Author Topic: Mercedes-Benz O 405/N/2  (Read 62962 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #80 on: 27.07.2017, 20:04:13 »
Трябва да им признаем, че се представиха достойно. Изкарали са 15 години на софийска земя, което не е малко за автобус втора употреба, а като се добавят и условията, които им предоставят софийските пътища и поддръжка си беше направо постижение. Мир на тенекиите им.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #81 on: 28.07.2017, 11:57:52 »
Може да добавим че за времето в което О 305 минаха по 2-3 ремонта, тези бяха оставен без нито един, което горе долу е около 20 години.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #82 on: 28.07.2017, 17:33:53 »
Да, моделът наистина е супер, но най -добре би се разбрало, ако реално се движеха смесено по едни линии с останалите къси. Но от всичкото, ще ни остане само условното сравнение за напред!
Някак си останаха обаче в сянка от другите автобуси. Разкажете повече. Интересно е също и коя година са произведени!

WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #83 on: 28.07.2017, 18:05:22 »
O405 са подходящи за слабо до умерено натоварени линии - имат голям брой седящи места, сравнително малка площадка за правостоящи и само две врати. Останалите единични автобуси в София освен O305 са с повече място за правостоящи и три врати и поради тези причини са по-подходящи за по-натоварени линии. До известна степен имаше смесено движение на O305, MAN SL232 и O405 по 12 и 117, вероятно и по други крайградски линии. :rolleyes:
« Last Edit: 28.07.2017, 18:08:36 by V.Peichev »

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #84 on: 28.07.2017, 18:29:45 »
Произведени са 1989 г. В София пристигнаха 2002 г. от Германия. А за разлика от О305 не са минавали основни ремонти, защото от самото начало са само по слабонатоварени линии. Нито са движили по 72, нито 604, нито никоя вътрешноградска и натоварена линия. Единствено движеха по бившата 114, която минаваше през центъра на София, но беше лека линия. Но, също като О305, са вечни автобуси.
« Last Edit: 28.07.2017, 18:31:40 by Kingpin »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #85 on: 28.07.2017, 18:51:09 »
Тези автобуси не са ли в по-добра форма от белите МАН-ове и защо ги спряха преди тях?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #86 on: 28.07.2017, 18:54:21 »
Бившата 114 беше натоварена само при мероприятия в Експо Център, тъй като нямаше подлез под Цариградско и съответно нямаше друг начин да се стигне с градски транспорт от Орлов Мост, Плиска, Окръжна Болница и т.н. до въпросния център. Пътувал съм няколко пъти в претъпкани 114 преди и след семинари, но съм виждал често курсове само с шофьор и евентуално постоянен контрольор. :rolleyes: O405 са били винаги в Малашевци съответно са излизали по сериозно натоварени линии само в изключителни случаи като оперативен резерв - сериозно натоварените линии на Малашевци винаги са се обслужвали със съчленени автобуси. :rolleyes: Не съм сигурен, че O405 са в по-добро състояние от MAN SL232 - при последните ми няколко пътувания със 117 неведнъж потегляха от спирките с много зор и ръмжене. :rolleyes: Също малкото място за правостоящи и двете врати са сериозни недостатъци за по-сериозно натоварени линии. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #87 on: 28.07.2017, 19:14:55 »
Но със сигурност са по-добре от О302Т, или? Защо не ги завъртят по излетните линии, вместо да ги спират?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #88 on: 28.07.2017, 19:23:01 »
Защото смятат, че за тези линии трябват ръчни скоростни кутии.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #89 on: 28.07.2017, 19:31:41 »
Би трябвало O302T също да бъдат спрени - не са нужни след поемането на концесиите. :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #90 on: 28.07.2017, 19:36:14 »
0 302 ще бъдат спрени, когато MAN SL 232 постъпят в „Земляне“, това е ясно, колегата питаше за смесено обслужване на така наречените излетни линии с 0 405 и МАН-ове от въпросния модел.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #91 on: 28.07.2017, 19:37:13 »
0405 напоследък бяха оставени на самотек, возията им се промени, протекоха доста сериозно и бяха поправени с нещо като хидроизолация и алуминиево фолио, въобще пълна пародия. Въпреки, че в тях имаше доста ресурс, напоследък бяха оставени, сякаш нарочно, без поддръжка.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #92 on: 28.07.2017, 20:38:12 »
Спирането на 0405 за пореден път ме навежда на мисълта, че СО е една много богата община. Тя има нужда от около 100 автобуса, 60 трамвая и 50 тролейбуса - щом надскочи тази бройка, всичко останало се спира от движение. Транспортът може да е екзотика, която се вижда няколко пъти дневно, обаче пък ако имаш щастието да го видиш, виждаш ново возило. Соц-реализъм в действие...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #93 on: 28.07.2017, 21:20:30 »
С адекватно финансово планиране и съвестна работа в полза на публичния интерес да имаме добър градски транспорт с хубави возила Столична община може да извади пари за изненадващо повече нови возила отколкото подозираме дори без някой да ѝ сервира един еднокилометров товарен влак с пачки. Проблемът е че и двете условия, които изброих липсват. На първо време бюджетът, който се отделя за транспорт в София е с пренебрежително нагли размери, второ от неадекватно работещите звена и системи непрекъснато изтичат средства и трето като цяло Столична община от много отдавна е показала, че не работи съвестно в полза на публичните интереси и примерите за това са навсякъде особено в градския транспорт, който не е детска играчка, а една много сложна система с много звена, за чието управление се изискват специфични умения и знания, но най-вече готовност за комуникация с жителите на града, а в сферата на градския транспорт най-много се вижда колко СО не може да прави това. И да се върнем на въпроса за подвижния състав.

0 405 не трябва да се движат по софийските улици, но същото се отнася и за MAN SL 232 и тук не става дума за това дали возилата ще са нископодови или не и дали ще имат климатици или не, а за това, че и двата модела, до края на взаимното си съществуване бяха и са напълно изоставени от всякаква адекватна поддръжка и също така бяха и продължават да бъдат абсолютни бараки. Трудно ще е да се намерят повече от 5 прилични екземпляри MAN SL 232 и също толкова невероятно звучи да са по-добри от 0 302 или да преживяват в „Земляне“ по-добре отколкото го правят в „Малашевци“. Логичното действие в случая би било да се вземат най-запазените 0 302 и МАН-ове и да се планира пълна им замяна в най-скоро време, но за съжаление твърде много ми се струва, че това няма да се случи.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #94 on: 28.07.2017, 21:32:37 »
О 405 по едно време редовно се движеха и на 280 все привечер. Навремето имах една приятелка в Студ.град, още нямаше 413 до Младост и метро и се прибирах с 280+76, 305, 213. Много често вечерта беше  О 405-ца, дори се случваше и няколко от колите да са такива, на 94 също вечер бяха така. Дори пускаха и 2660, 2882 и подобни. Въпреки че беше все след 21-22.00 часа се тъпчеха доста. Това беше да кажем 2006-та 2007-ма.

The Freshmaker, какъв соц-реализъм те гони, тогава беше точно обратното. Постоянно увеличаваха колите на линия, точно тогава имаше линии на интервал по 3 мин. Орязването на транспортната задача си е патент на демокрацията, от тогава се започна, и особено след влизането ни в ЕС през 2007-ма година. Не знам дали има и една линия, която да е по-начесто отколкото през СОЦ-а, или от преди 2007-ма. Поне една да имаше... Е да, през СОЦ-а нямаше внос на модерните тогава О 305, О 405, колкото да се види че има ново модерно возило, но пък имаше постоянни доставки на чисто нови Български автобуси и Икаруси, вярно без екстри и не особено модерни но пък нови, много на брой и редовни.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #95 on: 28.07.2017, 21:43:21 »
0405 също се използваха и за така наречените нощни линии.
П.П Извеждането им от експлоатация,също не ми се вижда добро решение.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #96 on: 28.07.2017, 21:49:37 »
Защото смятат, че за тези линии трябват ръчни скоростни кутии.

След като пуснаха даже електробуса по 93 мисля, че това условие с ръчната скоростна кутия е отпаднало. 0405 каква скоростна кутия имат? Ако 0405, МАН232 и 0302Т отпаднат не остават високи автобуси, които да не задират по страхотно равните павета до Алеко. А не съм чул да се планира доставка на някакви специални автобуси за там, какво ще пуснат ако се спрат и трите серии от движение  :neznam:

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #97 on: 28.07.2017, 22:24:13 »
Извън темата, за ръчните кутии и Витоша.
Единствената проблемна линия за някои автоматици е 66-та защото има много стръмни участъци и пътя е лош. Там биха могли да работят добре автобуси с кутии ZF и лостче за ретардер. Обаче нито БМЦ нито зелените къси O345 S имат такова лостче фабрично, но пък може да бъде лесно добавено в гаражни условия (както и правят някои шофьори на оранжевите O345 S Conecto). Автобуси с 4-степенна кутия Фойт каквито са Conecto LF и Yutong също могат да работят, но с повишен разход на гориво, като за съжаление Conecto LF нямат лостче за ретардер и това може да създаде проблеми при спускане.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #98 on: 28.07.2017, 22:40:02 »
И аз извън темата, но нямат ли всички автобуси изведени бутони за включване на ретардера?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 405/N/2
« Reply #99 on: 28.07.2017, 23:18:19 »
Има бутон за включена/изключена функция на ретардер, не задействане.