Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 221781 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #440 on: 29.09.2009, 19:43:36 »
Аз да попитам каква е разликата между талигите на 46 000 и 46 100. Не са ли различни само преводното отношение на редукторите ?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2878
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #441 on: 29.09.2009, 19:45:03 »
Само редукторите са различни. 46 020 е била с редуктори за 160.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #442 on: 29.09.2009, 20:02:37 »
А - това е друго нещо. В Румъния имат и редуктори за 200 км/ч. на CFR 42.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6946
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #443 on: 29.09.2009, 21:01:35 »
Не само редукторите а и самите оси.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14102
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #444 on: 05.10.2009, 12:05:43 »
Quote from: news.dir.bg
Две влакови катастрофи на жп прелези за 2 часа
05 октомври 2009 / News.dir.bg
Жена загина, а двама младежи се отърваха като по чудо при два инцидента с влакове на жп прелези тази сутрин.
Първият инцидент е станал към 6,30 часа, когато каруца с роми се е опитала да премине през прелеза край сливенското с. Желю войвода при спусната бариера. Млада жена, която се возела в дървената кола, изпаднала на релсите и била прегазена от влака. Експресът е пристигнал в Сливен със 70 минути закъснение, казаха от гарата в града, предаде БТА.
Междувременно международният бърз влак от София за Солун ударил неправилно пресичащ през жп прелез джип в близост до село Мурсалево, община Бобошево, съобщиха от пресцентъра на "Национална компания железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Инцидентът е станал около 8,55 часа. Въпреки редовно задействаните полубариери, които указват приближаването на влаковата композиция, шофьорът на автомобила решил да премине през прелеза.
19-годишно момче и неговата приятелка са пътували в джипа. Те са закарани в спешен център в Благоевград, като по първоначални данни младежът е само със счупена ключица, а девойката не е пострадала, предаде ‘‘Фокус’’.
Машинистът Георги Геров обясни, че возилото е минало много бързо през прелеза и това е било причината само да го удари. Спирачният път на влака е 200 м Геров допълни, че локомотивът е извън строя и това е причината влаковата композиция, която се състои от два вагона, да бъде спряна. След удара за предната част на локомотива се е залепила предната лява част от джипа.
Очаква се от Дупница да пристигне друг локомотив, който да изтегли влаковата композиция до гарата в Бобошево, след което ще бъде прикрепен новият локомотив, за да може влакът да продължи по маршрута си. Не се знае какво ще бъде забавянето във времето, тъй като все още се очаква да пристигнат специалисти, които да снимат локомотива и да установят какви точно са щетите. Според машиниста резервоарът е спукан, откъснати са плугове и кранове.
18 пътници в международния влак обаче се оплакаха, че никой не им е обърнал внимание след инцидента. Част от тях губят връзки с кораби от пристанището в Солун за близките острови и вероятно ще се наложи да нощуват в Солун. Те се интересуват кой ще поеме разходите за нощувките им там. Във влака пътуват и студенти, които учат в Икономическия университет в Солун.
Началник влака Йордан Цонин обясни, че в момента всички влакове в посока София-Кулата са блокирани.
Във връзка с поредния инцидент на жп прелез заради преминаване при спуснати бариери, ръководството на НКЖИ призова шофьорите да спазват правилата за движение по пътищата.
"Всяко неспазване на закона при спуснати бариери или звукова и светлинна сигнализации, показващи приближаването на влак към прелеза, е риск за живота на водачите на превозните средства и техните пътници. Освен това, инциденти от този род нарушават графика за движение на влаковете, причиняват неудобства на пътниците и предизвикват значителни икономически загуби за НКЖИ и железопътните оператори", се казва в официалното изявление на компанията.
Явно за нашенеца полубариера не е бариера. Сигурно трябва да монтират бариери като на Московска до английското посолство.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #445 on: 05.10.2009, 14:52:24 »
Явно за нашенеца полубариера не е бариера. Сигурно трябва да монтират бариери като на Московска до английското посолство.

Не че искам да прехвърлям вината за системното нарушение на ЗДП в частта му за преминаване през ж.п. прелези изцяло върху КАТ, но ако има често патрули и съотвтно глобени за подобни нарушения, ситуацията с ПТП-тата на ж.п. прелезите би изглеждала много по-добре, както стана с БУС лентите по Цариградско шосе в София например.
И ако кажем че в каруцата са пътували мангали с не много висока обща култура, тосе предполага че 19 годишният младеж в джип произхожда от семейство от по-високите етажи на обществото и мисля е просто крайно време да се вземат мерки.

Другия любопитен факт е, че подобни прелезни катастрофи стават в комплект по две на различни места в страната. Справка - постовете преди две стараници.
« Last Edit: 05.10.2009, 14:54:52 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #446 on: 05.10.2009, 15:30:01 »
Quote
Кметски джип помля неохраняем жп прелез между русенското село Иваново и град Две могили и избяга.
Цяло чудо е, че инцидентът се размина без жертви, тъй като след удара върху линията е паднал стълб и стърчали оголени електрически жици,  информира в. „Стандарт”. По първоначална информация колата е на фирма на съпругата на кмета на Две Могили Драгомир Дамянов. Той обаче заяви, че при инцидента не е управлявана от него, а от шофьор. По думите на кмета до удара се стигнало, за да избегнат сблъсък с куче. Никой в автомобила не разбрал какво е станало, твърдят пътувалите в него. Сигналът е подаден в полицията около 4 часа сутринта в събота от шофьор на фирма за хляб. За да предотвратят нов пътен инцидент пристигналите на място органи на реда незабавно информирали “Транспортна полиция” и движението на влаковете било спряно. Установено било още, че цялата електропреносна мрежа е надвиснала над прелеза. За да се обезопаси мястото, са изпратени и пожарникари, а движението на автомобили е отбито по обходен маршрут. При първоначалния оглед полицаите откриват части от автомобил “Ауди Q7”. Джипът се е движил по пътя Иваново - Две могили. При навлизане в десен завой, преминавайки през прелеза, напуска пътното платно и се удря последователно в два железобетонни стълба и ги събаря. Единият пада на линия, а другият извън нея. По-късно колата е открита на паркинга на фирма “Жокей” в Две могили, за която хората твърдят, че е на съпругата на Дамянов. В деня преди инцидента той е бил сватбар, а с неговия джип са возили булката, обясниха местни жители./БЛИЦ
http://rousse.dir.bg/2009/10/05/news5173826.html
Икономията е майка на мизерията!

schumacher200869

  • Guest
Re: Железопътни инциденти
« Reply #447 on: 30.11.2009, 20:59:08 »
локомотива на "чайката" се е запалил тази вечер някъде край стамболийски.няма пострадали.това съобщиха по бтв-новините

Offline denis09rspab

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #448 on: 30.11.2009, 21:13:31 »
 Запалил се е локомотивът на ускорен бърз влак 3601, който пътува по маршрут София – Бургас, съобщиха от пресцентъра на БДЖ за Агенция „Фокус” .
Инцидентът е станал около 18.10 часа на спирка Кадиево между Стамболийски и Тодор Каблешков. Веднага превозната бригада е свалила пътниците на безопасно разстояние, няма пострадали хора.
На място е пристигнала и пожарна кола, очакват се още.
Има готовност за изпращане на локомотив, който да извади влака от междугарието.
Източник:http://www.focus-news.net/?id=n1307359&chain=1

schumacher200869

  • Guest
Re: Железопътни инциденти
« Reply #449 on: 30.11.2009, 22:05:05 »
локомотива е 45 167

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14102
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #450 on: 30.11.2009, 22:33:04 »
Запалил се е локомотивът на ускорен бърз влак 3601
Или нещо се потулва, или е много странно поведението. След като само локомотивът се е запалил, защо няколко часа линията е затворена, а вагоните не са били изтеглени - със или без пътниците с друг локомотив?

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #451 on: 30.11.2009, 23:15:46 »
Щото първо трябва да се изгаси локомотива. А трансформаторното масло не се гаси лесно.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3935
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #452 on: 30.11.2009, 23:21:31 »
локомотива е 45 167
На този мина първия ми стаж! Машинистите не му се кефеха много.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #453 on: 30.11.2009, 23:31:01 »
локомотива е 45 167
На този мина първия ми стаж! Машинистите не му се кефеха много.
Машинистите не се кефят на нищо. Общо взето..

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6946
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #454 on: 01.12.2009, 00:06:05 »
Да гасиш трансформаторно масло е все едно да гасиш запалена нафта.
« Last Edit: 01.12.2009, 16:58:31 by CKD »

Offline denis09rspab

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #455 on: 01.12.2009, 14:38:24 »
И когато няма с какво да се гаси е "прекрасно" :(

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2878
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #456 on: 01.12.2009, 14:57:22 »
Кой ти каза, че няма?

Offline denis09rspab

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #457 on: 01.12.2009, 23:57:36 »
Не говоря за средствата за гасене във състава било то във вагона или локомотива , а средствата с които разполага пожарната... Няма пари за пенол, нито за прах... трансформаторното масло се гаси много трудно. Н-к влака каза ,че са използвали всички налични средства...но една пожарна има 250л. пенол ... но едва ли е пълна цистерната с пенол до горе... а от Пловдив до като дойдат другите коли... ето как локомотива изгаря... за съжаление.
Извинявам се, че не съм се изразил правилно ;)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6946
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #458 on: 22.12.2009, 13:25:52 »
Влак без спирачки на косъм от катастрофа

Преди Коледа се разминахме с поредната влакова катастрофа. Пътнически влак 20135 потеглил по разписание в 5,25 ч. от Плевен към Каспичан. Всичко било нормално до 8 ч, когато на излизане от Славяново, Търговищко, спирачките на близо 40-годишния латвийски електромотрисен влак напълно отказали. Като в американския екшън "Влакът беглец" композицията набрала скорост от над 100 км/час, подминала спирка Медовина, гара Попово и следващата Светлен. Чак на спирка Караджата влаковата бригада, която единствена не загубила присъствие на духа и проявила завиден професионализъм, успяла да спре влака благодарение на равния терен. Всичко се разминало само с уплахата на стотината пасажери и с неколцина закъснели за работа пътници. От БДЖ не съобщиха официално за инцидента. Вместо това дадоха информация за 6-часовите закъснения на международните влакове от Истанбул и Белград. 36 родни пътнически влака също пристигнаха със закъснение до крайните си гари до 15 ч вчера. Забавянето им беше от 30 до 65 минути.

Стандарт 22.12.2009
http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=306943


"Фокус" :

Близо час пътуващи по направлението София – Лом чакат на гара Брусарци, заради проблем с локомотив

22 декември 2009 | 11:30 | Агенция "Фокус"

София. Пътуващи по направлението София –Лом, съобщиха за Агенция „Фокус”, че чакат на гара Брусарци вече повече 40 минути. По разписание влакът, който пристига на гара Брусарци в 10.21 минути трябва да продължи към гара Лом в 11.10, след разделянето на вагоните за Видин и Лом. Дежурният движение е обяснил на пътниците, че няма локомотив и екип, за да бъдат извозени до Лом. Около 40 пътуващи чакат във вагоните, които не са отоплени.
От БДЖ съобщиха за "Фокус", че се очаква в 12 часа локомотивът да пристигне на гарата и да вземе пътниците.


© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

http://www.focus-news.net/?id=n1319944

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15847
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #459 on: 21.01.2010, 00:00:44 »
Quote
Два локомотива се сблъскаха в Стара Загора
20.01.2010, 17:27
news.bg

Два електрически локомотива са се ударили по време на работна маневра в района на гара Стара Загора, съобщиха от транспортното министерство.
Трима души са ранени, но без опасност за живота. Пострадалите са прегледани в градската болница.
Нанесени са материални щети на двете машини.
Регионална железопътна инспекция-Пловдив провежда разследване за причините, довели до инцидента и по установяване размера на щетите.