Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523800 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1460 on: 20.03.2013, 09:28:15 »
Пиша го вече няколко пъти и ще го напиша пак !
За следващия програмен период по ОП Транспорт е предвидена реконструкция и модернизация на 5-а главна в частта и София - Перник - Радомир за движение на влаковете до 160 км./ч. Същото се предвижда и за Първа главна. Едва след завършването на тези проекти е възможно пълноценното функциониране на съвременна градска железница . В момента направлението София - Перник е сравнително много добре обслужено като за еднопътна линия и уверявам съфорумците , че сутрин особенно влаковете към София се пълнят сериозно . Аз също използвам влака , когато имам работа около Централна гара и ми отнема около 25 минути с ходенето пеша до гара Горна баня , която е на около километър от нас . Естествено предварително съобразявайки се с разписанието на влака .

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1461 on: 20.03.2013, 14:27:58 »
Да, но в момента между 9 и 14 часа има един единствен влак за Перник. Защо Пловдив-Асеновград да може да има мотриса на всеки час, а движението за Перник е толкова нередовно?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1462 on: 20.03.2013, 14:47:29 »
Асеновград е по-концентриран град, гарата е в центъра с пешеходна достъпност от почти цялото население. Гара Пловдив също е почти в центъра и с градски транспорт във всички направления.
Пътуването рядко е повече от един час, заедно с чакането и ходенето.

С Перник положението е доста по-неблагоприятно, защото в София влакът прави панорамна обиколка на града преди да те остави едва ли не в другия му край. Ако съществуваше гара Сердика и влаковете от Перник спираха там, положението щеше да е доста по-различно. Връзката с МД3 би подобрила положението... някога.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1463 on: 20.03.2013, 14:49:45 »
Вероятно няма достатъчно пътуващи, за да има повече влакове в този интервал. Все пак основните потоци от хора са сутрин и вечер. Пък и за автобусите трябва да има работа.

За Елин Пелин има маршрутки на час и половина, затова почти никой не пътува с влака, да не говорим, че трябва и да се прекачват хората.

Online freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2272
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1464 on: 20.03.2013, 19:09:32 »
Вероятно няма достатъчно пътуващи, за да има повече влакове в този интервал. Все пак основните потоци от хора са сутрин и вечер. Пък и за автобусите трябва да има работа.

За Елин Пелин има маршрутки на час и половина, затова почти никой не пътува с влака, да не говорим, че трябва и да се прекачват хората.

Аз се уморих да го повтарям причините поради които влака не е вариант за придвижване по направлението Перник-София в настоящия момент. Не че няма хора в периода 9-12 ч а просто БДЖ правят всичко за да изгонят хората които имат желнието да ползват влак. Много пъти  съм казвал че времепътуването (50 мин) е изключително дълго за разстоянието от 25 км което дели двата града. Може и да не е много повече от 40те минути на рейсовете на Юнион Ивкони или 30те минути на колите но самото чувство за пътуване с влака е съвсем различно и че пътуваш цяла вечност. Има цели участъци където скоростта е толкова ниска че може човек спокойно да си слезе и да ходи до влака. На гарите се преседява десетки минути, чакат се заккъсняващи разминавания и това е ежедневие. Никога не се съобразяват с пътникопотока - праща се малка мотриса за влака в 17,25 (или и 17,35 не си спомням точно) която се препълва до козирката още на централна гара, а още толкова народ има на Захарна Фабрика и Горна баня а във същото време последния влак на 23,05 е огромна композиция съставена от 5-6 вагона с по 3-4 пътници на вагон. Хората трябваше с дни да протестират и да блокират пътя че да променят състава на влака на 18,00 за Кюстендил да не е едновагонно Дезиро. И не на последно место гарите по линията както в София така и в Перник са на майна си Райна и не е организирано от и довозването. Единици са тези които работят и живеят до гарите. Довозване задължително трябва да има и не разбирам защо не реализираха жп спирката на Вардар,това е чисто безумие и в крайна сметка БДЖ губи от това.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1465 on: 20.03.2013, 22:04:38 »
Не винаги е възможно да се организират големите състав да са само на натоварени влакове.
Голямата композиция на последния влак пристига от Пловдив чак към 21:00 ч, но сутрин се връща към София точно в най-натовареното време и се пълни.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1466 on: 21.03.2013, 09:20:33 »
Да, но в момента между 9 и 14 часа има един единствен влак за Перник.

И какъв пътникопоток има между 9 и 14 часа ?
Основните потоци от работещи вече са стигнали до работните си места , а учащите са започнали занаятия ! Най-много някой заблуден пенсионер или охранител прибиращ се от нощна смяна ! Кой и защо ще ходи в Перник през деня ? След реконструкцията на трасето пернишките трамваи №№ 30 и 31 трябва да бъдат удължени до Радомир , защото много от там пътуват с коли до Перник и от там се прехвърлят на влака .

Online freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2272
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1467 on: 21.03.2013, 10:16:05 »
Да, но в момента между 9 и 14 часа има един единствен влак за Перник.

И какъв пътникопоток има между 9 и 14 часа ?
Основните потоци от работещи вече са стигнали до работните си места , а учащите са започнали занаятия ! Най-много някой заблуден пенсионер или охранител прибиращ се от нощна смяна ! Кой и защо ще ходи в Перник през деня ? След реконструкцията на трасето пернишките трамваи №№ 30 и 31 трябва да бъдат удължени до Радомир , защото много от там пътуват с коли до Перник и от там се прехвърлят на влака .

Не винаги нещата трябва да следват нашата логика. Не знам какъв като брой е пътникопотока между 9 и 14ч но мога да ти кажа че в същия този интервал минават 15 автобуса през Владая, 5 през АМ Люлин а нелегалните маршрутки и коли никой не може да ти каже колко са.

Но има едно но. От известно време ремонтират линията между Владая и Горна Баня и заради това са махнали влаковете, не че няма. Има но мисля че е само един.

Quote
20.03.2013 15:07


До 25-и март ще бъде прекъснато движението на някои пътнически влакове в участъка между гарите Горна Баня и Владая. Влаковете, които няма да се движат в посочения участък пътуват между София и Перник, както и между София и Благоевград. Причините за промените в движението на тези влакове са ремонтни дейности по железния път, които Национална компания Железопътна инфраструктура извършва в участъка между гарите Горна Баня и Владая.


 Поради извършвания ремонт ще бъдат въведени промени в разписанията и маршрутите на един бърз и шест пътнически влака, които преминават през участъка между Горна Баня и Владая. Това са:


 Бързият влак 5623 от София за Благоевград, който обичайно заминава в 12:00 ч., ще тръгва от Централна гара София с 25 минути по-рано от редовния си график, т.е. в 11:35 ч. Влакът ще пътува по променен маршрут през гарите Волуяк и Разменна, вместо по редовното си разписание през Горна баня и Владая;

 Пътническият влак 50110 от Благоевград за София, който заминава в 08:50 ч., ще се движи само до гара Владая;

 Пътническият влак 50113 от София за Благоевград, който тръгва в 10:00 ч., ще пътува само до гара Горна баня;

 Пътническият влак 50208 от Перник за София, който заминава в 10:00 ч., ще се движи само до гара Владая;

 Пътническият влак 50211 от София за Перник, който обичайно тръгва в 11:00 ч. и пътува само в работните дни от седмицата, ще заминава от София със 17 минути по-късно от редовния си график, т.е. в 11:17 ч. и ще пътува само до гара Горна баня. Влакът ще се движи и през почивните дни (23-и и 24-и март), като на посочените дати ще тръгва от София в 11:00 ч.;

 Пътническият влак 50210 от Перник за София, който обичайно заминава в 12:00 ч. и пътува само в работните дни от седмицата, ще тръгва от Перник с 33 минути по-късно от редовното си разписание, т.е. в 12:33 ч. и ще пътува само до гара Владая. Този влак също ще се движи и през почивните дни (23-и и 24-и март);

 Пътническият влак 50212 от Перник за София, който тръгва в 13:00 ч., няма да пътува;

 Пътническият влак 50213 от София за Перник, който заминава в 13:00 ч., няма да се движи.


 С промени в своите разписания ще пътуват и други влакове, които се движат в съседни на извършвания ремонт участъци.


 За клиентите на националния железопътен превозвач ще бъдат осигурени автобуси, които да превозват пътниците в участъка между гарите Горна баня и Владая.


 За осигуряване на транспортно обслужване на своите клиенти, Холдинг Български държавни железници ЕАД ще пусне седем допълнителни пътнически влака, които ще пътуват между Волуяк и Перник, Волуяк и Благоевград, както и между София и Горна баня.


 Информация за промените в разписанията и маршрута на влаковете, които пътуват в участъка на извършвания ремонт, както и за разписанията на автобусите, е поставена във всички гари и спирки по този маршрут, както и в електронния пътеводител на официалната интернет страница на Холдинг БДЖ ЕАД (www.bdz.bg).



 За подробна информация клиентите на Холдинг Български държавни железници ЕАД могат да се обръщат към гишетата Информация и билетните каси в съответните железопътни гари.

http://www.bdz.bg/novina.php?id=2209003

Не винаги е възможно да се организират големите състав да са само на натоварени влакове.
Голямата композиция на последния влак пристига от Пловдив чак към 21:00 ч, но сутрин се връща към София точно в най-натовареното време и се пълни.

Добре а това единствените 6 вагона с които разполага БДЖ ли са и наложително ли е точно тази композиция да се ползва? Защо не вземат композицията на някой влак който пристига по-рано?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1468 on: 21.03.2013, 10:32:47 »
Това обаче е някакъв текущ ремонт, според мен няма общо с бъдещата модернизация на линията. Много кратък ми се вижда срока за сериозна реконструкця.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1469 on: 21.03.2013, 10:34:56 »
Защо не вземат композицията на някой влак който пристига по-рано?
Тя вече е взета и заминава за Радомир в 18:00.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1470 on: 21.03.2013, 10:46:04 »
Ехх, а беше време, само допреди 5-6 години, един от пътническите влакове за Дупница беше с 9-10 вагона, всякакви серии. 47-ма, 74-та, вагон за велосипеди, 17-та, 43-та, доста шарен състав и вагоните бяха пълни. Имам даже една размазана снимка от този период, на въпросният влак теглен от локомотив 42-ра серия.

От бързите до съвсем скоро също имаше с по 6-7 вагона. Не е истина колко бързо се менят нещата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1471 on: 21.03.2013, 11:12:15 »
И какъв пътникопоток има между 9 и 14 часа ?

Тъй като обсъждаме градска железница е хубаво да дефинираме какво е градска железница. За мен това е крайградски влак, който има твърд такт (най-много 1 час), спира на всички гари по маршрута си и се тарифира независимо от разстоянието. Какъв е реалният пътникопоток БДЖ рядко знае в действителност, нагледали сме се на претъпкани до невъзможност влакове. Така че аргументът "няма пътници - няма влакове" не трябва да е от значение. Метрото на обяд като е полупразно спират ли го?

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1472 on: 21.03.2013, 11:38:20 »
Ти май не си се качвал на метро между 12 и 14 часа :)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1473 on: 21.10.2014, 20:53:57 »
Обсъдиха продължение на метрото до ИКЕА

Експертен съвет към Столичната община разгледа технически решения на продължението на първи метродиаметър

На провелия се на 15 октомври Експертен съвет към Столичната община се разгледаха технически решения на проекта за продължението на Първи метродиаметър от "Бизнес парк София" до ИКЕА. Самото проучване е одобрено преди две години. Това каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД. Предлага се удължението на метрото да се реализира по нов австрийски тунелен метод. В интервю за "Строителство Градът" от пролетта на 2013 г. инж. Братоев припомня, че бъдещето на продължението на метрото до ИКЕА зависи от политиката на общината. "Оттук нататък е нужен проект, регулационен план и одобряването му и едва след това да се говори по тази тема", каза още инж. Братоев.

Според "Спаси метрото" са разгледани два от общо три разработени варианта за удължение на Първи метродиаметър от "Бизнес парк София" до магазин ИКЕА. Вариант 2 е отпаднал още преди представянето заради високата прогнозна стойност за реализация. Вариант 1, отхвърлен от Експертния съвет, включва стръмно подземно трасе и естакада. Приетият и одобрен Вариант 3 предвижда изцяло подземно трасе с две метростанции, осигуряващи достъп и от двете страни на околовръстния път посредством пешеходни подлези.
Трасето на новата отсечка, прието по Вариант 3, ще завива на запад след последната МС16-I и с крива ще достига пресечната точка на река Банишка и СОП. Станция 17-I е предложена като подземна, дълбоко заложение и странични перони.

На Експертния съвет арх. Петър Диков препоръчва двупътен, а не еднопътен тунел. Според проектанта инж. Антон Янев няма проблем да се направи двупътен тунел, щом има промяна в изискванията. Съветът също е препоръчал изместване на едната метростанция.
Продължението на метрото от Бизнес парка до ИКЕА включва две подземни метростанции.

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2403359

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1474 on: 22.10.2014, 13:11:13 »
Вече обсъждахме информацията с един потребител на форума тук. Но очевидно грозните корупционни схеми вече не правят впечатление на никого, защото никой друг не изрази мнение по въпроса...

За такава наглост става дума, че вече работодателите в мола обясняват на свои служители как в близко бъдеще ще идват на работа с метро. И се радват, че метрото ще има кара в пъти повече клиенти спрямо ако го нямаше...  :angry:

Хайде, корупционните схеми с концесионираните линии на МГТ, например, минават и се забравят (не, че това ги оправдава!!! :angry: ), ама това с метрото е за много години напред...  :/
vasko - оригиналът! :)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1475 on: 22.10.2014, 13:24:32 »
Според мен засега метрото не трябва да продължава след Бизнес парка. Мола Икеа и Горубляне не могат да генерират достатчъно пътникопоток за метро. Аналогията с Парадайз не е уместна, защото Хладилника е транспортен възел за разлика от района лифт Симеоново.

По-скоро усилията за строеж трябва да се насочат към удължаването на МД2 в източна посока - Студентски град.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1476 on: 22.10.2014, 13:29:45 »
Абсолютно съм съгласен с горното мнение!!!  :fan:

Мисля, че всеки разумен човек разбира, че района на магазин IKEA и бъдещия мол никога няма да имат достатъчно сериозно обществено значение (като автостанция Хладилника, например), и че евентуалното удължаване на метродиаметър 1 в тази посока има значение само за икономическите интереси на нечисти фирми...  :angry:
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1477 on: 23.10.2014, 07:43:46 »
Според мен, не трябва да се бърза и с изграждане на метро в Студентски. Може първо да измислят алтернативи с наземния транспорт, посредством обособени трасета, по скоростни автобусни линии или просто нещо иновативно. Защото само 2 трамвайни линии  биха облекчили много, превоза в квартала. Метрото е скъпа инвестиция и може трамвайните маршрути да се обвържат с вече изградени метростанции, като истински довозващ транспорт. Може да се помисли и за комбинирани билети (по новому карти), с които да се стимулира използването на градския транспорт.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1478 on: 23.10.2014, 11:18:06 »
МД1 е пълен в този участък, метростанциите са къси, оттам и влаковете са къси. Евентуално ако скъсят интервала може да се отпуши леко. И това без адекватен довозващ транспорт, смятай какво ще стане ако пуснат и два трамвая да возят хора от Студентски град към метрото!
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1479 on: 23.10.2014, 16:39:50 »
Според мен, не трябва да се бърза и с изграждане на метро в Студентски. Може първо да измислят алтернативи с наземния транспорт, посредством обособени трасета, по скоростни автобусни линии или просто нещо иновативно. Защото само 2 трамвайни линии  биха облекчили много, превоза в квартала. Метрото е скъпа инвестиция и може трамвайните маршрути да се обвържат с вече изградени метростанции, като истински довозващ транспорт. Може да се помисли и за комбинирани билети (по новому карти), с които да се стимулира използването на градския транспорт.
То не е само за Студентски град, а също за кварталите Витоша, Малинова долина, както и за обсъждания район на ИКЕА/Симеоновски лифт. Иначе, да, няма смисъл да се избързва, тъй като Малинова долина предстои да се развие.