Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 501550 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2340 on: 07.06.2024, 11:26:34 »
https://news.bg/regions/vlak-ubi-zheleznichar-v-plevensko.html

Тук дават, че раненият железничар хич не бил добре.
Също ми направи впечатление, че във влака имало само един пътник. Може ли да се вярва на това?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2341 on: 07.06.2024, 11:38:39 »
Мисля си обаче, че ако машиниста на пътническия се беше усетил да освободи спирачките, нямаше да се стигне до това смачкване на локомотиви и вагони, а щеше да се размине с доста по-леки щети. Сега всичките вагони задържаха влака и цялата енергия на удара е поета от локомотивите и първите вагони.
Не. Първо е физически невъзможно, защото влаковите спирачки действат много бавно и най-бавно е разхлабването им след екстрено спиране - може да отнеме минути. Второ, при такъв дълъг влак, енергията на удара винаги се поема от първите вагони, независимо дали тези назад са със задържана или разхлабена спирачка. Тук смущаващото е, че вагонът се прегъва толкова лесно при удар със сравнително малка скорост, при това пред него има локомотив със задържана спирачка, който поема част от удара и има енергопоглъщащи елементи, създадени точно за погасяване на удари.

Offline LZ2CFW

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2342 on: 07.06.2024, 14:42:42 »
Пореден тежък инцидент:  :(

Влакът се е движел със 110 км/час, когато е прегазил работниците

"Бързият влак, блъснал работник и ранил друг на жп линията в Плевенско, се е движел със 110 км/час, съобщи за БТА инж. Бойчо Скробански от Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.

Тежката жп катастрофа е станала в района на язовир "Горни Дъбник". Двама души са били блъснати от влак, като единият е загинал. От Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) уточниха, че инцидентът е станал с двама техни служители, които по това време са работели на железния път.

Инж. Бойчо Скробански обясни, че около 22:00 часа снощи подбивна машина, поддържаща железния път, заминава от гара Телиш към междугарието Телиш-Горни Дъбник. "Тя спира на определеното място за работа. От машината слиза технически ръководител и главен инженер на жп секцията във Враца. В този момент по съседния път №2 преминава бърз влак със скорост около 110 км/час помита техническия ръководител и го убива на място", добави Скробански.

Той обясни, че локомотивният машинист предприема бързо спиране, на около 700-800 метра спирачен път. "Вторият служител от въздушната струя е завъртян леко, натъртен е и с охлузвания. Жив е и адекватен. Оказана му е спешна медицинска помощ в болницата в Плевен", каза още Скробански."


https://www.dnes.bg/stranata/2024/06/07/vlakyt-se-e-dvijel-sys-110-km-chas-kogato-e-pregazil-rabotnicite.609720

Чудя се, защо въобще са слизали на втора линия? Не съм запознат нито с правилата нито с местоположението, но няма ли повече логика да се слезе от другата страна, където няма опасност от преминаващ влак?

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2343 on: 07.06.2024, 15:26:02 »
При наличие на работна група обикновено се изисква намаление на скоростта. 110 не е допустима такава. Това се подава като сигнал или от сигнална табела с жълти и черни квадрати, и/или от сигналист (на предсигнално разстояние), и/или е отразено в книжката разписание.
« Last Edit: 07.06.2024, 15:29:15 by Жепеец44 »
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2344 on: 07.06.2024, 16:10:25 »
Между Мездра и Горна Оряховица почти навсякъде максималната скорост е 110-120 km/h с два кратки участъка 130. Ако е необходимо слизане от машината върху съседния път, то е трябвало да се сигнализира предварително.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2345 on: 07.06.2024, 18:51:53 »
Във връзка с катастрофата в Чехия от преди 2 дни, от която излезе видео ... - тук се вижда как пътническият успява да спре, но товарният не успява въпреки ниската скорост. Мисля си обаче, че ако машинистът на пътническия се беше усетил да освободи спирачките, нямаше да се стигне до това смачкване на локомотиви и вагони, а щеше да се размине с доста по-леки щети. Сега всичките вагони задържаха влака и цялата енергия на удара е поета от локомотивите и първите вагони.
Интересно ми е има ли официални инструкции какво да се прави в такава ситуация или всеки се оправя както му дойде?
Снимката по-долу може би дава представа защо се е случило нещо подобно. Тук е източникът с още снимки. Вагоните са на частен оператор, не знам откъде ги е взел, но вероятно са рециклирани...




Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2346 on: 07.06.2024, 18:55:27 »
Толкоз по темата RegioJet. Сега излиза наяве под слоевте боя защо са им били толкова евтини билетите  :(  :help:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2347 on: 07.06.2024, 20:11:38 »
При наличие на работна група обикновено се изисква намаление на скоростта.
Няма такова правило.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2348 on: 07.06.2024, 20:28:55 »
При наличие на работна група обикновено се изисква намаление на скоростта. 110 не е допустима такава. Това се подава като сигнал или от сигнална табела с жълти и черни квадрати, и/или от сигналист (на предсигнално разстояние), и/или е отразено в книжката разписание.
Изисква се сигналист и ако е по-дълго продължаващ ремонт се изисква да се сигнализира със знаци

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2349 on: 08.06.2024, 11:11:04 »
Пореден прегазен, този път до Ямбол:  :(  :help:

Влак прегази млад мъж до Ямбол

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2350 on: 08.06.2024, 18:01:48 »
Влак дерайлира на гарата в швейцарския град Олтен. Точно там сменях връзка преди точно 1 месец.

„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2351 on: 09.06.2024, 19:49:43 »
Гвоздейков гледа под лупа НКЖИ заради зачестилите инциденти.

https://news.bg/bulgaria/gvozdeykov-gleda-pod-lupa-nkzhi-zaradi-zachestilite-intsidenti.html

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2352 on: 11.06.2024, 16:44:42 »
Quote
Затруднено е движението на влаковете, които преминават през Подбалканската железопътна линия поради излизане от релсите на локомотив и два вагона от състава на пътнически влак № 30114 от Карлово за Мирково в участъка между гарите Копривщица и Антон. При възникналата ситуация няма пострадали пътници и персонал на БДЖ. Във влака са пътували 8 човека.
Не знам нощния от къде ще го прекарат, ако до тогава не са оправили релсите...
« Last Edit: 11.06.2024, 16:46:17 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2353 on: 11.06.2024, 17:00:21 »
Quote
Затруднено е движението на влаковете, които преминават през Подбалканската железопътна линия поради излизане от релсите на локомотив и два вагона от състава на пътнически влак № 30114 от Карлово за Мирково в участъка между гарите Копривщица и Антон. При възникналата ситуация няма пострадали пътници и персонал на БДЖ. Във влака са пътували 8 човека.
Не знам нощния от къде ще го прекарат, ако до тогава не са оправили релсите...
Или ще ги прекачат на автобуси, или през Тулово-Царева ливада-Горна Оряховица-Плевен-София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2354 on: 11.06.2024, 17:05:48 »
Или ще ги прекачат на автобуси, или през Тулово-Царева ливада-Горна Оряховица-Плевен-София.
Е, през Пловдив е по-напряко. Тъй като все пак е по линия 3 - през Карлово.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2355 on: 11.06.2024, 17:26:30 »
Като време няма особена разлика дали през Горна Оряховица или Пловдив. В момента между Стара Загора и Пловдив се минава само през Димитровград.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2356 on: 11.06.2024, 17:31:09 »
Е, през Пловдив е по-напряко. Тъй като все пак е по линия 3 - през Карлово.
Не може да мине между Филипово и Пловдив, трасето е в ремонт.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2357 on: 11.06.2024, 18:14:12 »
Според сайта на БДЖ в междугарието Копривщица Антон са осигурени автобуси.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2358 on: 11.06.2024, 21:14:10 »
Те са осигурени, ама въпроса е има ли кой друг влак да поеме от Копривщица и какво правим със спалните места?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2359 on: 12.06.2024, 00:45:30 »
Те са осигурени, ама въпроса е има ли кой друг влак да поеме от Копривщица и какво правим със спалните места?
Или пък са успели да върнат вагоните върху релсите. Поне така изглежда в момента на радара. Не ми се вярва да возят хората с автобус на нощен влак.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!