Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523853 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1160 on: 05.03.2010, 09:21:54 »
Ако искаш ти можеш да направиш такова изследване...

Аз вече осма година работя по цялостен анализ на транспортната система на София...
Нямам за цел да омаловажавам твоя труд или идеята ти да се захващаш с подобно начинание, но ти посочвам слабостите в логиката ти (изхождайки от своята гледна точка, разбира се) - пътникопотоците в града не са локални. Генерирането на пътникопоток в една посока не се случва само от околните блокове. Ползващите метрото в момента са генерирани като пътникопоток и от пресичането му с перпендикулярните транспортни връзки, осъществяващи трансферни концентрации на някои станции - Опълченска, К. Величков, Вардар, Сливница, Обеля, Г.М.Димитров, Младост и т.н.

Изхождайки от това, или ГИС анализът ти трябва да обхване цяла София, за да можеш да анализираш от кой жилищен обем е най-вероятно да се създаде най-голям перпендикулярен трафик, или да не се занимаваш с ГИС анализ, а да анализираш само и единствено пътникопотоците, и да напасваш инфраструктурата според тях.

Подобен компромис е задължителен. В моя проект, подобен момент има с отклонението към Студентски - най-логично (изхождайки от жилищните обеми наоколо) линията да продължава към Младост, но аз съм я завъртял на север, като по този начин всички университети в Студентски град се доближават до метрото, което осигурява пътнокопотоците им, които няма как да излязат при един ГИС анализ, а самата Младост се компенсира със скоростен трамвай.
« Last Edit: 05.03.2010, 09:24:07 by boleroto »

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1161 on: 05.03.2010, 12:37:46 »
болеро, предложенията ти имат много притеснителни завъртулки.

Да, около завъртулките има голям пътникопоток, ОБАЧЕ- дали тези хора биха искали да пътуват на всяка цена с метро, макар и то да минава през десетина спирки за да стигне до (примерно) центъра... конкретни примери- никой от студентски град не би искал да минава на юг до околовръстното за да се връща после в центъра, нито от овча купел биха искали да се връщат до Княжево...
В последния вариант голямо подобрение би било още на красно село да се разклонява мд3 за овча купел.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1162 on: 05.03.2010, 15:06:53 »
Трасето не минава на юг от Околовръстното.
Дори и при тези завърнтулки, метрото няма да има конкуренция по отношения на бързина на превоза  и пътникопроводимост.
Подобно е положението с Обеля сега - всички пътуващи от Обеля до Центъра минават през Люлин, което не е най-прекия път, но пак метрото няма конкуренция; отделно - трасето обслужва, както Студентски, така и жилищните обеми до него, които сравнително изолирани откъм транспорта в града...

На въпроса за Овча купел - положението е същото - доближването на метрото до Павлово, Горна баня и Княжево е за сметка на две-три минути по-дълъг превозен цикъл до Руски паметник или общо 12 минути, за жителите на Овча купел, което сравнено със сегашните 20-30, понякога и за някои - 40 минути са незначителни.
Връзката с НБУ в случая е само бонус...
« Last Edit: 05.03.2010, 15:11:10 by boleroto »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1163 on: 05.03.2010, 22:32:47 »
Преди го писах, ама гледам не се взима под внимание - следете какви трасета (трамвайни, тролейбусни) ще се изграждат. Неотчитането води до обезсмисляне на една или друга идея.

bolero, този завършек на МД2 за мен е неправилен - на следващия светофар минава МД1 и при една кръгова метро или трамвайна линия по 'Г. М. Димиторв' превозването на хора от района на кръстовището му с 'Никола Габровски' ще е изключително бързо. Отделно покрай ХТИ и МЕИ ще минава трамвай (нали ще се възстанови трамвайното трасе до Дървеница, като ще идва от Семинарията, през парка, по 'Никола Габровски', 'Г. М. Димиторв', 'Св. Климент Охридски'), което трасе дори би било довеждащо до МД1 както от района на Дианабад, така и от гореспоменатите ВУЗ-ове + Лесотехническия.
Затова МД2 трябва да продължава към Младост - било към Бизнес-парка, било към средата на комплекса около Деница и Билла и тази твоя завъртулка действително няма място в генералната схема.
« Last Edit: 06.03.2010, 13:34:38 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1164 on: 05.03.2010, 22:59:35 »
 ............Сега пътуването от Летището до центъра с метро също ще бъде проблематично, защото с кола ще се стига за 7-8 минути до Орлов мост, а с метро -за 3 пъти пожече.Линните трябва да се прави, без завои, като това следва да съчетае с повече линии - поне 6.
« Last Edit: 14.03.2010, 00:40:25 by difian »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1165 on: 06.03.2010, 14:02:13 »

 ............Сега пътуването от Летището до центъра с метро също ще бъде проблематично, защото с кола ще се стига за 7-8 минути до Орлов мост, а с метро -за 3 пъти пожече.Линните трябва да се прави, без завои, като това следва да съчетае с повече линии - поне 6.
  Нека построят метрото до аерогарата (все пак това ще стане) и тогава ще видим. Времето за пътуване няма да е 3 пъти повече със сигурност. Все пак не само Орлов мост е център.
Ясно е, че 6 линии няма как да минат през центъра, а и няма смисъл.
На София трите планирани диаметъра през центъра ще и бъдат достатъчни за дълги години. Общо взето милионните градове (1-3 млн.) нямат повече от 3-4 метролинии, минаващи през центъра.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1166 on: 06.03.2010, 15:23:28 »
Тъй като центърът на София е малък, повече от 4 диаметъра не знам дали биха се събрали из него. Като е добре нов такъв да се мисли от към северната/серозападната му част, за да има симетрия в покритието из центъра, а не да се скупчват повечето линии в югоизточната зона. В този ред на мисли бул. Сливница си е едно добро място да се помисли дали може да се развие като артерия по(д) която би било възможно след време проектирането на нов метродиаметър идващ от останалата в страни от метрото Красна поляна от една страна, а от друга - Орландовци/Хаджи Димитър до 'Владимир Вазов' или бул. 'Васил Левски' и ул. 'Иван Асен II' към Дружба.

EDIT: например ето една идея - жълтата линия, като в югозападна посока съм начертал набързо две трасета като евентуални продължения на линията (кафява и оранжева линии). Трасето на кафявата идва някак плавно, но лошото е, че върви заедно с трамвайната линия. Оранжевата пък минава под ст. Септември и прави остър завой под него. С кръгове са означени пресичанията на метродиаметрите и съответните буферни станции.
С подобно трасе в центъра се получава равно разпределение на станциите спрямо централната такава (Сердика) под формата на кръст и имаме два срещуположно разположени четириъгълника, получени от линиите на метродиаметрите. 
« Last Edit: 06.03.2010, 19:10:38 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1167 on: 07.03.2010, 19:14:12 »
Оф, айде качвам го тоя мой проект... Това ми е идеята. С кафяво - 1-ви диаметър, с тъмно синьо - 2-ри диаметър, със зелено - 3-ти диаметър - подземна част, с червено - 3-ти диаметър - надземна част. Със светло синьо - околовръстен трамвай. Следващата седмица започвам да го работя на ArcMap-а.
По принцип смятам да отпратя покани и до Братоев, и до зам. кмета по транспорта, и до Фандъкова.
Да се надяваме, че поне ако не дойдат те - да изпратят някой да слуша. Ще изпратя копие от цялата статия до тях, стига първо да я завърша.
Това е според мен и предполагам ще претърпи промяна след ГИС анализа.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1168 on: 07.03.2010, 19:24:21 »
Между другото, говорих с един приятел, на който баща му е машинист в метрото и той каза, че под Батемберг НЕ е заложена конструктивно бъдеща междинна спирка за връзка с третия диаметър, понеже линията там минава много дълбоко, заради наличието на много археологически реликви от стара Сердика. Най-ниската точка е под ул. Раковски. Там се виждат и изходите на вентилационната шахта за тунелите.
В моя план връзката с другите диаметри е само при станция Съдебна палата. Оттук чрез траволатори - към общия подлез на Сердика (мисля че тази идея съм я срещал и другаде във форума, за което се извинявам, но тя е просто най-подходяща за моя проект).
От това момче разбрах, че има оставена конструктивна възможност за прехвърляне от първи на втори диаметър (станции Сердика и Света Неделя) и обратно, без да се закупува допълнително билетче (връзка преди касите). Поне за това са се сетили...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1169 on: 07.03.2010, 19:49:01 »
viktorlc, ползвай последно одобрените карти на ОУП (http://www.sofproect.com/Images/web_maps19112009/OUP_GOTOV_10000.pdf), защото някъде има промяна на основните градски булеварди, което рефлектира върху широчината им, а от тук и върху натовареността, която биха имали, както и са посочени изцяло нови пътни артерии.

Иначе за трасето:
1. Отдавна съм на позиция, че трябва да минава по 'Владимир Вазов, а не по 'Ботевградско', както от днешна гледна точка, така и от бъдеща такава, с оглед възможностите за развитие на зоните от двете страни на двата булеварда. В този смисъл одобрявам идеята на североизток.

2. За центъра - трябва да преработиш проекта, защото доколкото знам е върнато официално класическото трасе на МД3 през центъра (не през пл. 'Батенберг', а по 'Скобелев', 'Патриарх Евтимий', 'Васил Левски').

3. Относно югозападната част на трасето:
- не приемам този 'завой' до 'България по няколко причини - Красно село остава без метро; наземно метро след Център по хигиена няма как да има с оглед бъдещото преустройство на кръстовището при 'България' и 'Гешов'; 'Манастирски ливади' изток остават настрани от метрото, както и голяма част от 'Манастирски ливади запад'. В този ред на мисли съм за запазване на МД3 изцяло по 'Цар Борис III', а метрото по 'България' да е като част от Втори метродиаметър;
- идеята за приоритет на 'Овча купел' пред 'Княжево' е разумна безсъмнение, но там с оглед горната карта на ОУП главните пътни артерии са така замислени (с множество чупки), че не знам какво трасе би било най-подходящо. Затова и по-рано бях дал идеята за такова от 'Цар Борис III' по 'Монтевидео', минаващо посредата на целия район (квартал + ж.к.) и правещо връзка с бъдещата ж.п. спирка до квартала, отбелязана в картата за развитие на ж.п. транспорта в последно приетия ОУП (метролиниите не са променяни в него, но и още не са минали уж официалните проучвания на СО за трасетата): (http://www.sofproect.com/Images/web_maps19112009/34.pdf).

Но ако другото е мое субективно виждане, то забележката ми за центъра мисля, че наистина е факт и ако действително е официално прието решение, то трябва да преработиш проекта си поне в тази си част за представянето, което ще имаш.
« Last Edit: 07.03.2010, 23:45:43 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1170 on: 08.03.2010, 01:20:48 »
Според плана, Красно село не остава без метро, защото южната част на квартала (Между Каблешков и поликлиниката) ще се обслужва от метростанция Борово, а Северната част - от поликлиниката до бул. Гоце Делчев - ще използва довозващ транспорт (ТМ 5, която дори в неделя между 2 и 4 следобед е на интервал 8 минути - за две спирки до Пирогов) или ще ходи 700 метра до метростанция Мотописта.
Кръстовището на България и Гешов не е проблем, тъй като метрото ще завива в дясно към бул. България преди него надземно. Метростанцията при Ц. по Хигиена ще е много натоварена, защото ще има довозващ транспорт - ТБ 8 още от Манастирски ливади, през Гоце Делчев и Стрелбище. Планирал съм линия 8 М, която да се движи от Манастирски ливади (кръга на авт. 65) до Ц по Хигиена.
 В момента най-евтино и доста ефективно е да се построи метрото по бул. Президент Линкълн, защото Там няма строежи - поле е (има само няколко къщички) - малко неща за отчуждаване, а така ще е възможно надземното му преминаване, чак до станция Горна Баня, където ще се осъществява връзката с влака от Перник.
Между другото, не съм прочел никъде, че връщат старото трасе през центъра, пък и на линка за картата трасето е през центъра, а не под НДК.
Завоя няма да е проблем при кръстовището на бул. България и бул. Тодор Каблешков, тъй като на него ще се изгради метростанцията и скоростта ще си е бавна така или иначе.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1171 on: 08.03.2010, 01:24:31 »
Така като гледам как си го променят ОУП-а съветниците на година поне по веднъж, не вярвам, че той ще остане същия до времето на започване на строителството на третия диаметър.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1172 on: 08.03.2010, 14:29:04 »
1) Завоят в Люлин е безсмислен и ще затапи разширяването на метродиаметъра след като София продължи да следва бул. Сливница посока Костинброд. Ако се осъществи такъв завой няма как метрото да следва растежа на града, което е абсолютна грешка. Дори в сегашния момент това да означава лишаване на 5-10 000+ жители от метро - това е цената, която се плаща,за да може да се развива метрото успоредно с града - коригирай този завой, така че да отговаря на посоката на растеж на града;
2) Напълно подкрепям KRUPA за Красно село и Монтевидео - подобна симетиричност на трасето през сърцето на Овча купел осигурява равномерно покритие, доближава трасето до Княжево и до Горна баня. Степенуването на трасетата е сгрешено - сърцето на комплекса трябва е с най-висок приоритет, периферията - с второстепенен. Респективно - не може да се пуска първостепенна транспортна система по второстепенно трасе;
3) Завоят на ъгъла на Каблешков и България е невъзможен за метро - виж, за скоростен трамвай е напълно приемлив, но не и за класическо метро;
4) По така предложената линия, жителите на Овча купел трябва да обикалят половин южна София, за да се доближат до Центъра и то - некачествено, предвид избраното трасе в Центъра. Липсата на транспорт, свързващ Овча купел с Борово е показателна за това доколко изобщо има трафик в подобна посока.
5) Какво представлява на схемата синята линия? Кръгова линия на метрото; автомобилен ринг или граница на функционално деление в града?
6) Отновно Владимир Вазов пак ще споделя виждането си за първично и вторично трасе. Владимир Вазов е вторично трасе за района, докато Ботевградско е първично, следователно е логично по първичното да се въведе първостепенна транспортна линия, а по вторичното - второстепенна.

Както знаем метрото играе глобална роля в обслужването на един град, а трамваите - скоростни или не, играят локална роля, респективно е по-далновидно да се предвиждат локални транспортни системи по второстепенните трасета.
« Last Edit: 08.03.2010, 14:34:11 by boleroto »

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1173 on: 08.03.2010, 15:03:33 »
Болерото, твоите схеми за какво по численост население на София са?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1174 on: 08.03.2010, 15:30:46 »
Болерото, твоите схеми за какво по численост население на София са?

Моите схеми са създадени с оглед на това, че актуалния град ще бъде ядрото на бъдещата София, която, включвайки в себе си (широк град) северната яка, Костинброд и Нови Искър, заедно с новите жилищни територии, населението на града ще се увеличи до 2,5-3,0 млн души, респективно метросистемата, прилагана в моите схеми трябва да е адаптирана да понася подобни натоварвания, като естетвено към нея се причислява и допълнителен аванс от още 0,5 млн, които са непредвиден демографски прираст, както и отговор на тенденцията на увеличаване деля на грдското населения, спрямо цялото население на страната.

Отделно от това - системата включва степенуване на видовете транспорт, имащо за цел да се създадат предпоставки за максимално освобождаване на наземния трафик и вкарване на 70-80% дял от вътрешните съобщения в подземни и релсови транспортни средства.

Quote
Превръщането на станцции като тази на Пирогов, Опълченска и Конст. Величков в трансферни ще разшири центъра в тези посоки, което е крайно необходимо.

Определено, обаче К. Величков трябва да се свърже с линии, довеждащи нови територии към метрото - Красна поляна-МА и т.н., иначе е безсмислено да се свързва с линия, дублираща се като пътникопоток с другите...
« Last Edit: 08.03.2010, 15:35:20 by boleroto »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1175 on: 08.03.2010, 17:53:08 »
...
6) Отновно Владимир Вазов пак ще споделя виждането си за първично и вторично трасе. Владимир Вазов е вторично трасе за района, докато Ботевградско е първично, следователно е логично по първичното да се въведе първостепенна транспортна линия, а по вторичното - второстепенна.
...


Тезата ти се оборва от случая с МД1 - първостепенната пътна артерия е 'Цариградско шосе', второстепенната - 'Драган Цнаков'. От къде минава метрото? По второстепенната. Тоест определящи за избора на метротрасе са районите, през които би минавало, а не степента на значимост на даден булевард.

Отделно погледни картата от ОУП за класификация на пътните артерии в София: http://www.sofproect.com/Images/web_maps19112009/29.pdf - 'Ботевградско шосе' е улица IIIA клас, докато 'Владимир Вазов' - II клас. Тоест сравнявайки двете пътни артерии за района, в който се намират, 'Вазов' е един вид първостепенния булевард, докато 'Ботевградско' - второстепенната артерия.
« Last Edit: 08.03.2010, 17:54:54 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1176 on: 08.03.2010, 18:15:27 »
Я погледни Младост и пак помисли коя улица й се пада най-близка до симетрала...
Драган Цанков е симетрала на Дианабад , Изгрев и Изток, а Сахаров и Малинов са симетралите на Младост така, както Царица Йоана е симетралата на Люлин, а не Сливница, която е второстепенна транспортна линия за комплекса.

Като казвам второстепенна, това не означава маловажна, а че според транспортната логика, обществения транспорт отреден за нея трябва да е второстепенен, какъвто е и в случая - по Цариградско и Сливница се движат тролеи и автобуси, защото претоварването на един булевард със всички възможни транспортни функции е излишно и води до изолиране на други райони. Симетрията е съвършенство - редуването на първостепенни за автомобилния; второстепенни за обществения транспорт булеварди, с второстепенни за автомобилния и първостепенни за обществения транспорт булеварди ще доведе до разслояването на трафика в града в предсказуеми и взаимнодопълващи се потоци.

Сега целия автомобилен трафик е по Цариградско, докато натовареността в обществения трафик се е концентрирала по Цанков и метрото, но при нужда - Цанков е способен да дублира Цариградско, макар да не му се налага да го прави непрекъснато.

Единственото изключение от това правило ще са Ломско и Рожен - там симетралата на Надежда ще е първостепенна и за обществения и за автомобилен трафик, а периферията й след изграждането на северния лъч ще се наложи да стане симетрала на нова уранизирана територия, която да преформи индустриалната зона.

По същата логика Ботевградско шосе се явява симетрала на Подуяне, Сухата река и Левски, които са предвидени за реконструкция и респективно имат нужда от подобна симетрала, за да се катализира този процес, подтикнат и т все по-ускоряващто се консумиране на териториите южно от Летището и все по-назрявата нужда от преформиране на кв. Христо Ботев...
« Last Edit: 08.03.2010, 18:17:52 by boleroto »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1177 on: 08.03.2010, 18:18:47 »
6) Отновно Владимир Вазов пак ще споделя виждането си за първично и вторично трасе. Владимир Вазов е вторично трасе за района, докато Ботевградско е първично, следователно е логично по първичното да се въведе първостепенна транспортна линия, а по вторичното - второстепенна.

Както знаем метрото играе глобална роля в обслужването на един град, а трамваите - скоростни или не, играят локална роля, респективно е по-далновидно да се предвиждат локални транспортни системи по второстепенните трасета.
По аналогия МД1 трябваще да минава под/по Сливница/Цариградско шосе защото те са изходни пътни артерии отпървостепенно значение(Е80 и най-главни артерии до центъра от Люлин/Модерно/Младост/Дружба), а Драган Цакков/Климент Охридски/ Тодор Александров/Царица Йоанна са като второстепенни, те са допълнителни преки дубльори. Същото важи и за случая В.Вазов/Ботевградско шосе и Цар Борис3/България. А по В.Вазов засега е по гъсто застроено и ще е по лесно построяването на метро в коритото на реката и после примерно на естекада, отколкото пак да се затваря Ботевградско и да се демонтират по 22 първо.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1178 on: 08.03.2010, 18:23:41 »
bolero, картата в горния ми пост ясно показват кои от двойките улици ('Цариградско' и 'Драган Цанков'; 'Ботевградско' и 'Владимир Вазов' - комбинирам ги, защото е общоизвестно, че и в двата случая едната е алтернатива на другата и обратно) са първостепенни и кои - второстепенни.
Вече ако ще гледаш само определени региони само покрай улиците, които за теб за първостепенни, а не цялата дестинация и на двата алтернативни един на друг булеварда и то и в двата случая, е съвсем друг въпрос, нямащ място тук, и прави дискусията несериозна.
« Last Edit: 08.03.2010, 18:25:44 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1179 on: 08.03.2010, 18:31:04 »
bolero, картата в горния ми пост ясно показват кои от двойките улици ('Цариградско' и 'Драган Цанков'; 'Ботевградско' и 'Владимир Вазов' - комбинирам ги, защото е общоизвестно, че и в двата случая едната е алтернатива на другата и обратно) са първостепенни и кои - второстепенни.
Вече ако ще гледаш само определени региони само покрай улиците, които за теб за първостепенни, а не цялата дестинация и на двата алтернативни един на друг булеварда и то и в двата случая, е съвсем друг въпрос, нямащ място тук, и прави дискусията несериозна.

Значи еднослойното мислене в случая е недалновидно - прилежно съм описал какви са критериите за определяне на значението на булевардите и улиците и това какво вагам в думата "първостепенни".

Класификацията, която ти ми посочваш е от гледна точка на автомобилния трафик, до колкото си спомням тук коментираме обществения транспорт и по-специално - метрото...