Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 221783 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #680 on: 16.12.2010, 12:09:44 »
Пълно потвърждение на правилото, че нямаш ли връзки си за никъде  :angry:
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14102
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #681 on: 16.12.2010, 23:51:56 »
БДЖ изобщо нямат процедура за извозване на пътници от аварирали влакове. Те от Драгоман не извозиха навреме, дето е на една крачка от чиновниците от ул.Вазов, та от Дяково ли?
Би трябвало да се регламентира със законов акт, при какво закъснение превозвачът е длъжен да осигури алтернативен транспорт за пътниците. Отнася се, разбира се, и за автобусните превозвачи.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4589
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #682 on: 17.12.2010, 08:50:16 »
Има си процедура за отвозване. Всяка година се избират авто-превозвачи, които да извършват именно такива извънредни превози. НО, не забравяйте, че ЦУ БДЖ ги избират така, че да не могат нито да мислят в такива ситуации, нито да искат изобщо да мислят.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14102
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #683 on: 17.12.2010, 11:30:43 »
Quote from: dnes.dir.bg
Влак удари микробус на жп прелез, влачи го 40 м
 09:56  |  17 декември 2010 | Общество

Шофьорът на микробуса, с който разнасял хляб, решил да премине прелеза в междугарието Димово – Срацимирово до спирка "Макреш", въпреки работещата сигнализация, която е предупреждавала, че идва композиция, съобщи инж. Неделчо Спасов, главен ревизор по безопасността, в Национална компания „Железопътна инфраструктура”, цитиран от "Фокус".
Сигнализацията се състои от пускането на червени светлини и звънец. На жп прелеза не е имало бариери, защото по наредбите това е трета категория общински път.
„Навлизайки в опасната зона, локомотивът го е ударил. Единият буфер на машината е останал забит в корпуса на микробуса и го е влачил около 35-40 метра напред”, каза още инж. Спасов.
Шофьорът е ранен, но засега няма опасност за живота му.
Аварийни екипи работят на мястото, назначена е комисия, която да направи оглед и да опише случая. Не е имало други пътници в микробуса. Предстои да бъде изяснено дали водачът не е могъл да спре на прелеза заради заледяване или се е заблудил и не е гледал сигнализацията.
Влакът е със здрав корпус, машинистът не е пострадал. Прави се оглед и на локомотива.
„Ако не е засегната климатичната инсталация от удара, мисля, че машинистите ще продължат обслужването по линията”, посочи инж. Спасов. По думите му - в момента движението там е спряно, но не се очаква да има закъснения на останалите пътнически влакове по трасето.
„Засега имаме готовност и мисля, че няма да се наложи транспортиране или отклоняване на пътниците”, добави той.
В зависимост от това кога ще приключи огледа на комисията и когато се извършват необходимите измервания и се снима мястото, микробусът ще бъде отстранен, за да бъде освободено движението.

За първата половина на годината при катастрофи на жп прелези са загинали шестима души. Според статистиката на НКЖИ в 98 на сто от инцидентите са виновни тези, които пресичат железопътните линии - шофьори, велосипедисти, пешеходци.

Поредният селски джигит, решил със сдухана баничарка на заледен път да надбяга влака.
Странно, как в 2% от случаите са виновни машинистите...

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #684 on: 17.12.2010, 11:32:42 »
Ей така лесно.. наскоро имаше случай как на несигнализиран прелез с намаление 15 км/ч - машинист минава с 25 км/ч и удря бус. В този случай машиниста е виновен.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 338
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #685 on: 17.12.2010, 16:47:47 »
БДЖ изобщо нямат процедура за извозване на пътници от аварирали влакове. Те от Драгоман не извозиха навреме, дето е на една крачка от чиновниците от ул.Вазов, та от Дяково ли?
Би трябвало да се регламентира със законов акт, при какво закъснение превозвачът е длъжен да осигури алтернативен транспорт за пътниците. Отнася се, разбира се, и за автобусните превозвачи.
а как изобщо е възможно такова извозване, като много закъсали влакове са далече от шосе?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14102
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #686 on: 17.12.2010, 21:04:18 »
а как изобщо е възможно такова извозване, като много закъсали влакове са далече от шосе?
То пък като е близо, все едно се прави извозване! Местата, където жп линията е далеч от каквато и да е пътна мрежа не са много.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4589
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #687 on: 17.12.2010, 22:26:38 »
Ей така лесно.. наскоро имаше случай как на несигнализиран прелез с намаление 15 км/ч - машинист минава с 25 км/ч и удря бус. В този случай машиниста е виновен.

Ако говорим за този случай:
Quote
Влак 28102 ДМВ 10-013/014 зае междугарието след спирка Равнец на АПС на ж.п. прелез на км 92 +034 м. - НЕЗАДЕЙСТВАНО по удар на бус с рег.№ ТХ 2727 МХ с водач Живко Желязков . Жертви и пострадали няма.Нанесени са леки повреди по ДМВ. В гара Генерал Тошево влака престоя + 27 м. по разпореждане на органите на МВР. По тази причина влак 28103 замина от гара Кардам с + 155 м.. Дежурния в РУТП Варна е уведомен. Влак 28103 престоя в гара Генерал Тошево + 22 м. по вземане на кръвна проба от лок. машинист.

Наистина локомотивният машинист има вина. В същото време скоростомерите на Дезирото не отчитат плавното намаляване на скоростта, а директно - от 21 км/ч до 0 км/ч, т.е. когато е спряло и разследването е затруднено... Съответно имаше суматоха - БДЖ не могли да разчетат лентата подробно - нямали необходимия софтуер...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #688 on: 01.02.2011, 16:21:42 »
Quote from: vesti.bg
17-годишен младеж е причинил авария по жп линия и е увредил преминаващ влак, след като отрязал дърво, а то паднало върху жиците, съобщи МВР.

Инцидентът е станал край жп тунел, близо до град Своге. Сигналът за него е получен малко след 12 ч. на 29 януари.

Отрязаното дърво паднало върху контактната мрежа, а част от нея се стоварила и върху преминаващ по същото време пътнически влак от София до Лакатник.

Електрическият проводник счупил предното челно стъкло на мотрисата "Сименс-Дезиро" и предизвикал обгаряне по кабината на машиниста.

По щастлива случайност няма пострадали пътници или хора от персонала на влака.

В хода на оперативно-издирвателната работа служители на "Транспортна полиция" открили извършителя - 17-годишен мадеж от Своге.

Пред разследващите той обяснил, че решил да отреже дървото до релсите, понеже му трябвали дърва за огрев, но не съобразил височината му.

Нанесените щети, предизвикани от инцидента, се оценяват на около 30 хил. лв.

Влакът принудително е престоял около 130 минути, преди да бъде възстановено движението.

Работата по случая продължава.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #689 on: 01.02.2011, 19:15:17 »
Е*ати идиота!Не вижда ли,не чува ли че идва влак та реже дървото??Няма ли грам акъл тоя имбецил!Следва сега да изплати до стотинка всички щети на БДЖ + солена глоба за незаконна сеч...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5767
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #690 on: 01.02.2011, 19:42:37 »
Сигурно е бил от римлянски произход :P. Нидей убижда така братята от малцинствата :D :D :D.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #691 on: 01.02.2011, 21:41:16 »
Поредния счупен прозорец за Дезирата. Вече не знам дали има такова, което да няма счупен джам някъде.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3477
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #692 on: 01.02.2011, 23:26:04 »
Сигурно е бил от римлянски произход :P. Нидей убижда така братята от малцинствата :D :D :D.
На 100 процента "римлянин".Лошото е че към тях се отнасят с внимание, защото било "дискриминация на малцинствата".Дори и да не е идвал влак, каква  му е работата да реже дърво около ж.п.линия????
« Last Edit: 01.02.2011, 23:28:11 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5416
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #693 on: 07.02.2011, 00:36:21 »
Днес имах премеждия, прибирайки се от Търново към Бургас, които определено няма да ми помогнат да заобичам влаковете и да преодолея фобията си от тях.
Пътуваме си с влака за Стара Загора, когато след гара Дряново на релсите пада скала и локомотивът се блъска в нея. За щастие, хора пострадали нямаше, но на локомотива, доколкото чух, му беше паднала бутилката с въздуха или нещо такова. В началото си помислихме, че сме ударили кола, но на него място точно няма как да удариш друго ПС. Усети се как машинистът рязко спира влака, а вагоните се разтресоха порядъчно.
Забавното беше, че обикновено от Търново до Стара Загора пътувам с влак с купета, а този път вагоните бяха цели, с мушамени седалки. Когато се качих, рекох шеговито на кнодукторката: "Я, тоя път сме без купета!", а тя: "Абе, с купета, без купета - пак ще стигнем до Стара Загора". Само че не стигнахме и после тя се пошегува: "Аз тебе следващия път видя ли те да се качваш, директно ще те сваля. Ти си каръкът тука и заради теб стана всичко"  :D
Сетне след около 1 час дойде друг локомотив, който ни изтегли обратно до Дряново. Там вече ни чакаха цели две туристически Сетри (една S215 H и една S215 HD), щедро изпратени ни от някаква габровска фирма. Аз се качих в първата, но и двете бяха фрашкани и бяхме като сардини вътре. Возенето със Сетрата до Царева ливада, общо взето, беше най-приятната част от пътуването, въпреки че стоях прав и в интимна близост до напълно непознати.
Когато слязохме пък, ни чакаха две електрички - една за Габрово, ако не се лъжа и една за Стара Загора, на която се метнах аз. Бях чувал все гадни неща за тях и ми станаха любопитни, така че донякъде се радвам, че имах възможността да налазя една от тях. Не са толкова зле, даже в салона им има нещо доста романтично и ми беше малко по-приятно, отколкото в композициите, в които съм се возил досега. Седалките са толкова меки, че направо потъваш. Само дето се чува отдолу от време на време доста злокобно тракане, а и тръгват като ЗиУта. Да не говорим, че на 3 пъти се случи да се чуе един странен звук и да угасне осветлението за около минута.
Слязох на Дъбово около 19:40, за да си направя връзката до Бургас. Там "Чайка"-та любезно ни чакаше. Оказа се обаче, че не бяхме единствените на опашката, та трябваше да дочакаме още някакъв влак, който дойде в 20:20.
Интересно как журналягите не са раздули историята досега  :D Чудно ми е и дали вече са махнали скалата и локомотива от трасето  :rolleyes:
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14102
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #694 on: 07.02.2011, 01:49:43 »
Интересно как журналягите не са раздули историята досега  :D
Ето така:
http://www.btv.bg/az-reporterut/novini/story/1722089516-Svlachishte_zatvori_jp_liniyata_Tsareva_livada__Dryanovo.html

Защо се сърдиш? Машинистът е проявил професионализъм и никой не е наранен, локомотив е дошъл само след час, не сте си изпуснали връзката.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6946
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #695 on: 07.02.2011, 10:17:03 »
Точно това мислех да пиша и аз. Направо сте върховни късетлии. Експедитивно е реагирано и с помощния локомотив и с автобусите. А пък и връзките са ви чакали. Неприсъщо добра организация за БДЖ.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5163
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #696 on: 07.02.2011, 12:12:40 »
И аз имах честа вчера да съм в този участък. Спахме в Царева ливада и бяхме решили да отидем до Велико Търново да се поразходим и след това към София през ГО, вместо както беше първоначалния план - през Дъбово и Карлово. Трябваше да хванем влака Габрово - Свищов в 12.15 и малко преди да тръгнем някой ни каза, че била паднала скала на релсите и влаковете не се движат. Но не знаехме в какава посока за паднали скалите, за това решихме да се пробваме, пък ако не се движат - имахме резервен вариант с кола. За щастие влаковете се движеха. Оказа се, че са паднали скали точно след първия тунел след Царева ливада, но вече бяха разчистили и стигнахме безпроблемно. След като се полутахме из Велико Търново отидохме на гарата в 16.50 за да хванем влака в 17.09 за ГО и там да се прехвърлим на межуднародния към София на 17.34. Но касиерката ни просрещна с новината, че има ново падане на скали, този път на около километър от предишното - при Бачо Киро, и че са й казали да не продава никакви билети, защото не се знае кога ще има някакъв влак и препоръча да се организираме по групи с таксита към ГО. Така и направихме и за щастие двата града са достатъчно близко, за да стигнем бързо и на цената, която плащаме за такси от вкъщи до Централна гара - 8.50. Така благополучно се прибрахме по график, но не ми се мисли какво щеше да става, ако бяхме решили да се прибираме по-късно от Царева ливада, защото вероятно щяхме да си изпуснем всички връзки за София.
Другата половина от международния влак, която трябваше да замине за Димитровград, съобщиха на гарата, че ще минава през Шумен.
« Last Edit: 07.02.2011, 12:18:13 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5416
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #697 on: 07.02.2011, 12:43:02 »
Защо се сърдиш? Машинистът е проявил професионализъм и никой не е наранен, локомотив е дошъл само след час, не сте си изпуснали връзката.

Радвам се, че машинистът е излязъл толкова кадърен, но аз никога не съм харесвал влаковете и винаги най-големият ми страх е, че може да дерайлира, особено в близост до някоя пропаст. Подобни инциденти няма как да ме накарат да си преодолея фобията. Истината е, че ако не беше намалението, което ползвам като студент, щях да си пътувам с автобус. Пък и преди да стана студент, съм пътувал с влак 5 пъти в живота си.
Иначе и много от пътниците първоначално си помислиха, че сме ударили кола, но на него място няма как да дойде кола.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 527
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #698 on: 07.02.2011, 13:06:13 »
...и препоръча да се организираме по групи с таксита към ГО. Така и направихме и за щастие двата града са достатъчно близко, за да стигнем бързо и на цената, която плащаме за такси от вкъщи до Централна гара - 8.50.
Всичко добре, само малко инфо за следващия път.
Ако се налага да пътувате от Велико Търново до Горна Оряховица, отивате до централния кооперативен пазар във В.Т., който се намира на центъра и там има два варианта:
А. маршрутки, които минават по график и спират точно на него; пътуват до гара Горна Оряховица и ако няма промяна в цената билетът е левче (препоръчителен)
Б. таксита, които тръгват пак от там и стигат до центъра на града и може да се спазарите за 1-2 лева отгоре да ви оставят на гарата; цената е по 1.50 на човек.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5163
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #699 on: 07.02.2011, 14:48:55 »
Мерси. Ще го имам предвид за в бъдеще.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София