Author Topic: Околовръстен път София - oбща тема  (Read 449282 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #620 on: 13.12.2011, 08:31:47 »
Прочетох в "Градът", че има и проект за участъкът от България до АМ Люлин. Не разбрах едно... ще има ли връзки с Любляна и кръстовището с Овча Купел след ОМВ или те ще са само за локалите?
Ето го въпросният идеен проект: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1357792

Предвид важността на материала, го пействам подробно. За съжаление, нещата отиват към реализация в периода 2014-2020:
Quote from: stroitelstvo.info
Идейният проект на софийския обход от бул. "България" до АМ "Люлин" влиза на експертен съвет

Тунел и комбинирана естакада е решението за 7.6-те км от Южната дъга на околовръстното от "Бъкстон" през "Цар Борис ІІІ" , Горна баня, "Овча купел" до магистрала "Люлин"
Автор: Милена ВАСИЛЕВА

Цялото трасе е разделено на 4 етапа - тунел, 2 етапа естакада и 1 етап довеждащ до „Люлин“ участък.
Тунелната част започва от км 50+948 с габарит 2х7.50 м с 3 м разделителна ивица и над него две локални платна по 7 м. Веднага след потъването тунелната част започва да се спуска стръмно надолу с наклон 6% с дължина около 200 м, за да може да се потопи под коритото на Боянска река. Надлъжният наклон продължава с 0.3% - минимално допустим, за да може при излизането от тунела да има достатъчна височина след това за премостване на бул. “Цар Борис III“.

При км 52+068 започва излизането от тунела до км 52+240, откъдето веднага централното платно преминава в естакада с дължина 1600 м до км 53+840. Новото трасе премоства бул.“Цар Борис III“ и кръговото кръстовище за „Горна баня“, намиращо се на км 53+640. От км 53+840 до км 54+020 (180 м) има зона на преплитане с локалните платна на Околовръстния път на ниво терен, след което започва отново повдигане на нивелетата, за да се премости кръговото движение при Западната тангента. Дължината на премостване от км 54+020 до км 54+700 - мост и подпорни стени, е 680 м. Кръговото кръстовище на Западната тангента е при км 54+440. Оттук нататък следва четвъртият етап от трасето, който отвежда до магистрала „Люлин“.

На 16 декември Експертният съвет на Дирекция "Архитектура и градоустройство" на Столичната община ще обсъди решението за околовръстното в частта от бул. "Бъкстон" до магистрала "Люлин".

Идейният проект е разработен от двете столични предприятия "Софпроект – ОГП" с ръководител инж. Петър Терзиев и "София проект" с ръководител инж. Стефанка Брадварева.
Проектът обхваща участък с дължина 7.6 км, както е записано в споразумението между Столичната община и Агенция "Пътна инфраструктура" от 2010 г. Според този документ задълженията по проектирането, строителството и поддържането са разпределени между Столичната община и АПИ така: идейните проекти са работа на Столичната община, а държавата поема търговете за технически проект или инженеринг след одобряване на идейното решение.

По силата на това споразумение ще се изработи и проект на последната част от Софийския околовръстен път от км 35+180 до км 41+100, или от възел "Младост" до "Цариградско шосе", продължение на строящия се сега участък, който обхвана и рехабилитация на съоръжението към кв. "Младост". До средата на 2012 г. ще бъде разработен идейният проект за този участък.
Проектът от бул. "Братя Бъкстон" до магистрала "Люлин" е разположен от км 50+620 до км 58+689. Разделен е на четири участъка, което ще улесни по-нататък работата по неговото търгуване и изграждане. Основни негови елементи са тунел, метална конструкция, като част от естакадата, който в следващата си част преминава в стоманобетонно съоръжение, и отделни мостове и съоръжения.
Проектантите имат задължението да представят и естакаден вариант за частта, в която предлагат тунелно преминаване, което те представят. По тяхно мнение естакадата ще бъде по-скъпият и по-неестетичен вариант именно за тази част от Околовръстното, в която се разкрива красивата гледка на Яворовата Витоша. Именно нея те искат да съхранят.

В първия участък е тунелът
Той започва с входяща рампа от 308 м, следва тунел с дължина 1.120 км, изходяща рампа от 150 м до бул. "Цар Борис ІІІ". В него има 2х2 ленти с разделителна ивица и места с уширение за аварийно спиране.
Тунелният вариант е екологично по-добър, не ошумява двете територии - "Бояна" и "Цар Борис" към ул. "Пушкин", намаляват се отчужденията (използва се по-тясна ивица от направената по-широка по регулация), дава се възможност на хората да използват "спестените" от отчуждаване терени за градини и паркинги.
Единственият минус на този вариант, казва инж. Петър Терзиев, е необходимостта от корекция на река Боянска, която бихме избегнали, ако настоявахме за естакаден вариант.
От друга страна, обилните в последните години валежи подсказват необходимостта от защита при високи води на витошките реки. Така проектантите предлагат бетонова конструкция, която отделя реката от тунела. Над тунела ще са локалите, които са по леглото на сегашния път. Така транзитът минава отдолу през тунела, а отгоре, по локалите, става развързване на трафика.
При рязкото слизане на пътя към бул. "Цар Борис ІІІ", преди булеварда, тунелът излиза на повърхността.

Особеното в този проект е решението за естакадата
Тъй като отворът при бул. "Цар Борис ІІІ"(естакадата тръгва преди булеварда) е много голям, още в комуникационния проект от тази зона към ул. "Боряна" в "Овча купел" е предложено част от естакадата – около стотина метра, да бъде метална конструкция, която след това преминава в стоманобетонна естакада. Транзитът ще преминава по естакадата с дължина около 1 км, а на ниво терен остава светофарно регулираното кръстовище. Тук оформящият се пътен възел е тип диамант, като под конзолите на съоръжението се промушват локалите. Схемата е подобна на тази при сега строящия се участък на Околовръстното. Целта е да се спестят средства от отчуждения.

Следва поредица от кръгови кръстовища
Първата развръзка е на ул. "Боряна" към "Горна баня и "Никола Петков". На ниво терен развръзката е кръгово кръстовище, естакадата продължава и по нея се движи транзитът. Така веднага след ул. "Боряна", след Нов български университет, болницата и шоурума на "Унитрейд", естакадата "пада" на ниво терен - на 250 м след кръговото кръстовище.
Залагаме още едно кръгово при неизградената Западна тангента, трасето върви между старата и новата част на кв. "Овча купел" в продължение на километър.
Предложено е съоръжение, което премоства жп линията за Перник (едноотворен стоманобетонов мост над двете жп линии).
Новият път продължава към Суходол, пресича Суходолска река, като отново се вдига на две нива. Кръгът е над директното преминаване, като при бул. "Черни връх" на изградената вече част от Южната дъга на Околовръстното. Директното трасе преминава на ниво терен.
В тази зона, от лявата страна в посока магистрала "Люлин", има езеро. За преодоляването му проектантите предлагат път тип язовирна стена. Краят на трасето е при свързването му с пътния възел на магистрала "Люлин".

Връзки с метрото
Околовръстното няма конфликтни точки с третия метродиаметър, чието трасе спира много преди Софийски околовръстен път.
Първият метродиаметър в центъра на "Люлин" на бул. "Панчо Владигеров" и "Царица Йоана" прави завой към "Обеля" по бул "Панчо Владигеров". Предвижда се отклонение на метрото да продължи към околовръстното под бул. "Царица Йоана". Там преминава под кръгово кръстовище на бул. "Царица Йоана" и Софийския околовръстен път, след което продължава в посока Иваняне и гр. Банкя.
Проектът има над 20 специалности, които решават всеки съществуващ проблем. В зоната след ул. "Боряна" преди бул. "Цар Борис ІІІ" има високо напрежение на стълбове и за целия участък е разработен проект.
 
Пътни възли и някои съоръжения
- На река Суходолска - кръгово на второ ниво, трасе под него
- На жп линията София - Перник - едноотворно съоръжение, което премоства двойната жп линия
- При Западната тангента - заложено е кръгово кръстовище
- На ул. "Боряна" към "Горна баня" - на ниво терен кръгово кръстовище, Околовръстното е на естакада, "Домуз дере" при ул. "Боряна"
- При бул. "Цар Борис ІІІ" - тип диамант, под конзолите на съоръжението са разположени локалите
- При бул. "Бъкстон"- триклонно светофарно регулирано кръстовище
- На бул. "Пушкин" - четириклонно светофарно регулирано кръстовище

"Софийският околовръстен път" от км 50+560 до км 58+520 е един от проектите, предложени в оперативна програма "Транспорт" за следващия програмен период 2014 - 2020 г. като разширение на Западната дъга на обхода. За изчислените 7.6 км са предвидени индикативно около 80 млн. евро. Това стана ясно на седмия комитет за наблюдение на оперативна програма "Транспорт", проведено на 7 и 8 декември.
Проектът се нарежда паралелно до други десет, които очакват одобрение от Европейската комисия. Сред тях са тунелът под Шипка, лот 3 на магистрала "Струма" Благоевград - Сандански, шест скоростни пътя и други.

Досега се смяташе, че последният участък от Южната дъга от бул. "България" в подножието на Бояна до пътния възел на магистрала "Люлин" може да бъде включен още в този програмен период в някоя от оперативните програми или пък да получи остатъци от заемно финансиране в резултат на спестени средства от досега обявявани пътни търгове.
« Last Edit: 13.12.2011, 08:34:56 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #621 on: 13.12.2011, 13:22:42 »
...
 За съжаление, нещата отиват към реализация в периода 2014-2020:


Остава утехата, че от АМ Люлин до р. Какач ще се прави този програмен период!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #622 on: 08.01.2012, 15:44:10 »
Държавата ще се опита да си върне дадени пари за излишно отчуждение при вече построения участък от бул. България до Симеоновско шосе.
http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135767653
Може да се обжалва в 14 дневен срок пред ВАС.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #623 on: 15.01.2012, 10:50:58 »
Ето линк на идеен проект на Софпроект за участъка Бъкстон-АМ Люлин: http://www.sofproect.com/SOP.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1 (с благодарност на ХрасТа от форума SSC, който го откри)
Първите линкове не се отварят, вижте организацията на движението в различните участъци.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #624 on: 04.04.2012, 18:41:35 »
Някъде беше споменато, че махат осветлението по околовръстното. Вече освен лампите, са започнали да вадят и стълбовете между Симеоновско шосе и бул.Черни връх, даже са заградили най-лявата лента докато ги вадят. Лампите седяха прибрани под новата естакада за лифта, а стълбовете в едно ремарке.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #625 on: 04.04.2012, 18:55:37 »
Някъде беше споменато, че махат осветлението по околовръстното. Вече освен лампите, са започнали да вадят и стълбовете между Симеоновско шосе и бул.Черни връх, даже са заградили най-лявата лента докато ги вадят. Лампите седяха прибрани под новата естакада за лифта, а стълбовете в едно ремарке.
Да, в другата тема за СОП беше спомената причината - стълбовете не отговарят на проекта и даже са започнали да капят като зрели круши: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3812.msg274998#msg274998. Сега като е много хитър изпълнителят, ще ги подмени с по-дебели за своя сметка. Осветителните тела са струпани на естакадата за Симеоновски лифт на отговорно пазене и ще бъдат поставени на новите стълбове.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #626 on: 08.04.2012, 11:29:54 »
Както можеше да се очаква, на новите стълбове в участъка Симеоново-Бояна редят старите осветителни тела. Вчера бяха наредили четворките до половината на естакадата над Симеоновско в посока изток-запад.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #627 on: 08.04.2012, 20:45:04 »
Новите стълбове не са ли по-ниски?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #628 on: 11.04.2012, 17:57:38 »
Не минавайте между Сливница и Филиповско Шосе, адски много дупки има по участъка и не се трае. Щом ТИР-овете карат с не повече от 20...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #629 on: 11.04.2012, 19:38:39 »
Ако идваш от запад по-добре да караш през пътя за Банкя - Филиповци. И той е разбит, ама поне няма тирове и задръстване  :P

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #630 on: 14.05.2012, 23:31:45 »
Почти цялата южна и почти цялата източна дъга от днес:



Излизайки от гаража карах след кола с много интересен номер :)
После може да скипнете 5-6 минути чакане на светофара на Каблешков и България...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #631 on: 14.05.2012, 23:44:15 »
Ааа, номера е уникат иначе клипчето е готино, макар че маршрута е доста заобиколен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #632 on: 28.05.2012, 18:47:50 »
Quote
Готов е техническият проект на втората част от Западната дъга на околовръстния път на София от река Какач до Северната скоростна тангента. Той е предаден на Агенция "Пътна инфраструктура" и се очаква одобрение на така наречения първи междинен етап. След приемане на проекта се очаква обявяване на търг за изпълнител и на тази част от Западната дъга на Софийския околовръстен път.
Ето и останалото http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1834856

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #633 on: 30.07.2012, 15:26:06 »
Има ли някакво развижване по финансиране, конкурс, започване на строеж по участъка от ПВ Люлин до Люлин 5, чийто пробив трябваше да бъде изграден тази година, това са към 200 метра и така да се привлече допълнителен поток към АМ Люлин. А нали тези дни трябваше да се даде старт на участъка от АМ Люлин до Какач с преустройство на Милево ханче и извеждане с ПВ на Царица Йоанна до СОП?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #634 on: 31.07.2012, 02:40:11 »
Хич и да не го правят, на този участък от П. Дертлиев не е подходящ да поема трафика - с разбитите трамвайните линии в горната част и теснотията и дупките в долната...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #635 on: 31.07.2012, 11:45:31 »
Там може да се сложи едно ограничение 3 тона и просто ще поема част от автомобилния трафик. Ще е наложително да го има за да почнат и работите за безконфликтно преминаване на околовръстното през филиповско шосе.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #636 on: 02.08.2012, 16:48:16 »
http://vestnikstroitel.bg/news/45975_osigureni-sa-sredstva-za-priklyuchvane-na-otchuzhditelnite-proceduri-za-sofijski-okolovrsten-pt-zapadna-dga/
Осигурени са средства за приключване на отчуждителните процедури за Софийски околовръстен път – Западна дъга
На дата: 02.08.2012  |  Категория: Новини  |  Автор: Калина Петкова 

Правителството вчера  прие изменение и допълнение на Постановление № 86 на Министерския съвет от 2012 г. за предоставяне на допълнителни бюджетни кредити по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2012 г., с което в рамките на отпуснатите 85 млн. се предвижда да бъдат осигурени 7.5 млн.лв. за финансиране приключването на отчуждителните процедури за Софийски околовръстен път – Западна дъга.

Промяната е с оглед използване на финансовия ресурс при спазване на принципите на добро финансово управление в рамките на бюджетната 2012 г.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #637 on: 08.08.2012, 20:14:58 »
Quote
Ето линк на идеен проект на Софпроект за участъка Бъкстон-АМ Люлин: http://www.sofproect.com/SOP.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1 (с благодарност на ХрасТа от форума SSC, който го откри)
Първите линкове не се отварят, вижте организацията на движението в различните участъци.

Аз ли нещо пропускам или наистина по проект кръговото на Овча Купел е на едно ниво без директно трасе? Това би било нечовешка идиотщина ако е вярно. Ще имаме една чудесна магистрала, свързваща всичките ни магистрали (Люлин, Тракия и Хемус), на която всички пътни възли са ок, с изключение на едно единствено кръгово някъде по средата. Представям си какви задръствания биха се образували там и каква галимация ще е.

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #638 on: 21.08.2012, 21:32:34 »
Първа копка на Западната дъга от Софийския околовръстен път


На 22 август ще бъде направена първата копка на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Стартът на първия етап от проекта ще бъде даден от министър-председателя Бойко Борисов. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, кметът на столицата Йорданка Фандъкова и областният управител на София Данаил Кирилов ще присъстват на церемонията.
Участък 1 на Западната дъга на Софийския околовръстен път /от АМ "Люлин" до р. Какач/ е продължение на автомагистрала "Люлин" и е част от коридор №4 на трансевропейската транспортна мрежа, свързващ Видин /Дунав мост 2/ с Кулата. Стойността на над трикилометровото трасе възлиза на 39 850 000 лева без ДДС и се съфинансира от Кохезионния фонд на ЕС чрез ОП "Транспорт" 2007-2013 г. Изпълнител е Обединение "Трейс СОП" ДЗЗД, гр. София. /БГНЕС /

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #639 on: 22.08.2012, 01:40:40 »
Дали са предвидени "шумоизолиращи прегради" в района на Филиповци  :rolleyes: ?