Author Topic: Aвтомобили  (Read 199596 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1940 on: 20.06.2018, 23:12:35 »
Дали вече са пуснали новите стикери за ГТП, за които се говори? Вчера едно дълго каратско Конекто ми се стори с някакъв нов вид стикер на предното стъкло, там където обикновено е този за ГТП.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13659
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1941 on: 22.06.2018, 09:11:47 »
Дали вече са пуснали новите стикери за ГТП, за които се говори?
Миналия петък в Созопол си бяха традиционните.

Offline mishot

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1942 on: 07.07.2018, 16:53:14 »
Какво мислите за навлизането на LED диоди в автомобилите? Казват, че отсрещните и пешеходците били заслепявани защото са с насочена, наситена светлина. На мен като дизайнер ми седят грозно LED фаровете и светлината им е твърде студена, синкава. В по-старите модели където Лед светлините бяха само дневни и обикновено в бронята по-добре ми седяха. И да имам пари не бих взел кола от новите. Автодизайнът съвсем погрозня. Alfa Romeo Giulia е едно изключение.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1943 on: 07.07.2018, 19:41:07 »
ЛЕД фаровете, също както и ксеноновите, (които вече са отживелица) няма да ни "превземат", защото са скъпа екстра и далеч не всички автомобили ще разполагат с тях. Бюджетните модели не предлагат такива дори с доплащане. Но плюсовете очевидно са много по-добрата осветяемост, възможностите за автоматично регулиране на светлинния сноп, така че да не заслепява насрещното движения и т.н. Но въпреки това, на фона на всички нови технологии в автоиндустрията и навлизането на т.нар. "смартфони на колела", дори доста скъпи модели си излизат серийно с добрата стара крушка с нажежаема жичка...

Offline mishot

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1944 on: 08.07.2018, 16:28:12 »
Абе според мен си заслепяват насрещните водачи. В САЩ вече има много оплаквания.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4375
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Aвтомобили
« Reply #1945 on: 11.07.2018, 12:51:37 »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Online mitakis

  • Vintage vehicles
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3181
  • 2660
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1946 on: 11.07.2018, 14:16:43 »
Безаварийно и с много кеф да си го караш и гледаш!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3038
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1947 on: 11.07.2018, 20:41:18 »
Даже и Vignale - бравос, много безаварийни километри и все на хубави места да те води!
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1948 on: 11.07.2018, 21:17:57 »
Нямам представа как стоят нещата в България, но тук, в Канада, имам контакти с бая автомонтьори, включително българи. Твърдото мнение е, че ако искаш здрава и надеждна кола, която ще ти служи дълго, без нерви, ремонти (които тук са изключително скъпи) и тормозилници след като изтече гаранцията, се взема САМО И ЕДИНСТВЕНО Тойота или Хонда. Всичко останало, без изключение, са окепазени боклуци, няма значение скъпи или евтини, като при скъпите въпросните разходи нарастват в геометрична прогресия. Това важи както за всичките подразделения на GMC, защото Фиат са ги придобили, така и за Форд и останалите американски коли, съшото се отнася и за Мерцедес (приятел ми е българин - дилър на Мерцедес тук, където за разлика от България се търсят и "вървят" основно по-евтините "ширпотреб" Мерцедеси, не тези от 200 бона и нагоре,  и настойчиво ме съветва да не вземам нищо подобно, просто Мерцедес не е това, което е било преди, БМВ, Ауди и Фолксваген тоже вече не са нищо повече от скъпи боклуци). Мазда не, защото вече е Фиат, също Нисан, понеже е придобит от Рено. Казаното не важи за България, понеже в Канада и Хонда, и Тойота са си японски, а в България ги карат от Турция (турско ли е, не го хвали) или от други не особено читави държави. Един даже си натовари по-старата Тойота на кораб и вече няколко години си я кара, като си идва в България, без да е "мръднала"......Да не говорим, че тук за месец, дори и в големите градове, можеш да срещнеш такова количество суперскъпи коли, колкото в София за 10-15 минути. Е, във Ванкувър има 15-16 годишни китайски пичлемета с Ягуар и Бентли, но това е понеже китайци от Хонг Конг си продават там супер скъпо кутийката и с взетите пари си вземат огромна къща в района.....Даже и канадците реват от това явление, понеже заради подобни "инвестиции" в този град и за тях животът е станал непоносимо скъп.
« Last Edit: 11.07.2018, 21:25:02 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3038
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1949 on: 11.07.2018, 22:22:34 »
Моля те, не ти отива на интелигентен човек да цитираш подобни дивоитии, Мазда било Фиат, БМВ и Фолксваген били боклуци, стига, темата е безкрайна, но това са брътвежи на полупияни майстори сервизчии, също толкова меродавни, колкото градските легенди от ватманската стая или от бакшишкия фолклор... Общото между Мазда и Фиат е някъде в нечии психични отклонения, межди GM и Фиат също, а VW и особено BMW са толкова боклуци, колкото ГАЗ 53 е космически кораб. Нещата се променят, нищо не е каквото е било преди 30 години, и все пак подобно опростяване и генерализиране не е нищо повече от профанизиране на нещата - като всеки съблазнително прост отговор в този свят.
« Last Edit: 11.07.2018, 22:24:17 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1950 on: 11.07.2018, 23:37:49 »
Точно Мазда е един от последните производители, които все още се развиват самостоятелно, а не под шапката на голям концерн, това че била Фиат не знам на кой болен мозък е хрумнало. Това, че най-известният им модел MX 5 в момента е на една платформа с Фиат 124 не ги прави Фиат. Виж при Фолксваген, нещата са други. Те с болните си амбиции да са номер 1 в света сътвориха уникални простотии и лека полека ще съсипят всички марки, до които се докопаха. Дори Шкода отдавна се измести от идеята да бъде бюджетен автомобил с добро качество. Самите Фолксвагени наистина са прехвалени и адски скъпи, а не предлагат нищо повече от преките си конкуренти.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1951 on: 11.07.2018, 23:55:22 »
Моля те, не ти отива на интелигентен човек да цитираш подобни дивоитии, Мазда било Фиат, БМВ и Фолксваген били боклуци, стига, темата е безкрайна, но това са брътвежи на полупияни майстори сервизчии, също толкова меродавни, колкото градските легенди от ватманската стая или от бакшишкия фолклор... Общото между Мазда и Фиат е някъде в нечии психични отклонения, межди GM и Фиат също, а VW и особено BMW са толкова боклуци, колкото ГАЗ 53 е космически кораб. Нещата се променят, нищо не е каквото е било преди 30 години, и все пак подобно опростяване и генерализиране не е нищо повече от профанизиране на нещата - като всеки съблазнително прост отговор в този свят.
Имай предвид, че тука сервизите и квалификацията на персонала нямат абсолютно, ама абсолютно нищо общо с тези в България. На практика е доста трудно, времеемко и скъпо да минеш всичките обучения, изпити и накрая да получиш сертификат и да почнеш работа като автомонтьор в сервиз. А за пиенето на работното място - пак казвам, това да не ти е България? Сервизджиите, повечето от тях имигранти, вземат за ремонтите 80 долара на час, дори и да не успеят да ти оправят колата, и това само за труд, вложените части са си отделно. Публична тайна е, и се знае, дори без да си специалист, че всички, абсолютно всички вече производители, няма значение евтини или скъпи, правят колите да изкарат малко след гаранцията, и да се почне с ядовете - части, сервизи, днеска това, утре онова, и накрая да ти писне, да хвърлиш колата, на която току-що е изтекъл лизинга или си изплатил, и респективно пак да си купиш нова. Имат дори специални лаборатории и инженери, които да се занимават с предразполагане към по-бързо износване на по-издръжливи възли и детайли. Или с други думи, планирано остаряване. И всички стават все по-нагли в това отношение. А точно на BMW, Ауди, Мерцедес и други скъпи марки, естествено, че частите и поддръжката им също ще са скъпи, съответно въпросният фактор още повече излиза през носа на собственика.
« Last Edit: 12.07.2018, 00:05:30 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1952 on: 13.07.2018, 13:59:46 »
Моля те, не ти отива на интелигентен човек да цитираш подобни дивоитии, Мазда било Фиат, БМВ и Фолксваген били боклуци, стига, темата е безкрайна, но това са брътвежи на полупияни майстори сервизчии, също толкова меродавни, колкото градските легенди от ватманската стая или от бакшишкия фолклор... Общото между Мазда и Фиат е някъде в нечии психични отклонения, межди GM и Фиат също, а VW и особено BMW са толкова боклуци, колкото ГАЗ 53 е космически кораб. Нещата се променят, нищо не е каквото е било преди 30 години, и все пак подобно опростяване и генерализиране не е нищо повече от профанизиране на нещата - като всеки съблазнително прост отговор в този свят.
Като цяло колегата е написал пълни глупости :crazy:. Това за здравината на Тойота и Хонда пък си остана някъде към края на деветдесетте. За Фиат и ГМ обаче има доза истина. Двете компании отдавна си сътрудничат и ползват обща техника. Поне докато Фиат не придоби голяма част от Крайслер. Опел, Сааб и Кадилак(BLS) ползваха мотора на Фиат 1,9jtd. Фиат пък използва бензинови мотори на Опел за модела си Крома, който си е чист Опел Вектра/Сигнум. А въпросният Cadilac BLS е SAAB 93, което ще рече OPEL VECTRA B. Днес компании, които нямат нищо общо, разработват един модел, монтират го на една поточна линия и му слагат различен бранд. Така разработката и производството на модели излиза много по-евтино. Иначе, майстора, дето аз си правя колата каза, че по негови наблюдения, в момента Хюндай предлага най-надеждна техника. Както и Киа, която всъщност ползва същата техника. Ама както каза ти, темата е безкрайна.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1953 on: 13.07.2018, 14:06:30 »
Точно Мазда е един от последните производители, които все още се развиват самостоятелно, а не под шапката на голям концерн, това че била Фиат не знам на кой болен мозък е хрумнало. Това, че най-известният им модел MX 5 в момента е на една платформа с Фиат 124 не ги прави Фиат. Виж при Фолксваген, нещата са други. Те с болните си амбиции да са номер 1 в света сътвориха уникални простотии и лека полека ще съсипят всички марки, до които се докопаха. Дори Шкода отдавна се измести от идеята да бъде бюджетен автомобил с добро качество. Самите Фолксвагени наистина са прехвалени и адски скъпи, а не предлагат нищо повече от преките си конкуренти.
Аз мисля, че една немалка част от акциите на Мазда са на Форд. И Мазда, и Форд пък поне до скоро използваха дизелови двигатели на Пежо, с което не са под една "шапка". А бе, кашата е пълна. И какъв Фиат 124? :eek:Това е бащата на добре познатата ни Жигула и съответните и "деривати", свален от производство в Италия през 1974  :D.
« Last Edit: 13.07.2018, 14:15:15 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1661
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1954 on: 13.07.2018, 16:49:04 »
Този ФИАТ 124   https://www.parkers.co.uk/fiat/124-spider/ , който е базиран на актуалното поколение МХ-5 и се произвеждат заедно в Япония. Роудстъра на базата на оригиналният ФИАТ 124 изглежда така:  http://www.classix.se/index.php/sold-cars/item/92-fiat-124-spider
« Last Edit: 13.07.2018, 16:53:26 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #1955 on: 13.07.2018, 19:03:41 »
Не знам кой е писал глупости, ама за КИА пък въобще и дума не трябва да става. Тъст ми има такава и излезе огромен боклук. Нищо, че и в Канада има много Кии...Разликата е там, че в Канада Хонда и Тойота са си японски, а в България - от не знам къде. На работа и двамата началници са с Тойота - единият с RAV4, а другият - с пикап Tundra и нямат никакви оплаквания. Доколкото разбрах, основата е същата като на Land Cruiser - от Червения кръст масово ползват още от едно време такива като линейки за труднодостъпни райони и военни зони в държави от третия свят. Нали се сещате, че там аварии на пътя са абсолютно недопустими.

А при положение, че е всеизвестно, че вече абсолютно всичко, без значение скъпо или евтино, се прави да изкара малко след гаранцията и да се хвърли, а някой да твърди обратното, то е абсолютно сигурно, че този някой живее едва ли не в измислен свят и плещи пълни глупости. Същото е с компютри, телефони (жена ми в това отношение излезе голям карък, тук в Канада и смениха три ай-фона, понеже и трите сдадоха багажа даже още преди да им изтече гаранцията, също компютър Дел.....абе изобщо всичко са изкепазили, то и няма как да е различно, като ги правят за жълти стотинки в една известна държава на изток)....Нали трябва постоянно да се купува и да има оборот, пък клиента кучета го яли.
« Last Edit: 13.07.2018, 19:33:54 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1956 on: 13.07.2018, 22:00:54 »
Точно Мазда е един от последните производители, които все още се развиват самостоятелно, а не под шапката на голям концерн, това че била Фиат не знам на кой болен мозък е хрумнало. Това, че най-известният им модел MX 5 в момента е на една платформа с Фиат 124 не ги прави Фиат. Виж при Фолксваген, нещата са други. Те с болните си амбиции да са номер 1 в света сътвориха уникални простотии и лека полека ще съсипят всички марки, до които се докопаха. Дори Шкода отдавна се измести от идеята да бъде бюджетен автомобил с добро качество. Самите Фолксвагени наистина са прехвалени и адски скъпи, а не предлагат нищо повече от преките си конкуренти.
Аз мисля, че една немалка част от акциите на Мазда са на Форд. И Мазда, и Форд пък поне до скоро използваха дизелови двигатели на Пежо, с което не са под една "шапка". А бе, кашата е пълна. И какъв Фиат 124? :eek:Това е бащата на добре познатата ни Жигула и съответните и "деривати", свален от производство в Италия през 1974  :D.
Мазда и Форд имаха парнтьорство преди години, но в момента Мазда е напълно самостоятелен производител. Разработват си сами платформите и двигателите и въпреки, че нямат бюджет за проектиране и производство на хибридни и електро технологии, автомобилите им са много по-добри от Тойота и освен това - чисто японски.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1957 on: 14.07.2018, 12:15:53 »
Точно Мазда е един от последните производители, които все още се развиват самостоятелно, а не под шапката на голям концерн, това че била Фиат не знам на кой болен мозък е хрумнало. Това, че най-известният им модел MX 5 в момента е на една платформа с Фиат 124 не ги прави Фиат. Виж при Фолксваген, нещата са други. Те с болните си амбиции да са номер 1 в света сътвориха уникални простотии и лека полека ще съсипят всички марки, до които се докопаха. Дори Шкода отдавна се измести от идеята да бъде бюджетен автомобил с добро качество. Самите Фолксвагени наистина са прехвалени и адски скъпи, а не предлагат нищо повече от преките си конкуренти.
Аз мисля, че една немалка част от акциите на Мазда са на Форд. И Мазда, и Форд пък поне до скоро използваха дизелови двигатели на Пежо, с което не са под една "шапка". А бе, кашата е пълна. И какъв Фиат 124? :eek:Това е бащата на добре познатата ни Жигула и съответните и "деривати", свален от производство в Италия през 1974  :D.
Мазда и Форд имаха парнтьорство преди години, но в момента Мазда е напълно самостоятелен производител. Разработват си сами платформите и двигателите и въпреки, че нямат бюджет за проектиране и производство на хибридни и електро технологии, автомобилите им са много по-добри от Тойота и освен това - чисто японски.
Току що намерих една статия в нета, че Форд намалява участието си в Мазда от 11 на 3,5%. Значи все пак имат някакъв дял, макар и малък. Не можах да видя от коя дата е обаче. Колкото до японското, не знам тези модели за Европа дали се сглобяват в  Япония, но до към 2010 използваха дизелови мотори на Пежо. След това си пуснаха техен дизел с работем обем 2,2.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1958 on: 14.07.2018, 12:29:47 »
Не знам кой е писал глупости, ама за КИА пък въобще и дума не трябва да става. Тъст ми има такава и излезе огромен боклук. Нищо, че и в Канада има много Кии...Разликата е там, че в Канада Хонда и Тойота са си японски, а в България - от не знам къде. На работа и двамата началници са с Тойота - единият с RAV4, а другият - с пикап Tundra и нямат никакви оплаквания. Доколкото разбрах, основата е същата като на Land Cruiser - от Червения кръст масово ползват още от едно време такива като линейки за труднодостъпни райони и военни зони в държави от третия свят. Нали се сещате, че там аварии на пътя са абсолютно недопустими.

А при положение, че е всеизвестно, че вече абсолютно всичко, без значение скъпо или евтино, се прави да изкара малко след гаранцията и да се хвърли, а някой да твърди обратното, то е абсолютно сигурно, че този някой живее едва ли не в измислен свят и плещи пълни глупости. Същото е с компютри, телефони (жена ми в това отношение излезе голям карък, тук в Канада и смениха три ай-фона, понеже и трите сдадоха багажа даже още преди да им изтече гаранцията, също компютър Дел.....абе изобщо всичко са изкепазили, то и няма как да е различно, като ги правят за жълти стотинки в една известна държава на изток)....Нали трябва постоянно да се купува и да има оборот, пък клиента кучета го яли.
Това за Киа и Хюндай ми го каза майстора, аз нямам наблюдения върху съвременните модели. Ама ако се съди по това, че масово ги "търкалят" като таксита. Аз имах Сепия от 1994. Според мен беше някаква странна смесица от Мазда 323, Мицубиши Ленсър и американски Ескорт. Имаше много мека, американска настройка на окачването. Вътре беше "барната" много добре, но гниеше като хартия. Колкото до Тойота, аз карах 6 години Старлет от 1990 (това беше през далечната 1994, тогава я купих) и това е най-здравата кола, която съм имал. Сега обаче хората масово пищят от новите модели. Доколкото знам, моделите за Европа май се правят в Турция. А за американските, мислех, че си се правят в САЩ. За съвременните Хонди също казват, че са боклуци. Ама както ти казваш, това е умишлено, та да има оборот. Планирано остаряване, както се казва, поредния порок на свръх консуматорските общества. За Хонда от осемдесетте и деветдесетте две мнения няма, "железни" бяха. Но там имаше значение сглобката. Знам, че най-качествената сглобка се водеше японската, а английската се водеше най-кекава. Поне такъв опит са споделяли с мен, аз никога не съм имал Хонда.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #1959 on: 14.07.2018, 12:36:14 »
Този ФИАТ 124   https://www.parkers.co.uk/fiat/124-spider/ , който е базиран на актуалното поколение МХ-5 и се произвеждат заедно в Япония. Роудстъра на базата на оригиналният ФИАТ 124 изглежда така:  http://www.classix.se/index.php/sold-cars/item/92-fiat-124-spider
Стига бе, аз явно много съм изостанал, сега разбирам, че има такъв модел на Фиат. Като гледам прилича на MX-5. Аз миналата година бях на косъм да си купя дизелово Седичи, сиреч Suzuki SX-4 с фиатов дизелов мотор. Ама много ми се видя постно от вътре, а и по-компактно, отколкото ми се иска.
« Last Edit: 22.07.2018, 17:10:17 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори