Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523880 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1720 on: 13.05.2019, 15:44:29 »
Градска железница с леки и икономични електрически мотриси като Дезиро няма да е на голяма загуба, ако поне картите за цялата градска мрежа са валидни и интервалите са адекватни - не повече от 20-30 минути в пик.  :rolleyes: Кремиковци, Ботунец и околните квартали надали ще създадат пътникопоток за метро в близките десетилетия - населението на района не показва тенденция към нарастване и определено е по-удачно градската железница да включва Гара Яна, като Ботунец, Кремиковци, Локорско, Световрачене и т.н. могат да бъдат необслужвани спирки, евентуално да има автомати за билети в бъдеще. :rolleyes: Определено трябва да се вдигне средната скорост - времепътуване от Гара Яна до Централна Гара над 45 минути е неадекватно. :rolleyes:

Баш това имам предвид. Максимална скорост 100кмч, еднопътно и в гарите двупътно трасе, билетни автомати на спирките, без обслужващ персонал, синхронизиран автобусен транспорт, влакове 2-3вагонни мотриси като дезирата, електрически. От най-отдалечената точна на линията до ЦГС да се стига за 30 минути и таксуване с карти за ГТ, но с отделна зона за таксуване.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1721 on: 13.05.2019, 15:59:02 »
Вие все пак не живеете в България. ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1722 on: 13.05.2019, 17:36:38 »
Населението на район Кремиковци е малко под 24 000 души и не показва тенденция към сериозно нарастване. Такова население няма как да създаде достатъчен пътникопоток за метро. Дори и на мястото на бившия комбинат да се развият някакви производства и да има няколко хиляди работещи пак пътникопотокът ще остане много под минималния за метро. От друга страна има сравнително добре развита ЖП инфраструктура, която може да се използва за градска железница без големи разходи и така да се осигури оптимално транспортно обслужване. :rolleyes: Враждебна в близко бъдеще може да има довозване до МД3 за малко над 20 минути при затягане на разписанието на 78 и/или евентуална промяна на 100. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1723 on: 13.05.2019, 19:08:59 »
Отдавна съм си мислел тази хипотеза, че като почне да се развива, северната София ще се обслужва от градска железница със задължителни интермодални връзки. Всъщност, първият жп диаметър вече е факт, но все още е далеч от представите за градска железница: Банкя-Казичане (Елин Пелин?), който предлага връзка и с гара Искърско шосе и с бъдещата гара и метростанция Панчо Владигеров.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1724 on: 14.05.2019, 12:53:08 »
В случая с градската железница, ако тя бъде изградена адекватно с добри интервали и прилична скорост, тя не само може да бъде доходоносна, но и градообразуваща. Сигурен съм че много от жителите биха се радвали да живеят в квартали с еднофамилни къщи, малко по-далеч от смогът на столицата. Южните склонове на Стара планина са много подходящи за такива изнесени квартали и биха свалили стреса от подножието на Витоша.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1725 on: 14.05.2019, 22:55:54 »
По Цариградско може да се преосмисли организацията на движение, да има изцяло автономно трасе за трамваи и автобуси, за сметка на сегашните бус-ленти и частично за сметка на габарита на локалните платна. Варианти има, няма да е евтино, но трябва градски транспорт с по-голям капацитет, скорост и точност.

Не ми се струва работеща подобна идея. Не може да комбинираш автобус и трамвай в една бус лента при такава разлика в средните скорости, произтичаща от неравномерното разпределение на спирките и застрояването по дължината на Цариградско шосе. По дължината на булеварда се редуват зони с много ниска плътност на жилищно строителство с ядра с бизнес обекти, които имат по 2, максимум 3 пика на довозване и извозване и чисто трансферни зони като Плиска и Окръжна болница. При положение че Слатинското разклонение явно ще го има, и наличнието на първия диаметър на не чак толкова голямо разстояние, логично е да се подсилят радиалните връзки на булеварда с тия два метролъча, а транспорта по самия булевард да си остане в този вид. Един трамвай по него с нищо няма да помогне. Имай и предвид, че далечните ядра с високо строителство са вече на много голямо разстояние от центъра, това са 10 километра. За такова разстояние по-добре да се помисли за пълноценен жп транспорт до там, а не трамвай. Да не говорим че един такъв трамвай ще спъва изключванията от булеварда на автомобилния трафик, не можеш да го превърнеш в изцяло транзитен булевард, защото първо той сврършва в нищото - идеалния център без опция за разпределянето му там, второ му унищожаваш ролята на изходна артерия.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1726 on: 24.05.2019, 13:15:53 »
Цариградско не става за трамвай. Единствено за бус ленти може да се помисли. Не знам какви са основанията да се прави метро по Цариградско след 4км, но това определено ще влоши транспортната ситуация. Единственото смислено е до Слатина с оглед осигуряване на по-добро транспортно обслужване на Гео Милев и Редута. За обслужване на Арената и Шипченски проход трасето по Каблешков-Г.М.Димитров ще е идеален вариант.
« Last Edit: 24.05.2019, 13:18:48 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1727 on: 24.05.2019, 15:58:37 »
Цариградското Шосе в момента е предостатъчно за обслужване на прилежащите терени. Ролята на метрото е да даде алтернативна връзка на по-страничните квартали, което да разтовари Цариградско от транзитните пътници.
А Арената на това място нищо не може да я обслужи... Такава голяма зала (а първоначалните идеи бяха за още по-голяма) трябва да е на място с няколко спирки на много видове транспорт във всички посоки, така че хората да се разпръснат бързо след мероприятието, както е например НДК, а не да се задръстят на един тротоар.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1728 on: 25.05.2019, 20:08:37 »
Цариградското Шосе в момента е предостатъчно за обслужване на прилежащите терени. Ролята на метрото е да даде алтернативна връзка на по-страничните квартали, което да разтовари Цариградско от транзитните пътници.
А Арената на това място нищо не може да я обслужи... Такава голяма зала (а първоначалните идеи бяха за още по-голяма) трябва да е на място с няколко спирки на много видове транспорт във всички посоки, така че хората да се разпръснат бързо след мероприятието, както е например НДК, а не да се задръстят на един тротоар.

При Арената проблема не е единствено локацията, но и озвучаване, което е отвратително. Питайте който и да било профи в сферата на озвучаване и ще потвърди че съществуващото озвучаване в Арената е отвратително направено.
Така или иначе, нищо не може да оправдае изграждане на метро там. Трамвая по Каблешков би бил оптимален и евтин вариант (в сравнение с метрото). Дори това че срещу базата на ЦСКА се намира един от потенциалните терени за нов национален стадион, не оправдава... Дано им дойде акъла и се откажат да влачат разклонението чак до Арената и Дъ мол и да пренасочат средствата към по-необходими разширения на столичното метро.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1729 on: 26.05.2019, 09:03:37 »
Арена има по-читава акустика от Христо Ботев, Фестивална, Универсиада и т.н., които дрънчат и хлопат отвсякъде.  Особено лекоатлетическите писти отразяват силно звуковите вълни и бас и барабани се сливат в еднороден тътен. :rolleyes: Примерно Amorphis 2011 на терена на Арена нямаше проблеми, докато този януари в Универсиада бас и барабани се сливаха в бумтене и тътен особено на лекоатлетическата писта. :rolleyes:
« Last Edit: 25.09.2019, 16:08:38 by V.Peichev »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1730 on: 26.05.2019, 20:28:24 »
Тези зали са по-малки и по-стари, не бива да ги сравняваме с Арената. Питай който и да било профи в сферата на саунда и ще ти потвърди че звукът в Арената е мегагаден.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1731 on: 27.05.2019, 19:16:18 »
Вярно е, бяхме навремето на детската Евровизия и наистина е ужас....
По рейс и по жена не се тича!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1732 on: 24.07.2019, 15:05:49 »
Днес ми попадна нещо интересно, за което вече сме дискутирали в тази тема:

https://www.zeit.de/politik/ausland/2019-07/demographics-europe-map-cities-regions-inhabitants

Това са демографските тенденции на Европа по общини. Сериозно искам да обърна вниманието ви върху развитието на градовете в Полша. Забележете как ядрата на градовете не бележат съществен прираст, докато тяхните покрайнини са най-бързо нарастващите по население територии. Това са резултатите, които могат да бъдат постигнати с устойчиво развитие на обществения транспорт, особено на градската железница. Не виждам причина северните квартали на София да не могат да бъдат обхванати от такава нова вълна на заселване.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1733 on: 01.08.2019, 20:49:00 »
Да, вече съм изразявал мнение че трябва да почне развитието на север като се организира и градска железница там. След като имаме толкова добре развит жп възел в северната част - защо за развитието на северните квартали не направим С-Бан там? Разбира се, трябва да има и удобни връзки с метрото, а защо не и единна система (билети).
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1734 on: 21.02.2021, 15:03:00 »
Здравейте,
Аз имам идея за развитието на Линия 6 в Гео Милев и Дружба. Строителството е на два етапа, като при първият трасето е дълго около 4 км с 4 метростанции, а при вторият - около 5 км с 5 метростанции.

Първият се строи в периода 2021 - 2024 г. Трасето се отклонява от това на Линия 3 малко преди кръстовището на бул. Евлоги и Христо Георгиеви с ул. Шипка и завива на изток.

Първата станция е на кръстовището на бул. Михай Еминеску, бул. Ситняково, ул. Черковна и ул. Гео Милев. Метростанция "Ситняково" е разположена изцяло под ул. Гео Милев след кръстовището, има два перона и два вестибюла - западният ще се свързва директно с пешеходния подлез, а източният ще има изходи от двете страни на ул. Гео Милев.
Трасето се движи по ул. Гео Милев, до следващата метростанция - "Гео Милев". Станцията е двуперонна. Разположена е в лека крива западно от кръстовището на ул. Гео Милев и ул. Николай Коперник. Има два вестибюла - западен (с два изхода) и източен (из източен - с 4 изхода, от четирите страни на кръстовището), обслужващи ж.к. Гео Милев и спортна зала "Асикс Арена", която е на около 300 м от станцията.
Тунелът продължава под ул. Гео Милев до метростанция "Слатинска", разположена западно от кръстовището на едноименната улица с ул. Иван Димитров. Пероните са два, вестибюлите също - западният има изходи от двете страни на ул. Гео Милев, а източният - от четирите страни на кръстовището. След станцията тунелът завива на юг и след това - отново на запад.
Веднага след тази крива е разположена последната метростанция - "Шипченски проход", ситуирана източно от кръстовището с бул. Асен Йорданов. Перонът е островен, понеже е временна последна станция, а и в бъдеще ще прави връзка с кръговата линия (Линия 8 ). Вестибюлите отново са два, западният с изходи към четирите страни на кръстовището, трамвайните спирки и зала Арена Армеец, разположена на около 700 м., а източният - от двете страни на бул. Асен Йорданов. След станцията има още 250 м - служебен тунел.

Вторият може да се изгражда между 2025 и 2028/2029 г. След метростанция "Асен Йорданов" трасето продължава с лека крива на юг, докато не започне да се движи под бул. Цветан Лазаров. Веднага след сградата на ЧЕЗ трасето се измества в зелената площ между булеварда и ул. Димитър Списаревски.
Там е и първата метростанция от новото трасе - метростанция "Димитър Списаревски". Тя е двуперонна, с два вестибюла - западният обслужва автобусните и тролейбусните спирки, а източният - ж.к. Дружба - 1. Тунелът продължава под зелената площ до западното кръстовище с бул. Христофор Колумб, където се връща под Цветан Лазаров. след това постепенно започва да се издига, като точно пред №67 (Бизнес център "EIJ") излиза наземно, а след това - естакадно и се измества северно от булеварда.
Източно от кръстовището с бул. Кръсто Пастюхов и ул. Обиколна е следващата метростанция - "Дружба 2". Тъй като е възлова с Линия 4, перонът е островен. На зелената площ под и северно от станцията може да бъде построено ново обръщателно ухо за крайградските автобусни линии (1, 3, 5, 6, 10). Веднага след станцията трасето започва да слиза надолу, потъвайки в траншея и накрая - в подземен тунел под бул. Цветан Лазаров.
Следващата станция - "Копенхаген" - е разположена западно от кръстовището с едноименния булевард. Пероните и вестибюлите са два, с изходи към ж.к. Дружба - 1, ж.к. Дружба - 2, кръстовището и спирките на градския транспорт. Трасето продължава под бул. Цветан Лазаров.
След кръстовището с ул. Делийска воденица трасето започва да завива леко на юг. Под зелената площ е метростанция "Цветан Лазаров" - двуперонна, с два вестибюла. Западният има изходи към ж.к. Дружба - 2, Технопарк и автобусните спирки, а източният - към зелената площ, която ще се оформи в паркче/градинка. Тунелът продължава под ул. Димитър Пешев.
Последната станция за Линия 6 е ситуирана между кръстовищата с ул. Обиколна и бул. Цариградско шосе. Метростанция "Димитър Пешев" има островен перон и два вестибюла, като северният има изходи към кръстовището с ул. Обиколна и ж.к. Дружба - 2, а южният - към бул. Цариградско шосе и кв. Горубляне.

Докато се пусне метрото, предлагам да се движи временна експресна автобусна линия М61 (М62 ще се движи от другия край на Линия 6). Маршрутът й ще е: от спирка с код 1289: „Пл. Орлов мост“ на бул. Евлоги и Христо Георгиеви в посока НДК по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, наляво по ул. Ген. Гурко, наляво по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по бул. Цариградско шосе, надясно по бул. Михай Еминеску, надясно по ул. Гео Милев, надясно по ул. Иван Димитров, наляво по бул. Шипченски проход, направо по бул. Асен Йорданов, надясно по бул. Цветан Лазаров, надясно по ул. Димитър Пешев, наляво по ул. Обиколна, надясно към обръщалото в ж.к. Дружба – 2, наляво по ул. Обиколна, надясно по ул. Димитър Пешев, наляво по бул. Цветан Лазаров, наляво по бул. Асен Йорданов, направо по бул. Шипченски проход, надясно по ул. Иван Димитров, наляво по бул. Михай Еминеску, надясно по бул. Цариградско шосе, наляво по бул. Евлоги и Христо Георгиеви и по маршрута си.

Автобусите ще спират на спирки:
1289: „Пл. Орлов мост“;
1287: „Пл. Орлов мост“;
0093: „31-во СУЧЕМ“;
2058: „Ул. Н. Коперник“;
0687: „Ж.к. Слатина“;
1152: „СК ЦСКА“;
1984: „Ул. кап. Д. Списаревки“;
2740: „Метростанция Дружба“;
0178: „Бл. 255 ж.к. Дружба-2“;
0190: „Техно парк София“;
1929: „Ул. Димитър Пешев“;
0612: „Ж.к. Дружба-2“;
0611: „Ж.к. Дружба-2“;
1930: „Ул. Димитър Пешев“;
0189: „Техно парк София“;
0176: „Бл. 255 ж.к. Дружба-2“;
2739: „Метростанция Дружба“;
1985: „Ул. кап. Д. Списаревски“;
1155: „СК ЦСКА“;
0689: „Ж.к. Слатина“;
2061: „Ул. Н. Коперник“;
Нова с код 6112: „31-во СУЧЕМ“, разположена на около 35 или 100 м източно от кръстовището на бул. Михай Еминеску, бул. Ситняково, ул. Черковна и ул. Гео Милев;
1492: „Румънско посолство“.

След откриването на Първи етап автобусна линия М61 ще се движи по следния маршрут: от спирка с код 1257: „Площад на авиацията“ направо по бул. Асен Йорданов, надясно по бул. Асен Йорданов, надясно по бул. Цветан Лазаров, надясно по ул. Димитър Пешев, наляво по ул. Обиколна, надясно към обръщалото в ж.к. Дружба – 2, наляво по ул. Обиколна, надясно по ул. Димитър Пешев, наляво по бул. Цветан Лазаров, наляво по бул. Асен Йорданов и по маршрута си.

Автобусите ще спират на спирки:
1257: „Площад на авиацията“;
1152: „СК ЦСКА“;
1984: „Ул. кап. Д. Списаревки“;
2740: „Метростанция Дружба“;
0178: „Бл. 255 ж.к. Дружба-2“;
0190: „Техно парк София“;
1929: „Ул. Димитър Пешев“;
0612: „Ж.к. Дружба-2“;
0611: „Ж.к. Дружба-2“;
1930: „Ул. Димитър Пешев“;
0189: „Техно парк София“;
0176: „Бл. 255 ж.к. Дружба-2“;
2739: „Метростанция Дружба“;
1985: „Ул. кап. Д. Списаревски“;
1151: „СК ЦСКА“.

Прикачвам и 13 снимки - на трасетата и разположението на всяка от станциите.
« Last Edit: 21.02.2021, 19:33:23 by NickZach »

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1735 on: 21.02.2021, 15:05:21 »
E, последните три снимки ги прикачвам отделно.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 514
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1736 on: 22.02.2021, 09:27:01 »
Taзи линия е замислена... и е планирана да минава под Шипченски Проход... където е по- подходящо, защото по- малко граничи с градини, паркове и празни пространства и по- добре разцепва гъсто заселени квартали от всички посоки.

Драма има дали да се отклонява излишно към Арена Армеец и под Цариградско.

Щом и ти си на мнение, че трябва да се насочи директно към Дружба (и някога още по- на изток)

Прочети тази дискусия
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=9619.0
и давай нови аргументи :)

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1737 on: 22.02.2021, 19:01:54 »
Прочети тази дискусия
Ами... аз оттам идвам...  :laugh:

Taзи линия е замислена... и е планирана да минава под Шипченски Проход... където е по- подходящо, защото по- малко граничи с градини, паркове и празни пространства и по- добре разцепва гъсто заселени квартали от всички посоки.
В моята схема, която в момента съществува само на хартия и одраскани карти на datamap, това е Кръговата линия / Линия 8. Станциите около Шипченски проход (която за Линия 8 може да се казва "Асен Йорданов" са:
- "Христо Смирненски", която прави връзка с едноименната жп спирка, като между двете станции трасето излиза наземно и непокрито и се възползва от съществуващата жп линия.
- "Площад на Авиацията" - под зелената площ на кръговото.

На моята картинка за МС "Асен Йорданов" южно от станцията има резервни коловози, защото това ще бъде "крайна станция" за известно време. По моите схемички Линия 8 се развива по часовниковата стрелка на етапи от по 4 - 6 метростанции, като първият етап е между Никола Жеков (връзка с Линия 5) и пътният възел при бул. Владимир Вазов и ул. Резбарска (връзка с Линия 3).

В момента дигитализирам цялостната схема. Това са линиите, които съм измислил:
Линия 1: Филиповци - Пътен възел между СОП и Стар лозенски път;
Линия 2: Модерно предградие - Драгалевци;
Линия 3 - Княжево - Нова София (харесвам идеите на Спаси София за развитието на града);
Линия 4 - Модерно предградие - Летище София;
Линия 5 - Илиянци - Лифт Симеоново;
Линия 6 - Дружба - Карпузица;
Линия 7 - Сливница - Лифт Симеоново;
Линия 8 - Кръгова. Прави връзки при: МС "Никола Жеков" (М5), МС "Георги Аспарухов" (М3), МС "Шипчеснки проход" (М6), МС "Г. М. Димитров" (М1, М4 и М7), МС "Витоша" (М2 и М5), МС "Тодор Каблешков" (М6), МС "Овча Купел" (М3), МС "Вардар" (М1, М4 и М7) и МС "Бели Дунав" (М2).

Online Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1738 on: 22.02.2021, 20:31:35 »
Това ще излезе златно, а не е толкова необходимо. Кръговата линия по бъдещия 3ти ринг ли ще е? Ако е така, то леко се препокрива с трамвая, а той в обособени трасета ще е горе-долу съпоставим с метрото, но 10 пъти по-евтин. Та те сега за няма и 10км разширение искат 1 милиард, а тези линии да се построят ще трябват 10тки милиарда

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1739 on: 22.02.2021, 21:22:51 »
Ами, да, признавам, че не мисля за цената. Затова и всичките възлови и крайни станции ги мисля да са с островен перон, макар да знам, че е по-скъпо. И наистина заимствах идеята за кръгова линия от тук:  http://spasimetroto.org/wp-content/uploads/2014/07/skorostni-tramvai.jpg , макар че реших да превърна скоростния трамвай в метро с разстояние между станциите от около 1000 - 1100 метра. Просто реших, че така ще е по-ефективно, макар и по-скъпо. Макар че, като се има предвид качеството на изработка на 3 метродиаметър, не съм сигурен, че строителството на метро е най-добрата идея.