Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523868 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1140 on: 26.02.2010, 16:15:03 »
Естествено, сегашното трасе на третия метродиаметър иронично може да се нарече линия № 27 (№ 5 + № 22), и като цяло е напълно безмислено.
само аз ли забелязвам тази стресираща изцепка...
всмисъл... да- мд 3 е обединението на трамваи 5 и 22, мд1 пък е обединението на трамвай 8 и (много бившия) 2, мд2 пък е обединението на трамвай 1 и 9.
И кво от тва?  :D

бидейки метродиаметри, целия първи и особено югозападната част на мд3 ще са си супер натоварени.

Не си предложил алтернатива на мд3, която да е с нещо по- добра... и наистина не разбирам към какво заключение се стремиш.

А че има полза от кръгова линия (дали да е трамвайна това трябва да зависи от натовареността и, а не от нашите предпочитания)- полза има...

Не той а ти не си разбрал.Метродиаметри 1 и 2 са метро,а предложението за метродиаметър3 е трамвай.Това иронизира viktorlc.Кръговата линия не е алтернатива на метродиаметър3 а допълване на метродиаметрите.В момента пътникопотоците са от кварталите към Центъра и обратно защото София е моноцентричен град.Имаме съвпадане на административния,бизнес и културен център.Трябва постепено това да се промени.Иначе кръговото трасе не би имало смисъл.
« Last Edit: 26.02.2010, 16:17:16 by elbi »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1141 on: 26.02.2010, 16:19:58 »
Аз лично съм на мнение, че Генералната схема на метрото трябва да се ревизира, като в него се включат всички разновидности на релсовия транспорт и тази система да се разработи единно, като се създаде йерархия, подчиняваща се на пъникопотоците:
1) На върха на йерархията да са класическите метролинии - обслужващи най-много хора;
2) Следвани от скоростни трамваи - предимно подземни в натоварените участъци, в тунели за класическо метро, спиращи на станции за класическо метро (минимална дължина 80м), обслужващи вторичните потоци;
3) Трамваи - запазени в ЦГЧ, обслужващи предимно нея + някои райони;
4) Атракционни трасета - обслужващи туристическия контенгент.

Ето така:
http://igdesigners.com/test/OUP_metro.jpg

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1142 on: 26.02.2010, 18:33:20 »
Естествено, сегашното трасе на третия метродиаметър иронично може да се нарече линия № 27 (№ 5 + № 22), и като цяло е напълно безмислено.
само аз ли забелязвам тази стресираща изцепка...
всмисъл... да- мд 3 е обединението на трамваи 5 и 22, мд1 пък е обединението на трамвай 8 и (много бившия) 2, мд2 пък е обединението на трамвай 1 и 9.
И кво от тва?  :D

бидейки метродиаметри, целия първи и особено югозападната част на мд3 ще са си супер натоварени.

Не си предложил алтернатива на мд3, която да е с нещо по- добра... и наистина не разбирам към какво заключение се стремиш.

А че има полза от кръгова линия (дали да е трамвайна това трябва да зависи от натовареността и, а не от нашите предпочитания)- полза има...

Не той а ти не си разбрал.Метродиаметри 1 и 2 са метро,а предложението за метродиаметър3 е трамвай.Това иронизира viktorlc.Кръговата линия не е алтернатива на метродиаметър3 а допълване на метродиаметрите.В момента пътникопотоците са от кварталите към Центъра и обратно защото София е моноцентричен град.Имаме съвпадане на административния,бизнес и културен център.Трябва постепено това да се промени.Иначе кръговото трасе не би имало смисъл.

Elbi правилно ме е разбрал!
Ще бъде в Ректората на втория етаж - северно крило, в някоя от аудиториите на Геолого - географския факултет. Като науча
точния час - ще ви кажа, но дните на конференцията вече са ясни - Конференция "Глобални проблеми и регионално развитие" в чест на Деня на Земята на 16 и 17 април 2010 г.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1143 on: 26.02.2010, 22:30:33 »
...


Някакъв шанс да пуснеш картата на твоето предложение преди 20-и април дали има?
Доста любопитно ми е да видя нови идеи по темата. Например твоята за кръгова метро/трамвайна линия ми допадна още повече, тъй като северната част не би била толкова силно изнесена на север, както е при boleroto (единственото нещо, което не ми харесва при неговата кръгова линия).

И в тази връзка презентацията ще е само за МД3 или изобщо за развитието на метрополитена?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1144 on: 27.02.2010, 12:30:25 »
Аз лично съм на мнение, че Генералната схема на метрото трябва да се ревизира, като в него се включат всички разновидности на релсовия транспорт и тази система да се разработи единно, като се създаде йерархия, подчиняваща се на пъникопотоците:
1) На върха на йерархията да са класическите метролинии - обслужващи най-много хора;
2) Следвани от скоростни трамваи - предимно подземни в натоварените участъци, в тунели за класическо метро, спиращи на станции за класическо метро (минимална дължина 80м), обслужващи вторичните потоци;
3) Трамваи - запазени в ЦГЧ, обслужващи предимно нея + някои райони;
4) Атракционни трасета - обслужващи туристическия контенгент.

Ето така:
http://igdesigners.com/test/OUP_metro.jpg

Въпреки че съм радетел на идеята "метро до навсякъде", ми се струва, че твоето предложение (ако е твое), наистина е безкрайно далеч от възможностите на Столична Община в поне 100-годишен аспект насетне :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1145 on: 28.02.2010, 14:02:08 »
Презентацията ще направи анализ на живущите на територията на София и чрез ГИС ще се изготви картосхема на трасе, което да е максимално полезно на максимален брой хора. За съжаление, обаче, данните, с които ще се изготви ГИС анализа ще са от преброяването от 2001 г., защото за основа се взимат 5000 преброителни участъка. Статистика за населението на толкова дребно равнище се води само от преброяванията (следващото ще е през 2011 г.). Като направя анализа и имам яснота по трасето - веднага ще кача картосхема.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1146 on: 28.02.2010, 21:37:47 »
ГИС и населението не са единствените фактори - метрото не е единствено локален вид транспорт - то трябва да е интермодално и да осъществява връзки с ключови места, дори това да означава отдалечаване на трасето му от по-големи жилищни обеми.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1147 on: 28.02.2010, 23:07:10 »
Това неминуемо ще се вземе в предвид. Пак повтарям - хората трябва да се доведат до метрото, а не обратното. Ако например ГИС изследването покаже, че в центъра на Хаджи Димитър и в центъра на Сухата река има най-голям брой потенциални пътници, то трасето няма да бъде прокарано под блоковете на хората, а под (по) булеварда между тях - в случая - Владимир Вазов. Те ще вървят пеша или ще се придвижат чрез довозващ транспорт. След това изследване ще може да се направи заключение и каква технология ще е най-икономически обоснована да се използва - LRT, трамвай, скоростен трамвай, класическо метро и т.н., спрямо очаквания пътникопоток.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1148 on: 01.03.2010, 22:30:01 »
... Като направя анализа и имам яснота по трасето - веднага ще кача картосхема.


Мерси, чакам я с интерес.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1149 on: 02.03.2010, 00:11:34 »
Отклоняваме се вече, но извинявай, не разбрах, специалист по какво си!? ГИС дава чудесни възможности за анализ и визуализации, но от един такъв преглед да се дават обосновки и решения. Градоустройствените проблеми са политематични и изискват интердисциплинарност и доста по-мащабна и специализирана работа на доста различни професии.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1150 on: 02.03.2010, 11:03:28 »
По моя план линиите на метрото са 8 - 6 по трите диаметъра+2 самостоятелни, едната от които е кръговата.
Скоростните трамваи съм ги мислил с презумцията да могат да се преформят в класическо метро, но ако се изпълни метромрежа от 8 линии, то тя ще е напълно достатъчна за следващите 50-70 (2050-2100) години и скоростните трамваи ще могат спокойно да останат такива за дълги периоди.
Трамваите от т.3 ги виждам като Кончара, който беше тук - 30+ метрови мотриси, автонони, където е възможно, като по централните булеварди са отделени с бордюр, пособно на трамвайните трасета в Прага.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1151 on: 02.03.2010, 11:42:17 »
Скоростните трамваи са в зелено - метрото в жълто.
Тролейбусите, трамваите и автобусите не съм ги наслагвал на тази карта, но по-назад в темата съм пускал схеми за цялостната система на електротранспорта.
Поне според елементарните изчисления, една система, разгърната по този начин общо взето елиминира необходимостта от автобусен транспорт почти напълно.
При така организиран обществен транспорт, автобусните маршрути ще представляват сигурно по-малко от 15% от целия транспортен оборот в града...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1152 on: 02.03.2010, 11:51:02 »
Въпреки че съм радетел на идеята "метро до навсякъде", ми се струва, че твоето предложение (ако е твое), наистина е безкрайно далеч от възможностите на Столична Община в поне 100-годишен аспект насетне :)

Моето предложение е огромно като капиталовложение и ще причини спазми на всеки бюджет...
Но моето предложение предполага строителен период до пълна реализация от порядъка на 20-25 години, а общата сума за строителството на всички линии, предвид актуалните цени на километър, възлиза на над 15 милиарда евро, което означава приблизително по 500+ млн евро на година да се влагат. Наясно съм, че подобно нещо е невъзможно за Общината, но това не прави подобен мащабен план по-малко необходим. Дори и да се разбие на 40 години строителен период до пълно изпълнение, важното е и Общината да седне и да измисли подобен генерален проект, за да може да резервира трасета, да има представа кое и как ще се строи, за да си спести излишните разправии, намерят ли се пари за дадена отсечка.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1153 on: 02.03.2010, 13:11:40 »
Ето ги последните варианти за разположение на тролейбусна и трамвайна мрежа:
Тролейбусна мрежа
Трамвайна мрежа - вътрешен град
Трамвайна мрежа - атракционни
маршрути

Далекоперспективно развитие на системата към новите територии на компактния град

Под "вътрешен град" визирам актуалния компактен град. Според това, което аз мога да извлека като информация от ОУП, бъдеща София ще има едно ядро, в което ще се движат трамваи, а новите трасета ще бъдат организирани в новодобавени територии, като вероятно тенденцията ще бъде да са перпендикулярни на метротрасетата и на трасетата на скоростните трамваи.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1154 on: 02.03.2010, 22:12:39 »
С така направена схема няма как да не се съглася! Браво Болеро!

Би следвало зелените линии LRT да имат връзка при Рожен, а да не са само до София Север. Трябва да има и междусистемни връзки. Както не трябва да забравяш, че биримирската линия се използва доста за товарен трафик.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1155 on: 02.03.2010, 23:29:21 »
Показвал съм ги само като маршрути специално скоростните трамваи - идеята ми е те са да в автономното трае, като кръстовището на гара София-север да се направи на две нива - тогава може да се остави служебна връзка до другия скоростен трамвай.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1156 on: 03.03.2010, 17:01:25 »
Отклоняваме се вече, но извинявай, не разбрах, специалист по какво си!? ГИС дава чудесни възможности за анализ и визуализации, но от един такъв преглед да се дават обосновки и решения. Градоустройствените проблеми са политематични и изискват интердисциплинарност и доста по-мащабна и специализирана работа на доста различни професии.
Аз съм студент 4-ти курс в специалност "География" на СУ. Основната цел на това изследване е да се направи такова трасе, което да има максимална социално-икономическа ефективност, тоест - да обслужва максимален брой потенциални пътници, като трасето да не бъде кой знае колко трудно и скъпо за изграждане (тоест това, което общината се опитва да направи). ГИС анализа ще покаже къде се намират тези хора точно по направление ЮЗ - СИ на третия метродиаметър и как настоящото трасе трябва да се модифицира, съобразно тези резултати. Ще се анализира съществуващата инфраструктура в ареала, както и геоложката основа (разломи, подземни води). В резултат на този анализ и получения пътникопоток ще се прецени и каква технология да се използва.
Според мен основната функция на метрото е СОЦИАЛНАТА. Затова съм решил да направя изследването в тая посока. Полученото трасе ще се съгласува с ОУП на София, както и с едно евентуално разрастване на града в СИ посока, защото на ЮЗ вече няма на къде!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1157 on: 03.03.2010, 17:12:16 »
Максимално много хора ще се обслужват там, където е заложено трасето в момента - по оста на Борис, защото по нея са концентрирани трнсферите и възлите между радиалния поток и циркулационните такива (Житница/Гешов/Кабелшков/Опълченска) и по оста на Ботевградско - Източна тангента/Рилска обител/Витиня/Александър Екзарх/Евлоги Георгиев.

Не считам, че ГИС анализа на жилищните обеми ще е най-добрата отправна точка за проекта ти. препоръчвам да се ориентираш по натовареността на уличната мрежа, а не по общите жилищни части на града.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1158 on: 04.03.2010, 21:28:35 »
Ако искаш ти можеш да направиш такова изследване. Както казах моята цел е максималната социалната ефективност. ГИС анализа използва данните от 5000 преброителни участъци и те ще покажат къде живеят най-много потенциални пътници. Проектът за метротрасе ще се движи по съществуващата инфраструктура, предполагам там където е възможно - надземно. Като се обхванат максимален брой пътници, съответно ще има и максимален брой пътници, които ще оставят личните си автомобили, защото чрез метрото ще се придвижват до различни части на столицата максимално времево ефективно. Аз така смятам и това е географското в самото изследване. Който желае нека да направи изследване по други критерии. Така ще може да се прави сравнение!
Аз така мисля - колкото повече пътници, толкова по-малко натоварване на наземната пътна инфраструктура.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1159 on: 04.03.2010, 22:16:06 »
viktorlc поздравления първо за хубавото начинание  :fan: Трябва да има по-вече хора като тебе, които смело да представят идеите си :) Трябва да има по-вече млади хора като теб, които да мислят в преспектива!
Аз имам няколко въпроса към тебе във връзка с тази презентация или представяне на тази идея.
1. На въпросното мероприятие защо не се покани и самият Стоян Братоев - би било много добре и той самият да присъства и да чуе и види друго мнение :)
2. Как точно мислиш да го представиш този метродиаметър - като 1 линия или като 1 линия с разклонения в двата края? Това е интересно, защото в момента се лансира идеята да има разклонения към Овча купел и Княжево в единият край и към кв. Левски и Ботевградско шосе в другият.