Author Topic: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)  (Read 306443 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #900 on: 26.04.2020, 16:25:25 »
Имаше дръжка и на третата врата, махнаха ги в последствие заради количките. Същото се отнася и за София 100/България. Вече карданните си бяха оригинално без дръжка на втората врата, а 700М и на първата. На мен като дете ми беше адски трудно да се качвам и слизам през въпросната врата без дръжка....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #901 on: 04.05.2020, 22:24:14 »
Кадри от учебни филми на МВР от 80-те - познатите в помощ на обучаващите се за водачи (1, 2, 3, 4 част). Според мен филмите са от 1985 г., може би част от тях най-рано есента на 1984 г. - най-вече заради това, че част от автобусите са с големи номера отзад, а други вече не.
Бонус - част от спирката на Солунска.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #902 on: 06.05.2020, 20:34:38 »
Два кадъра от необичайно слънчевият 19.11.1989г. : на първият неизвестна "София 70", на другия инв. №783 и "България 1300" инв.№325 по линия №15. Източникът е изписан върху изображенията.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #903 on: 07.08.2020, 09:38:27 »
Първата известна досега снимка на 889 от 29.03.1970г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #904 on: 18.08.2020, 20:37:36 »
Мотриси "София" и "София 100"/ Т6М - 700, заснети през 1989г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #905 on: 20.08.2020, 13:28:04 »
621, заснет през 1970г.(когато е произведен) или след това.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #906 on: 10.09.2020, 22:39:38 »
Тези, мисля, че не сме ги виждали :rolleyes: - 1993 г.


Източник

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #907 on: 11.09.2020, 13:01:46 »
Къде е кръстовището от първата снимка - прилича ми на Съдебната, ама с това разположение на релсите и то - от 1993-та - яко се обърках :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #908 on: 11.09.2020, 13:03:26 »
Точно на Съдебната палата е, и релсите са така, както бяха по онова време.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #909 on: 11.09.2020, 23:18:07 »
Мисля че това е 107. Много хубава снимка :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #910 on: 12.09.2020, 22:13:46 »
Мисля че това е 107. Много хубава снимка :)
Нямам спомен 107 да е бил в Банишора. По-скоро 767.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #911 on: 14.09.2020, 22:51:19 »
Мисля че това е 107. Много хубава снимка :)
Нямам спомен 107 да е бил в Банишора. По-скоро 767.

767 или 797 беше с рекламите на Филипс, но никак не мога да се аргументирам кой от двата е бил  :)
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #912 on: 29.09.2020, 18:13:09 »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #913 on: 29.09.2020, 22:25:05 »
Снимката е много добра.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #914 on: 29.09.2020, 22:27:39 »
Някой има ли идея какво представлява странната конструкция отдолу на плъзгачите на тогавашните пантографи?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #915 on: 30.09.2020, 16:42:24 »
Някой има ли идея какво представлява странната конструкция отдолу на плъзгачите на тогавашните пантографи?
Не позволява на плъзгача да се обръща. На стария модел много често се случваше на изолатор да се обърне плъзгач , включително и на 90 градуса.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #916 on: 30.09.2020, 16:44:21 »


767 или 797 беше с рекламите на Филипс, но никак не мога да се аргументирам кой от двата е бил  :)
767 - по емблемата и пантографа се познава.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #917 on: 30.09.2020, 16:47:11 »
Не позволява на плъзгача да се обръща. На стария модел много често се случваше на изолатор да се обърне плъзгач , включително и на 90 градуса.
А на новите (преди сегашните), просто е направен да се върти свободно и това вече не е проблем?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #918 on: 30.09.2020, 16:49:58 »
Пак беше проблем , но не чак толкова голям. Преди са били с улей за смазка само от едната страна.
Впоследствие са направени  с улеи от двете страни. Но пак се обръщаха.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #919 on: 02.10.2020, 21:21:26 »
Един от детските трамваи от времето на асамблеята през 1985 г.


Ученички на фона на мотриса 180


Източник