Author Topic: Aвтомобили  (Read 614068 times)

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3240 on: 15.06.2024, 17:41:10 »
Ретро парадите са добра традиция. Как лети времето, Ford Scorpio и Audi 80 Quattro вече са ретро. Скоро и тези модели ще бъдат ретро



Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3241 on: 16.06.2024, 16:34:19 »
Те вече са ретро. Рено 19 е модел на годините на Ауди 80. Любопитен факт за този модел, че си спечелва огромна популярност в началото на 90-те в източните провинции на Германия, където след обединението масово се заменяли Трабантите и Вартбурзите, но в същото време нямало много дилърства на западни автомобили. Рено изградили за кратко време гъста дилърска мрежа в района и интересът точно към седан версията на 19-ката (Шамад) бил много голям. Така за няколко години Рено става най-продаваната вносна марка в Германия. Имаха и такъв рекламен надпис на задното стъкло Renault - importeur Nr.1 in Deutschland. Срещаше у нас на почти всички Рена, внесени втора употреба от там у нас.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3242 on: 19.06.2024, 16:45:25 »
Така е, Renault 19 Chamade, Citroën Xantia, ZX, Opel Astra, Vectra, Omega от началото на 90те, Ford Fiesta от 1993 г. също са ретро, но все още не участват в подобни събития. Аз поне не съм виждал тези модели на парадите в София, Перник и Бургас, на които съм присътствал. Opel Monza имаше, но този модел е от 1977 г. Виждал съм Peugeot 205, ама с малко тунинг.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3243 on: 19.06.2024, 17:09:22 »
Няма и да ги видиш скоро. Тези масови коли все още нямат статут на ценни класики освен най-високите им и редки версии, които са вече в ръцете на колекционерите, другото е отдавна претопено, или изживявава последните си мигове живот като работен катър на някой майстор.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3244 on: 20.06.2024, 00:07:26 »
Няма и да ги видиш скоро. Тези масови коли все още нямат статут на ценни класики освен най-високите им и редки версии, които са вече в ръцете на колекционерите, другото е отдавна претопено, или изживявава последните си мигове живот като работен катър на някой майстор.

Що???? Доста от тези модели можеш да ги видиш по пътищата в България и не само.

Един рядък модел.





Quote
1972 Citroen Maserati SM

The name SM stands for Serie Maserati. It began production in 1970. The Italian based company Maserati was the supplier of the engine. The quad-cam V-6 engine, located in the front of the vehicle, was based on Maseratis V8. The V8 would have been used but it was too powerful for the front-wheel drive vehicle and would have extended the hood of the car too far. The V6 ended up being an unreliable....

The SM (Série Maserati) was a combination of Citroen's advanced chassis technology and Maserati engine knowledge. It had DS-style hydro-pneumatic suspension, power-assisted, all-around load-sensitive disc brakes, and fully-powered, self-centering steering that allowed the car to be set up with zero casters, which kept the tires in full contact with the road at all times. Maserati had been acquired by Citroen in 1968, primarily to gain the engine technology for its new top-of-the-range Gran Turismo Coupe. Maserati removed two cylinders off its Indy four-cam 90-degree V8 to create the required V-6. The exterior style was an aerodynamic fastback body, with plenty of glass, unadorned flanks, and skirts over the rear wheels. There was an asymmetric air intake on the bonnet and hydraulically adjustable and swiveling headlamps under curved heated glass. Styling was penned by in-house chief designer Robert Opron and had a very impressive drag coefficient of 0.26.

The SM's class-leading drag coefficient enabled it to reach 140 mph, making it the fastest front-wheel-drive car ever at that time. The Citroen SM made its debut at the Geneva Motor Show in March of 1970. It went on sale in France in September of that year in left-hand drive only, although right-hand drive conversions were later offered in the UK and Australia.

The Maserati built V-6 engine displaced 2,670cc, but with the help of three Weber downdraft carburetors, it offered plenty of performance. In 1973, the displacement grew to 2,965cc, and for the smog-equipped U.S. cars, it offered 190 horsepower at 6,250 RPM. Available with a five-speed automatic or manual transmission, it had disc brakes on all four corners.

Citroen SM History
Since its founding in 1919, Citroen has consistently produced some of the most innovative cars in the world. From the diminutive Deux Chevaux to the smooth and regal DS, the French carmakers history is filled with avant-garde designs and adventurous engineering forays. Some of Citroens innovations caught on, such as the manufacturers early adoption of front-wheel-drive and aerodynamic body styling.....
Related Reading :
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3245 on: 20.06.2024, 02:43:12 »
Малко ми е трудно да разбера какво точно имаш предвид, но мога да ти кажа, че не всяка 30 годишна таратайка минава за "класика" и има място по ретро парадите.  ;)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3246 on: 20.06.2024, 10:50:12 »
Спрете си просташките мнения !

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3247 on: 20.06.2024, 17:35:20 »
Този Ягуар със сигурност може да се смята за класика. Страхотна кола.

Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3248 on: 24.06.2024, 14:52:16 »
Поредната доза класика. Aston Martin DB5 модел 1965 година.

Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3249 on: 27.06.2024, 09:51:42 »
Атомна кола:
През 1965 г. съветски учени пускат за тестване автомобил Волга атом с атомен двигател с капацитет 320 конски сили (много за онова време). Моторът тежал 500 килограма, така че отпред е имало не 2 колела, а 4. Такава кола не можеше да се презарежда много дълго време. Тестовете показаха, че Волга атом минава 60 000 километра без да презарежда. Оказа се, че след това мотора трябва да се смени на нов. Но съветските учени коригираха този проблем, създадоха двигател с газообразно гориво под формата на уранов хексафлуорид вместо твърд уран, а новата версия на колата измина 40 000 километра без да презарежда. За презареждане с гориво вече беше достатъчно да се изпомпи нов запас от уранов хексафлуорид в цилиндрите и колата продължи.
Когато Хрушчов се пенсионира, машините бяха демонтирани и изследванията в тази област спряха.

Спрете си просташките мнения !

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3250 on: 02.07.2024, 14:35:51 »
Daihatsu за стрийт фууд в Тайланд

Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3251 on: 18.07.2024, 19:14:58 »
Давай, Трабантче, давай :fan:

https://www.facebook.com/reel/793362626334724
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3252 on: 22.07.2024, 09:21:41 »
Я да видим какво са измислили „комшиите“:

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3253 on: 23.07.2024, 17:27:56 »
 :laugh:Това как ще го коментирайте?
https://fakti.bg/bulgaria/899047-vzeha-180-leva-za-tehnicheski-pregled-na-benzinova-kola

Quote
Хаосът с новите промени за преминаване на автомобил през задължителния годишен технически преглед (ГТП) продължава.

Докато при дизелите няма проблем, тъй като при тях се мери димност, а не емисии въглероден диоксид, то при бензиновите автомобили измерването е на CO2, като от 22 юли нормите за тях са изключително завишени и хиляди автомобили, дори такива на година-две, не могат да минат техническата проверка за изправност, показва проверка на Телеграф.

Пунктовете за ГТП са запознати със сериозния масов проблем с бензиновите коли. И още на влизане питат дали си с бензинов двигател, като предупреждават, че има проблем и безброй коли са спрени от движение, именно заради завишените CO2 изисквания.

Преглед на бензинов автомобил може да продължи около час, като допреди това се минаваше за поне двойно по-кратко време. Има случай на бензинов модел 2020 г., който е спрян от движение, „провалил" се на измерването на газовете.

Автомобил с технически преглед, извършен преди 1 година и струващ 45 лева, маркиран тогава като Еко категория 3, днес мина преглед за внушителната сума от 180 лева, получавайки нов стикер и нова категория Еко 2. Официалната цена към на конкретния пункт е 90 лева, а за коли с газова уредба – 100 лева.

Парадоксът е, че на кола с бензинов двигател с газова уредба, с която тя е далеч по-екологична, измерването се извършва единствено при работа на бензин, но не и на газ. Същото важи и за колите с метанови уредби, които в някои страни в ЕС са приравнени към електромобилите.

Най-замърсяващите с вредни емисии автомобили – тези на дизел, остават напълно незасегнати от промените за ГТП. Дизели без катализатори и филтри за твърди частици успешно минават каналите и получават талон за преглед.
Украйна, победа!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3254 on: 23.07.2024, 18:10:42 »
На мен ми звучи като фалшива новина.

За 20 паркоместа вдигнаха страшна олелия, какво остава за "стотици" спрени брички.
« Last Edit: 23.07.2024, 18:12:28 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3255 on: 23.07.2024, 18:13:30 »
Илюстративната снимка в новината е на вече несъществуващ пункт за ГТП:



Ето какво се изгражда на негово място. :/ Интересното е, че Google са успели да проследят цялото му съществиване, тъй като на кадрите от 2012 г. тъкмо го изграждат...

« Last Edit: 23.07.2024, 18:15:19 by difian »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3256 on: 23.07.2024, 18:44:14 »
Някой чул ли е нещо, че кола с изтекъл преглед преди повече от месец служебно се спирала от движение? На Мареата ми изтече ГТП на 2-ри юни и тъй като сега не ми трябва и не я карам, не съм я минал още тази година, но ме убеждават, че вече едва ли не е спряна от движение. Иначе си има платен данък и ГО.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #3257 on: 23.07.2024, 18:49:53 »
Не съм чувал за такова нещо, ама ти с изтекъл преглед нямаш право и да я закараш до пункта на собствен ход, така че де факто е спряна от датата на изтичане.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3258 on: 23.07.2024, 19:27:42 »
И аз не съм чувал, обаче идеята беше да не въведат сегашните новости и вместо да си спестиш главоболие и пари като не я караш да се окаже обратното.
Нашето ГТП изтече в края на май и викаме - тоя един месец може да излезе златен.
Украйна, победа!

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #3259 on: 23.07.2024, 19:50:08 »
:laugh:Това как ще го коментирайте?
https://fakti.bg/bulgaria/899047-vzeha-180-leva-za-tehnicheski-pregled-na-benzinova-kola

Quote
Хаосът с новите промени за преминаване на автомобил през задължителния годишен технически преглед (ГТП) продължава.

Докато при дизелите няма проблем, тъй като при тях се мери димност, а не емисии въглероден диоксид, то при бензиновите автомобили измерването е на CO2, като от 22 юли нормите за тях са изключително завишени и хиляди автомобили, дори такива на година-две, не могат да минат техническата проверка за изправност, показва проверка на Телеграф.

Много зависи какво точно мерят при ГТП.
Бензиновите двигатели по начало отделят значително повече СО2 от дизелите.
От друга страна при дизелите проблемите са саждите и азотните окиси. Масово се карат дизели с премахнати ЕГР-и и ДПФ-и, които отговарят точно за тях.
Но на пунктовете за преглед тези два показателя не се мерят - затова драми с дизелите няма.
А защо има превишение на СО2 при бензиновите - нещо свързано с горивния процес, датчици или нещо по изпускателната система. Не е като да няма проблеми и при бензиновите коли.

Някой чул ли е нещо, че кола с изтекъл преглед преди повече от месец служебно се спирала от движение?

Спира се служебно при изтекла ГО, а не при изтекъл преглед. При изтекъл преглед нямаш проблеми.