Author Topic: Видин, Монтана  (Read 58005 times)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #40 on: 31.01.2015, 23:35:26 »
"Обходих" тролейбусните маршрути с Google street view, които са начерани на картата и за съжаление не открих никакви останки от контактната мрежа, само ръждясалите стълбове си стоят. https://www.google.bg/maps/place/%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B8%D0%BD/@44.009581,22.892938,3a,75y,47h,86.99t/data=!3m4!1e1!3m2!1sNN2h5kyE9T4uhupiWgtQiQ!2e0!4m2!3m1!1s0x475379eca2009025:0x1f853ae2f877d8b7?hl=bg Това ли е депото?
КМ няма останала, но до Технополис са останали "въжетата" на които е щяла да бъде закрепена КМ. Точно там има и три стълба наскоро боядисани в сиво, или в цвета характерен за този вид стълбове в България  :).

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Видин, Монтана
« Reply #41 on: 01.02.2015, 00:01:37 »
Не зная колко броя тролейбуси са доставени. Но зная, че във Враца все още се движат 2 от предвидените за Видин. Те са с инвентарни номера: 124 (ЗиУ-682В1А) и 125 (ЗиУ-682В1А).

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #42 on: 01.02.2015, 00:04:07 »
Тук се е намирало тролейбусното обръщало и началната станция в южна промишлена зона.

От тук на север тролейбусите е трябвало да се дивжат по обособено трасе, отделно от главния път, за да могат да развиват високи скорости :P и да не влизат в конфрикт с международния трафик по главния път.

Тук вече тролейбусното трасе се е включвало в главния път. Но това се случва след като основният международен поток е отклонен по околовръстния път на града.

Тук е имало пресичане на тролейбусната мрежа с контактен проводник на железопътната линия :P. За съжаление, в днешно време няма следа и от двете контактни мрежи.  :rev:

На това кръстовище е било разделянето на тролейбусната мрежа. Направо е центъра на града и ж.п. гарата, а на ляво се падат повечето панелни жилищни коплекси в града.

Тук е било обръщалото в центъра на града. Сградата отсреща е ж.п. гарата. Тролейбусната мрежа е обикаляла островчето в средата на площада. Имало е пълна обиколка, въпреки че мрежата е идвала само откъм гледната точка, от която съм дал линка. Това е било така, защото е имало идеи за евентуално допълнително удължаване на мрежата от тази страна.

Ако се върнем на кръстовището, което показах малко по-нагоре и тръгнем по другото разклонение, мрежата е минавала по надлеза над ж.п. линиите.

След това мрежата е продължавала по бул. "Панония" (единственият пълноценен булевард в град Видин) до това място. На това място е имало стрелка. Направо е било за към депото, а на дясно е било мястото за обръщане на посоката. Всъщност в тази част на града е нямало типично обръщало, а смяната на посоката е била преценена като се обикалят няколко улички в квартала. Оттук, крайна станция с място за почивка на водачите, после оттук и оттук обратно по бул. "Панония" по маршрута. 

Мрежата от тази точка на север до депото е била служебна за излизане и прибиране на тролейбусите от/в депото.
« Last Edit: 01.02.2015, 00:18:57 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #43 on: 01.02.2015, 13:48:39 »
Относно тролейбусите: със сигурност са били повече от два щом линиите са щрли да бъдат три, но къде се намира другия/другите? Логично би било да бъде/бъдат продаден/и, но щом никъде в България, няма информация за тези тролейбуси/тролейбус, той или те най - вероятно са нарязани. Това никак не би било изненадващо, щом още първите дни е започнало свалянето на чисто новата мрежа.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #44 on: 01.02.2015, 14:39:23 »
По-скоро не са доставени останалите.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #45 on: 01.02.2015, 18:17:04 »
Някой знае ли кога видинските ЗиУ - та са закупени във Враца?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #46 on: 01.02.2015, 19:46:45 »
Не Враца,а Плевен колега.Не четеш!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #47 on: 01.02.2015, 19:51:14 »
Пише Враца.

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Видин, Монтана
« Reply #48 on: 01.02.2015, 22:43:17 »
Сегашните тролейбуси номер 124 и 125 които са в Враца са от Видин.На снимката тук се вижда оригиналната боя на тролея както е дошъл от Видин.Любопитно е че във Хасково са купили 9 тролейбуса Зиу които са абсолютно същите като тези от във Враца(година на производство,модел,цвят!).Ето снимка на която се вижда един от хасковските зиута който е бракуван рано рано.Еднакви са тези зиута от Враца и Хасково,и както написа колегата "Всички съобръжения са били напълно готови през 1992 или 1993 година.", и имайки в предвид че Хасково открива тролейбусния си транспорт 1993г. спокойно можем да кажем че Видинските тролеи са 2 във Враца и 9 във Хасково.
Never let your dreams down!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #49 on: 03.02.2015, 20:06:47 »
Значи горе-долу разгадахме загадката какво се е случило с видинските тролейбуси. Става ясно, че са били ЗИУ-9, и че със сигурност два от тях са отишли във Враца, а евентуално 9 други са отишли в Хасково. Което означава, че са били минимум 11.

Не знам каква е била точната бройка, но се знае, че още в деня на откриването е трябвало да започне пълноценното обслужване и трите линии. Имало е и изготвени разписания.

щом още първите дни е започнало свалянето на чисто новата мрежа.
Всъщност официално сваляне на мрежата не е имало чак до 2000-2001 година. Наглостта на управляващите е била толкова голяма, че до тогава официално се е водело, че откриването на тролейбусния транспорт в града е отложено, а не отменено.  :angry: (а в същото време тролейбусите - продадени, а мрежата се разграбва)

Сутринта, в деня на откриването е станало ясно, че има няколко участъка, където липсват няколко десетки метра контактна мрежа. Малко, но достатъчно, за да се "отложи" откриването. В следващите година-две роми от местната махала са успяли да демонтират около 70-80% от съоръженията. Като общината не е направила никакъв опит да охранява мрежата дори обратното. Имало е случаи, когато съвестни граждани са сигнализирали в полицията, че пред тях роми крадат части от мрежата, но полицаи не са се отзовавали. А след това са давали обяснение, че в същия момент е имало по-сериозен инцидент/престъпление, където са били съсредоточили всичките си екипи.  :neznam:

Към 2000-2001 година вече били останали само няколко участъка с по 200-300 метра ККМ, които просто се намирали пред места, на които има голямо движение и/или по-редовно присъствие на полиция или охранители на обекти. Тогава общината е взела решение, че "за съжаление" вече няма възможност да се пусне тролейбусен транспорт в града и каквото е останало от съоръжанията е трябвало да бъде демонтиране от мерки за безопастност. Това се случва през следващите няколко години по време ремонти на улиците, уличното осветление и т.н.

Интересно какво ли се е случило с ТИС-овете и обурудването, което се е намирало в депото - за ремонт и поддръжка на тролейбусите?..  :neznam: :angry:
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Видин, Монтана
« Reply #50 on: 03.02.2015, 23:13:44 »
Както всичко останало, най-вероятно всичко свързано с ТИС и допълнителното оборудване е продадено.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #51 on: 04.02.2015, 10:14:24 »
Сегашните тролейбуси номер 124 и 125 които са в Враца са от Видин.На снимката тук се вижда оригиналната боя на тролея както е дошъл от Видин.Любопитно е че във Хасково са купили 9 тролейбуса Зиу които са абсолютно същите като тези от във Враца(година на производство,модел,цвят!).Ето снимка на която се вижда един от хасковските зиута който е бракуван рано рано.Еднакви са тези зиута от Враца и Хасково,и както написа колегата "Всички съобръжения са били напълно готови през 1992 или 1993 година.", и имайки в предвид че Хасково открива тролейбусния си транспорт 1993г. спокойно можем да кажем че Видинските тролеи са 2 във Враца и 9 във Хасково.
През 1990г са произведени тролейбусите модел ЗиУ 682В1А с зелена разцветка ,но мога да кажа,че и в Шумен двата тролейбуса който сега са в Плевен под номера 196 и 197 бяха също с такъв цвят.Врачанските тролейбуси от 100 до 115 също са с такава разцветка и вероятното е,че явно тези тролейбуси ,които са дошли в България през този период са с еднакъв цвят дори и заводските номера на тролейбусите са последователни или близки.Не е ясно Хасковсите дали са директно докарани или са дошли от Видин и дали в Шумен са били само два тролейбуса.Това си остава загадка.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Видин, Монтана
« Reply #52 on: 04.02.2015, 10:52:53 »
Да не забравяме и последните 10 броя,които бяха в София с инв.номера 1221,1222,1223,1224,1324,1432,1518,1519,1520,1521-те също бяха от този модел производство 1990 г.ЗИУ 682В1А.Интересно тогава е Хасковския 1009 от къде е,защото той е от по-стария модел ЗИУ 682 В В00.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #53 on: 10.03.2015, 22:13:25 »
Три Чавдара м80 и един Чавдар 11г5 във Видин през 70 - те години.
Източник:http://socbg.com/2015/03/български-град-от-70-те-познахте-ли-го.html

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #54 on: 17.06.2015, 15:56:40 »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #55 on: 28.08.2015, 15:02:33 »
На тази страница има стари карти от няколко български града.  :)

Монтана (тогава Михайловград):


и по-близък кадър на част от града.

Кюстендил:


:)
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #56 on: 28.08.2015, 15:14:33 »
На тази страница има стари карти от няколко български града.  :)

Видин:


и алтернативен вариант, при който са хванати други части на картата, но без азбучника.

:)
vasko - оригиналът! :)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #57 on: 29.08.2015, 16:08:39 »
Автобус на транспортното дружество "Жар птица" - Фердинанд(дн. Монтана).
Източник:http://archives.bg/photoarchives/srch

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Видин, Монтана
« Reply #58 on: 16.11.2015, 00:01:26 »
Бях в Монтана, ГТ има, но за съжаление вече няма Икаруси и Чавдар-и, нито ПАЗ-чета видях за които беше писано. Имаше някакви нископодови Карсани, каквито има в Добрич и Варна, също видях и античен Мерцедес по линия 4. Като се влиза в града влака минава покрай автобусен гараж, там пък видях че имат и къси нископодови МАН-лайанс Сити. Градските автобуси, които видях пътуваха с по 1-2 ма човека вътре. Останах с впечатление, че почти всичко е на пешеходно растояние или на 2-3 спирки максимум от центъра. Има само един панелен квартал който е малко встрани.

Спирките са нови стъклени, като тези в София, но няма табла с информация и разписания! За сметка на това на всяка спирка има огромна карта с линиите и според тази карта има поне 6-7 градски линии. Дори местните не знаят. Даже и на спирката на гарата няма разписания застанах там да видя дали има някакъв ГТ и една жена която чакаше а беше от града ме попита дали знам дали въобще нещо ще мине. Аз й казах че не съм от тука и нямам идея, питахме и други хора които също дойдоха на спирката и те не знаеха.

Иначе града е много приятен и озеленен, има много голям пешеходен център с фонтани, езеро, главна улица с кафета, 2-3 възрожденски къщи, църква, антична експозицияна открито итн.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Видин, Монтана
« Reply #59 on: 16.11.2015, 02:10:34 »
Иначе града е много приятен и озеленен
Сигурен ли си, че си бил в Монтана? След последното ми посещение в града бих го нарекъл всякак, но не и "приятен".