Author Topic: Aвтомобили  (Read 309471 times)

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1000
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2560 on: 29.09.2020, 12:33:50 »
Единственият модел на Дачия който си заслужава е Logan. Това е мнението на няколко познати, карали Logan в продължение на няколко години. Между Duster, Kadjar и Qashqai бих избрал последните две. Не е задължително да притежаваш над 40к лв. Тези BMWта, Каджари, Кашкаи дето ги виждате по пътищата, повечето са на лизинг :P

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2561 on: 29.09.2020, 18:21:34 »
Общо-взето каквато я поръчаш, такава ще дойде. При старите Дачии, отпреди 10 години например, дори хидравликата на волана беше екстра. Днес наличието на радио и ел. пакет също е екстра. Но в интерес на истината е проста и българоустойчива кола. Двигателният отсек е широк, почти няма декоративни капаци, смяната на крушки например е елементарна и може да се извърши навсякъде. От друга страна, частите са изключително евтини като нови, а и в моргите има достатъчно. Не казвам, че е перфектната кола, но в съотношението цена-качество като за България няма аналог.

Ето ревю на наблъскан с екстри Duster:



Ето и ревю на прост и обикновен Duster:



ПП - Logan ако се взима, задължително с парктроник, понеже багажниците са много високи, а задното стъкло е скосено и видимост почти няма. Поне за хора, на които им е трудно да карат назад само на огледала. Но пък черните предни и задни фабрични брони са уникални - не са от чиста пластмаса, а от някаква смес между пластмаса и гума, благодарение на което се огъват при леки удари, не се чупят и не се пукат. Остават само малки следи, гарантирано и изпробвано  :laugh:
« Last Edit: 29.09.2020, 20:09:10 by Sixkiller »
Виж как потъваме, настъпваме, дървената лъжа. Бавно си тръгваме, без бъдеще....

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1000
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2562 on: 29.09.2020, 20:05:11 »
Мерси!

Сега спорим с жена ми. Казвам й че съм свикнал с механика, пък на нея й е по-комфортно с автоматика. Какво предпочитате механика или автоматика?

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2563 on: 29.09.2020, 20:22:01 »
Лично за мен автомата е за предпочитане. И пак зависи от избора на марка/модел - ако е Дачия, дори и нова - задължително ръчни скорости, ще си спестиш доста главоболия. Нямам впечатления от кутиите на Нисан, но при по-старата генерация (II, facelift до 2010-2012) също не ги хвалят особено. 

БМВ и Мерцедес например правят здрави кутии. Но не може да се каже същото за VAG-групата.

Избери си прост автомат, без допълнителни роботизации, електроники или двоен съединител. По отношение на двигателя - колкото повече, толкова по-добре - и от към кубатура, и от към конски сили, защото даунсайзингът води до главоболия в последствие, най-малкото от които се изразява в по-висок от предписания заводски разход, горене на масло и т.н.
Виж как потъваме, настъпваме, дървената лъжа. Бавно си тръгваме, без бъдеще....

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3531
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2564 on: 29.09.2020, 20:26:57 »
Не е до предпочитание.
И аз съм свикнал с ръчните скорости, но ако искаш просто да се придвижваш от точка А до точка Б, автоматичните са много по-удобни и ти спестяват голяма част от действията, вниманието за които можеш да ползваш за други неща. Имаш си и възможността да свалиш предавки ръчно при изпреварване или спускане надолу, при това без преходен период с празен ход. Наличието на хидросъединител/хидротрансформатор обаче внася в системата загуба, която вдига разхода. Ако не беше това, както и рискът от скъп ремонт при взета на старо кола, аз не бих се замислил за автоматични скорости. По-новите вече май са изцяло механични, което решава проблема с разхода, но пък са по-сложни, съответно по-проблемни.
Естествено, автоматичните са и по-лесни за усвояване, когато тепърва се учиш, което е само временно предимство, но това е главната причина да се предпочитат от жените.

Традиционалистите обикновено ревностно отричат автоматичните скорости, но ако им се наложи да ги пробват, рязко си сменят мнението.
« Last Edit: 29.09.2020, 20:28:33 by bdz43r »

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1000
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2565 on: 29.09.2020, 20:40:36 »
Вие ме изкушавате да пробвам автоматиката! Не съм пробвал досега. Ако съм свикнал с механиката, трудно ли се свиква с автоматичните коли?

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2566 on: 29.09.2020, 21:39:38 »
Не е хич трудно. Първият час два ще имаш инерцията да пускаш ръка към скоростния лост, за да сменяш скорости, но общо взето след това ще си свикнеш и ще се чувстваш като пътник😂😂😂. По-пипкавата работа е ако решиш да се върнеш към межанична, но тенденцията е за поетапното им отпадане, така че може би автомата, особено ако се ползва повече в града си заслужава. Обаче винаги могат да се появят проблеми с някоя от предавките ако не се "разработват" често. Ето аз имам пример, който ми дадоха как един автобус Скания- туристически от последната генерация сдал багажа на магистралата в Гърция. Проблемът бил в автоматичната скоростна кутия. Всичко е твое решение обаче. Аз споделих опит и знания, които имам. Несъмнено обаче за автомобили в града е по-добре автоматик.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2567 on: 29.09.2020, 21:44:02 »
С автоматик е много по-лесно и практично. Иначе - за града - автоматик, а за дълъг път - ръчни.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2711
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2568 on: 29.09.2020, 22:09:17 »
Защо не изчакаш още малко за новия Логан и Сандеро? Платформата е същата като на сегашното Клио, а самата кола е чудесна, тъкмо ги представиха. Няма и помен от ефтинджоския грозобойник от преди 15 години.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11512
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2569 on: 29.09.2020, 23:02:32 »
Какво сте ги забистрили тия Дачии, я аз да си пусна един филм на Куентин Трабантино тука. :D

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1000
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2570 on: 30.09.2020, 11:16:11 »
Хаха, мерси! Този спор с жена ми май ще стигне до консенсус. Дори си мислехме да вземем две коли ефтинджос, тя да кара автоматична, а аз механична. Сега вече ще свиквам с автоматиката. Ще карам в града, но не само, на море примерно.

Един бивш колега имаше Logan преди десетина години. Не беше лоша кола, трябва да му звънна да го питам дали си е взел нова кола или е със същия Logan. Тогава ще ви разкажа за впечатленията му в продължение на десетина години :D

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2571 on: 30.09.2020, 11:40:18 »
За града автоматична кола е далеч по-удобна от ръчна.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1000
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2572 on: 30.09.2020, 12:02:51 »
Така е, но ходиш от време на време до вилата или на море.

Трябва да му хвана цаката как да сменям скоростите на автоматична кола.
« Last Edit: 30.09.2020, 12:04:34 by New_Passenger »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3531
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2573 on: 30.09.2020, 12:20:11 »
Тя сама си ги сменя, затова е автоматична.
Можеш само да я ограничиш да не ходи на по-висока предавка, от която ти искаш, примерно като се спускаш надолу.

По-новите са някакви кръстоски - механична кутия с автоматично управление и можеш, ако искаш и сам да си избираш скорост ръчно, само че съединителя тя си го управлява.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2574 on: 30.09.2020, 14:29:21 »
Грешката, която всички правят след минаване от ръчна кутия към автоматична, е натискането на педала на съединителя. 
Много е яко  :rolleyes: не само за тези вътре, но и за тоя който кара следващата кола.
Dream on

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2575 on: 30.09.2020, 14:40:10 »
Грешката, която всички правят след минаване от ръчна кутия към автоматична, е натискането на педала на съединителя. 
Мястото е достатъчно широко, за да си сложиш левия крак спокойно, без риск да натиснеш педала на спирачката.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4729
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2576 on: 30.09.2020, 16:04:39 »
Аз лично от 3 години карам автоматик и не мога да му свикна. Някак си винаги имам чувството, че се возя, а не карам, което води до понижено внимание и ангажираност с управлението на колата. При ръчката има някак симетрично, диаметрално ангажиране на тялото (ляв крак-дясна ръка), което поне при мен е ключово. Освен това с автоматик е трудно да спираш плавно, защото при съвсем ниска скорост колата започва да "тегли" и няма как спирането да бъде омекотено с отпускане на спирачката накрая. Разбира се, вероятно има автоматици, които минават автоматично на неутрална при спиране, но при останалите това не е препоръчително да се прави. Също така, колокото и да е модерна скоростната кутия, винаги има едно забавяне в реакцията, което е доста неприятно, ако се изисква бързо потегляне или ускорение. Не на последно място е и повишеният разход на гориво, който при моето Пежо 508 достига до 4,5/100 при извънградско при 3,8/100 в полза на ръчката. На пръв поглед не е много, но ако пътуваш повече, става сериозно.

От друга страна, автоматиците при нормална експлоатация имат живот около 250 000км. При ръчните кутии с демпфер (каквито са повечето нови коли), смяната на съединител е горе долу през 100 000км, като цената е близка до митичните 4-цифрени суми за ремонт на автоматична кутия - т.е. за един животен цикъл на автоматик при ръчката плащаш два пъти сумата за ремонт, само дето за консумативи.
« Last Edit: 30.09.2020, 20:56:25 by Kaiser Kar »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7111
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2577 on: 30.09.2020, 18:16:28 »
Карах голф-3ка 10 години. Много си харесвах ръчката и бях силно скептичен към автоматиците. Фетиш ми беше да изключвам от скорост и при най-малкия наклон (обременяване придобито от пътуването с автобусите на градския). Смених го с Октавия 3ка с автоматик. В началото ми беше много търсене - постоянно ми се искаше да я пускам по инерция но свикнах. Не след дългко по служебна линия ми се наложи да карам интензивно градско по цял ден с ръчка - е това беше смърт направо... Иначе на дълъг път много помага темпомата. Честно казано не бих карал автомат без темпомат. Следващата ми кола категорично отново ще е автомат.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5518
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2578 on: 30.09.2020, 20:07:02 »
И аз съм на автоматик от известно време и си е голям кеф, особено в града. Ще "натиснеш" съединителя 1-2 пъти и ще свикнеш да не ползваш левия крак, а след известно време и няма да имаш проблеми да минаваш от ръчка на автоматик и обратното. Извънградско също си е по-удобно, макар там разликата да не е толкова осезаема. Единствените минуси са че не можеш да се влачиш към светофара, който свети червено, на неутрална скорост, както и че не може да разчиташ само със скоростите да убиваш скоростта на дълги спускания, че може да ги запалиш. Плюсовете обаче са много повече, особено в трафика. Това със забавената реакция на автоматика далеч не е вярно и може да разчиташ много повече на него за да тръгнеш или ускориш бързо - нямаш превключване на скорости и няма шанс да ти изгасне при тръгване.
Както каза CKD - автоматик с темпомат е истината :)
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4729
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2579 on: 30.09.2020, 20:59:49 »
Това със забавената реакция на автоматика далеч не е вярно и може да разчиташ много повече на него за да тръгнеш или ускориш бързо - нямаш превключване на скорости и няма шанс да ти изгасне при тръгване.
Както каза CKD - автоматик с темпомат е истината :)

Не си съвсум прав - при ръчката ти определяш с крака си кога ще “залепи” и съответно ще имаш пълна тяга, докато при автомата на турбината ѝ трябва време, за да се развърти.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"