Author Topic: Новият облик на "Пъпа на София"  (Read 35746 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #100 on: 12.03.2015, 23:52:33 »
Къде ги следите тези неща? Хайде да ходим да браним трамваите!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #101 on: 18.03.2015, 22:26:35 »
Пиша тук, защото това касае реконструкция на почти половината център на София. Ходих на общественото обсъждане на мащабните проекти, имащи за цел да подобрят визията на центъра и "флуидността" на трафика, както архитектите обичаха да се изразяват. Общо взето много красиви проекти, много труд да хвърлили да ги направят и доста от нещата много ми харесаха. Обаче си личи, че масово гледат да превърнат колкото се може по-голяма част от града в кафенета.

Повечето присъстващи наскоро бяха разбрали за проектите и те им бяха дошли повече или по-малко като шок. Времето за изказване на граждани беше много ограничено, гражданите не бяха подготвени, и повечето изказващи се бяха всъщност други архитекти, които не са получили дял от проектите и протестираха по свой начин срещу това, търсейки под вола теле, но нищо свързано с функционалността и практичността на проектите.

Това, което ни касае основно, трамвайните трасета по Граф Игнатиев, според проекта, ще са със "сближени" релси, както се изразиха, коловозите почти се вливат в един, но не напълно, остават си отделни релси за всяка посока, без стрелки. Вливането става на Гарибалди, после изчакване на Славейков, пак вливане и излизане на попа. Аз не съм убеден, че хората осъзнаха това нещо. Според мен те изобщо не го разбраха. Имаше протести срещу това накрая, но времето за разисквания беше силно ограничено, нито имаше време всички да се изкажат, нито да им отговорят.

Другото важно е, че по бул. Евлоги и Христо Георгиеви от Мадрид до Графа ще бъдат направени по три ленти във всяка посока. Това е много добре. Но няма да има обособена бус лента. Това не знам колко ще е добре. Сфетофарът пред стадион Васил Левски изчезва и се появява кръгово. Според тях, разширяването на булеварда ще е достатъчно, за да не се образува тапа от сфетофара на Графа до въпросното кръгово. Ще видим.

Другите неща бяха общо взето козметични, какви плочки да има, какви стълбове, какви лампи, как да преместят паметниците и т.н. градинките, дърветата, общо взето красиво са го измислили, но има риск да бутнат или преместят някои ценни елементи с висока архитектурна стойност, като плочките по тротоарите около Александър Невски и т.н. заради което някои възрастни софийски архитекти протестираха и бяха прави.

Общо взето дискусия трудно ставаше, защото, пак казвам, освен че хората бяха супер неподготвени, всеки дърпаше чергата към себе си, всеки се опитваше да представлява някакво сдружение, да държи речи и времето изтече.

За един такъв мащабен проект, трябва да има по-широко обществено обсъждане и мнооооого повече време.

Следващото такова обсъждане казаха, че ще е на 23 март, понеделник от 18:00 в Съюза на Архитектите, на ул. Крара 11, зад Софийския университет. Казаха, че всеки, който иска е добре дошъл да си каже мнението или да зададе въпроси на архитектите, изготвили проектите. Доколкото разбрах, проектите не са окончателни и подлежат на промяна. Аз чувствам, че е мой дълг пак да ида. Ако има желаещи сред вас, можем да идем заедно.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #102 on: 18.03.2015, 23:35:40 »
 :fan:
Браво. Дано да им уврят главите, защото и кръговото на Лъвов мост изглеждаше добре на презентацията, но всъщност функционалността му куца отвсякъде.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #103 on: 18.03.2015, 23:47:20 »
То кръгово със светофари  е малко като магистрала с кръстовища на едно ниво... А иначе нищо не пречеше да се изгради надлез над смърдящия канал и по него да се минава транзит до Орлов мост. Не знам доколко е изпълнимо, но щеше да разтовари доста някои невралгични точки в софийския трафик.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #104 on: 19.03.2015, 11:17:38 »
Задръстването не се бори с нови булеварди или нови ленти за движение на автомобилите. По този начин се стимулира автомобилния транспорт и новите булеварди веднага се запълват от нарастващия трафик. Логиката, понеже има повече автомобили, да направим повече булеварди не работи. Напротив, политиката трябва да е рестриктивна към ползването на лични МПС, иначе трафика ще продължи да се увеличава главоломно. Колкото до Графа, дали едноколовозното трасе ще е със стрелки или със слепени релси си е все така едноколовозно със всичките произтичащи от това проблеми и недостатъци. Ще спре някой идиот на релсите, някъде по трасетата на трамвайните линии, цялото разписание отива на кино. Съответно синхронизация на разписанията на трамваите, така че да не се засичат в едноколовозния участък при нашите условия е неприложима. Да не говорим, ако аварира някой вагон точно на единичния коловоз, какво мазало ще стане. В Тази сутрин по БТВ много подробно разискваха подзона 1 и май всеки вторник ще коментират една от зоните.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #105 on: 19.03.2015, 11:57:02 »
Единствената ти грешка в текста е, че задръстване се бори като направиш МГТ примамлив. А дали това ще го постигнеш с рестрикции към личните МПС вече е друг въпрос :D
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #106 on: 19.03.2015, 12:38:43 »
Трябва да има колкото се може повече обособени трасета за МГТ, за да се движи бързо. Лошото е, че дори сегашните малко бус-ленти изобщо не се спазват, дори се паркира в тях.

Конкретно за Графа между Попа и Евлоги Георгиев, е редно да се забрани престоят и паркирането, автомобилната лента да се отдели от трамвайното трасе с гумени колци, и да се забрани левият завой на Попа.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #107 on: 19.03.2015, 13:13:20 »
Както сме виждали на 50м от там, гумените колци абсолютно нищо не решават. Ако помните на канала колко време издържаха пред УАСГ. Бодлива тел, шипове, евентуално Васко с кочан с фишове може да свършат работа  :crazy:
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #108 on: 24.03.2015, 00:13:29 »
Ходих на срещата в съюза на архитектите относно проекта за промяна центъра на София и по-точно заради едноколовозното трасе по Граф Игнатиев. Лично нашият любим архитект Диков беше там да отговаря на въпросите.

Една добра новина е, че новата лента по Евлоги и Христо Георгиеви ще бъде буслента. Това го каза лично Диков.

По отношение на трамвайното трасе, не можах да се сдържа и грабнах микрофона и казах на Диков да не преструктурират трамвайното трасе в едноколовозно. Опитах се да му обясня, че това няма да функционира, ще се причини голям дискомфорт на пътниците, а освен това нищо не налага да е едноколовозно. Това не е нов участък в тясна улица, където се прави едноколовозно трасе с цел да се запазят сгради от събаряне. Трасето си го има и е добре така. Както писах и преди, под едноколовозно имам предвид не по едни и същи релси, а силно приближени релси, така че габаритът в двете посоки е почти един и същ и се налага разминаване на обособени места, където релсите се раздалечават с тази цел.

Понеже дадох на Диков за пример проблемите с едноколовозното трасе по Скобелев пред бившия Военен музей, той каза, че едва ли не, са го направили без негово знание, а той иначе не би се съгласил да е така. Аз му казах, че за разлика от трасето по Скобелев, на Графа не се налага едноколовозно, тъй като място има достатъчно. Малкото пешеходно място му беше единствения аргумент в полза на едноколовозното трасе. Той каза, че от Столичен Електротранспорт не са съгласни да се променя трасето, аз му казах също, че знам, че те не са съгласни. Даже го имам в писмо от тях, което публикувах тук една страница назад.

Той каза, че тепърва ще проучват дали да се прави едноколовозно и ако сметнат, че не е добре, ще си остане с два коловоза. Така че апелитам към всички да засилят гражданската си позиция, сега е моментът, да натиснем взимащите решение да оставят трасето с отделни коловози.

Мисля, че именно такъв натиск наля разум в главите им и решиха за буслентата.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #109 on: 24.03.2015, 09:29:43 »
Диков се извърта и уж се съгласява, но после се случва друго. Ето една новина, която прекрасно илюстрира това му качество.

Quote
Имаше спор дали е добра идеята по част от ул. "Граф Игнатиев" релсите на трамвая в двете посоки да бъдат приближени, което означава два трамвая да не могат да се разминат, а да се изчакват. Според част от присъстващите архитекти и граждани това е неприложимо, защото е за разстояние от 300 м, а в Амстердам, откъдето е взета идеята, най-дългият участък бил 75 м.

Петър Диков отхвърли тези твърдения и разказа как холандска архитектка му обяснила, че точно такива споделени пространства били много успешни. "Тук обаче не се движат холандци. Напил се някой, карал с над 80 км в час и отнесъл хора на спирката", посочи той, имайки предвид случаи по бул. "Цариградско шосе". По думите му затова и в София навсякъде е с "противотанкови колчета". Същото било положението и с паркирането върху тротоарите.

Та това което го е казал, освен че е замазал с тия "противотанкови  колчета", които са толкова бутафорни, че все са изпочупени, всъщност се свежда просто до замазването. А това че цяла една холандска архитектка му била казала... леле просветление свише получил..., просто показва липсата на общ поглед върху нещата и оригинални идеи и стремежът да се чопне нещо оттук-оттам за собствените цели, че да мине номера...

Най-важното не е конкретния проект, който сам по себе си може и да работи при някакви идеални условия, които е доста съмнително че ще се случват регулярно, а връзките с останалата част на града, които буквално се отрязват, заедно с възможностите за разширение и създаване на нови връзки - поредния случай на работа на парче.

Но накрая поне са казали, че може да се дават предложения и няма да е зле, да се дадат много предложения писмено.
Quote
Сега предстои всеки гражданин да подаде предложенията си писмено до направление "Архитектура и градоустройство". След това всички идеи ще бъдат обсъдени и евентуално да бъдат променени проектите. Очаква се през май проектите ще бъдат изцяло готови. После до септември ще се изготвят документите за кандидатстването по европейските програми, догодина ще се проведат процедурите за избор на изпълнители и след това започва реализацията.

ПП
Между другото
Quote
Според плана трамваите по улица „Граф Игнатиев” остават само с един чифт релси - те ще се изчакват на площад „Гарибалди”, за да се разминат. Това решение предполага трамваите да минават по-рядко. „Това е едно от най-дискусионните решения. Обръщам внимание, че това е предложение на базата на ясни указания в заданието за проектиране”, подчерта архитектът.

Ясни указания за "важния" трамвай, за които Диков уж не знае...  :angry:
« Last Edit: 24.03.2015, 12:09:56 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #110 on: 24.03.2015, 14:05:27 »
За въпросното задание обаче, всички архитекти протестираха, че никой не го е виждал.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #111 on: 25.03.2015, 11:22:44 »
Всички спорни идеи за центъра на София отпадат

Quote from: Дир.бг
След серия от обсъждания на новата визия на центъра на София най-спорните моменти в проектите вероятно ще отпаднат.
Това стана ясно в понеделник след последната дискусия, която събра над 150 души, пише "Сега".

Предстои другия вторник да има експертен съвет, на който да се изготвят препоръки към проектантите и да се реши окончателно какво ще остане и какво ще се промени.
След това общината ще кандидатства за финансиране от новата ОП "Региони в растеж".

Най-вероятно ще отпадне идеята за кръгово движение на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и ул. "Гурко" до националния стадион.

"Няма логика да има кръгово на кръстовище, където движението във всички посоки не е равностойно и затова то ще остане в този вариант", коментира  главният архитект Петър Диков.

Граждани и архитекти критикуваха и идеята този натоварен трафик да се съчетае с поредица от нови площади.

"Защо се търси насищане на хора на едно от най-мръсните места в София", питаха присъстващи на обсъждането в понеделник. Затова ще се обсъжда и дали да отпаднат и площадите.

Най-вероятно проектантите ще трябва да се откажат от намерението за премахване на фонтана на "Славейков", където преди 10 г. ток уби млад мъж.

Причината е, че според Диков фонтанът има традиция и е бил възстановен във вида, в който е бил през 1910 г. Пейката с баща и син Славейкови също няма да се мести, както се предвижда в проекта.

В тази зона ще има преосмисляне и на предвидените навеси, които трябва да покриват зеленчуковия и книжния пазар. Те ще станат временни, а през останалото време идеята е да се ползват за кафенета.

"В този вид приличат на гаров перон и ще препоръчаме на проектантите да намерят друг дизайн", разясни Диков.

Доста е вероятно да се промени и идеята релсите на трамваите да се приближат до ширината на един коловоз и мотрисите да се изчакват, за да се разшири пешеходното пространство.

Според част от присъстващите архитекти и граждани това е неприложимо, защото става въпрос за разстояние от 300 м, а в Амстердам, откъдето е взета идеята, най-дългият участък бил 75 м.
Отделно от това 1/3 от трамваите, които минават оттам, се засичат и ще стане невъзможно придвижването.

Едва ли ще има излатни инкрустирани павета пред храм-паметника "Св. Ал. Невски".

"Не е в психологията и традицията на българина подобна идея, а и може да се стигне до бой със златни павета", пошегува се Диков.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #112 on: 25.03.2015, 11:34:21 »
Ако Общината се допитваше до хората , много от абсурдите не биха били осъществени.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #113 on: 25.03.2015, 14:27:10 »
След като преди седмица го слушах Диков, как си защитава проекта, сега коментира така, все едно никога не е бил съгласен с глупостите в него.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #114 on: 25.03.2015, 14:30:05 »
Той така си прави. Когато някой проект му хареса - веднага си го приписва и дава мило и драго за него. А, вземе че Обществото да не го хареса - отрича че изобщо знае за него.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #116 on: 30.03.2015, 19:20:52 »
От горното:
Quote
"Категорично не е вярно, че няма визия. Тя се нарича Общ устройствен план (ОУП) на София и е приет през 2006 г., след което е актуализиран през 2009 г.", коментира пред "Капитал" главният архитект на столицата Петър Диков.

И тези последните проекти за новите плочки и кафенетата противоречат на този ОУП, тоест визията все пак я няма.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #117 on: 30.03.2015, 19:57:36 »
Не за пръв път му се случва на архитекта да се изтрие с думите - без да знам е станало , аз казах , че това не  добре . Аз не съм го одобрявал . Имам чувството , че страда от раздвоение на личността.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #118 on: 04.04.2015, 10:49:55 »
Трамваите по ул. "Граф Игнатиев" ще продължат да се движат по две трасета
Във връзка с предстоящите празници СО ни зарадва с една добра новина, като преосмисли своите безумни решения.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Новият облик на "Пъпа на София"
« Reply #119 on: 04.04.2015, 14:48:48 »
Трамваите по ул. "Граф Игнатиев" ще продължат да се движат по две трасета
Във връзка с предстоящите празници СО ни зарадва с една добра новина, като преосмисли своите безумни решения.
Дано да преосмислят и другата част на безумното си намерение: трамваите да пъплят с 10 км/ч. Не че сега са се счупили да бързат! Но все пак следва да има разделители на трамвайното трасе както на Лъвов мост.