Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 221782 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #740 on: 20.05.2011, 21:00:01 »
Аз мисля, че за настъпило произшествие при пресичането на прелез трябва да се отнема книжката до живот. А при хващане само на местопрестъплението - солена глоба и лишаване от книжка за поне година.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2989
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #741 on: 20.05.2011, 21:04:19 »
Каквото и да обсъждаме факт е ,че още едно ДМВ е извън строя и то задълго :(.

Offline mi4omi

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #742 on: 21.05.2011, 00:07:02 »
"Гражданската" на камиона не поема ли щетите?

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3477
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #743 on: 21.05.2011, 11:25:21 »
"Гражданската" на камиона не поема ли щетите?
За един счупен прозорец може би, но за повече - едва ли.Според мен този глупак би трябвало да понесе цялата наказателна отговорност за деянието си.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #744 on: 21.05.2011, 11:37:16 »
Принципно покритието на застраховката гражданска отговорност е до 1 000 000 лв. за нанесени вреди върху чуждо имущество. Така, че би трябвало да покрие всички разходи, ако от БДЖ си направят труда да си ги потърсят от застрахователите.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 507
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #745 on: 21.05.2011, 13:47:38 »
"Гражданската" на камиона не поема ли щетите?
Гражданската на камиона би следвало да си е проблем на застрахователя на мотрисите. Или намеквате, че подвижния състав на БДЖ не е застрахован срещу щети (подобно на автомобилното "каско")?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1371
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #746 on: 21.05.2011, 14:17:00 »
Дори и да не са застраховани, може да заведат иск срещу шофьора на камиона и от неговата гражданска да им изплатят обещетение.
The Grand Tour

Offline filipkarolev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
  • Ω∆Ψ – ЗНАНИЕТО ПРОМЕНЯ СЪЗНАНИЕТО!
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #747 on: 21.05.2011, 17:48:25 »
Този "театър" с насрещните искове срещу застрахователя на виновното лице съм го играл 2003-та. Карах международен камион и в БГ ударих  внезапно изскочила кола от път без предимство и знак "стоп", която се оказа че е застрахована в някакъв малък и неизвестен застраховател (няма да го назова), (по тахошайба бях с 35, но онзи буквално се изстреля пред мен) и тя историята стана "мътна и кървава". Allianz още се съди с онези...
Добре че поне няма жертви...

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3477
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #748 on: 24.05.2011, 22:17:33 »
Днес май пак е имало авария с БВ 3622 на гара Стралджа???
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14102
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #749 on: 06.06.2011, 00:12:54 »
Ретроспекция на най-тежките жп инциденти в България:
Quote from: infocenter.bnt.bg
Нощта срещу 1 май 1969 г. - най-кървавият инцидент в историята на БДЖ. Край плевенското село Чомаковци пътнически вагон дерайлира от движение. Инцидентът убива на място 27 души, други 38 са ранени. По-късно от травмите умират още хора, а някои остават инвалиди до живот. Теснолинейката тръгва претъпкана с хора от Червен бряг към 3 часа през нощта. Преди това са се качили огромен брой пътници, бързащи да се приберат по родните си места за празника. След като потегля към Оряхово, препълненото малко влакче започва да се клати. Последният вагон се преобръща настрани, без да се откъсне от композицията. Продължава да се хлъзга по релсите. Уплашените пътници тръгват да скачат в движение, но изпочупените прозорци и стоманеният корпус на влака разкъсват телата им. Тежка участ застига и малцината, които успяват да се промушат навън. Те падат направо върху едрия чакъл, който ги раздробява на парчета. Притеклите се на помощ описват инцидента като месомелачка. Глави, ръце и крака са били пръснати из околността, жп линията е обляна в кръв. По-късно експертизата показва, че влакът се движел с 1 -2 км/ч над ограничението от 30 км/ч.

На 10 декември 1972 г. гара Венчан, Провадийско - бързият влак "Албена" се блъска в товарна композиция. Загиват 21 души, а няколко десетки са ранени. Овъглени са били спалните вагони, които са били прикачени в началото на влака. Според очевидци хората са горяли като факли и не е имало кой да им помогне. Голяма част от загиналите са били студенти, които се връщали по домовете си след студентския празник. Причината за смъртоносната катастрофа е бил пиян служител на БДЖ, който регулирал движението на влаковете. След инцидента спалните вагони вече са се закачвали в края на влака.
На 13 юни 1976 г. - 11 души загиват в жп катастрофата до плевенското с. Ясен в нощта срещу 13 юни 1976 г. На влизане в гарата международен влак връхлита в композиция от 36 цистерни с гориво от нефтената рафинерия. При челния сблъсък 4 т масло изгарят в трансформатора и разтопяват оборудването на локомотива.
На 20 юли 1979 г. на Гълъбовския прелез на 3 км от Симеоновград - товарен влак размазва автобус, загиват 18 души, ранени са 30. В 8,27 ч сутринта от Гълъбово приближава товарен влак, возещ 740-тонна композиция. По същото време автобус „Чавдар" с 50 пътници навлиза в зоната на прелеза. Бариерите не са спуснати, пазачът го няма. Шофьорът на рейса не забелязва приближаващия влак, въпреки че машинистът надува сирената. Сблъсъкът е ужасен. Парният локомотив се врязва в автобуса и го влачи 50-60 метра. Резервоарът на автобуса избухва и пламъците обгръщат пътниците. 13 души изгарят в огъня, петима умират по-късно в болница.
 
На 8 март 1982 г. пътнически влак от Карлово за Тулово се врязва в автобус на прелеза до фабрика „Кремона". Загиват 13 души, само мъже. Инцидентът става около 14 часа. Причина за трагедията е човешката немарливост. Пазачката на прелеза Жечка Станева забравила да пусне бариерите. Шофьорът на автобуса Александър Абрашев в последния момент вижда връхлитащия влак. Опитал се да ускори, но мотрисата ударила задната част на рейса. Жечка Станева се признава за виновна и е осъдена на 8 години затвор.
На 17 август 1992 г. край Казичене при  катастрофа между експрес и товарен влак загиват 8 души, а 56 са ранените. Час и половина преди полунощ товарен влак маневрира на коловозите в Казичене. Експрес „Слънчев бряг" навлиза в гарата, пред него свети зелен семафор. В това време на товарния машинист Красимир Тодоров му се допива кафе и напуска локомотива, без да блокира машината. Поверява управлението на помощника си Валентин Кръстев, който бил пийнал. Помощник-машинистът не забелязал червения сигнал и пресякъл линията, по която идва експресът „Слънчев бряг". След удара от релсите изхвръкват двата локомотива, два вагона от товарния влак и пет от експреса. Най-много са пострадалите в предната част на експреса. Около вагоните било осеяно с тела, от купчините желязо са извадени 50 тежко ранени.
След дълго разтакаване на делото през 1998 г. Софийският градски съд определи общо 25 години затвор за тримата обвиняеми за катастрофата. 12-годишна присъда получава пияният помощник-машинист Кръстев. Машинистът Красимир Тодоров е осъден на 8 години затвора. Началникът на влака Ангел Ботев получава 5-годишна присъда затова, че не е контролирал подчинените си.
На 1 октомври 1992 г.. Харманли - товарен влак се блъска в международен експрес, загиват 6 души. Поради несъгласувани действия между локомотивен машинист и ръководител движение на гара Харманли част от товарен влак тръгва в междугарието Харманли – Любимец и при спирка Бисер се удря във влака Истанбул - Белград.
На 4 май 1996 г. 23 пътници са ранени след челен сблъсък между два пътнически влака край гара Бяла. Международният влак Москва-София пристига от Румъния с 51 минути закъснение и изчаква на трети коловоз да пристигне влакът от София за Силистра, който също закъснява с 15 минути. Двете композиции трябва да се разминат в еднопътен участък. По неизяснени обстоятелства влакът от София навлиза в същия коловоз и връхлита с близо 60 км/час върху спрялата композиция.
На 31 май 2003 г. малко преди 5 сутринта бързият влак от Варна за София е ударен от друг влак, пътуващ от Карлово за София. 38-годишният машинист Иван Димитров, който кара втория влак, загива на място.В двата влака пътуват общо 700 пътници. Четирима са пострадали по-сериозно. Най-засегнат е предпоследният спален вагон на влака.
На 28 февруари 2008 г.  малко преди полунощ в кушет вагона на нощния влак София-Кардам-София избухва пожар. За минути пламъците обхващат и спалния вагон, в който пътуват 27 пътника. Загиват 9 души. Телата са овъглени до неузнаваемост. Четири дни са нужни на експертите да идентифицират жертвите.
На 4 октомври 2010 г.  около 7:50 сутринта два влака се сблъскаха челно в района на гара Драгоил край Драгоман. Удариха се международният влак от Белград и служебен влак на БДЖ. Като по чудо няма жертви, но има 22-ма пострадали, които са с фрактури и охлузвания.
И трети локомотив е намесен в инцидента. Малко преди да тръгне служебният влак на БДЖ, дизелов локомотив, забравен на края на коловоза на гара Драгоман, преминал в района и бил отчетен от електронната система на железниците. Тя не допуска разнопосочно движение на влакове по една и съща линия. Заради локомотива обаче настъпило объркване. Служители на железниците помислили, че е преминала композицията на БДЖ и дали разрешение на международния влак да тръгне от Драгоил за Драгоман. Така, един срещу друг, на едни и същи релси, се оказват служебният и влакът от Белград.
Трима ръководители на движението от гарите в Драгоман и Драгоил бяха уволнени заради тежката влакова катастрофа. Отстранен беше и директорът на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев, но от транспортното министерство отричат това да е свързано с инцидента.

Други факти, дати и събития в досие Трагедията във влака София-Кардам
 Пожарът още »
 Досъдебно производство и съдебен процес още »
 Най-тежките жп катастрофи в България



Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6946
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #750 on: 06.06.2011, 00:40:09 »
За щастие списъкът не е изчерпателен. Липсват тежките катастрофи от Илиянци, Одърне, Роман и други.
« Last Edit: 06.06.2011, 02:04:47 by difian »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6946
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #751 on: 08.06.2011, 09:05:21 »
   ВЛАК 20610 С 2 ВАГ. 66 ТОНА С ЛОК. 45-194 С МАШ. ... ЗАЕ
МЕЖДУГАРИЕТО БИРИМИРЦИ-ПОДУЕНЕ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА ОТ 14.36Ч. ДО.15.25Ч
./ +.35..МИН. / ПОРАДИ ПОСТАВЕНИ КУПЧИНИ ОТ КАМЪНИ НА КМ 8+400 И
РАЗТОВАРВАНЕ НА КАЛОДКИ ОТ ГРУПА ЦИГАНИ.ВЛАКА Е СПРЯН ВТОРИ ПЪТ ПО
СЪЩИЯ НАЧИН НА КМ. 9+600. ПРЕПЯТСТВИЯТА ПРЕМАХНАТИ ОТ ЛОК.БРИГАДА
РУТП-СФ И Ж.П. СЕКЦИЯ-СФ.РУТП-СФ УВЕДОМЕН.

ВЛАК 30123 ЕМВ 30-19/20 МАШИНИСТ .... НАЧАЛНИК ВЛАК .... НА 19.50 ПРИ ВЛИЗАНЕ В ГАРА СТОЛНИК Е ЗАМЕРЯН ОТ НЕИЗВЕСНИ ЛИЦА И Е СЧУПЕНО ПАНОРАМНО СТЪКЛО ПОСТРАДАЛИ ПЪТНИЦИ НЯМА .РУТП СОФИЯ ... УВЕДОМЕН. 

ОТ 0.34 ДО..... ЛИПСВА НАПРЕЖЕНИЕ В КОНТАКТНАТА МРЕЖА В МЕЖДУГАРИЕТО МУСАЧЕВО ЯНА .ОТ 02.55 ДО 4.40  Е  РАЗРЕШЕН АВАРИЕН ПРОЗОРЕЦ НА СМ-21 ЗА ОГЛЕД НА КОНТАКТНАТА МРЕЖА УСТАНОВЕНО Е ,ЧЕ ЛИПСВА КОНТАКТЕН ПРОВОДНИК ОТ 23 ДО 28 СТЪЛБ .РУТП СОФИЯ ... УВЕДОМЕН . 
« Last Edit: 08.06.2011, 09:10:07 by CKD »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12229
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #752 on: 08.06.2011, 09:35:30 »
Тия мангали много нагли са взели да стават...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #753 on: 08.06.2011, 22:19:18 »
Началници, транспортна полиция уведомени ... и явно до там остават нещата. На другия ден възстановят щетите по мрежата, след 2-3 пак я свалят и така до безкрай.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6946
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #754 on: 09.06.2011, 11:20:32 »
За изминалото денонощие случаите са три:

ВЛАК 30604/БДЖ/ С 9 ВАГ. 622 ТОНА ЛОК. 46-33 МАШ. .... ЗАЕ
МЕЖДУГАРИЕТО БИРИМИРЦИ-ПОДУЕНЕ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА ОТ 8.43Ч. ДО 9.17МИН.
ПО ПОСТАВЕНИ КУПЧИНА КАМЪНИ НА ЖЕЛ. ПЪТ НА КМ.8+600 ОТ НЕИЗВЕСТНИ
ЛИЦА. ПЪТЯ РАЗЧИСТЕН ОТ ЛОК. БРИГАДА. РУТП СОФИЯ ... УВЕДОМЕН.

ВЛАК 30802 /БДЖ/ С 13 ВАГ. 600 ТОНА С ЛОК. 55-007 С МАШ. ... И
НАЧ. ВЛ. ... ЗАЕ МЕЖДУГАРИЕТО БИРИМИРЦИ-ПОДУЕНЕ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА
ОТ 15.33Ч. ДО 16.06Ч. /+23МИН./ ПО ПОСТАВЕНИ ПРЕДМЕТИ НА ЖЕЛ. ПЪТ НА
КМ. 8+700. НАРУШЕН Е ВЪЗДУХОПРОВОДА НА ВЛАКА И Е ИЗВЪРШЕНО
ПОСЕГАТЕЛСТВО НА ВЛАКА ОТ ГРУПА РОМИ. РУТП СОФИЯ СПАСОВ УВЕДОМЕН.

ОТ 00 20Ч. ДО ...Ч.Е ПРЕУСТАНОВЕНО ДВИЖЕНИЕТО НА ВЛАКОВЕ В МЕЖДУГАРИЕ
ТО БИРИМИРЦИ- ПОДУЯНЕ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА ПОРАДИ ПОСТАВЕНИ БЕТОННИ БЛОКОВ
Е НА КМ 9+100 СИГНАЛА Е ПОДАДЕН ОТ РУТП СОФИЯ .... ПО ТАЗИ ПРИЧИНА
ОТКЛОНЕНИ ВЛАКОВЕ 20612 ИЛИЯНЦИ-СОФИЯ-ПДР И 48001 ВОЛУЯК-СОФИЯ-ПОДУЕН
Е РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА.

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1118
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #755 on: 09.06.2011, 21:24:07 »
 :angry: :angry: :angry:
Това трябва да се наказва с каторга, да дупчат тунели под Стара планина ...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #756 on: 09.06.2011, 21:27:37 »
CKD, съобщението ти от днеска много ми заприлича на вчерашното и в същия момент който го видях почувствах какво значи deja vu.
nasko84, идеята ти е много добра, за съжаление - почти неизпълнима!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5767
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #757 on: 09.06.2011, 22:15:04 »
:angry: :angry: :angry:
Това трябва да се наказва с каторга, да дупчат тунели под Стара планина ...
Достатъчно е една фадрома да им мине през всичките бараки там. Че като ги познавам, ще вземат да оплескат копаенето тунела...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12229
    • View Profile
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14102
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #759 on: 11.06.2011, 10:23:46 »
Локомотив се запали до Симеоновград
Доколкото виждам, успели са да отцепят композицията от локомотива. :fan: