Author Topic: Метростанции от Трета метролиния  (Read 58590 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
ами дори ако трябва да съм абсолютно точен метрото може да стигне до -4 -5 ниво, т.к. има различни нива  подземна инфраструктура - канали, кабелни шахти и т.н, което (приложено към 3 диаметър, който ще бъде най-дълбок!) означава, че нивото на релсите ще е на - 50м под земята
« Last Edit: 15.01.2008, 16:08:18 by maniak »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Метрото в Петърбург и по-дълбоко се гмурка...
Няма такова нещо като идея за тунел от Македония до Дондуков. Трети диаметър обслужва съвсем различна зона - от югозападните квартали, прави връзката с втори диаметър на НДК, следва връзката с първи диаметър на Университета и от там излиза на гара Подуене... няма работа при Македония, камо ли при Дондуков... да напомням ли, че идеята е именно там да се редуцира до абсолютният минимум всякакъв сорт копаене през останките? А НДК си е достатъчно на центъра, за да има преходна метростанция...

Относно Попа:

1. И аз мисля, че ако автомобилния трафик мине на -1 площада ще се отвори за пешеходците и площта му пак ще се увеличи достатъчно, но ме притеснява едно - ако автомобилният трафик премине под земята, няма ли да е по-добре да се организира така, че да се преминава директно без светофар?
2. Производен въпрос на (1) е, че ако автомобилният трафик се пусне подземно с директно преминаване, то тогава откъде ще мине подходът към -2 ниво, където трябва да е касовата зала и вестибюла на самата станция?
3. И третият въпрос е доста хипотетичен, но ми е любопитно: Всеки е виждал станции с перонни зали за една посока. Дали е възможно една двупосочна станция, каквато трябва да е Попа да се изгради с две перонни зали, по една за всяка посока, разположени една над друга, като се включат в монолитна конструкция. Така станцията ляга малко по-дълбоко, но пък става значително по-тясна и може по-лесно да се впише в кривата без да засегне околното застрояване.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
То поначало не е предвидено да има станция, а ние дискутираме каква да бъде!
Но щом ще се прави т.н. леко метро, то логично е то да има по-начесто спирки (станции), особено в центъра. Още повече че МД 3 ще изглежда да е с най-малко капиталови вложения.

Quote
Дали е възможно една двупосочна станция, каквато трябва да е Попа да се изгради с две перонни зали, по една за всяка посока, разположени една над друга, като се включат в монолитна конструкция. Така станцията ляга малко по-дълбоко, но пък става значително по-тясна и може по-лесно да се впише в кривата без да засегне околното застрояване.

Не мисля за необходимо. Просто защото станцията не е хубаво да е в крива, а да е от Графа на изток посока СУ. Както си го и нарисувал по-горе.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Вече официално започна да се говори за станция на Попа... така че почти съм сигурен, че там ще се направи станция, но ако заедно с метрото се сетят да вкарат автомобилният поток под земята и да оставят площада на пешеходците... тогава Попа ще стане наистина най-популярното място за срещи в София.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Не знам защо, ама ми се струва, че по-добре да вкарат пешеходците под земята - така или иначе трамвая ще си остане отгоре, а пешеходния подлез ще се ползва като вход за метростанцията. А и самото кръстовище е доста сложно за подземно изпълнение - нито има място за такова.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Quote from: etnies
Не знам защо, ама ми се струва, че по-добре да вкарат пешеходците под земята - така или иначе трамвая ще си остане отгоре, а пешеходния подлез ще се ползва като вход за метростанцията. А и самото кръстовище е доста сложно за подземно изпълнение - нито има място за такова.
Да, освен това става и доста по-грозно ако се изградят някакви огромни тунели, както около НДК.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
А пък според мен тунелът в посока СУ, може да излиза чак след Гурко (евентуално вътрешно разклонение надясно към стадиона), а в посока НДК, единият може да се свърже с този под самото НДК. Май обаче се размечтах и отплеснах

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Грозно е, ако се направи такова, Злати. Etnies, може да се повтори кръстовището като организация, сам,о че да е под земята. Пък и кръстовище там на практика няма - има само разделяне на потока от сву - в еднопосочни улици.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
От ОУП, цитиран от Болерото в тема МД2, се вижда, че продължава "славната" традиция метростанциите в централната част да са на по-големи разстояния, отколкото в перифериите. По МД3 метростанции има: на СУ, НДК и Пирогов. Според мен задължително трябва да се мисли за МС Патриарх Евтимий, а също така и за МС Петте кьошета.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Те ще ни дойдат на акъла дотогава, не се притеснявай - Попа си е генератор на достатъчно пътникопоток - всеки знае, че "... среща на Попа" е най-често изговаряната фраза в София, след "Ае на кафе"...
А за петте кюшета, станцията може да е идентична с тази на Попа - аз говорех в някоя от темите за възможността да се изгради двуетажна станция, в която на долно ниво да е движението в едната посока, на горното ниво - в другата. Факт е, че по-тесни станции се вписват с по-малки криви и могат да се обслужват от централен вестибюл - така се спестява място на повърхността, пък и кривата на самото трасе може да стане по-малка чрез една такава станция...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
Грозно е, ако се направи такова, Злати. Етниес, може да се повтори кръстовището като организация, сам,о че да е под земята. Пък и кръстовище там на практика няма - има само разделяне на потока от сву - в еднопосочни улици.

Е как да няма кръстовище? А трамваите по Графа?
Полза да се повтори кръстовището подземно няма. И ако набутаме колите отдолу пак решаваме част от проблема - трамваите си остават да си се пречкат на пешеходците - и обратно. Да не говорим, че автомобилен (и тролейбусен) тунел изискват много по-голям габарит във височина от пешеходен такъв. Също така подобен тунел би блокирал ул. Паренсов, а тя се използва за заход към МВР и хич не вярвам от въпросното министерство чрез подопечния им КАТ да се навият да им се затапи улицата. Пък и самия пешеходен подлез съвсем спокойно може да се ползва за вестибюл на метростанцията, евентуално някога може би. Но там продължава да стои проблема - къде ще се сложат подлезите от ъгъла на Мимас и магазинчето за хр стоки на ъгъла? Иначе може пешеходците и трамвая да се набутат в подлез, а колите да си минават отгоре без светофар. Обаче не бива да се забравя, че светофарите освен за регулиране на кръстовища в градовете изпълняват и друга, не по-малко важна функция. А именно - да разпределят трафика на порции, за да се избегне образуването на задръствания.
Ти хубаво ще спестиш един светофар на колите, но тогава всичко ще се спре на Раковски и ползата е нулева.
Иначе и мен ме кефи как са направили центъра на Варна с тунелите, ама това в София по-скоро нямам как да стане, защото тук в централната част имаме трамваи.
« Last Edit: 07.04.2008, 14:47:09 by etnies »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Трамваите и пешеходците няма да си пречат, ако има ясни правила. В Прага има табелки "Vstup zakazan" и като стъпиш на трасето извън определените места за пресичане или спирките има солидна глоба. Цанко да каже каква е, че не съм запознат с размера и. За мен автомобилите трябва да са на ниво -1, а МС Патрирах Евтимий на ниво -2 с павилиони за вход, които да те отвеждат с ескалатори направо на ниво перон. Височината за подлеза е 4,5 м от нивото на пътното платно. За хора е около 2,30-2,60 м така, че да наполовина изкоп, но да не пропускаме факта, че ако трамваите се вкарат подземно наклона по Графа ще бъде по-сериозен и няма да е удачно, защото ще се затапи Любен Каравелов. А затапването на Паренсов, може да се избегне с по-голям наклон на рампата, което за автомобилното движение не е проблемно.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Сега като гледам какво съм писал преди 2 години не мога да се съглася с тогавашното си мнение - сега виждам доста голяма логика на Попа да има метростанция :)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Да я почваме  :D :D :D
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Да я почваме  :D :D :D
То хубаво ще я почнеме , ама знаеме ли от къде ще минава трасето на МД3 :)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Ми вече като е готова, ще натежи в полза старото трасе.
Отивам за кирката  :P

Сериозно, ако се запази стария маршрут на МД3, на 'Попа' си трябва една Sci-Fi станцийка  8)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
О, аз какви скици съм правил за Попа... ще взема някой ден да си поиграя да ги начертая и да им се направи един рендеринг... Време е и Софийското метро да се сдобие със станции, които да стават символи на града.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Време е и Софийското метро да се сдобие със станции, които да стават символи на града.
Това е така наистина , защото реално подледнато станциите са ни доста еднотипни и не се отличават със символиката на града . Сердика до някъде символизира древна крепост , Опълченкса не може да се каже че е свързана по никакъв начин с Опълченците и т.н.
Да се надяваме само МД3 да си върви по стария маршрут и да се изгради станцията на Попа . Може да я обвържат и с тази при Стадиона - така след време МД1 пък ще се разтовари.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Сега като гледам какво съм писал преди 2 години не мога да се съглася с тогавашното си мнение - сега виждам доста голяма логика на Попа да има метростанция :)

Евала, ето още една положителна страна на разделянето на темите  :P
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Да , наистина много добре се получи , че темите се разделиха . Много по-лесно се ориентираш и т.н. И ако не беше направена таква тема никога нямаше да си припомня , че преди известно време съм бил протил строителство на метростанция при Попа , но сега съм за ;)