика всеки машинист би трябвало да го открие още преди да е разхлабил ръчната спирачка, така че въпросният влак по никой начин нямаше да тръгне в този вид. Локомотивът пък няма как да се блъсне във вагоните, защото вече е бил прикачен за тях.

Това разбира се не променя сериозността на деянието.
Не знам за машината но вагоните имат една врътка за спирачките в коридорчето при входните врати, която се навива на ръка ако е паднал въздуха. Също за ръчно спиране ако е изпускат състава, ама трябва да си бърз да ги натегнеш на всички вагони, на един няма да спре цял състав. Навремето като не всички вагони и машини са имали въздуховоди точно така са спирали състава, с натягане на тези врътки на всеки вагон.
Сегашните ръчни спирачки не стават за спиране и на един вагон. Те са само за осигуряване на място.
Старите вагони със спирачни будки и спирачни площадки имат ръчни спирачки с по-голямо предавателно отношение и спират повече.

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2326 on: 05.06.2024, 23:21:48 »
Иначе при скъсан влак налягането рязко пада, което по механичен път води до задържане. Освен ръчна вагоните имат и вентили по купетата, което свързват главния въздухопровод с атмосферата, налягането пада и тн.
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2327 on: 05.06.2024, 23:37:31 »
Някой с информация защо е направено това...? Пиян, полудял ли е?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2328 on: 06.06.2024, 07:31:47 »
Преди 10 години беше нормален (по-нормален и от повечето останали). Какво му се е случило не знам ама бях доста изненадан като разбрах кой е извършителя.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2329 on: 06.06.2024, 08:06:20 »
Ако е развил някакво заболяване, каквото си мисля, забравете да го осъдят. Най-много да го настанят за известно време на принудително лечение в психиатрична болница. Но и там не могат такива болни да ги държат до безкрайност, дори и да са опасни. Сетне ще го поставят под запрещение и ще го трудоустроят на работа, на която не може да прави такива бели. Но няма кой да го спре пак да ги направи в извънработно време. А тези заболявания се отключват и развиват обикновено защото "такъв е животът", "така е устроен светът", съответно някои хора са прекалено чувствителни и не могат да издържат на непрекъснатия стрес...
Преди 30 години, когато стана катастрофата при Любимец с международния за Мюнхен и загинаха няколко човека се оказа, че машинистът на товарния или помощникът беше, не знам, е нарушил всичките правила и нареждания на дежурния, та е подкарал влака право срещу международния.........защото разбрал, че жена му си има любовник и му изневерявала от години.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2330 on: 06.06.2024, 08:30:20 »
Възможно е да е бърнаут синдром. Случва се точно с най добрите служители. За съжаление у нас никой не обръща внимание на такива работи особено в градове като Лом. А би трябвало като човек има признаци на бърнаут да бъде поощряван и пуснат в по дълга почивка. При този дефицит на работници може би е добре да видят какво точно му е станало на човека да го лекуват и задържат на работа след това.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2331 on: 06.06.2024, 10:25:16 »
Изобщо не бих се учудил нашият неадекватен съд не само да не го хвърли в затвора, ами и даже да го оставят на работа, при тази липса на кадри, с което ще дадат много лош пример.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2332 on: 06.06.2024, 10:33:39 »
Факт е, че напрежението на работата може да побърка хората, и по-точно огромния натиск, който им се налага. Натискът да си като другите, да си успешен, да печелиш пари, да функционираш като машина. Следя ю тюб канала на един германец, който поради напрежение в работата и паралелно писане на дисертация, му гръмват бушоните и развива шизофрения. Съблякъл се на някаква гара чисто гол. Искал да скача от покрива на сграда. Лежал в психиатрията 6 месеца. На лекарства. След това напуска работа, спира лекарствата, става отшелник, сега живее на остров Крит, спи в колиби, пещери, каквото намери. И си е напълно нормален сега. След като излиза от матрицата и зарязва работата, започвайки да живее на свобода себе си, а не това, което се очаква от всички, оздравява. Факт. Такъв тип болест може да е признак, че живееш по начин, който противоречи на пътя на душата ти. И аз имах паник атаки на работата, които точно и само там са се проявявали, никога в друга ситуация. 2-3 години се борих в това разстройство. Ходих на психолог 1 година, не съм пил никакви лекарства. Но някакси успях да го преодолея от 5 години без да напускам същата работа, но беше голяма вътрешна работа и борба. Обществото ни принуждава да живеем по начин, противен на природата на нашата душа. Ние не сме направени, за да функционираме като роботи на работа по 8 часа на ден, а някои и по повече.
Матрицата е така направена, че за да си плащаш разходите, трябва да ходиш на работа. Но ако имаш изход от този омагьосан кръг, и имаш възможност да живееш в свобода, не ти се случват всички тези болести. Защото природата на душата е свободата. И само чувствайки и имайки свобода, може да бъде щастлива. Никой не иска да ходи на работа 40 години всеки божи ден. Колкото и интересна да е работата, всеки би искал да има повече отпуска. Защото отпуската означава свобода.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2333 on: 06.06.2024, 11:20:52 »
Имах подобен случай в една от миналите работи. Един от най добрите дългогодишни служители, идва на проверка някакъв от големите шефове и му се развика грубо на висок тон пред клиентите и други колеги за нещо което дори не беше виновен. Съответно този полудя отвърна му, срита и преби като куче шефа пред всички стана и си тръгна. Никой не можа да го спре. В крайна сметка май колегата успя да се измъкне безнаказано като му спряха последната заплата.Та това с бърнаута си е сериозен проблем.

« Last Edit: 06.06.2024, 11:22:50 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2334 on: 06.06.2024, 11:23:33 »
Има ли оправдание за подобно деяние? Несъзнателно може да рискува живота на хората под въздействие на нерви, съзнателно търси отмъщение?!? Това ли е начинът?
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2335 on: 06.06.2024, 11:27:08 »
След подобно деяние е абсурд да работи повече в железниците. Престъплението е тежко и няма основание за условна присъда, ако е вменяем. :rolleyes:

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2336 on: 07.06.2024, 00:34:39 »
Има ли оправдание за подобно деяние? Несъзнателно може да рискува живота на хората под въздействие на нерви, съзнателно търси отмъщение?!? Това ли е начинът?

мисля, че грешно разбра предишните 2 поста- те не бяха оправдаване.

Но и аз трябва ще отчета факта, че много хора не издържат и правят тъжни, опасни простотии като им гръмнат бушоните.
Да се режат спирачки на влак е по- необичайно... но замислете се колко често (поне веднъж седмично) четем истории за някой избеснял, заклал баща си/ майка си/ жена си/ мъжа си/ децата си... и не го прави като гениален план да вземе наследство, пък да не го разкрият... Ами след това се и самоубива... Това е огромен проблем... може би в манталитета ни е да не търсим помощ, да не споделяме

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2337 on: 07.06.2024, 07:20:36 »
Аз така в университета опуках един асистент затова, че момичетата на изпита ги пускаше "така", а с момчетата се е*аваше и не уважаваше труда им. Казах също на деканите, че а са тръгнали да го защитават и да ми налагат наказания, и те ще си го получат по същия начин. Размина се без последствия, след години този асистент го уволниха затова, че не защити в срок докторантура, а вече не може без докторска степен да си университетски преподавател. Преди това пак имаше процедура за уволнение, но се оттърва с няколко гласа. Но този с маркучите сто процента е развил нещо....
« Last Edit: 07.06.2024, 07:22:37 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2338 on: 07.06.2024, 08:49:50 »
Пореден тежък инцидент:  :(

Влакът се е движел със 110 км/час, когато е прегазил работниците

"Бързият влак, блъснал работник и ранил друг на жп линията в Плевенско, се е движел със 110 км/час, съобщи за БТА инж. Бойчо Скробански от Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.

Тежката жп катастрофа е станала в района на язовир "Горни Дъбник". Двама души са били блъснати от влак, като единият е загинал. От Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) уточниха, че инцидентът е станал с двама техни служители, които по това време са работели на железния път.

Инж. Бойчо Скробански обясни, че около 22:00 часа снощи подбивна машина, поддържаща железния път, заминава от гара Телиш към междугарието Телиш-Горни Дъбник. "Тя спира на определеното място за работа. От машината слиза технически ръководител и главен инженер на жп секцията във Враца. В този момент по съседния път №2 преминава бърз влак със скорост около 110 км/час помита техническия ръководител и го убива на място", добави Скробански.

Той обясни, че локомотивният машинист предприема бързо спиране, на около 700-800 метра спирачен път. "Вторият служител от въздушната струя е завъртян леко, натъртен е и с охлузвания. Жив е и адекватен. Оказана му е спешна медицинска помощ в болницата в Плевен", каза още Скробански."


https://www.dnes.bg/stranata/2024/06/07/vlakyt-se-e-dvijel-sys-110-km-chas-kogato-e-pregazil-rabotnicite.609720
« Last Edit: 07.06.2024, 09:32:56 by fafan »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2339 on: 07.06.2024, 11:06:43 »
Във връзка с катастрофата в Чехия от преди 2 дни, от която излезе видео
&ab_channel=Zdopravy.cz - тук се вижда как пътническият успява да спре, но товарният не успява въпреки ниската скорост. Мисля си обаче, че ако машинистът на пътническия се беше усетил да освободи спирачките, нямаше да се стигне до това смачкване на локомотиви и вагони, а щеше да се размине с доста по-леки щети. Сега всичките вагони задържаха влака и цялата енергия на удара е поета от локомотивите и първите вагони.
Интересно ми е има ли официални инструкции какво да се прави в такава ситуация или всеки се оправя както му дойде?
« Last Edit: 07.06.2024, 11:37:20 by difian »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София