Author Topic: Околовръстен път София - oбща тема  (Read 449209 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
За мен лично сърбите в много отношения може да са зад нас, но точно пътищата им винаги са били доста по-качествени. Унгария обаче като магистрали определено е най-добре от всички страни от Източна Европа.

За мен Главболгарстрой, за да се върна към истинската тема, показа на доста пъти че е сериозна фирма и според мен тяхното участие ще доведе до изпълнение на проекта. Повече ме притеснява защо наистина ремонта ще продълги 20 месеца, но най-вероятно всичко ще се затваря поетапно, за да продълги ОШ да поема част от потока и това е причината.

Поздрави,

Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
По повод околовръстното.. дано да не си остане само с 1ва копка в следващата година примерно..

Защото в една статия беше написано "20 месеца от даването на строителна линия".. т.е. не от 1вата копка ами от когато почнат да строят.., някой да е видял да се строи след 1ва копка..?.. 1-2 самосвала и 1 багер като за фон на откриването, околвръстно не строят...
« Last Edit: 04.12.2006, 20:02:14 by Earendil »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Earendil
По повод околовръстното.. дано да не си остане само с 1ва копка в следващата година примерно..

Защото в енда стаия беше написано "20 места от даването на строителна линия".. т.е. не от 1вата копка ами от когато почнат да строят.., някой да е видял да се строи след 1ва копка..?.. 1-2 самосвала и 1 багер като за фон на откриването, околвръстно не строят...
 Драгон,да сложиш българизатор на сайта.
Иначе нещата ще потръгнат.Нямам работа през Околовръстното(и всеки ден благодаря на Господ за тази благодат), но те нещата не започват изведнъж.Даже не знам дали и с очуждителните съм довършили.А това "20 места от даването на строителна линия" да не е 20 месеца?

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
абе щом и правителството се нае да помага, все нещо до края на мандата трябва да стане. а и предполагам, че вече ще започнат да се спазват крайните срокове    B)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Earendil
Защото в една статия беше написано "20 месеца от даването на строителна линия".. т.е. не от 1вата копка ами от когато почнат да строят.., някой да е видял да се строи след 1ва копка..?.. 1-2 самосвала и 1 багер като за фон на откриването, околвръстно не строят...
Мисля, че копат - над светофара на Драгалевското шосе. Вероятно ще направят мост над Драгалевското шосе и като го завършат, ще пуснат двете посоки на Околовръстното шосе отгоре - това ще има ефект на първо четене.

Online Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Лили Границка

Шумно обявеното начало на разширението на южната дъга на околовръстния път в София замря скоропостижно, установи проверка на "Дневник". В отсечката от бул. "Симеоновско шосе" до бул. "България" не се строи. Работихме само три дни след първата копка и спряхме, признаха от изпълнителя - консорциум "Юг".

На 7 ноември премиерът Сергей Станишев, строителният министър Асен Гагаузов и кметът Бойко Борисов се събраха пред камерите и за да ударят кирката пред комплекса "Царско село", с което най-после трябваше да започне чаканото от двайсетина години разширение. Кметът Борисов дори поиска от изпълнителите, ако може, да предадат обекта предсрочно. Шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов обеща, при условие че се разчистят преградите край пътя.

Именно съществуващите временни обекти са проблемът, потвърди очакваното развитие главният архитект Петър Диков. По думите му собствениците на съоръженията отказвали да ги премахнат и дори плашели адвокатите им да съдят общината за самоуправство. Става въпрос за около десетина имота, върху които има изградени складове за строителни и дървени материали. Представители на общината три пъти са обхождали собствениците. Първия път ги помолили устно. След като не се разбрали, им връчили и писмени заповеди от кмета да освободят терена, но дори и славата на Борисов не ги стреснала. Наложило се и областният управител Тодор Модев да издава на свой ред заповед. Общинската и държавната администрация продължават да чакат собствениците да разчистят терените, които би трябвало вече да са отчуждени. Надяваме се от следващата седмица да започнем строителство, казаха от консорциума. Дали ще стане така обаче, засега никой не може да каже. От фонд "Републиканска пътна инфраструктура" отказаха коментар, защото изпълнителният директор Веселин Георгиев е в командировка в чужбина.

Отчужденията блокираха и предприетото през 2002 г. разширение на пътя. Трасето, което в момента се разширява, дори беше включено в програмата "Транзитни пътища ІІІ". Заради пречките беше променен и законът, който вече гласи, че при инфраструктурни обекти с национално значение обжалването на размера на обезщетенията не спира изграждането им. Според юристи, ако отчуждението е направено, земята вече се води съответно държавна или общинска собственост и заповед на кмета или областния управител е достатъчна за премахването на постройките и съоръженията. Въпреки това държавата и общината пак не могат да открият бърза законова процедура за такова действие.

Според договора с изпълнителя отсечката от бул. "България" до "Симеоновско шосе" трябва да бъде разширена за 20 месеца, което означава до края на юни 2008 г. Предвижда се сегашните две ленти с широчина 10-12 м след реконструкцията да са до 46 м. Така във всяка посока ще има по две платна за движение, локално и тротоар. За да се избегне пресичането на бул. "Симеоновско шосе" и бул. "Черни връх", е предвидено изграждане на полудетелини. Сега движението на две от най-натоварените кръстовища на Околовръстното се регулира от светофари, но въпреки това стават задръствания и тежки катастрофи. След обновяването на шосето автомобилите ще могат да се движат със скорост 120 км в час вместо с 60.

През лятото за изпълнител на обекта беше избран консорциум "Обединение Юг" с лидер "Главболгарстрой - Инфраструктурно строителство" и подизпълнители "СК 13 - Пътстрой" и "Главболгарстрой". Те спечелиха с най-ниска оферта от близо 40 млн. лв. и обещанието половин година да работят без заплащане. За отчуждителните процедури правителството отпусна 12 млн. лв. от бюджета.

В момента на Околовръстното шосе на София се работи само около бизнес парка, където се изгражда мост, който ще свърже кв. "Младост" с местността Камбаните. Изпълнител е "Мостстрой". Изграждат се и пътният възел между Околовръстното и бул. "Александър Малинов", както и друга съпътстваща инфраструктура.

Според в. "Труд" във фонд "Републиканска пътна инфраструктура" са получили предложение от гръцкия корабен магнат Йоанис Кустас да разшири другия участък от южната дъга - от "Симеоновско шосе" до местността Камбаните, като финансират 50% от стойността, която се изчислява на 15 - 20 млн. лв. Става въпрос за 2.7 км. Причината за щедростта на гръцкия магнат била планираното строителство на мол в участъка от Бистрица до Симеоново.

Северната дъга на Околовръстното шосе, която е дълга около 33 км, е включена в концесията на магистрала "Тракия", чието бъдеще засега остава неясно.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Нека вземат тези 80 млн. лв. за отчуждаване от джоба на Софиянски. Ако бяхме нормална държава би трябвало да се случи точно това.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Нека вземат тези 80 млн. лв. за отчуждаване от джоба на Софиянски.
Уви, всички са със "законни" разрешения! Просто, видите ли, Столична община "не е знаела", че ще се разширява Околовръстният път! Това е един от най-тежките камъни от наследството на Янчулев и Софиянски, а не Халите или Градската библиотека.

Всеки, който в междинния период на беззаконие се е сетил да придобие даже и една барачка на пътя на магистрала, метро, авиописта и т.н. е вече милионер в евро!
« Last Edit: 23.01.2007, 19:17:02 by blagun »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
По аналогичен начин бяха разпродадени общинските парцели в Овча Купел, където следваше да се построи трамвайно трасе.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: burtan
Близо 40 млн. лева ще струва реконструирането на околовръстното на София. Оказва се обаче, че преди 6-7 години, когато терените около него са били още общински, се е продавало на ангро. Разбира се, купувачите са били много наясно, че рано или късно ще се наложи разширяване на платното и тогава направената инвестиция след време ще се окаже златна. Наясно са били и общинарите, дето са търгували с общинското богатство.
   Е, дойде това време! По думите на шефа на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура Веселин Георгиев ще са необходими може би двойно повече средства от тези за строителството на обекта от тези за обезщетяване на терените. Май няма да е зле с тази някогашна "сладка търговия" на общински имоти да се заеме прокуратурата. Защото откъде накъде от нашия джоб, на данъкоплатците, повторно да правим богати разни тарикати...?! Все някой има вина. Искаме да знаем името, макар да се досещаме!
Стефан Софиа(мафиа)нски и Стоян Янев, това са имената и те се знаят, въпроса е къде е прокуратурата

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Repcho
Стефан Софиа(мафиа)нски и Стоян Янев, това са имената и те се знаят, въпроса е къде е прокуратурата
Гена, всичко е от законно по-законно. Просто се ползват рационално дупки в законите и сега те ще кажат - "Ама ние не знаехме, че ще минава Окоооловръстно шосе, нямаше утвърден проект, нямахме основание да откажем разрешение за строеж..."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Мъка на околовръстното

Автор: Лили ГРАНИЦКА | 13 февруари, 18:02, в-к Дневник

 
Мъка, голяма мъка е на южното околовръстно шосе на София - колите пъплят с 10 км в час, а мечтаното разширение напредва с милиметри вместо с метри, както се изрази строителен работник. За разлика от държавния обект в непосредствена близост до пътен възел Драгалевци - където според плана за разширението трябва да се изгради кръстовище на две нива, с ударни темпове се строи поредният лъскав бизнес център. Липсва задължителната указателна табела какво точно се вдига, но от пръв поглед е ясно, че засега държавата губи битката с частника в надпреварата за околовръстното шосе.

Копка след копка

Иначе желанието на властта да предаде обекта навреме е огромно. Първата кирка беше забита от премиера Сергей Станишев пред комплекса "Царско село" с фанфари, в обкръжението на строителния министър Асен Гагаузов и кмета Бойко Борисов още на 7 ноември (иначе разрешението за строеж е от 15 декември). Кметът Борисов тогава поиска 4.5-километровата отсечка от "Симеоновско шосе" до бул. "България" да се пусне преди септември 2008 г., когато изтича договореният срок. Шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов му отговори, че става, но е необходима помощ за разчистване на обектите край пътя.

Във вторник на тържественото място си личеше, че е покопано още малко, но строителни дейности не се извършваха. В непосредствена близост до него са разположени фургоните на строителя - "Обединение юг" с водещ партньор "Главболгарстрой инфраструктурно строителство". По-усилен труд кипеше на кръстовището със "Симеоновско шосе", където три багера прокопаваха канал за отвеждане на повърхностните води от пътното платно според обясненията на ръководителя на обекта. После ще се строи подпорна стена, защото участъкът е върху тресавище. Около пътя също е тресавище от временни обекти за строителни материали, дърва за огрев, бензиностанции, автокъщи и, разбира се, лъскави бизнес сгради и търговски центрове. "От този магазин отсреща, който продава фитнес оборудване, ще трябва да забършем едно-две стъпала, няма как", съчувствено обяснява работник. Пак по думите му лъскавият магазин на фирма "Аико" няма да пострада, само дето колите ще минават пред витрините му. Базата за ремонт на ауспуси на "Крафт", както и един ресторант обаче ще трябва да се съборят, защото са на трасето.

Битката е за всяка педя земя

Собствениците на имоти не желаят да освободят терените, въпреки че имат разрешения за временни постройки. Това твърдят и от общината, и от държавния фонд "Републиканска пътна инфраструктура". Кълнат се, че по три пъти са обикаляли собствениците и са им връчвали предупреждения да освободят парцелите. Общо 249 имота трябва да бъдат отчуждени, като половината от тях са временно застроени по данни на пътния фонд. Нещата стават полека, защото не искаме напрежение, каза шефът на фонда Веселин Георгиев. Последната мярка е принудително влизане в частните терени със заповед на областния управител Тодор Модев. Ако се наложи, се прибягва и до силите на МВР. Кажете, какво повече може да направим, безпомощно кърши ръце висш общински началник.

На практика нещата се оказват по-различни. "Вместо Софиянски, пардон, Бойко Борисов да обикаля и да връчва заповедите за освобождаване на терените, нашите началници правят това", ядосва се строителен работник на обекта. Собственици потвърждават думите му. "Какви са тия от "Главболгарстрой" да идват в земята ми и да ми търсят сметка защо още не съм се изнесъл. Има си закони, ред и органи в тази държава, които трябва да се спазват. Освен това до миналата седмица дори не ни бяха превели парите за парцелите", възмущава се собственик на имот. "Абе един, дето продаваше камъни, също не искаше да се изнася, ама като дойдоха 15 коли с полицаи, разчисти терена за отрицателно време", репликира работник. И двамата изрично настояват да останат анонимни.

Прекрояването на трасето

Голямата питанка, когато се изминава разстоянието от "Симеоновско шосе" до кръстовището с бул. "България", е как новият път ще минава прав през множеството бензиностанци и лъскави обекти, осеяни край сегашното околовръстно шосе. Дори и непрофесионално око може да различи поне 5 сгради и бензиностанции, които би трябвало да се съборят. От общината и пътния фонд твърдят, че най-големият им проблем е със собственика на събирателно дружество "5 - КОПРИВЩИЦА - 90 Георгиев и сие". Димитър Георгиев е построил бензиностанция, газстанция и автокъща в непосредствена близост до пътен възел Драгалевци, където трябва да се изгради мостово съоръжение. "Не съм срещу разширението, но искам справедливо обезщетение", каза Георгиев. По думите му от 2680 кв.м държавата му отчуждава само 525 кв.м срещу 112 хил. лв. Останалата земя никой не му плаща, но и не може да я ползва, защото остава нещо като остров в бъдещето съоръжение. За нагледна представа дава за пример бензиностанцията на OMV на бул."Цариградско шосе" по пътя към летището, но с разликата, че неговата ще бъде съборена. Пак по думите на Георгиев първоначалното трасе не предвиждало пътят да минава през неговия имот, затова построил бензинстанцията. През 2002 г. обаче трасето било сменено, защото засягало бензиностанцията на "Шел" при "Горнобански път". Така коригираха трасето според интересите на големите компании за сметка на малките като мен, твърди Георгиев.

Борбата за обезщетения

Неговият проблем е, че не е подал иск в съда в законоустановения срок и сега няма почти никакви шансове да получи справедливо обезщетение. Иначе съдът е отредил обезщетение от 1694 лв. за квадратен метър за съседен подобен обект. С решение от декември Върховният административен съд е присъдил на собствениците на "Рафа" ООД обезщетение от над 1 млн. лв., докато държавата им е давала 156 хил. лв. Върху парцела от 606 кв.м "Рафа" са построили три газови колонки, административна сграда и търговски обект, които ще бъдат сринати.

Именно високите обезщетения, които собствениците успяват да извоюват в съда, ядосаха неотдавна пътния шеф Веселин Георгиев. В края на януари той заяви, че строителството на пътя (около 40 млн. лв.) ще излезе два пъти по-евтино от сумите, които държавата ще плати за отчуждения. Предишните управници на София трябва да се срамуват, защото до 2000 г. имотите са били общински, каза тогава Георгиев.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Гледам че са почнали работа по пътния възел при симеоновско
Почнали те! Колкото пъти мина оттам, по цялото протежение между Симеоновско и Драгалевско шосе не съм виждал повече от 10 души работещи и 1-2 багера! С това темпо няма да го свършат поне за 5 години!   През май 2006 обещаха, че ще го свършат за 20 месеца, т.е. до края на 2007 г. Минаха 12 месеца и още не е трасирано едното платно, а двата пътни възела са под кота нула. Нямам думи!

А за проекта между Бъкстон и Горна баня - надявам се да не са толкова глупави, че да правят два пътни възела през 500 метра - на Бъкстон и Пушкин. Пък и около Пушкин е здраво застроено, не виждам, къде ще се спретне детелина, диамант или нещо подобно. По-скоро единият път ще минава под другия и само някой десен завой може да има. За естакада между Пушкин и Горнобански път - това е най-естественото решение.
« Last Edit: 24.04.2007, 11:01:29 by blagun »

Offline Пешеходец

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Quote from: blagun
А за проекта между Бъкстон и Горна баня - надявам се да не са толкова глупави, че да правят два пътни възела през 500 метра - на Бъкстон и Пушкин. Пък и около Пушкин е здраво застроено, не виждам, къде ще се спретне детелина, диамант или нещо подобно. По-скоро единият път ще минава под другия и само някой десен завой може да има. За естакада между Пушкин и Горнобански път - това е най-естественото решение.
От прочетеното разбрах, че от Бъкстон до Боряна няма да има отклонения от основното трасе. Ще има светофарни кръстовища само за локалните платна на околовръстното:
Основното трасе на околовръстния път преди бул. ”Бъкстон” потъва чрез рампа на долно ниво, откъдето започва тунел. Това е плитък тунел, който продължава до ул. „Пушкин”, където, излизайки на горно ниво, преминава в естакада. Естакадата преминава над бул. „Цар Борис Трети” и продължава и завършва след ул. „Боряна”, където образува пътен възел. След това отново околовръстният път слиза на долно ниво в тунел.

При бул. “Бъкстон” е развито кръстовище на ниво терен, след това е кръстовище също на нивото с ул. “Пушкин”.


Решението чрез тунела и разположените над него планта (14 м ширина) отнема по-малко от терена, през който преминава пътят, и по този начин се спестяват отчужденията. Основно това е характерно за участъка от бул. ”Бъкстон до ул. “Пушкин”.
Ама разбира се. Там се намира едно от великите творчески постижения на Стоян Янев - бензиностанцията на ОМВ.

Предвижда се естакадата да е решена с рамкова конструкция.Предполагам, че става дума за конструкция, при която двете платна са едно над друго.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: Пешеходец
От прочетеното разбрах, че от Бъкстон до Боряна няма да има отклонения от основното трасе. Ще има светофарни кръстовища само за локалните платна на околовръстното:
Основното трасе на околовръстния път преди бул. ”Бъкстон” потъва чрез рампа на долно ниво, откъдето започва тунел. Това е плитък тунел, който продължава до ул. „Пушкин”, където, излизайки на горно ниво, преминава в естакада. Естакадата преминава над бул. „Цар Борис Трети” и продължава и завършва след ул. „Боряна”, където образува пътен възел. След това отново околовръстният път слиза на долно ниво в тунел.

При бул. “Бъкстон” е развито кръстовище на ниво терен, след това е кръстовище също на нивото с ул. “Пушкин”.


Решението чрез тунела и разположените над него планта (14 м ширина) отнема по-малко от терена, през който преминава пътят, и по този начин се спестяват отчужденията. Основно това е характерно за участъка от бул. ”Бъкстон до ул. “Пушкин”.
Ама разбира се. Там се намира едно от великите творчески постижения на Стоян Янев - бензиностанцията на ОМВ.

Предвижда се естакадата да е решена с рамкова конструкция.Предполагам, че става дума за конструкция, при която двете платна са едно над друго.

Стоян Янев, Петър Диков, бай Велизарий и оня другия мустакатия Герджиков и аз незнам какво наказание заслужават. Но са хората направили най-много поразии на София. Е, Софиянски, Антоан Николов и Любо Пъпката няма защо да ги споменаваме. Абе трябва да направят едно бесило в градинката на НДК и да има публични екзекуции  

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
И с тези утопии ще вземем да строшим световните рекорди по тъпи идеи и цени за строеж на един околовръстен път.Редуват глупост след глупост.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Лично аз подкрепям проекта за тунели, защото едно скриване на трафика има много положители страниЩе се изолират шумът, изпаренията.Освободеното място може да се озелени и няма да нарушава естествената среда.Има десетки примери за подобни тунели и ако цената на очужденият е съпоставима с тази на изграждането на тунели, дори и да е по-малка, смятам, че тунелите си заслужават.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
Лично аз подкрепям проекта за тунели, защото едно скриване на трафика има много положители страниЩе се изолират шумът, изпаренията.Освободеното място може да се озелени и няма да нарушава естествената среда.Има десетки примери за подобни тунели и ако цената на очужденият е съпоставима с тази на изграждането на тунели, дори и да е по-малка, смятам, че тунелите си заслужават.

Изпаренията няма как да ги скриеш. А освободено място няма да има - те го правят заради скъпото обезщетяване, а не за да облагородяват градската среда  

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Най-сетне, 6 месеца след старта, поразчистиха трасето между Симеоновско и Драгалевско шосе. Но сградата с гумите Континентал/Земперит е на ръба! За сервитут въобще не може да се говори, не е ясно, дали няма да се наложи стеснение на шосето на това място  

А бензиностанциите на Шел и О5?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
А бензиностанциите на Шел и О5?
Бензиностанцията на Шел е на север от северното платно, а сега разчистват за южното. Мисля, че тя ще оцелее, само заходът ще се поскъси.