Тук май дискусията май отиде към съвсем далечното бъдеще :-)
Ако се придържаме към дефиницията на boleroto за класическо метро - това е транспорт, който се движи предимно, да не кажа изключително под земята. Простете моята липса на ентусиазъм и вяра в светлото бъдеще, ама някак си не мога да си представя подземно трасе до Волуяк и Костинброд или до Банкя. За да се уплътни населението достатъчно, че да изисква наистина подземно трасе, София трябва да стане поне 4 млн. Представете си площта на Люлин, да кажем, че при него имаме висока плътност, вземете населението от 150, хайде нека са 200 хил. души. Насложете сега тази територия на северозапад, чак до Костинброд и ще видите, че сегашния Люлин се събира там поне 2-3 пъти. Е, откъде ще дойдат тези нови близо половин милион жители. А вероятно София няма да расте само към Костинброд - други колеги са уплътнили и застроили плътно и цялата северна част - Орландовци, Бенковски, че и чак на север до Локорско. И там да сложим половин милион (макар че е малко), да сложим и хората, които ще уплътнят немалкото празни пространства в рамките на сегашния град (индустриални зони и т.н.) и май го докарахме до 4 млн. С което не искам да кажа, че хората, живеещи в Костинброд, Волуяк, Перник, Банкя, Елин Пелин, Нови Искър и т.н. нямат нужда от удобен и бърз достъп до същинския град. Този транспорт обаче е отдавна измислен и се казва крайградска железница или S-Ban. Този тип транспорт е в пъти по-евтин, движи се над земята, бърз е, а и голяма част от инфраструктурата е вече изградена от БДЖ. Остава просто да се направи нужната транспортна схема, включително и връзки с метрото (може да ползваме за пример Рим и Барселона) и да се закупи нов подвижен състав. А метрото трябва да си остане в рамките на града, където има наистина сериозни транспортни потоци, които да обслужват.