Author Topic: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)  (Read 252817 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2136
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1160 on: 21.12.2021, 14:17:18 »
Втората снимка е от обръщалото на София Север. По онова време е било различно спрямо днес, но ми е странно защо релсите продължават към Илиянци, а не към центъра.
Гледката не ви ли изглежда същата? Единствените две разлики, които аз забелязвам, са богата флора днес и липсващата козирка.
edit: Моя грешка, през юни 2015 козирката все още е била налична, изглежда малко по-късно са я премахнали (ако изобщо я няма, от снимките през 2019 на стрийтВю не се вижда заради прекалено многото храсти и листа).
« Last Edit: 21.12.2021, 14:21:11 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10459
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1161 on: 21.12.2021, 14:19:08 »
Нещо те  е объркала перспективата на кадъра, къде пък видя релси и отклонение за Илиянци, като Рожен се пада зад дърветата в дъното :rolleyes:

Прав си. Обърках се.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7242
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1162 on: 21.12.2021, 16:00:38 »
Супер, на последната снимка се вижда и че таванът на кабината е по-нисък, тоест решетката, за която писах, не прави връзка с кабината, а явно, както предполагах, с воздуховода от козирката...
Мен ме забавлява как перфораторите са си същите и след 50 години...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4735
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1163 on: 21.12.2021, 22:24:33 »
Още....
По рейс и по жена не се тича!

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2090
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1164 on: 21.12.2021, 22:32:21 »
Средната секция е подобаващо изкривена да не говорим за щетите по трамвая.
The Grand Tour

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1666
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1165 on: 22.12.2021, 10:27:07 »
От коя година единицата минава на София 70? Като гледам снимката на спирката на Св. Неделя, щом още линията е от тази страна на Св. Неделя, значи е преди 1984г., а тогава не беше ли още единицата със Софии с лири?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10459
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1166 on: 22.12.2021, 10:29:42 »
Беше писано някъде че са пускани и дълги трамваи, заради пътникопотока.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1474
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1167 on: 22.12.2021, 10:36:53 »
Гледката не ви ли изглежда същата? Единствените две разлики, които аз забелязвам, са богата флора днес и липсващата козирка.
edit: Моя грешка, през юни 2015 козирката все още е била налична, изглежда малко по-късно са я премахнали (ако изобщо я няма, от снимките през 2019 на стрийтВю не се вижда заради прекалено многото храсти и листа).

Стриит Вю е заснет през лятото и това скрива цялата "красота" на пейзажа. Ако отидеш сега, ще завариш един боклучарник. Наблизо живеят представители на малцинствата, които необезпокоявано си вандалстват там. Когато е строено, е направено много красиво - с добре нареден паваж около релсите и много зеленина (ако сега се строи, ще се изпляска бетон или асфалт).
Горе-долу същото е състоянието на обръщателните колела - Хюндай и Илиянци. Растителността не се подкастря редовно, ако това все пак се направи, клоните в повечето случаи остават захвърлени около релсите. Целият град е занемарен, но северните квартали, които от години са зле поддържани, все повече добиват вид на гето.
По поддръжката на трамвайната инфраструктура явно си личи, че "Столичен електротранспорт" има много сериозни финансови, кадрови и управленски проблеми и там нещата от години са много забатачени.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9526
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1168 on: 22.12.2021, 10:42:05 »
Средната секция е подобаващо изкривена да не говорим за щетите по трамвая.
:arrow:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14701
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1169 on: 22.12.2021, 18:48:37 »
Жителите на града сами си го окепазяват. Вижте модерните за времето си 19-етажни блокове на София-Север. Ами хората са ги направили като съвременните, с панорамни тераси със стъклени парапети, каквито са модерни и днес, с модерни кубични форми ама бай-ганьо си е задидал терасата, друг наплескал цикламена топлоизолация, един с друг вид еднаква дограма няма. Такава цигания нито управляващите, нито кметицата не им я е направила. Да, може би са я позволили защото не управляват с твърда ръка, но това не отменя факта че хората нямат грам чувство за естетика и всеки си прави каквото си иска. На всичко отгоре бай-ганьо ги е купил тия имоти за по 10-17 000 лева е не за по 200 бона като сега.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3077
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1170 on: 16.01.2022, 21:30:10 »
Чисто новата "София" с инв. №827 по линия 3, 4 или 10, заснета през 1967г. на ул. Екзарх Йосиф от Bojan Jovanovic. Виждат се и малки автобусчета "Чавдар" на шаси и двигател ГАЗ.  Източник: https://www.facebook.com/Bojan.T.Jovanovic/posts/10156344855734930
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4023
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1171 on: 27.01.2022, 23:14:22 »
Снежни двойки в изчистения център през 1974г.
От Машина на времето София - RETRO SOFIA - РЕТРО СОФИЯ
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3077
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1172 on: 03.02.2022, 10:45:46 »
Неизвестен инв. № "София 70" по линия №7, заснет на 02.06.1990г. Източник:  https://www.flickr.com/photos/158977355@N08/51554575979/
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6410
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1173 on: 03.02.2022, 14:10:15 »
Неизвестен инв. № "София 70" по линия №7, заснет на 02.06.1990г. Източник:  https://www.flickr.com/photos/158977355@N08/51554575979/
Прилича на 798.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3077
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1174 on: 08.02.2022, 21:16:37 »
"София 70" с неизвестен инв. № по линия №4 или №10, заснета на Орлов мост през 1986г. Автор: Владимир Иванович Коробков.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3600
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1175 on: 08.02.2022, 21:53:35 »
Снимката е много хубава, още не е построен подлезът от западната страна на Орлов мост. Цветовете са прекрасни.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9526
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1176 on: 09.02.2022, 09:52:35 »
Красавица! Върнала се току що от основен ремонт!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2087
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1177 on: 09.02.2022, 22:48:09 »
От днес във Форумъ Аспиринъ - "София" пред завод "Електроника".

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9526
    • View Profile
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1178 on: 10.02.2022, 14:03:42 »
Неизвестен инв. № "София 70" по линия №7, заснет на 02.06.1990г. Източник:  https://www.flickr.com/photos/158977355@N08/51554575979/
Прилича на 798.
По-скоро 795 . 798 беше с прав пантограф още през 1986-та . Както и 778. Те бяха лимузините на 3-та линия.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3077
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-801 (София) и Т8М-730 (София 70)
« Reply #1179 on: 12.02.2022, 11:05:43 »
Разминаващи се Софии 70, заснети през 1987 или 1988г. Снимката е завъртяна под неприятен за зрението ъгъл и е част от клип с кадри от града.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.