Author Topic: Околовръстен път София - oбща тема  (Read 449233 times)

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Кметът на София Бойко Борисов разпореди проверка на всички строежи , попадащи в обхвата на обект Околовръстен път София- Южна дъга
5.6.2007 г.
   
   Във връзка със започнатите строително -монтажни работи по реализиране на обект; ОКОЛОВРЪСТЕН ПЪТ София - ЮЖНА ДЪГА, част: от пътен възел Бояна до улица "Симеоновско шосе" и предвид възникналата непосредствена опасност за безопасността на движението, хигиената, естетиката, чистотата и спокойствието на гражданите, вследствие на извършващото се строителство в района на същия, и на основание чл. 44, ал. 1, т. 2 и ал. 2 от ЗМСМА във Връзка с чл. 222 от ЗУТ
   Кметът на София Бойко Борисов нареди
   да бъде извършена незабавна съвместна проверка на място и по документи от длъжностни лица на Дирекция "Контрол по строителството" на Столична община, служители на Столичния инспекторат към Столична община и служители от район "Витоша" на всички строежи, попадащи в обхвата на обект: ОКОЛОВРЪСТЕН ПЪТ СОФИЯ - ЮЖНА ДЪГА: от бул. "Черни връх" до улица "Симеоновско шосе". При констатиране на нарушения при издаване на строителни книжа и в процеса на строителството да се предприемат предвидените законоустановени действия за образуване на производства за спиране и премахване на незаконните и незаконосъобразно - извършващите се строежи. За установеното при проверката своевременно да бъдат информирани специализираните контролни органи по ЗУТ.
   Изпълнението на Заповедта е възложено на арх. Влади Калинов - Директор Дирекция "Контрол по строителството" на СО, Гален Ганчев - Директор на Столичния инспекторат към СО, на Любен Петров - кмет на район "Витоша".
   Кметът нарежда да бъде уведомен за действия да бъде уведомен в 14-дневен срок.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
"По сметките ни вече са преведени 11.5 млн. лв., от които по 2 млн. лв. трябваше да бъдат вложени в два надлеза над Околовръстното шосе.
Първият, в източна посока, вече се строи, а за втория тече търг за избор на изпълнител, обясни Росен Плевнелиев."
Междувременно обаче научили, че поземлената комисия е възстановила 2 дка в основата на пътния възел на дружеството Екстърминейт стракчър ООД. Вариантите са то да дари или да продаде земята, тъй като общината няма пари за отчуждаване, обясни Росен Плевнелиев.
Организация
Според него случаят не е прецедент, а добре организиран бизнес. Започне ли някъде голям проект, фирми си плащат да им върнат земи в границите му и след това извиват ръцете на инвеститорите, обясни Росен Плевнелиев. По думите му от Екстърминейт стракчър вече са поискали над 200 EUR/кв. м за земята за надлеза. Вестник Пари направи опит да открие собствениците на компанията, но дружество с подобно име не фигурира във фирмените регистри. Ако до приключването на търга за изпълнител за надлеза в края на юни не намерим решение, се отказваме от проекта и връщаме парите на държавата, заявиха от Линднер."

Хора, вече август преваля а по надлеза не се работи!!! Предполагам че нещата са се пре***ли
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
От два месеца не бях минавал по Околовръстното. Днес пропътувах цялата реконструираща се отсечка и съм изненадан от малкия напредък през това лято. Общо взето направеното може да се обобщи в няколко подпорни стени на кръстовището със Симеоновско и към Бояна и прокарани 2-3 мостчета над вади под бъдещото шосе. Пътният възел с Драгалевско шосе не е пипнат. Към 9 часа нямаше кой знае какво интензивно присъствие на работници.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: blagun
От два месеца не бях минавал по Околовръстното. Днес пропътувах цялата реконструираща се отсечка и съм изненадан от малкия напредък през това лято. Общо взето направеното може да се обобщи в няколко подпорни стени на кръстовището със Симеоновско и към Бояна и прокарани 2-3 мостчета над вади под бъдещото шосе. Пътният възел с Драгалевско шосе не е пипнат. Към 9 часа нямаше кой знае какво интензивно присъствие на работници.
И мен това ме учудва, че не работят достатъчно интензивно. Не ги виждам как ще са готови догодина.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: maniak
Във Виена са ми разказвали как 2 месеца само гладели със валяци баластата и чак след тия 2 месеца са положили първо бетон, а после асфалт. Това е вечна улица....

Нека неизпадаме в заблуждение. Опитите да се комбинират положителните качества на бетоновите и асфалтовите настилки (пурво пласт бетон и после пласт асфалт) са били винаги неуспешни. В бетона има фуги, които като се асфалтират, пукнатината неименуемо преминават в асфалта. Това, което си видал вав Виена е земновлажна циментостабилизирана баластра, която се полага с обикновен асфалтополагач и се валира. Тя е с много висок еластичен модул и варху нея се полага по-тънак асфалт. Обикновено два пласта, като първия задалжително е без каменно брашно и се казва пукнатиноразсейващ асфалт.

Аз лично подкрепям пътната конструкцията, с която бе направена Опълченска и Скопие - с три пласта асфалт. Доколкото знам и на Каблешков сте е такава.

А относно двумесечното валиране на чакъла силно се самнявам - няма фирма или инвеститор в света която би искала разхистение.

Quote from: blagun
Ами хърватите построиха 30-километрова отсечка от магистралата (от Жупаня до сръбската граница) за 18 месеца. С 3 пълни детелини, вкл.кабинки за събиране на такса, във силно блатист район, който се пресича от безброй канали и вади.

Но за разлика от АМ Тракия тяхната А3 е на перфектно равен терен и без археологически находки.

Но все пак това е темата за Околовръстното
« Last Edit: 18.09.2007, 16:38:13 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
Но за разлика от АМ Тракия тяхната А3 е на перфектно равен терен и без археологически находки.
Районът в Хърватска, който визирах, може да е равен, но е изключително блатист. А може би и магистралите Карловац-Сплит и Карловац-Риека минават през равното???!!! Въпрос на приоритети. У нас започнаха с хотелите по курортите, инфраструктурата изостана. Там започнаха с магистралите и сега берат плодовете на инвестициите.
Същото, разбира се, се отнася и за Околовръстното - общината предпочете вместо да го започне, да разпродаде под масата и последния квадратен сантиметър терен. Това е еманация на модела "Софиянски", който няма да се запомни с построените Хали и хотел София, а с нагло разпродадените терени и разрешения, обричащи града занапред на солени отчуждителни обезщетения и нерешими инфраструктурни проблеми.
Сега се работи по инфраструктурата, ной кой знае защо единствено инфраструктурните проекти изостават или се изпълняват с незадоволително качество. Да е чул някой напоследък за изостанало строителство на мол или бизнес център?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: blagun
Същото, разбира се, се отнася и за Околовръстното - общината предпочете вместо да го започне, да разпродаде под масата и последния квадратен сантиметър терен. Това е еманация на модела "Софиянски", който няма да се запомни с построените Хали и хотел София, а с нагло разпродадените терени и разрешения, обричащи града занапред на солени отчуждителни обезщетения и нерешими инфраструктурни проблеми.
Така е, но за това допринесе и законът за реституция на земите, който позволяваше разни градинки и паркове да се третират като "нереализиран терен за жилищно строителство. Сега същите проблеми със застрояването ги има в цялата страна, не само в София.
Quote
Сега се работи по инфраструктурата, ной кой знае защо единствено инфраструктурните проекти изостават или се изпълняват с незадоволително качество. Да е чул някой напоследък за изостанало строителство на мол или бизнес център?
Държавата/Общината е лош стопанин, затова нещата не се правят като хората. Обикновено част от парите потъват някъде, без изобщо да е направена улицата/булеварда и т.н. Докато частникът винаги си гледа интереса и печалбата

Offline Пешеходец

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Отчуждават 15 имота за изграждането на южната дъга на Околовръстното
20.09.2007 13:26

За изграждането на южната дъга на Софийския околовръстен път ще бъдат отчуждени 15 имота - частна собственост, съобщи правителствената информационна служба.

Имотите с обща площ 8023 кв. м се намират в землището на кварталите Драгалевци и Симеоново.

На собствениците им ще бъдат изплатени общо 515 160 лв. Средствата се осигуряват от Фонд "Републиканска пътна инфраструктура".

Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от обнародването му в "Държавен вестник".

investor.bg

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
[!--quoteo(post=0:date=:name=dnes.bg, в-к Телеграф)--][div class=\'quotetop\']Цитат(dnes.bg, в-к Телеграф)[div class=\'quotemain\'][!--quotec--]Ще пуснат четири ленти от Южната дъга на Околовръстното в София
22.09.2007 15:15
В началото на ноември ще бъдат пуснати за движение четири ленти от Южната дъга на Околовръстното в София, съобщи кметът Бойко Борисов пред журналисти.
Ангажиментът е поет от изпълнителите на обекта „Главболгарстрой“, каза той и допълни, че за движение ще бъде пуснато едното платно от разширението на Южната дъга, в което има четири ленти - по две за всяка посока.
Кметът посочи, че и строителството на бул. „Тодор Каблешков“ върви по график и съоръжението ще бъде пуснато в плановия срок[/quote]
Документирам това важно обещание. Изпълнението му се пада тъкмо преди балотажа. Не виждам обаче, как ще се изпълни откъм Бояна, където пътят още не е трасиран. Накрая ще си измият ръцете с 300-400 метров участък. Както Ники Кънчев казва: "Да видим!"
« Last Edit: 24.09.2007, 00:06:30 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Абе и аз не го виждам при положение, че на места се изграждаха и колектори тък като "елитните" квартали към Витоша нямат канализация, а канализацията им се излива директно на Околовръстното.Но да видим.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
Някой да има преки впечатления от ремонта на Южната дъга? Отдавна не съм минавал!
От изток на запад:
- пътен възел Симеоновско шосе - готови стени. Двете посоки, западно от светофара, вървят по две отделни платна.
- по-нататък в продължение на 500-600 метра южното платно е напълно готово и асфалтирано.
- около Царско село, срещу бензиностанция Шел и АИКО - пътят е трасиран, полага се трошенокаменна настилка, валира се. Вероятно ще го изкарат до 2-3 седмици
- около кръстовището с Драгалевско шосе - няма нищо почнато! В източната страна стои още неотчужден склад за палети и дървения, от западната - огромна купчина пръст. Никакъв шанс да бъде пуснато нещо поне 6 месеца.
- около Ботаническата градина - има готов участък.
- в западния край, където свършва широкият път от резиденция Бояна - готови са подпорните стени, трасето също, с изключение на най-западните 200-300 метра, които изостават.

Извод - краят на ноември е реалистичен срок за пускане на южното платно, но в най-невралгичната точка - кръстовището с Драгалевско шосе ще трябва с извивка да се минава на сегашното място. Което ще измести задръстванията от Шел Бояна към подстъпите на Драгалевското шосе под Ботаническата градина.
Отсечката между Симеоновско и Драгалевско шосе ще бъде пусната (без пътните възли и около тях), ако не за друго, то заради собствениците но Царско село, гумите Континентал и другите офис-сгради на юг от шосето, които в момента са лошо отрязани.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Днес си нямах работа и направих пълен кръг по Околовръстното от Бистришко шосе в посока по часовниковата стрелка - общо 61 км точно за 90 минути (все пак е събота, в делничен ден резултатът щеше да е по-плачевен). От тях първите 55 минути бяха за отсечката Бистришко шосе-Горнобански път-кръстовище с бул.Европа (около 20 км). Най-много се забавих на светофара с бул. Европа.
Дай Боже до Нова година да пуснат нещичко, ще повторя експеримента само по Южната дъга.
« Last Edit: 18.11.2007, 00:05:01 by blagun »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Днес за съжаление ми се наложи да мина по Южната дъга и нащраках доста снимки в движение.Спокойно, скоростта беше такава, че даже можех и експозиции по една-две минути да правя.  За около час се мина участъкът в строеж.И това при положение, че се набуташ в края на магистралната отсечка през най-дясната лента.Иначе не мърдат поне още 15 минути.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Дано го видим по-скоро. А забавянето идва от гадния участък при Царско Село...
Абе там ще го оправят, но кръстовището с Драгалевското шосе не е пипано още! Може би има неизчистени отчуждителни претенции, защото има един работещ склад за дървен материал. Вместо да се бяха чудили и съдили година и кусур, може би един тунел щеше да бъде построен по-бързо и по-евтино!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Можеи да е така, но си представи как околовърстното ще заприлича на влакче на ужасите. Тунел-етскада-детелина-тунел...
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: borosport
Можеи да е така, но си представи как околовърстното ще заприлича на влакче на ужасите. Тунел-етскада-детелина-тунел...
Това е положението.Пътят вече не е толкова околовръстно, колкото вътрешноградско шосе.При това положение трябва да се съобразяваме с околното пространство.В редица грсдове градските магистрали са доста сложни, входовете и изходите са тесни, с остри завои, пътя сред бетонни стени и ориентирането е трудно- при нас случаят е далеч по-приятен засега.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
Можеи да е така, но си представи как околовърстното ще заприлича на влакче на ужасите. Тунел-етскада-детелина-тунел...
Ами такъв е Boulevard peripherique - Парижкият околовръстен път, особено в западната му част - в злополучния за нас Ньой. На мен ми доставя голям кеф да минавам по подлеза под гара Подуене между Ситняково и Данаил Николаев.

Там където околовръстният път на София пресича населени квартали - Павлово-Горна баня, естакадите и подлезите са най-доброто решение. Виж за отсечката Бистришко шосе-Камбаните е пресилено, но вместо депутатите да сътворят закон, регламентиращ читаво отчуждаването, ще ръсим милиони от парите на данъкоплатците за глупости. Но кой знае, всяко зло може да се окаже за добро - ако там околовръстният път се пъхне под земята, ще стане хубава и тиха нискоетажна зона, свързваща Бункера и Малинова долина.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Quote from: blagun
Ами такъв е Boulevard peripherique - Парижкият околовръстен път, особено в западната му част - в злополучния за нас Ньой.
Какво му е злополучото на Ньой?

Иначе си прав, периферика е ужас, защото не само непрекъснато минава дали отгоре, дали отдолу на друг път, но и с тези шумоизолиращи прегради класутрофобията е пълна. Имаш чувството, че няма излизане...абе гадничко си е..макар че за някои може и да е забавно.  

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: JloKyM
Какво му е злополучото на Ньой?

Иначе си прав, периферика е ужас, защото не само непрекъснато минава дали отгоре, дали отдолу на друг път, но и с тези шумоизолиращи прегради класутрофобията е пълна. Имаш чувството, че няма излизане...абе гадничко си е..макар че за някои може и да е забавно.  


Ньойския мирен договор сключен след Първата световна война, която губим - това е най-катастрофалния за нас договор откъсващ мног земи и задължаващ ни да плащаме репарации.

Аз лично нямам нищо против тунелите и естакадите, стига да са построени по станадртите да безпасна експлоатация. А относно клоустрофобията никой не съм чул да се оплаква от возенето с метро.... Въпрос на навик.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

hive

  • Guest
"Затварят Околовръстното тази събота и неделя", предупреждава "Монитор"

Околовръстното шосе край София ще бъде затворено в събота и неделя. От 6.00 ч на 1-ви до 18.00 ч на 2-ри декември ще бъде забранено движението на коли в отсечката между бул. "България" и "Симеоновско шосе". Причината за това е ремонтът по разширението на южната дъга на Околовръстното, съобщиха от "Московска" 33.

"Затварянето на участъка се налага заради изграждане на връзка между южното платно и съществуващия път в районите на възли "Симеоново" и "Драгалевци". Целенасочено ще се работи през уикенда, когато трафикът в столицата е по-слаб.", обясни зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов.

Както "Монитор" писа, разширението на южната дъга на Околовръстното трябва да приключи в средата на следващата година. Тогава шосето ще има две платна с по три ленти за движение и два пътни възела.
Единият, който е при Симеоново, е почти готов. Той е тип "диамант", чието второ ниво ще отпуши пътя Перник  Пловдив. Отдолу ще минава пътят от Симеоново към центъра. Възел тип "полудетелина" пък ще бъде изграден при Драгалевци. Той ще се състои от основен път на първо ниво и второстепенен, който да свързва квартала с центъра.

След изграждането на тези връзки ще бъде пуснатата част от самата южна дъга - между Симеоново и Бояна. Така колите ще се движат по още една лента с широчина 4,5 м.
Това е петият път, при който се спира движението по ключовото за софиянци шосе. Затварянето на Околовръстното за пет дни преди две седмици предизвика адски задръствания в града и докара много ядове на шофьорите.
Едни от тях бяха принудени да минават през центъра, за да стигнат до желаното място. Други пък избираха алтернативния на Околовръстното маршрут, по който минаваха и автобусите 111 и 122 и който е горе-долу със същата дължина, както затворената отсечка. Така далновидните водачи се качваха по Панорамния път от бул. "България" до Бояна, минаваха по улиците "Кумата", "Нарцис" и "Захари Зограф" и оттам през Драгалевци, за да слязат по "Симеоновско шосе".