Айде да са ни честити новите станции!
И аз направих подробна обиколка на новите станции. Като цяло бих казал, че са хубави. Има интересни идеи.
Ще започна поред от летището посока центъра:
На входа на
МС Летище София наистина пише "Метростанция Metrostation" (посрещаме чужденците с правописна грешка
).
Подходът към станцията е с лек наклон. Не можеха ли да се постараят да докарат нивото на станцията с нивото на тротоара пред летището?
В средата на подхода плочките се сменят от грапави на лъскави. Изпитвам притеснения, че при мокро време (особено при сняг) ще има опасност от подхлъзване (като се има предвид наклона и липсата на топла връзка със сградата на летището). Следва просторен вестибюл, от който се разкрива гледка към пистата и близкия парк. Там са сложени няколко пейки, от които човек може да наблюдава излитащите и кацащите самолети.
В средата има статуя на Орфей, която обаче мисля, че е меко казано странна (да не казва по-силни думи). Много ми е странна функцията на изградения бар във вестибюла?!
Самата станция е приятна. Както предположих, металните тръбести пейки са крайно неудобни. Върху мраморните пейки са сложили някакви пластмасови седалки, които леко подобряват ситуацията.
Изобразеното небе не е по целия таван на станцията е само на три пана. След влизането в платената зона на станцията, от ляво и от дясно има пана с известни забележителности в София
, до които е изписана информация на български и английски
. Ще ми се тези пана да си останат с информацията за забележителностите, но очаквам те да бъдат заменени от реклами...
МС Софийска света гора:
Класическа надземна станция. Изглежда свежо. И тя се прибавя към станциите, на които не можеш да направиш смяна на посоките без да излизаш от платената зона. Подходите към двата перона на станцията се осъществяват с по един ескалатор, асансьор и стълбище. Самите вестибюлчета са миниатюрни.
МС Искърско шосе:
Екстравагантна станция (не е лоша), но с най-неудобните пейки за сядане (направени от винкели
). За съжаление обаче новата ж.п. гара/спирка не работи все още.
На самия перон има остъклено пространство, където може би ще са касите, но няма и помен да се прави нещо в това пространство. На табелите в станцията и в подлезите пише, че ж.п. гарата/спирката ще се казва "Дружба", но от двата края на перона са поставени табели, на които пише "Искърско шосе"
. Много странно, навесът на перона е прекъснат, къдено излиза единият от изходите от подлеза...
Перонът е изключително дълъг. Дано някой ден да имаме такива пътнически влакове, които да го запълват!
МС Дружба:
Също приятна станция. Идеята с двете мостчета над линиите е интересна. Също има неудобни метални пейки...
От двете и страни подлезите са удължени чрез два тунела, а любопитното е, че северният (към ж.к. Дружба 1) е с правоъгълно сечение, а южният (към ж.к. Дружба 2) е с кръгло сечение.
Цялостни впечатления:
Новата отсечка е много "постна" от гледна точка на ескалатори, както и от вестибюл към перон, така и от подлез към улица.
Има нови билетни автомати (двуезични
), на които могат да се зареждат и електронните карти с талони за 10 пътувания. А този на летището приема и банкови карти
(включително и безконтактни)
.
Навсякъде течаха довършителни работи.
Като ли че, станциите се различават малко от предварителните планове, които сме виждали в интернет.