Метродиаметрите са добре подбрани, а също така е много добра идеята да се разклоняват в периферията. Дано да се приложи и на ІІ и ІІІ диаметър.
Изборът на Драган Цанков пред Цариградско шосе е добър, защото:
- диверсифицира се транспортният поток.
- покриват се по-населени жилищни райони
- изключително неудачно би било да се блокира за години наред най-бързата входна артерия на София (даже и само едното платно да беше). Изцяло подземно изпълнение до Младост е безумен разход на средства
- метрото излиза в сърцето на Младост, докато по Цариградско би било периферно.
- метрото минава по средата на югоизточния район, заключен между жп линията Подуене-гара Искър и Зоопарка.
- метрото е с порядък по-бързо от трамвай от Младост и Дружба
Повече от три диаметъра няма как да се пресичат в софийския център, но разклонения може да има извън центъра.
Метродиаметър ІІ - Илиенци-гарата-Сердика-НДК-Лозенец-Хладилника. С варианти за продължаване към бързо развиващия се комплекс Манастирски ливади. Може да се мисли за разклонение към Гоце Делчев
Метродиаметър ІІІ - Левски-СУ-НДК-Княжево или Овча купел. Може да се мисли за разклонение - едно към Красно село/Павлово и второ - към Овча купел. В североизточна посока би могло да се изпълни надземно връзка с Кремиковци, вместо ведомствения автобусен транспорт (ако не фалира дотогава Кремиковци).