Author Topic: Околовръстен път София - oбща тема  (Read 449335 times)

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #540 on: 05.01.2011, 10:41:56 »
Информация, засягаща участъка на Околовръстния път около бул. "Цар Борис ІІІ":

Quote
Околовръстното слиза под земята

Околовръстното шосе на София ще минава под земята и ще отвежда директно към автомагистрала "Люлин". Целта е осигуряването на бърза връзка от южната дъга на пътя до началото на новия аутобан за Перник и избягването на задръстванията, които сега се образуват на кръстовището с бул. "Цар Борис III". Това предвижда проект за разширяването на околовръстния път в участъка от Бояна до "Овча купел".

Идеята е основното трасе на Околовръстното шосе да влиза в тунел, входът на който ще е разположен малко след пътния възел с бул. "България". Тунелът ще е с две отделни тръби, всяка от които ще има по три ленти по 3,50 м, които ще позволяват движение със скорост 80 км/ч. Очаква се дължината му да бъде 1 километър.

Според проекта тунелът ще излиза малко преди кръстовището с бул. "Цар Борис III", където отново ще има връзка със старото трасе, което се запазва на повърхността.

След тунела основното трасе на Околовръстното ще се качва върху естакада, дълга 1400 м. Тя ще минава над бул. "Цар Борис III", а под нея ще остава и старото трасе, което ще поема локалния трафик и градския транспорт.

Естакадата също ще носи по две платна с по три ленти в посока, сочи проектът, изготвен от общинското предприятие "Софпроект". Участъкът е с дължина около 5 км. Прогнозната му стойност е около 40 млн. лв., за които Столична община ще кандидатства по оперативна програма "Регионално развитие" през тази година.

05.01.2011 г., вестник "Монитор", стр. 4

« Last Edit: 10.01.2011, 13:35:51 by Unicode »

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #541 on: 05.01.2011, 11:21:29 »
Това е старо инфо :) Дано да го почнат по-скоро.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #542 on: 05.01.2011, 11:27:36 »
нещо не разбирам... целта на всичко това е удвояване и отпушване на участъци от околовръстното... или е нова връзка от околовръстното директно (примерно някак през карпузица) до магистралата?

Ако наистина трябва да се обикаля от южна София, до кв. Люлин и обратно на юг по магистралата- това ще е ужасно разхищение на гориво, време...

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #543 on: 05.01.2011, 11:32:03 »
Не е разхищение на гориво!!!

В същия смисъл дай да бутнем Витоша, че пътя от Младост за Перник не е по права линия. Подбалканският път за Бургас също е по-къс отколкото АМ Тракия, нали?

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #544 on: 05.01.2011, 12:03:35 »
ще взема точно примера от младост до перник. По права линия той е Х километра... ако се мине през околовръстното до Борис, от там прелетим до магистрала Люлин и продължим по нея ще се получи някакво приемливо увеличаване.

Ако не можем да прелитаме оставаме с три нежелани маршрута-
-през центъра до кв. Люлин и от там по магистралата- така натоварваме центъра и кофти връзките на кв. Люлин с магистралата.
-по окололовръстното и после по стария път през Владая (всъщност това ще бъде избирания маршрут)- ми тогава за какво се строя тази магистрала, като тя ще си е празна, а стария път пак ще си е задръстен...
-по околовръстното до кв. Люлин- изминава се мнооого по- голямо разстояние.

При съществуващите връзки магистралата ще е полезна (пряка, удобна) само на хората живеещи в северната половина на София.

Това което би могло да я направи по- полезна е да се свързва някак с околовръстното още при кръстовището му с Борис...
Трябва да се помисли как е възможно това... виждам, че ще е трудно, ама...

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #545 on: 05.01.2011, 12:37:42 »
Според мен магистралата ще поеме все пак основния поток. Дори да живея в Младост, ще предпочета да мина по "Люлин", отколкото да кисна в задръствания през Владая.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #546 on: 05.01.2011, 12:48:55 »
Според мен магистралата ще поеме все пак основния поток. Дори да живея в Младост, ще предпочета да мина по "Люлин", отколкото да кисна в задръствания през Владая.
След като на Владая ги няма ТИРовете, след като на светофара Борис ІІІ/Горнобански път го няма сериозният трафик по СОП, както и десетките завиващи камиони наляво и надясно, задръстванията ще са на съвсем друго ниво.
За жалост се изостави идеята за тунел от Черния кос под Килиите до Беловодски път и бул.България, а и в Квяжево няма розови перспективи за разширяването на пътя, най-вече от трамвайното обръщало до широката част. Не знам, къде мислят да проврат последната метростанция на "лекото метро".
Но надали някой от Южна София ще възрази да мине през Владая при подобрените условия. Не виждам пречки, че няма да мине през тунела на СОП под Павлово, а отгоре покрай ОМВ и светофара на Пушкин. Изборът - по-дълга и качествена или по-къса и некачествена траектория Младост-Перник ще се саморегулира: ако продължава да има опашки за ляв завой от СОП по ЦБ3 в посока Княжево, хората ще заобикалят през Суходол до АМ Люлин, докато се постигне някакъв баланс.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #547 on: 05.01.2011, 13:02:27 »
Разликата в двата маршрута грубо е около 11 километра, за които не знам колко цистерни с гориво ще изпразниш и амортизации ще натрупаш. Още при планирането на магистрала Люлин се е разглеждала възможността, да минава по трасето на настоящия път, но за да се стигне до сега изграждащата се, следователно факторите са говорели така.

Offline koqn

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #548 on: 05.01.2011, 15:08:45 »
Разликата в двата маршрута грубо е около 11 километра, за които не знам колко цистерни с гориво ще изпразниш и амортизации ще натрупаш. Още при планирането на магистрала Люлин се е разглеждала възможността, да минава по трасето на настоящия път, но за да се стигне до сега изграждащата се, следователно факторите са говорели така.


Така е, от кръстовището на Горнобански до възел Драгичево са съответно 14 и 25 км. през Княжево и през Люлин. Като време - 9х50км/ч + 5х80*км/ч или 8х80км/ч + 17х120км/ч.

*средна скорост от Владая до Драгичево


Без задръствания това прави 15 минути през Княжево срещу 14:30 по СОП и Люлин.


Всеки да си избира, но аз лично за 2 спорно спестени лева, едва ли ще мина някога по стария път. Вярно е също, че за пътуващите всеки ден, това са 20 лева на седмица на бензин.
« Last Edit: 05.01.2011, 15:10:58 by koqn »

Offline Dikovec

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #549 on: 05.01.2011, 20:13:57 »
Аз бих използвал старият път, защото ми харесва, но в крайна сметка това е печалбата от магистралата... трафика ще се разпредели по-добре и вероятно ще бъде по-лек и на двете трасета, а хората ще използват това което им е удобно :) :D

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #550 on: 05.01.2011, 23:17:14 »
Ето и друг пример.

Често пътвам от Дианабад до НБУ. Трите варианта са: през центъра (само нощем), по ул. Сребърна и Симеоновско + СОП. Последният е най-дълъг но в 18.00 часа стигам за 20 минути (от които 10 на Борис), за разлика от 40те по Сребърна (ако имам късмет) и час и половина през центъра. Да, минавам 5 километра повече (с 30% повече, отколкото най-краткия маршрут), но разхода на колата ми става 6/100.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #551 on: 10.01.2011, 09:50:34 »
вгледах се по- подробно в картата и мисля, че намерих местенце от където може да се провре едно отклонение от околовръстното към магистрала люлин с което удължаването на юг се намалява доста. На запад от кръстовището на Монтевидео и околовръстното има горнобанска квартална уличка, която също се казва Никола Петков (Монтевидео и тази улица пресичат на горе-долу едно място околовръстното).
Та по тази улица се стига до ж.п. релсите и след тях може да бъде продължена, заобикаляйки вилната зона. Предполагам, че ще има 1-2 сгради които е неизбежно да се съборят, но по- сериозен проблем би бил евентуално стръмното изкачване. Вярвам, че и на това ще може да се намери решение.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #552 on: 12.01.2011, 14:53:04 »
Очевидно не си запознат с района ! Понеже живея горе -долу там ти казвам да забравиш за тази идея . Няма да навлизам в подробностти , по-добре отиди на място да се увериш сам !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #553 on: 13.01.2011, 01:31:39 »
вгледах се по- подробно в картата и мисля, че намерих местенце от където може да се провре едно отклонение от околовръстното към магистрала люлин с което удължаването на юг се намалява доста. На запад от кръстовището на Монтевидео и околовръстното има горнобанска квартална уличка, която също се казва Никола Петков (Монтевидео и тази улица пресичат на горе-долу едно място околовръстното).
Та по тази улица се стига до ж.п. релсите и след тях може да бъде продължена, заобикаляйки вилната зона. Предполагам, че ще има 1-2 сгради които е неизбежно да се съборят, но по- сериозен проблем би бил евентуално стръмното изкачване. Вярвам, че и на това ще може да се намери решение.
Е как малката уличка, пробождаща Горна баня, ще стане с магистрален габарит? Имаш гъстонаселен квартал с минерални извори. Но даже и след Горна баня да се отклони, имаш сметище, Суходол, необходимост от нов пътел възел на АМ Люлин, безброй ниви за отчуждаване... цена, абсолютно неадекватна за 2-3 км съкращаване на пътя. Да не говорим за "радостта" на местните жители, с която ще приемат натрисане на още един генератор на мръсотия и шум. И пълната антиекологичност от безсмислено ръфане на планината Люлин.
С далеч по-малки усилия може да се разшири пътят в Княжево.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #554 on: 29.04.2011, 00:01:44 »
Вновия брой на "Строителство Градът" има интересна статия за околовръстното.
Ето линкове за 6-та и 7-ма стр. на вестника:
Страница 6
Страница 7
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #555 on: 16.05.2011, 14:55:46 »
Едно приятелче държи под наем магазин на СОП в близост до ЦБ ІІІ и тези дни са минали и са ги предупредили да имат готовност до края на годината да преустановят дейност , защото ще разрушават постройките ! Обаче официална информация за сега няма .

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #556 on: 16.05.2011, 15:00:32 »
Е това е супер информация!
Ако до края на годината мине търг даже ще е огромен успех!

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #557 on: 28.05.2011, 14:35:29 »
Новина относно Околовръсния път от днес, публикувана във вестник "БАНКЕРЪ":

Quote
Има ли изход за столичното околовръстно?

Реконструкцията само на част от обходния път ще глътне близо 200 млн. евро

България е може би единствената държава, в която пускането на нова магистрала е свързано повече с неприятности, отколкото с облекчения за шофьорите. Такъв е случаят и с аутобана от София до Перник. Еуфорията от откриването му на 15 май бързо се изпари и вече се чуват само ругатни за недомислената работа и огромните задръствания на входа на столицата. Това беше напълно очаквано поради критичното състояние на западната част от околовръстния път и липсата на каквато и да е директна връзка от края на магистралата до някой от главните градски булеварди. За да стане още по-ясно как работите у нас се вършат на парче, е достатъчно да споменем, че единият от изходите на кръговото кръстовище, където "Люлин" се пресича с Околовръстното, завършва просто така на сред поляната и е напълно неизползваем...

Разбира се, след пускането на магистралата управниците един през друг започнаха да обясняват как вече се работило за решаването на тези проблеми и, видите ли, всичко вървяло по план. Само всички възможни варианти за отпушването на тапата при кв. "Люлин" са на идеен етап или най-много да има готов технически проект, който обаче трябва да се актуализира. Още по-неприятното е, че необходимите близо 200 мил. евро за реализирането им липсват. Единствената надежда се еврофондовете, но те изискват много по-сериозна подготовка. Ето защо спокойно може да кажем, че обещанията на властта за отстраняване на недомислиците са само прах в очите на избирателите и конкретни резултати могат да се очакват най-рано в края на следващата година.

Иначе, според анализите на експертите, от най-голямо значение е реконструкцията на Западната дъга от околовръстното (от кръговото кръстовище, през това с бул. "Сливница", до северната скоростна тангента). По думите на заместник-кмета по транспорта на София проектът за трасето вече е готов и ще бъде предаден на агенция "Пътна инфраструктура" за провеждане на съответните процедури за избор на строител. Предвиждат се две безконфликтни кръстовища - с бул. "Царица Йоана" (който в момента изобщо не стига до обходния път на столицата) и с бул. "Сливница" (където сега стават огромни задръствания). На практика Западната дъга трябва да заприлича напълно на Южната - с по три активни ленти за движение във всяка посока и локални платна. Но за изграждане на дългата около 16 км отсечка ще са необходими поне 80 млн. евро, които по план трябва да дойдат от оперативната програма "Транспорт". Причината за високата цена са отчуждителните процедури, които на всичко отгоре могат да доведат и до сериозно забавяне на строителството.

Не по-малко важно е и изграждането на околовръстния път от Западната до Южната дъга (между булевардите "Бъкстон" и пътния възел с магистрала "Люлин"). За този участък обаче все още няма одобрен проект. Със задачата за изготвянето му е натоварена общинската фирма "София проект", която обеща да го представи най-късно до края на юни. Засега се знае, че дължината на пътя е около 7 км и той ще се прави на два етапа. За кръстовището с бул. "Цар Борис III" е предвидено директното трасе на околовръстното да бъде повдигнато на естакада, а всички връзки да се извършват на ниво терен със светофари. Приблизително същата е схемата и при пресичането на бул. "Никола Петков", като разликата там е, че връзките ще стават чрез кръгово кръстовище. В участъка от бул. "Цар Борис III" и бул. "Никола Петков" директното трасе ще е свързано с локалните платна чрез слизаща и качваща рампа. След което Околовръстното продължава на ниво терен до Западната тангента и връзката с магистрала "Люлин", минавайки над жп линията София - Перник чрез мостово съоръжение. Най-трудно ще е свързването на съществуващия сега участък (резиденция Бояна) до бул. "Цар Борис III". Възможно е това да стане с тунел или естакада, но и в двата случая става дума за изключително сложно и скъпо начинание. Колко ще струва реконструкцията на цялото седемкилометрово трасе засега не е ясно (поради липсата на технически проект), но прогнозите са за не по-малко от 60-80 млн. евро.

Най-бързо и лесно може да стане пробивът на бул. "Царица Йоана" от ул. "Добринова скала" до кръговото кръстовище на околовръстния път с магистрала "Люлин". Както вече казахме, сега единият изход от кръга след аутобана свършва в поляна, на 200 метра от ул. "Добринова скала". Ако въпросният участък бъде изграден, той ще поеме колите, които сега минават между блоковете в кв. "Люлин", за да стигнат до центъра на София, и значително ще разтовари движението в 200-хилядния комплекс и по бул. "Сливница". Проектът за пробива е включен в тазгодишната строителна програма на общината, като работата по него трябва започне през септември и да приключи през втората половина на 2012-а. Едновременно ще се изграждат водопровод, канализация и улично осветление. Предвидените в местния бюджет средства за целта са 2 млн. лева.

За облекчаване на трафика в западната част на София несъмнено ще спомогне и реконструкцията на пътя Перник-Суходол, който след решение на Министерския съвет (от 11 май) стана републикански. По думите на председателя на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" Сергей Михалев реконструкцията му ще започне през ноември и в началото на следващата година това трасе ще е готово. Идеята е една част от автомобилния поток да се насочи именно към него, тъй като ще има директна връзка с бул. "Ал. Стамболийски", откъдето много бързо може да се стигне до центъра на града.

Едва когато всички тези планове станат факт, хората ще могат да усетят ползата от магистрала "Люлин". А дотогава ефектът от 10-минутното пътуване между Перник и София ще се губи от 20-30 минутно чакане в задръстванията.

28.5.2011 г.

Реално според статията за решаването на проблемите с трафика по Околовръсния Път от и към автомагистрала "Люлин" ще трябват сериозно количество пари и финансиране, които СО не знам откъде ще намери.
« Last Edit: 28.05.2011, 18:59:32 by Unicode »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #558 on: 28.05.2011, 15:12:45 »
Реално според статията за решаването на проблемите с трафика по Околовръсния Път от и към автомагистрала "Люлин" ще трябват сериозно количество пари и финансиране, които СО не знам откъде ще намери.
Реално не е така, реално служителят на в-к Банкерь е писал статия за едно, а мозакът му е мислил за друго.
Иначе, според анализите на експертите, от най-голямо значение е реконструкцията на Западната дъга от околовръстното (от кръговото кръстовище, през това с бул. "Сливница", до северната скоростна тангента). По думите на заместник-кмета по транспорта на София проектът за трасето вече е готов и ще бъде предаден на агенция "Пътна инфраструктура" за провеждане на съответните процедури за избор на строител. Предвиждат се две безконфликтни кръстовища - с бул. "Царица Йоана" (който в момента изобщо не стига до обходния път на столицата) и с бул. "Сливница" (където сега стават огромни задръствания). На практика Западната дъга трябва да заприлича напълно на Южната - с по три активни ленти за движение във всяка посока и локални платна. Но за изграждане на дългата около 16 км отсечка ще са необходими поне 80 млн. евро, които по план трябва да дойдат от оперативната програма "Транспорт". Причината за високата цена са отчуждителните процедури, които на всичко отгоре могат да доведат и до сериозно забавяне на строителството.
От къде се взеха тези 16 километра?!? От кръстовището на Филиповци до Сливница, което включва и връзката с Ц.Йоанна са точно 2,3 км. и това е напълно достатъчно за решаване на текущите проблеми с трафика. До началото на проектираното трасе на "северна скоростна тангента" пък са 7,3 км.!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #559 on: 28.05.2011, 15:41:48 »
Сега предизборно ще се нагледаме и наслушаме на какви ли не публикации и в двете посоки, дето да не можеш да им вярваш много.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София