Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523852 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1240 on: 25.06.2010, 19:41:26 »
AROS, моите уважения, но направлението Костинброд-Сливница, спазвано като посока за растеж на града е далеч по-важно от входа на АМ Люлин, така че МД-1 трябва задължително да спазва това направление, освен това - ако МД-3 се извие на север към Люлин, то тогава той ще стане буферен възел за магистралата.
В момента входа на АМ"Люлин е многократно по важен от направлението Костинброд-Сливница. Не знам дали след 50 години града ще се разрасне на север(или според теб на севроизток), но това бъдещо направление може много по лесно да се захрани по Ломско шосе от МД2. То и сега МД1 завива насевер, няма никакъв смисъл да имаме нов клон успоредно на 1 км при полупразна територия. Южен Люлин е настояще за разлика от някакви хипотези за развитие. Българското население се топи и не смятам,че София вечно ще се разширява.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1241 on: 25.06.2010, 23:48:49 »
Напълно възможно, според теб, входът на АМ"Люлин" сега да е многократно по важен, но дали си се замислял, че това отклонение е дадено като далекоперспективно?
Така че просто няма как  да стане. ;)
А дали София ще се разрастне към Божурище - то си е заложено в ОУП и е доста близко до ума, като логично.
2МД се движи направо към Сливница (по шосето), а това отклонение е в по-различно направление.
Двете линии трябва да си останат с възможности за разширение в права посока.
Населението може да се топи, но столицата ще се разраства, за сметка на механичното разширение на територията и точно толкова механично прибавеното ново население на бившите крайградски зони... както и на мнократно по-големите възможности за работни места, които ще продължат да привличат население.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1242 on: 26.06.2010, 10:03:17 »
Много мразя да се дават доводи без даже се е погледнат ОУП за справка:
Щрихованото е перспективната територия, следоватено, всичко, което не ещриховано е територията в която вече тече или е протекла урбанизация. Следователно цялата тази територия, разпределена за офис/търговски/административни сгради ще генерира многократно по-голям пътникопоток от входа на АМ Люлин и южен ж.к. Люлин, за който може да се организира друг метродиаметър (от Овча купел) и скоростен трамвай (на мястото на ТМ8).

Така че - перспективното разширение на МД-1 в посока Костинброд и Волуяк е задължително да се запази.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1243 on: 26.06.2010, 13:22:54 »
Има идея за перспектива за развитието на София в посока Божурище и Костнброд, но засега отклонението на МД1 е предвидено само една метростанция на Царица Йоана, която не се знае кога ще се построи. Оттам нататък е спорно накъде ще продължи метрото, ако въобще има клон натам. Първоначалната идея на това отклонение е Банкя, според мен е по добре да продължи на юг. Връзката към тези теретории които ти искаш е много по добре да стане от МД2 а не от МД1. Болеро метростанциите на твоята картинка твоя идея ли са или част от ОУП? Малко поста ти е манипулативен.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1244 on: 26.06.2010, 15:03:50 »
Не е манипулативен, тъй като в "картинката" ми коментирам териториите, но не и метротрасетата, а териториите не са редактирани по никакъв начин.

Трасето, което е наложено там е най-логичното продължение на отклонението, тъй като метро до банкя е безсмислено ,при положение, че до там си има функционираща ж.п. линия, а териториите около Метро няма да разполагат с транспорт от подобен клас като метрото.

МД-2 ще расте в посока Нови Искър - инфраструктурата на МД-2 на Ломско не позволява да се мисли за разклонение от там.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1245 on: 26.06.2010, 17:58:52 »
Така че - перспективното разширение на МД-1 в посока Костинброд и Волуяк е задължително да се запази.
Запазва се нещо което съществува, а тук решение или дори идея да продължи МД1 по ОУП натам няма. Затова ти писах че поста ти е манипулативеен. След приказките че не съм погледнал ОУП, което въобше не е вярно, ти продължаваш приказките за ОУП с линия на МД1 начертана от теб, но никъде неупоменато. Не съм казал че метрото трябва да продължава към Банкя просто казах че отклонението след МС Люлин първоначално е замисляно за там. Разбрах ти идеята, но в никакъв случай това не е "най логичното продължение", най малкото е спорно.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1246 on: 27.06.2010, 13:18:36 »
Като не е най-логичното, очаквам твоето предложение, което да отговаря на заложеното в ОУП като територии и да спазва концепцията за продължение в посока северозапад.
на база поставените цели (а именно дестинагия Костинброд-Сливвница; обслужване на Божурще, Метро, Волуяк), по-логично трасиране от това няма. Затова и използвам тази формулировка.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1247 on: 27.06.2010, 19:35:12 »
Първо застрояване на територии не означава непременно че там ще има висока гъстота на населението, откъдето голям пътникопоток за метро. Разходи се по пътя за Божурище и ще видиш вериги като Метро,Техномаркет,шоурумове на Ауди,Фиат. Т.е една типична крайградска зона където се ходи с кола. Ще си купиш телевизор,кола или хранителни стоки на едро, но няма да ги превозваш с метрото. Ще има и жилищни територии, но те ще са къщи на хора избягали от големия град, каквито вече има по Костинброд, Волуяк и Божурище. Т.е слабозаселено, а не гъстозаселено като един жилищен комплекс като Люлин. Затова смятам за по уместно МД1 да завие на юг. Тук имам предвид че пътникопотока от АМ Люлин е значително по голям от идващите към София от Калотина. Трябва да има буферен паркинг за идващите от АМ"Люлин", където да се прекачват ма метрото. Идеята това да стане от МД3 е свръхзаобиколна. Първо АМ"Люлин" ги кара да отидат на север и да си удължат пътя, после дай обратно да ги върнем към Цар Борис 3 и още веднъж да го удължим.
А ако толкова държиш на на метро в посока Волуяк-Божурище това става най лесно от Обеля, примерно покрай метродепото,където има възможност за разклонение и по добре е да на удължение на МД2.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1248 on: 27.06.2010, 20:48:13 »
Пак ще те питам къде видя възможност за отклонение на МС "Ломско шосе", защото аз такава не виждам...
Отделно - трафикът, идващ от АМ Люлин може спокойно да продължи още 900 метра по СОП и да използва буферен паркинг на МД-1 там, където той пресича СОП - така той ще обслужва и Люлин, и Северната тангента, отделно по МД-3 може да си има втори буферен, който да обира входящия трафик през Люлин...

Това отклонение е предвидено от мен тогава, когато града вече асимилира Волуяк и Костинброд напълно и гъстотата на застрояването там (респективно - на пътникопотока) стане достатъчна, за да може да се реализира метротосечката, но забиването й на юг, при положение, че града ще расте на север е безсмислено и нерентабилно, независимо, че към днешна дата там има някакъв потенциален пътникопоток.
« Last Edit: 27.06.2010, 20:50:11 by boleroto »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1249 on: 27.06.2010, 21:14:34 »
Пак ще те питам къде видя възможност за отклонение на МС "Ломско шосе", защото аз такава не виждам...
Такова нещо не съм казвал. В по стар пост имах предвид Ломско шосе като направление а не метростанция. В предния пост ти предложих вариант при депото и то най вече защото МС Ломско шосе е вече проектирана и не е предвидено отклонение на нея. Не че е технически невъзможно.
« Last Edit: 27.06.2010, 21:19:41 by elbi »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1250 on: 27.06.2010, 21:20:36 »
Не, но каза това:

А ако толкова държиш на на метро в посока Волуяк-Божурище това става най лесно от Обеля, примерно покрай метродепото,където има възможност за разклонение и по добре е да на удължение на МД2.

Което може да се тълкува като две трасирания:

1) В релсовия двор на самото депо да се изгради двупътен участък, който да се използва за редовна линия, съставите да минават транзит през депото и да продължават посока Волуяк и Костинброд, успоредно с ж.п. линията, което почти напълно ги обесмисля. Това бе причината веднъж и аз да запитам дали подобно нещо да е възможно (даже го бях онагледил със схема) и отговорът на повечето колеги беше категорично, че подобно нещо е нежелателно;

2) По-добре е да е обвързано с МД-2, което означава, че това трасе трябва да се отклони от МД-2 на МС "Ломско шосе", тъй като тя последна едновременно е на МД-2 и лежи на оста на евентуално подобно трасе, което достига до целта без множетсво излишни лъкатушения и минава през урбанизирани територии (вв случая Волуяк излиза от обсега му и то се разпределя директно за Костинброд)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1251 on: 27.06.2010, 23:37:05 »
Да по логичното отклонение е след МС Ломско шосе по самото Ломско шосе, но никой не е предвидил такова отклонение. Реално може да се направи отклонение на естакадата, но това ше се наложи ако след години има такава необходимост.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1252 on: 28.06.2010, 22:57:34 »
Тук май дискусията май отиде към съвсем далечното бъдеще :-)

Ако се придържаме към дефиницията на boleroto за класическо метро - това е транспорт, който се движи предимно, да не кажа изключително под земята. Простете моята липса на ентусиазъм и вяра в светлото бъдеще, ама някак си не мога да си представя подземно трасе до Волуяк и Костинброд или до Банкя. За да се уплътни населението достатъчно, че да изисква наистина подземно трасе, София трябва да стане поне 4 млн. Представете си площта на Люлин, да кажем, че при него имаме висока плътност, вземете населението от 150, хайде нека са 200 хил. души. Насложете сега тази територия на северозапад, чак до Костинброд и ще видите, че сегашния Люлин се събира там поне 2-3 пъти. Е, откъде ще дойдат тези нови близо половин милион жители. А вероятно София няма да расте само към Костинброд - други колеги са уплътнили и застроили плътно и цялата северна част - Орландовци, Бенковски, че и чак на север до Локорско. И там да сложим половин милион (макар че е малко), да сложим и хората, които ще уплътнят немалкото празни пространства в рамките на сегашния град (индустриални зони и т.н.) и май го докарахме до 4 млн. С което не искам да кажа, че хората, живеещи в Костинброд, Волуяк, Перник, Банкя, Елин Пелин, Нови Искър и т.н. нямат нужда от удобен и бърз достъп до същинския град. Този транспорт обаче е отдавна измислен и се казва крайградска железница или S-Ban. Този тип транспорт е в пъти по-евтин, движи се над земята, бърз е, а и голяма част от инфраструктурата е вече изградена от БДЖ. Остава просто да се направи нужната транспортна схема, включително и връзки с метрото (може да ползваме за пример Рим и Барселона) и да се закупи нов подвижен състав. А метрото трябва да си остане в рамките на града, където има наистина сериозни транспортни потоци, които да обслужват.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1253 on: 29.06.2010, 00:15:12 »
Териториите, които сега се включват в компактния град нямат главна функция обитаване - това са многофункционални обществени зони, т.е. - бзнес центрове, офис паркове, административни сгради на сектор Услуги или казано по-просто - изнасяне на бизнес на София по периферията, за да може Центъра да се остави за ункция култура и развлечение, каквато всъщност би следвало и да изпълнява.

Затова, тъй като в тез зони ще бъде концентрирана огромна част от пътникопотока, затова и метроотсечките към ези територии трябва да бъдат заложени в далекоперспективния модел на което и да е предложение за метросистема. Защото ако Люлин и Овча купел работят в бизнес парковете, които ще се образуват около гара Волуяяк (която е спрягана и като хипотетичен бъдещ главен западен ж.п. терминал за София), то тогава метрото съвсем реалистично е да се предвиди като опция към тези територии (същото разбира се важи и за оста на Ломско шосе. там въпроса вече опира до цялостна концепция за маршрутната ориентировка на метросистемата и на ввътрешната логика на този вид транспорт).

Класическото метро може и да е на(д)земно, дори непокрито, стига да е 100% автономно. В Русия има множество такива участъци, в които се движат съставите без проблем. Отличителния белег на метрото е автономността му. Всички сме виждали естакадите в Ню  Йорк.

Тъй като трасетата из тези бизнес паркове ще се концептуализират заедно със самите паркове, не е проблем да се създаде организацията на инфраструктурата така, че да не се налага задължително подземно трасиране и метрото пак да е автономно и вписано в архитекурата на региона...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1254 on: 19.10.2010, 14:28:58 »
Quote from: viktorlc date=1287437125
   Поне мъничко да намекне, че има вратичка и за класическо. Че нямало такъв пътникопоток за това, едва ли е за вярване... :angry:
Относно пътникопотока:
За една конференция писах статия за третия метродиаметър и за пътникопотока изчислих следните резултати с помощта на GIS:
Първи метродиаметър - население живеещо в радиус 500 метра от трасето - 338 000 д. и население живеещо в радиус 500 метра от метростанциите - 285 000 д.
Втори метродиаметър - население живеещо в радиус 500 метра от трасето - 180 000 д. и население живеещо в радиус 500 метра от метростанциите - 155 000 д.
Трети метродиаметър (по трасето от сайта на Метрополитен) - население живеещо в радиус 500 метра от трасето - 184 000 д. и население живеещо в радиус 500 метра от метростанциите - 173 000 д.
Ако трасето се видоизмени и се пусне по България от НДК, вместо по Цар Борис ІІІ и се добави Овча Купел се получава, съответно 238 000 д. и 199 000 д.
Данните, които съм използвал са от преброяването от 2001 г., тъй като няма по нови данни по т. нар. "Контролни райони" (около 1500 за София), за да бъде изследването максимално конкретно.

Поради проблем в цитираното мнение го слагам по този начин.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1255 on: 20.10.2010, 15:25:48 »
Прикачвам и картата
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1256 on: 22.10.2010, 23:12:04 »
Това не сме ли го коментирали вече?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1257 on: 23.10.2010, 01:15:31 »
Това не сме ли го коментирали вече?
Просто отговарям на пост на попов.динко от темата "Обща информация" за метрото но мнението ми беше преместено...
Поне мъничко да намекне, че има вратичка и за класическо. Че нямало такъв пътникопоток за това, едва ли е за вярване... :angry:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1258 on: 07.01.2011, 16:54:10 »


Искам мнението ви дали в бъдеще е подходящо построяване на ринг-линия, която да прави връзки с построените три диаметра. Възловите МС са 7 по тази схема, като трасето съвпада с МД2 между ЦГ и Банишора.



Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1259 on: 07.01.2011, 17:06:31 »
Аз поне полза не виждам.