Хубаво е станциите да предоставят някакъв сюжет, някаква архитектурна история, проблемът е че Братоев и компания ще се гордеят с дизайните си, с размерите и грандиозността на станциите, но що се отнася до транспортната роля на трета метролиния с тези скорости и с потенциала за влошаване на интервалите, когато се завърши клона към „Слатина“ какъв е смисъла и в какво повече тези станции ще са ценни, в обекти за разглеждане или с транспортната си роля и функция, а по трета линия с тези малки разстояния, криви, сложната компютърна система за синхронизация с перонните врати, колкото и да искат трудно биха постигнали осезаемо повишаване на скоростта. При това положение натруфените многоетажни станции с голяма дълбочина много повече биха дразнели, отколкото биха били харесани независимо от историята, която биха предоставили, защото историята всъщност е допълнение, тя е черешка към тортата, а не самата торта, самата торта е метрото с транспортната му роля и функция, архитектурния размах много повече казва „ние направихме тези станции не само, за да ги ползвате за транспортиране, но и за да видите архитектура“. Фактите за трета линия обаче очевидно ще се обърнати - „ние направихме тези станции не само, за да видите архитектура, но и за да ги ползвате за транспортирането си“. Специално станциите по „Владимир Вазов“ за мен са остро скандални, хем са на малки разстояния, хем толкова дълбоки без станцията на „Левски“ Г, тя е по-плитка, хем за такава ниска скорост. Кое при тези обстоятелства натежава повече - архитектурния размах или транспортната неоптималност? Трета линия не е метро, а трамвай с произтичащите от това ограничения, които се виждат ясно и тези многоетажни грандиозни станции нямат място под „Владимир Вазов“. Да, действително там реката е съществена пречка, но станциите на дълбоко под нея не бяха подходяща мярка, не и при тези разстояния. Ако трябва да съм честен, 2022 г. бях забравил, че трябва да има две станции на „Витиня“ и на „Герена“ и си казах, че това на „Герена“ не може да е нищо друго освен шахта. Това беше, защото изключвах напълно идеята, че може да има толкова близки станции, а те са близки и до „Хаджи Димитър“, 1 трябва да се съкрати с огромен процент, за да не конкурира метрото с дълбоки станции под реката, въобще тези две станции на „Герена“ и на „Витиня“ в голяма степен са обречени на неоптималност освен за пътуващи от поне пет станции назад. Със сигурност метрото ще е почти неприложимо за „Владимир Вазов“, което е жалко, това са четири станции за милиони.