Метрото в Петърбург и по-дълбоко се гмурка...
Няма такова нещо като идея за тунел от Македония до Дондуков. Трети диаметър обслужва съвсем различна зона - от югозападните квартали, прави връзката с втори диаметър на НДК, следва връзката с първи диаметър на Университета и от там излиза на гара Подуене... няма работа при Македония, камо ли при Дондуков... да напомням ли, че идеята е именно там да се редуцира до абсолютният минимум всякакъв сорт копаене през останките? А НДК си е достатъчно на центъра, за да има преходна метростанция...
Относно Попа:
1. И аз мисля, че ако автомобилния трафик мине на -1 площада ще се отвори за пешеходците и площта му пак ще се увеличи достатъчно, но ме притеснява едно - ако автомобилният трафик премине под земята, няма ли да е по-добре да се организира така, че да се преминава директно без светофар?
2. Производен въпрос на (1) е, че ако автомобилният трафик се пусне подземно с директно преминаване, то тогава откъде ще мине подходът към -2 ниво, където трябва да е касовата зала и вестибюла на самата станция?
3. И третият въпрос е доста хипотетичен, но ми е любопитно: Всеки е виждал станции с перонни зали за една посока. Дали е възможно една двупосочна станция, каквато трябва да е Попа да се изгради с две перонни зали, по една за всяка посока, разположени една над друга, като се включат в монолитна конструкция. Така станцията ляга малко по-дълбоко, но пък става значително по-тясна и може по-лесно да се впише в кривата без да засегне околното застрояване.