Author Topic: Aвтомобили  (Read 246028 times)

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 346
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2380 on: 26.03.2020, 13:53:04 »
Не. Ама като гледам само разположението на скоростния лост...  На Баркас скоростния лост беше  разположен по същия начин, такова съм карал  :crazy:. Един съсед, който работеше в "Булгарплод" караше 66 и ме е возил като малък. "Виетнамките" поне бяха надеждни, а и са създадени за работа в специфични условия. Но РОМАН-ите още предизвикват неприятни емоции у тези, които са работили с тях. Ти карал ли си "Виетнамка"?
« Last Edit: 26.03.2020, 13:55:47 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2381 on: 27.03.2020, 03:00:15 »
Благо, нали знаеш, че все по-високите екологични стандарти съвсем не са безплатни и са за сметка на други работи. Нещо повече, при ДВГ, както и при самолетите, между другото, тяхната горна граница вече е достигната, повече няма накъде. Не са случайни разните му там софтуерни манипулации в това отношение, заради които доста именити производители изгърмяха с огромни глоби. Електромобилите не са алтернатива, първо, че са скъпи и второ, че не може с едно зареждане да идеш до Бургас примерно, за повече да не говорим. "Екологичността" на батериите не я коментирам. Та не знам какво ще е оттук нататък, но си мисля, че автомобилните производители снасят на когото трябва, за да не се допускат по-стари коли в центровете на градовете. А независимо от всичко, личната кола все още е единственото превозно средство, което може да превози пътниците си между две произволно избрани точки...Пърсънъл Транзит системите за съжаление още са в мечтите...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2382 on: 27.03.2020, 10:37:04 »
Имах един колега с Мерцедес 2003-2004 година производство. Веднъж, когато пътувахме за Пловдив по работа, колата се развали. Той каза че за шести път му се разваляла колата, а със старата си Жигула никога не е имал проблеми.

Аз лично не виждам нищо особено в Мерцедес. БМВ ме кефят много повече. Най-много съм фен на японски коли.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3344
  • TM 303
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2383 on: 29.03.2020, 22:02:24 »
при ДВГ, както и при самолетите, между другото, тяхната горна граница вече е достигната, повече няма накъде.

Аман от капацитети, без извинение. Точно за последните 15-тина години напредъкът в областта е повече, отколкото в предишните 45, но важното е да сме разбирачи и да дуднем. Пак без извинение, ако някой прецени да трие и да ме накаже. Просто ми омръзна някои хора да са крайна инстанция по всички въпроси, и то като познанията са им на ниво, хайде няма да кажа на какво, че да се опитам да запазя благоприличие.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10959
  • #TransportWillNeverDie!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2384 on: Yesterday at 10:57:46 »
Като говорим за области би било добре да дефинираме за какви точно области говорим. Развитието, за което говориш не е в областта на ДВГ, а в софтуерното контролиране на ДВГ, така че за мен той си е напълно прав.
« Last Edit: Yesterday at 11:00:12 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2385 on: Yesterday at 14:49:26 »
Има една приказка "Блажени са вярващите". Всичко е написано из книгите и учебниците, цели три семестъра съм учил екология. И то не при синекурни преподаватели в "родината", които 30 години не са мръднали на никъде. Та може да се каже с едно изречение. Екологично гориво на въглеродна основа - е те такова животно нема. Затова е немислимо да се дават още шансове и възможности на ДВГ. Това, че все още няма алтернатива, не го прави по-малко опасен за околната среда. В авиацията пък нещата са повече от плачевни. Защо мислите ни удрят в джоба с керосинови добавки, летищни такси и прочие оправдания за тарикатлъците и мушингиите на авиопревозвачите? Нормално ли е човек да се кандилка осем часа от Лондон до Източна Канада? Знаеш ли, че един полет им струва преки сили 30 хил. долара, а печелят от него десет пъти повече? В самолетите седалките са натрескани до безабразие, не вируси, ами не знам какво  ще те хване, а в "бизнес класа" има едва ли не легла. Правилата и условията за превоз са изцяло в ущърб на клиента, за малки деца таксуват като за възрастен пътник, да не говорим какво става ако си изпуснеш самолета не по тяхна вина.... Кабинните екипажи знаят как да глезундрят пътниците в "бизнес", а не знаят в коя част на самолета абсолютно задължително, независимо от класата, се настаняват пътници с кинетоза, морска болест или които повръщат при пътуване, за този проблем ефективно лекарство няма...А издънките с Боинг 737 макс....Четете, преди да пишете, бре. Няма да ставаме като моделисткия форум.....
« Last Edit: Yesterday at 16:05:49 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3344
  • TM 303
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2386 on: Yesterday at 15:34:08 »
E щом и екологията и авиацията са ни ясни на 200 процента, всичко се изясни вече. Между другото, понеже по стечение на обстоятелствата двама от близките ми приятели са съответно авиоинженер и самолетен пилот с 30-годишен стаж, само бих искал да те осведомя, че познанията ти за авиацията са поне толкова "задълбочени", колкото и автомобилните, сметките ти по икономика също са грандиозни направо, но блажени са вярващите, както сам казваш. Големият враг на знанието между другото не е незнанието, а илюзията за знание...
« Last Edit: Yesterday at 15:37:39 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10959
  • #TransportWillNeverDie!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2387 on: Yesterday at 16:05:13 »
Завъртя ми се главата. Единият първо говори какво може и какво не може ДВГ в бъдещето, другият му опонира с аргумент колко напредък бил постигнат по ДВГ в последните 10-15 години, което няма никаква връзка с първото, а след това първият въобще не споменава двигател с вътрешно гориво, а говори за въглеродно гориво.

Нека да уточним някои неща.
1. Това най-малкото е транспортен форум, а според мен и децата знаят, че ДВГ неминуемо излъчва вредни емисии.
2. Гориво на въглеродна основа и ДВГ са две различни неща. А да вземем един Москвич от 70-те години и един SEAT LEON от 2014 г., да ги заредим с едно и също количество гориво, да ги пуснем един до друг по маршрут София-Бургас и след това да източим резервоарите, за да разберем на коя кола, колко ѝ е останало. Не говоря за екотест със сонда в ауспуха, говоря за тест за изгаряне в реално време. Естествено, че по-малкото изгоряно гориво е равно на по-малко емисии.
3. Да, в последните 10-15 години се прави какво ли не за оптимизиране на работата на ДВГ като например подобряване на количеството на емисиите чрез софтуер и извличане на същата мощност от по-малка кубатура, но това не може да се прави до безкрай, защото технологичното усложняване ще предефинира идеята за автомобил. Автомобилите до толкова ще се различават от представата за себе си, че няма да бъдат търсени и производството ще се срине, а и след като имаме ДВГ няма как да елиминираме всички емисии.
« Last Edit: Yesterday at 16:18:16 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2388 on: Yesterday at 16:07:19 »
Е точно това се опитвам да кажа...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1516
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2389 on: Yesterday at 16:30:46 »
Толкова ви разбират кестенките. Са като ви кажа че има ДВГ, който работи с водород и той ли се е изчерпал и той ли излъчва вредни емисии? Не е лошо да имаш енциклопедични знаниия трябват и умения.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2390 on: Yesterday at 19:42:38 »
Има, разбира се. Веднага възниква въпросът защо тогава този двигател не е навлязъл масово? Понеже проблемът при водорода е изключително ниската плътност. Един кубически метър водород тежи няма и 100 грама. Дори да се направи съответното сгъстяване, ще бъде много далече от бензина....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13197
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2391 on: Yesterday at 23:53:56 »
Значи по тая логика Конекто ЛФ Евро 4 е по-екологично от Ютонг Евро 6, защото едното гори 30/100, другото 50/100. Демек в течение на времето за една и съща работа ще изгори много повече нафта, отделно повече ресурс за производството й.

А за самолетите...презокеански полет в 1-ва класа с всички глезотии нормално да струва толкова. Като искаш по-евтино си вземи 2-ра класа, където няма легла а са нагъчкани седалки една до друга. Ама нали не се возиш всеки ден през океана а няколко пъти в годината.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3021
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2392 on: Today at 00:12:41 »
Един кубически метър водород тежи няма и 100 грама. Дори да се направи съответното сгъстяване, ще бъде много далече от бензина....
При метана точно така се прави - сгъстява се. В бутилките на метановите автомобили газът е сгъстен, а не течен, като пропан-бутана. С водорода проблемът е друг - производството му в промишлени количества е скъпо.

А това за самолетите е абсурдно. С 30 хил. $ само горивото на самолета не може да се плати по цените на едро.
« Last Edit: Today at 00:16:09 by bdz43r »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2393 on: Today at 01:27:02 »
Като стана въпрос за капацитети, преди години един такъв казваше колко екологично е автобусите да бъдат пригодени да горят използвано от ресторантите олио. Само че нали знаете, че в ресторантите олиото никога не се хвърля, а се използва до изчерпване на количествата. Едно време се беше запалил столът в университета от конденз от олио по комина...Да не говорим, че да използвате олио за гориво е все едно да горите масло, както при двутактовите двигатели.
Ако ви кажа какво всъщност е самолетното гориво - керосин. Чист газ, ама не природен газ или метан, нито пропан-бутан, а газ за осветление дериват от нефта или същият газ, с който едно време като деца са ви разтривали (заедно с мас), когато сте боледували от настинка или грип. В Дупница му казват "газе", на юг от Благоевград - "газо". Та това горят самолетите, с някои добавки. Вчера ходех на летището при един приятел авоиомеханник да ми даде, точно понеже дъщерята я хвана хрема, а тук газо не се продава по магазините.
А казаха ли ти твоите приятели пилот и авиоинженер, когато летиш да не те е срам да си поискаш още ядене, ако си гладен, понеже след полета абсолютно всичката останала храна се хвърля на боклука? И това при положение колко гладуващи има по света....
« Last Edit: Today at 01:29:13 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2057
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2394 on: Today at 01:56:26 »
С водорода проблемът е друг - производството му в промишлени количества е скъпо.
Не само скъпо, но и енергоемко. Скромното ми мнение е, че няма бъдеще в тази технология на фона на развитието на батериите и суперкондензаторите.

По отношение на ДВГ – правят се феноменални неща, да му падне ченето на човек какви магии има. Но си има фундаментални ограничения, които няма как да бъдат преодолени и техният ресурс също е реално изчерпан, ще видим още няколко предсмъртни напъна и ще бъдат лека-полека изместени. Едно превозно средство с ДВГ винаги ще бъде по-малко енергийно ефективно от такова с електрическо задвижване, дори и предполагайки, че второто се захранва с „мръсен“ източник на ток. От там и емисиите няма как да са по-добри.