1. Волуяк - Сливница няма влакове, има София - Драгоман и шинобус за там не стига, линията е електрифицирана.
2. Бойчиновци - Берковица - отново електрифицирана, шинобус би стигнал само за някои влакове в някои дни, но за другите пак трябва нов влак. Същите състави, които обслужват Бойчиновци - Монтана - Берковица обслужват и влакове до Мездра. Пак няма да могат да ги заменят.
3. Дупница - Бобов дол е електрифицирана, шинобус въпреки това би стигнал, но отново проблема е в това, че същия състав обслужва и други рамена - Дупница - София/ Дупница - Кулата и за там е недостатъчен. Влак с един вагон си видял, но е било инцидентно. С два са.
4. Троян - Левски - Свищов са неелектрифицирани и принципно биха били подходящи, но наличните дизелови Дезиро вършат необходимата работа там. Те са точно с тази цел купени. Шинобуси по линията трябва да пътуват по два прикачени, а в някои дни и часове и по 3. Това с уговорката, че един стандартен шинобус е 50-местен.
5. Димитровград - Подкова не е дълго, интересното там е, че южно от Кърджали има повече пътници отколкото северно посока Хасково и Димитровград.
Последния съм, който иска да хлопне кепенции. Не съм просто железничар, а човек с любов към влаковете вече 28 години. И твърдя, че електрическите сименси бяха грешка. Заробиха ни със суми, които не можем да платим. Хубава и прецизна техника, която просто не е за нашите наставови пътища. С доста по-малко пари можеше да се вземе рециклирана техника, която пак е нива над това което имаме. Хората са казали да се простираш според чергата си. А нашата е оръфана, уви.
А защо твърдя, че към днешна дата само Силистра - Самуил е подходящо рамо? Защото там пътниците са за шинобус, линията не е електрифицирана и същите състави не обслужват други рамена, които да изискват по-големи състави.