Author Topic: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez  (Read 221309 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5251
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5880 on: 20.05.2018, 10:13:59 »
И аз подкрепям мнението, че трябва да се запазят и 1645 и 1355

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3000
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5881 on: 20.05.2018, 21:55:06 »
И аз подкрепям мнението, че трябва да се запазят и 1645 и 1355

1645 специално на мен ми е любим, но реално няма нищо общо с нито една от масово експлоатираните в София модификации, в смисъл сам по себе си за тук е уникат - много го харесвам и като състояние май е най-добър, но не знам дали и доколко има логика точно той да бъде музеен.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5882 on: 20.05.2018, 22:20:06 »
До колкото знам се води О305Г Щаер, с какво е по-различен от другите О305ци освен големите отваряеми стъкла?

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3015
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5883 on: 20.05.2018, 22:25:29 »
Steyr е град в Австрия. Там се е и движел.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3000
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5884 on: 20.05.2018, 22:45:21 »
Той не е ли и с каросерия, произведена от Steyr? Иначе разликата в прозорците не е малка според мен, и като салон беше доста различен в началото, като техника не мога да кажа.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12153
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5885 on: 20.05.2018, 23:09:20 »
Като се поразрових от архива ми от снимки, ето го как изглеждаше 1645 непосредствено след като го пуснаха на линия. Трябва да е някъде януари или февруари 2008-ма, преди малко повече от 10 години. Беше много топъл, тих с много приятна и мека возия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5886 on: 21.05.2018, 01:05:29 »
Пуснали са го 2008?
Защо толкова след всички останали?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3143
  • 2660
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5887 on: 21.05.2018, 01:13:50 »
Защото го купиха 2007г. Работил е в град Щайр, мои предподложения са че е бил ведомствен, затова е и толкова запазен. "Воденето" му като такъв модел, идва от спирката.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5888 on: 21.05.2018, 08:29:52 »
Защото го купиха 2007г. Работил е в град Щайр, мои предподложения са че е бил ведомствен, затова е и толкова запазен. "Воденето" му като такъв модел, идва от спирката.

Не е бил ведомствен, на редовна линия си е бил, дори има остатъци от ИБИС система, която е разкарана когато е продаден за износ у нас.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5889 on: 01.06.2018, 08:44:40 »
На Запад не е необходимо нещо да стои в стъкленица, за да е запазено.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 819
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5890 on: 11.06.2018, 17:25:39 »
Съвсем скоро 1641 се завръща на линия.

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 951
  • Системата ни убива
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5891 on: 11.06.2018, 19:09:54 »
Съвсем скоро 1641 се завръща на линия.
Преди няколко дни е минал преглед.
Какво става със 1723?
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 819
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5892 on: 11.06.2018, 20:54:34 »
1723 също се завръща, скоро.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3015
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5893 on: 26.06.2018, 22:49:32 »
Аз съм потресен от изпълнението. Това е пълна гавра!!!


ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7642
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5894 on: 27.06.2018, 00:09:27 »
Леле майко! Напомня ми на реставрираната картина от Мистър Бийн

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2107
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5895 on: 27.06.2018, 00:19:16 »
Е толкова ли хептен не им стигат рейсовете, та се продължава с това безсмислено кърпене на съдрани чували и хвърляне пари на вятъра...Особено при летните, орязани разписания. Същата работа като в Сандански автогарата -  15 години непрекъснато правеха нещо по нея, за да не падне върху хората, едва сега строят изцяло нова.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 770
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5896 on: 27.06.2018, 00:30:03 »
Наистина не разбирам - на път са 20 електрички, 60+22 къси, после и 60 дълги - каква е тая мания да се възстановяват тия бараки? Единствено би имало смисъл да са музейни експонати, но този категорично е изгубил всякакви шансове за такъв вече. Летните разписания влизат след 3 дена, няма нито 1 логичен аргумент за каквито и да е действия в подобна насока.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12153
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5897 on: 27.06.2018, 10:52:00 »
Според мен си струва, защото Хюлиеза, 1641 е може би наистина последния такъв останал в цяла Европа и е ценен в това отношение. Търсих в Гугъл и не намерих информация за друг запазен, може би има един къс бракуван, но съчленен камо ли пък в движение май нашия е единствен. Да се надяваме че няма да го извандализират и потрошат някъде както е сега свеж след ремонт да може да се запази за музеен.

305-цата също е много голяма рядкост, така че всеки възстановен експонат също може би до известна степен е доста ценен.

Не са толкова скъпи материалите да се възстановяват, но хамалогията и труда са много и това е скъпото. Само изгнилия под да смениш ще ти отнеме цяла седмица къртене, кроене на подови плоскости, балатум, редене на седалки и труда на поне 5-6 човека. Ако има пък скъсани и изгнили греди става още по-тегаво, рязане, купуване на нови със съответния профил и здравина, заварки, антикорозионно покритие итн. отнема доста време.

За това всеки трябва да се научи да пази, защото на пръв поглед нещо малко може да отнеме много труд и време да се оправи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5898 on: 27.06.2018, 11:09:43 »
И аз мисля, че ще е добре да се запазят тези автобуси, вече са рядкост. Има много запазени О305 в Германия, но за Хюлиез не съм чувал да има.

Тези автобуси отдавна вече не стават за возене на пътници. И аз много бих искаш да ги пазим, но пускането им отново на линия не е решение. Така ще се амортизират още повече и ще се влоши състоянието им, да не говорим, че може да стане някакво ПТП и да пострадат сериозно и пътниците, и автобуса.  :help:

Намерих едно видео от 2009 (качено август 2016). Мисля, че е заснето в Румъния. Heuliez O305 TAN:
[ Invalid YouTube link ]
« Last Edit: 27.06.2018, 11:11:38 by TheBulgarianRail »
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1095
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« Reply #5899 on: 27.06.2018, 12:27:59 »
Мисля, че е заснето в Румъния. Heuliez O305 TAN:
Нант, Франция. Конкретно този е произведен през 1981.