Author Topic: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище  (Read 37384 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
След малко ровене, открих какъв беше планът за оформлението на касовата зона на МС Летище София и по-точно за статуята:


:neznam:

Задача е да открием приликите и разликите.  :crazy:


Между другото, на новите станции (подземните такива) няма обхват на мобилните телефони...
vasko - оригиналът! :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Седалките не са толкова неудобни, според мен. Все пак е предвидено да не се чака повече от 15 минути. Хубаво е, че на Искърско шосе има повечко пейки.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
С тунелопробивна машина може би е най-бързо и удобно, но самата машина пък е страшно скъпа.
Добре скъпа скъпа, ама тя не си ли е на Метрополитен, или имаш предвид експлоатацията и?
Метрополитен не се занимава със сроителство и не притежава къртица. Първата беше на японците, втората на турците... В Будапеща съм виждал мини къртица за много малък тунел (вероятно за колектор), но в случая със станция Дружба и късите пешеходни тунели, използването на къртица не е оправдано по никакъв начин... Може би Радамант ще ни отговори на въпроса, защо са използвани различни технологии за двата тунела... Моят отговор е, че от северната страна тунелът се изгради в изкопа за станцията и всичко беше изрито, а от южната се пресича доста широкия Цветан Лазаров и са сметнали за по-удобно така, отколкото да си играят с временен режим на движение и многократно изместване на тролейбусни жици и прочие....




Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не знам някой забелязал ли е, но на новите станции ги няма червените табели с предупреждението да не се слиза на коловозите? Не видях такива табели никъде на станциите "Дружба" и "Искърско шосе" (Не знам как е на станциите "Летище" и "Софийска Света Гора" защото не съм минавал или слизал на тях).  :blink:
Слагани са допълнително навсякъде, така че и там ще поръчат (ако вече и не са го направили) и ще сложат.
...
Скоростта между Софийска света гора и Искърско шосе ми се видя учудващо ниска. Таблата не показваха точните часове на пристигане.
...
Бих ти отговорил веднага защо е така, но бих го направил само на ЛС, заради потребители с прекалено отявлена гражданска позиция.
« Last Edit: 04.04.2015, 17:37:36 by Petko21 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Днес минахме на "инспекция" с Веско76 на новите метростанции. Моите лични впечатления:
- като цяло станциите са хубави. Много ми хареса преливащите зелени и просторния вид на МС Дружба
- МС Искърско шосе е стилна, по-строга от МС Дружба. Както вече се посочи - с голямо количество пейки, предвидени явно за очаквания наплив от влаковете. За съжаление и днес, неделя, жп-спирката все още не е отворена.
- МС Софийска Света гора е доста аскетична, явно това е асоциирането и с монашеска обител  :D Коментираните седалки - за моето дебело ду** са повече от неудобни, но вероятно това е имало на пазара за седалки за стадион. И по-скоро за училищно игрище. Отвън си е направо грозно сива, остава да се надяваме, че с разработването на района ще я поосвежат малко.
- МС Летище София - тук не са жалени средства и материали - има си и хубав изглед и към пистите, и към минипаркчето, и статуя на Орфей. Надписът е достатъчно голям и в нашето влакче пътуваха поне 4 чуждестранни пътника, така че хората се ориентират. Изкуствените небета са малко разпокъсани, може би трябваше да бъдат съединени в единно небе с осветление по края.
- мисля, че до зимния сезон трябва да се мисли сериозно за покриване на 200-метровия "кабрио"- участък. На това празно поле не виждам, какво ще го предпази от навявания. Освен това духа силно и към метростанцията и даже днес, при температури към 10 градуса, в станцията беше неуютно студено, да не говорим за зимни условия.
- на МС Искърско шосе и Софийска Света гора нямаше касиер, който да ни завери еднодневните хартиени карти, и се наложи да се правим на гратисчии и да се провираме под преградите.
« Last Edit: 05.04.2015, 17:44:57 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email

От влака не го забелязах, но от тази снимка се вижда, че цветовата комбинация е много успешна. Наистина много добре направена станция.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Quote
От метростанция "Искърско шосе" директно с влак до морето

Нова интермодална точка за връзка между метрото в София и националната железопътна мрежа влиза в експлоатация. Това заяви специално за Money.bg генералният директор на Национална компания "Железопътна инфрастуктура" Милчо Ламбрев.

Тази точка е на метростанция "Искърско шосе", която е две станции преди (или след) Летище "София". Така докато отдолу минава трасето на метрополитена, отгоре е изградена изцяло нова спирка, назована гара "Дружба". Излизането на перона на влаковете става от стълбите към подлеза на метрото.

Милчо Ламбрев обясни, че така кацащите на летище "София", които искат да поемат към Пловдив, Бургас или Варна, не е необходимо да пътуват чак до Централна гара, за да се настанят във влака.

Достатъчно е само да се слезе на спирка "Искърско шосе" и да се вземе влака в желаната посока. Билети на тази спирка няма да се издават, но това ще става на място във влаковете. По този начин се спестява и повече от половин част пътуване до Централна гара, както и времето, необходимо на влаковете да достигнат от Централна гара до новата спирка в кв. Дружба.

Ламбрев заяви, че в следващите 5 години отговорността за поддържането на интермодалната пътническа връзка е поверена на метрополитена.

Шефът на НКЖИ посочи, че при изграждане на третия метродиаметър ще се направи подобна връзка при ЖП гара "Горна баня".

Припомняме, че идея за подобна спирка имаше и в столичния кв. "Гевгелийски", където да могат да слизат хората пътуващи по линията София - Перник и от там да се прекачват на метростанция "Вардар", която е в непосредствена близост. Идеята обаче не бе осъществена заради протести от жилтелите на квартала.

Източник.

Не мога да разбера защо няма да има билетна каса?!?  :neznam: Можеше да закрият тази на гара Искър и да и преместят персонала тук.  ;)

Никой не казва кога ще започне да се използва... Нямаше да е лоша идея да заработи преди Великден, за да може хората да я ползват при пътуванията си с влак по празниците. Ама кой да се сети?!? Очевидно пускането на една ж.п. спирка в есплоатацея е егати сложния процес...  :help:
vasko - оригиналът! :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На жп спирките обичайно няма каси...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Да не говорим за нещо по-иновативно....... :(

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
На жп спирките обичайно няма каси...
Няма на селските спирки, кодето се качват по 5 души на ден. На големи спирки с много пътници, каквато се очаква да е и тази задължително трябва да има каса и то не една.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да сложат 4 автомата за билети на ж.п. спирката и проблема ще се реши.  Като гледам истинския проблем ще е да спират влаковете на нея, според изявлението на директорчето на БДЖ пътнически превози.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Да сложат 4 автомата за билети на ж.п. спирката и проблема ще се реши.
Мисля, че сегашната система за билетоиздаване не позволява използването на автомати.  :( Нова система не знам кога да очакваме.

Според мен, голяма част от пътниците, които сега се качват от гара Искър ще се пренасочат към новата спирка. Освен това ще има и други допълнителни ползватели на спирката, които ще ползват метрото. За това, смятам, че касиерите на гара Искър стават излишни. Тя може да стане необслужвана от гледна точка на каса. Всички касиери (заедно с обурудването на касата) могат да се преместят на новата спирка.

На новата спирка трябва да спират всички категории влакове, които минават оттам, а на гара Искър могат да спират само пътническите. Това още повече ще утвърди факта, че новата спирка ще се използва масово за сметка на гара Искър.  ;)

Като гледам истинския проблем ще е да спират влаковете на нея, според изявлението на директорчето на БДЖ пътнически превози.
Какво е казал този човек? Може ли линк?
vasko - оригиналът! :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Има телеграма, че от 15.04. се коригират разписанията на всички пътнически и бързи влакове, пътуващи в участъка Подуене-Искър, във връзка с откриването на новата спирка. :fan:
Информацията е от тук.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote
"Жп спирката на метрото остава неизползваема
Новата жп спирка в София, която е на метри от станция „Искърско шосе" на метрото, засега остава неизползваема. Това се разбра от изявление на шефа на „БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов.
По план на това място, намиращо се между гарите „Подуяне" и „Искър", трябва да спират влаковете от София за Пловдив, Бургас и Свиленград. Така пътниците на БДЖ според замисъла трябва да правят връзка с метрото, когато си тръгват от София или пристигат, така че да не им се налага да пътуват чак до Централна гара.
„За съжаление жп спирката се намира твърде близо до Гара Искър - само на 700 метра от нея. Спирачният път на влаковете е такъв, че не можем да ги караме да спират почти на едно и също място", каза Костадинов. Въпреки това БДЖ щяла да се постарае да спира поне някои влакове. Кои точно ще бъдат, тепърва ще се обмисля, каза той"
Те ти, булка, Спасовден! И който твърди, че на Вазов за з**ници, не е прав - на Вазов са големи з**ници! Като не могат да спират влаковете през 700 метра, ще спират само на Дружба - какъв е проблемът?


Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Има телеграма, че от 15.04. се коригират разписанията на всички пътнически и бързи влакове, пътуващи в участъка Подуене-Искър, във връзка с откриването на новата спирка. :fan:
Информацията е от тук.

Не мога да видя нищо - иска влизане с акаунт, иначе отказва достъп до тази страница...

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Запазих съдържанието в текстов документ, който прикачвам отдолу.  :)

Много хубаво, че са добавили и бързите влакове със задължителна резервация, които по принцип не спират на Искър.  :fan:

Но е малко странно, защо са решили останалите бързи влакове да продължават да спират на Искър. Можеше тази минута, която е отделена за Искър в сегашното разписание да я преместят на новата спирка и изобщо да не се налагат корекции в разписанията.

Надявам се, като се види, че доста хора се качват от новата спирка и кондукторите не смогват да издават билети на място във влака, да се сетят, че трябва и каса. И всичко ще е тип-топ!  :)
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Quote
Жп спирката на метрото остава неизползваема

Не е известно защо това не е било обмислено, преди да се изгради жп спирката

Новата жп спирка в София, която е на метри от станция „Искърско шосе" на метрото, засега остава неизползваема. Това се разбра от изявление на шефа на „БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов.

По план на това място, намиращо се между гарите „Подуяне" и „Искър", трябва да спират влаковете от София за Пловдив, Бургас и Свиленград. Така пътниците на БДЖ според замисъла трябва да правят връзка с метрото, когато си тръгват от София или пристигат, така че да не им се налага да пътуват чак до Централна гара.

„За съжаление жп спирката се намира твърде близо до Гара Искър - само на 700 метра от нея. Спирачният път на влаковете е такъв, че не можем да ги караме да спират почти на едно и също място", каза Костадинов. Въпреки това БДЖ щяла да се постарае да спира поне някои влакове. Кои точно ще бъдат, тепърва ще се обмисля, каза той.
Източник.

Очевидно това е изявлението, за което спомена Petko21

За щастие, тази информация не е вярна и от 15 април ще има пълноценно обслужване на новата ж.п. спирка. 

Ще спират абсолютно всички категории влакове!  :fan:

Единственият проблем е, че спирката ще се казва "Искърско шосе", а не "Дружба" и това автоматично означава, че новите информационни табели в метрото не са верни.  :angry:
« Last Edit: 09.04.2015, 17:04:43 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Има логика да се казва по същия начин, както метростанцията, явно не са го помислили навреме.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Има логика да се казва по същия начин, както метростанцията
Аз съм съгласен с това!  :)

Но сега кой ще смени няколко десетки табели и схеми?

Предполагам същия този, който смени табелата "Последна станция" на южния перон на МС Младост 1.  :arrow: Никой.  :angry:
« Last Edit: 09.04.2015, 16:07:22 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Изхода на МС Дружба откъм Дружба 1.
За трамвайния транспорт!!!!!