Author Topic: Околовръстен път София - oбща тема  (Read 253362 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12153
    • View Profile
    • Email
Добре,обаче ако направят бул.Черни връх да минава по естакада над околвръстното,ще се получи много голям наклон.То и сега си е стръмен,а представете си като го вдигнат булеварда още с 4-5м.нагоре,според мен ще се получи твърде голям наклон и може да създаде известни трудности на някои автобуси на ГТ и тежки камиони,особено зимата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
Добре,обаче ако направят бул.Черни връх да минава по естакада над околвръстното,ще се получи много голям наклон.
Дали Черни връх ще минава отгоре или отдолу на околовръстния път, денивелацията между точка А (началото на подлеза или надлеза) и точка В (края на подлеза или надлеза) ще е все една и съща. Преценката е правена според конкретното застрояване и релеф.
Височината на точката от Черни връх на 100 метра надолу е 2156 фута - 646.8 метра, а на 100 метра нагоре - 2189 фута - 656.7 метра, т.е. по-малко от 10 метра денивелация на 200 метра - под 5%. За сравнение - бул.Св.Наум - 5.9%, бул.Черни връх над х-л Хемус - 6.9%.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12153
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Дали Черни връх ще минава отгоре или отдолу на околовръстния път, денивелацията между точка А (началото на подлеза или надлеза) и точка В (края на подлеза или надлеза) ще е все една и съща. Преценката е правена според конкретното застрояване и релеф.
Височината на точката от Черни връх на 100 метра надолу е 2156 фута - 646.8 метра, а на 100 метра нагоре - 2189 фута - 656.7 метра, т.е. по-малко от 10 метра денивелация на 200 метра - под 5%. За сравнение - бул.Св.Наум - 5.9%, бул.Черни връх над х-л Хемус - 6.9%.
Ясно,мерси за разясненията.А какво представлява пътен възел "прибран диамант" така пише,че ще бъде при разклона за симеоново.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
пътен възел "прибран диамант"
По принцип диамант се рисува като "каро". Това вероятно ще рече, че не се предвиждат въртележки на 270 градуса за ляв завой (както примерно излизаш от Ситняково на Цариградско в посока Плиска), а страните на "диаманта" се образуват от дъгите за десни завои. Вътре в дъгите ще има свързващ кръг за осъществяване на маневрите. Нещо подобно на Винарово колело, но с много по-малък радиус.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Смятам, че са добре подбрани "кръстовищата". Остава само да се надяваме наистина да започнат през май месец...

Сега през пролетта трябва да дойде раздвижване по много от въпросите...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6853
    • View Profile
За съжаление целият бъдещ (а и настоящ) трафик на околовръстното ще се окаже пагубен за планината. Мисля че трябва сериозно да се замислят за озеленяване на околните пространства.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
За съжаление целият бъдещ (а и настоящ) трафик на околовръстното ще се окаже пагубен за планината.
То МПС-тата като стоят на място, изстрелват повече неизгорели газове и това замърсява повече. Пък и шосето не е непосредствено до планината, освен около Княжево. Разбира се, за подобен вид пътища в близост до населените места хората са измислили пластмасови прегради, дано се сетят да оградят околовръстното с такива.

За залесяването - надали посаждането на два реда дръвчета ще подобри положението. Трябва да се помисли за сериозни зелени площи в южната част, докато строителството не е погълнало цялото поле между Студентския град/кв.Витоша/Манастирски ливади и Симеоново/Драгалевци/Бояна. Още повече, че това ще намали ефекта на неприятните прашни летни ветрове, замърсяващи южните квартали. Грийн сити е добър пример за ново строителство - блокчетата са на прилично разстояние, има зеленина, дръвчета, беседки. Разрешения за застрояване трябва да се дават с ограничен процент за засттрояване (20-25%) и задължителен процент за озеленяване, и то с дървета.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
То се знае, новина №1 за София от вчера е първата копка на ремонта на Окооловръстното шосе.

И все пак в еуфорията на първата копка ще припомня два факта:
1. Миналата година всички пищяха срещу суперзавишената цена на португалците за АМ "Тракия" - 2.7 млн евро на километър. За Околовръстното шосе даваме 40 млн лв за 4.5 км, което ще рече 4.5 млн евро на километър!
2. За 18 месеца хърватите построиха 30 км магистрала с 3 пълни детелини плюс кабинки за тол-такса. Тук за 20 месеца се сторят 4.5 км с 2 половинести детелини!
« Last Edit: 01.07.2010, 11:00:38 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Да точно за тези въпроси се замислих и аз и се чудя аз ли не мога да смятам или Главболгарстрой ще правят метро, а не 4.5 км асвалтово трасе.
 Да преположим, че се включва и времето за събаряне на сградите, но доколкото знам повечето не са кой знае какво, а и събарянето не изисква много време.Какво ли ще правят толкова време?Това са 20 МЕСЕЦА! И без друго сега е чусно по Околовръстното.Какво ли ни чака?Снощи кмета говори нещо за байпас някъде в града, но къде ли ще го намери не знам.
« Last Edit: 09.11.2006, 12:40:30 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
Снощи кмета говори нещо за байпас някъде в града, но къде ли ще го намери не знам.
И аз не знам. Най-близкият байпас е пътят между Симеоново-хотел Хранков-Драгалевци-Киноцентъра-Бояна. Но въобще не мога да си представя, как ще се придвижват оттам камионите. То за колите е трудно да се разминават около Киноцентъра поради дупки и локви...
Откъм града състоянието на ул.Тодор Каблешков е лошо, а между Хладилника и Симеоновско шосе, зад Зоопарка, си е пълна трагедия.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4977
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Може би тировете ще ги отконяват още преди София. Има възможност и едното планото да не се затваря. А иначе срока е наистина голям, но всичко в България се прави с таква скорост, с изключение на хотелите по курортите. Вижте само колко време правят пътя при камбаните, а още са по средата най-много. Просто се работи с много по-малко хора и машини, нощем се почива и така се бави всичко.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Аз съм на мнението по-дълъг срок сега, по-бързо пущане после, а не както с летището и метрото. Те да сложат табелка ако ще 100 месеза, ама за 50 да го построята, че и премиални да получат.  Над всичко е логиката и ... сметката, какво да се прави.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: blagun
Според култовия "Пътеводител на галактическия стопаджия"  на Дъглас Адамс:
"Околовръстните пътища са съоръжения, които дават възможност на едни хора да се придвижват страшно бързо от точка А до точка Б, докато други хора се придвижват страшно бързо от точка Б до точка А. Хората, живеещи в точка В, която е разположена точно между двете, често си задават въпроса какво й е толкоз хубавото на точка А, че толкова много хора от точка Б горят от желание да отидат там, и какво й е пък толкоз хубавото на точка В, че толкова много хора от точка А горят от желание да отидат там. Често им се дощява хората най-сетне и веднъж завинаги да решат къде по дяволите искат да бъдат".

То се знае, новина №1 за София от вчера е първата копка на ремонта на Окооловръстното шосе.

И все пак в еуфорията на първата копка ще припомня два факта:
1. Миналата година всички пищяха срещу суперзавишената цена на португалците за АМ "Тракия" - 2.7 млн евро на километър. За Околовръстното шосе даваме 40 млн лв за 4.5 км, което ще рече 4.5 млн евро на километър!
2. За 18 месеца хърватите построиха 30 км магистрала с 3 пълни детелини плюс кабинки за тол-такса. Тук за 20 месеца се сторят 4.5 км с 2 половинести детелини!

Накрая ще цитирам общинския служител от Пътеводителя:"  Как така защо трябва да бъде построен? Става дума за околовръстен път. А околовръстни пътища трябва да се строят"
Колега, португалците строят за 2.7 млн. ЕВРО км.магистрала, тук се строи магистрала,локални платна,тротоари, нова канализация (с колектори а не с канваки) ново осветление. Има заблатени територии от пътя, включва се разрушаване и т.н. Горе долу си стига цената, освен това е имало конкурс и тази е била най ниската оферта
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
Колега, португалците строят за 2.7 млн. ЕВРО км.магистрала, тук се строи магистрала,локални платна,тротоари, нова канализация (с колектори а не с канваки) ново осветление. Има заблатени територии от пътя, включва се разрушаване и т.н. Горе долу си стига цената, освен това е имало конкурс и тази е била най ниската оферта

 Колега на магистрали се правят мостове и тунели, които едва ли са по евтини от някакви лампи и канал.Локалните платна на Околовръстното не знам къде ще ги боцнат, а от тротоар по-елементарно няма.Никъде магистрала няма да е по-евтино и лесно от шосе(тази отсечка я пишат магистрала, незнайно защо).
 Иначе гледай какви ще са цените като почнат Хемус.Там ще е чудесия.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: borosport
Колега на магистрали се правят мостове и тунели, които едва ли са по евтини от някакви лампи и канал.Локалните платна на Околовръстното не знам къде ще ги боцнат, а от тротоар по-елементарно няма.Никъде магистрала няма да е по-евтино и лесно от шосе(тази отсечка я пишат магистрала, незнайно защо).
 Иначе гледай какви ще са цените като почнат Хемус.Там ще е чудесия.
понеже се превеше съпоставка с Тракия искам да отбележа че долколкото знам там 2.7 е цената на км.път.  А тук ще се правят и 2 детелини на 2 нива, като сложим и предишните компоненти които изброих мисля че сумата е горе долу реална.

А иначе за мен Хемус е бездънна яма, магистрали по такова трасе си позволяват да правят само най развитите и богати държави, а ние не живеем в такава затова за мен Хемус трябва да е последна
« Last Edit: 10.11.2006, 12:53:21 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
На мен ми е интересно на кои сгради и бензиностанции ще светят маслото и кои сгради ще бъдат бутнати, има едни хубави сгради до кръстовището със Симеоновско, те плачат за бутане
Новото платно ще е южно от сегашното, така че само QPet ще си ходи май. Пък и тя е малко навътре, може да се посмести. Предполагам, че пред Царско село ще сложат шумозащитни прегради. Ще отпаднат само складове за дърва. Най-ми е жал за новия пилон с български флаг недалеч от Симеоновско шосе. Такъв пилон и такъв голям флаг няма нито пред президентството, нито пред парламента.
За сградите около Симеоновско ще те разочаровам - няма да ги бутат. Ако си видял проекта във вчерашния Труд - там изобщо няма да има детелина - само надлез над сегашното кръстовище, по който ще върви трафикът по Околовръстното, а който иска да завие, слиза отдолу - нещо като кръстовището на Витоша и Пенчо Славейков зад НДК, само че надлез вместо подлез.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Пилона няма ли вариант да се премести?
 Иначе само за Хемус да добава, че в Европа не мислят за нея, защото не е важно за тях.Те си натискат за определени коридори(4,8), а Хемус наистина не знам кой ще тръгне да го строи, защото ще е супер скъпа при положение, че почти нищо от нея не е построено, а после ще трябва и подръжка( за справка безкрайните ремонти на Витиня, Топли дол), а ще има и още тунели и мостове по бъдещата магистрала.Ако успееме да изкрънкаме няколко стотин милиончета от някой от инфраструктурните фондове ще е добре, но ЕС ще натиска първо парите им да отиват за коридорите.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
Иначе само за Хемус да добава, че в Европа не мислят за нея, защото не е важно за тях.Те си натискат за определени коридори(4,8), а Хемус наистина не знам кой ще тръгне да го строи
Хемус е също част от европейски коридор: Букурещ-София-Атина. Ти не си прави илюзия, че ще построят Дунавмост-2 край Видин!
Но все пак Хемус е по-малко натоварена от София-Бургас и София-Кулата, затова е с по-нисък приоритет. За да я вземе някой на концесия, трябва да си избие разходите от тол-такси. Затова най-напред се захващат с натоварените артерии. Освен това, не съм съгласен, че нищо не е построено - готови са 170 км, толкова колкото доскоро бяха и от АМ Тракия (без отсечката Бургас-Карнобат).

Все пак за известно наше успокоение не сме само ние зле в Източна Европа. Не са по-напред Румъния, Полша (при това по-голямата част от магистралите в Полша са от немско време - когато Силезия е била в Райха на Хитлер). Гърция изоставаше, но олимпиадата и инжекциите от ЕС си казаха думата през последните 5 години. В Прибалтийските републики (Литва, Латвия, Естония) практически няма магистрали, освен на 20-30 км от столиците им. Сърбите от Тито насам влачат отсечката Белград-Суботица и не са я изкарали, макар че магистралите им са най-скъпите в Европа. Македонците също не са напреднали от Титово време. Унгария също лежи на стари лаври и през последните 10 години едвам изкараха отсечката Кичкемет-Сегед-сръбска граница - 70-80 км.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Айде бе, унгарците не били построили магистрали в последните години. Трябва да ви споделя, че най-добрите магистрали в източна европа са точно в унгария. там просто няма как да се и заблудиш, толкова много указатели, а маркировката все едно че е била поставяна вчера! За сърбите също не съм съгласен, защото, за разлика от нас, те имат една почти завършена магистрала, от граница до граница.
Ние обаче за времето на прехода нищо не сме построили, а само чакаме някой да ни "инжектира". Е вярно е, че много от пътищата ни са ремонтирани и без дупки, но новото строителство липсва. Хемус според мен е нужна, но ще трябва да почакаме.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline gecasux

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • http://www.data.bg/i.php?fid=14666091
Аз като преминавах през Сърбия след границата с България имаше един участък който беше само с 2 ленти,но около 40-50км(грубо казано)беше с хубав асвалт и беше само прав път и най хубавото беше че ограничението беше 130 км/ч и нямаше място за състезатели защото на всеики 3-4 км имаше полиция!!!много се нарадвах там...а и магистралата в унгария е просто страхотна!!!Но в чехия е ужасна защото имаше някакво бабуни и в автобуса се чуствах все едно се возя по Витошка в 1-цата..  
3 7 7 4 T H E B E S T BUS http://www.data.bg/i.php?fid=14666091]