Здравейте,
Аз имам идея за развитието на Линия 6 в Гео Милев и Дружба. Строителството е на два етапа, като при първият трасето е дълго около 4 км с 4 метростанции, а при вторият - около 5 км с 5 метростанции.
Първият се строи в периода 2021 - 2024 г. Трасето се отклонява от това на Линия 3 малко преди кръстовището на бул. Евлоги и Христо Георгиеви с ул. Шипка и завива на изток.
Първата станция е на кръстовището на бул. Михай Еминеску, бул. Ситняково, ул. Черковна и ул. Гео Милев. Метростанция "Ситняково" е разположена изцяло под ул. Гео Милев след кръстовището, има два перона и два вестибюла - западният ще се свързва директно с пешеходния подлез, а източният ще има изходи от двете страни на ул. Гео Милев.
Трасето се движи по ул. Гео Милев, до следващата метростанция - "Гео Милев". Станцията е двуперонна. Разположена е в лека крива западно от кръстовището на ул. Гео Милев и ул. Николай Коперник. Има два вестибюла - западен (с два изхода) и източен (из източен - с 4 изхода, от четирите страни на кръстовището), обслужващи ж.к. Гео Милев и спортна зала "Асикс Арена", която е на около 300 м от станцията.
Тунелът продължава под ул. Гео Милев до метростанция "Слатинска", разположена западно от кръстовището на едноименната улица с ул. Иван Димитров. Пероните са два, вестибюлите също - западният има изходи от двете страни на ул. Гео Милев, а източният - от четирите страни на кръстовището. След станцията тунелът завива на юг и след това - отново на запад.
Веднага след тази крива е разположена последната метростанция - "Шипченски проход", ситуирана източно от кръстовището с бул. Асен Йорданов. Перонът е островен, понеже е временна последна станция, а и в бъдеще ще прави връзка с кръговата линия (Линия 8 ). Вестибюлите отново са два, западният с изходи към четирите страни на кръстовището, трамвайните спирки и зала Арена Армеец, разположена на около 700 м., а източният - от двете страни на бул. Асен Йорданов. След станцията има още 250 м - служебен тунел.
Вторият може да се изгражда между 2025 и 2028/2029 г. След метростанция "Асен Йорданов" трасето продължава с лека крива на юг, докато не започне да се движи под бул. Цветан Лазаров. Веднага след сградата на ЧЕЗ трасето се измества в зелената площ между булеварда и ул. Димитър Списаревски.
Там е и първата метростанция от новото трасе - метростанция "Димитър Списаревски". Тя е двуперонна, с два вестибюла - западният обслужва автобусните и тролейбусните спирки, а източният - ж.к. Дружба - 1. Тунелът продължава под зелената площ до западното кръстовище с бул. Христофор Колумб, където се връща под Цветан Лазаров. след това постепенно започва да се издига, като точно пред №67 (Бизнес център "EIJ") излиза наземно, а след това - естакадно и се измества северно от булеварда.
Източно от кръстовището с бул. Кръсто Пастюхов и ул. Обиколна е следващата метростанция - "Дружба 2". Тъй като е възлова с Линия 4, перонът е островен. На зелената площ под и северно от станцията може да бъде построено ново обръщателно ухо за крайградските автобусни линии (1, 3, 5, 6, 10). Веднага след станцията трасето започва да слиза надолу, потъвайки в траншея и накрая - в подземен тунел под бул. Цветан Лазаров.
Следващата станция - "Копенхаген" - е разположена западно от кръстовището с едноименния булевард. Пероните и вестибюлите са два, с изходи към ж.к. Дружба - 1, ж.к. Дружба - 2, кръстовището и спирките на градския транспорт. Трасето продължава под бул. Цветан Лазаров.
След кръстовището с ул. Делийска воденица трасето започва да завива леко на юг. Под зелената площ е метростанция "Цветан Лазаров" - двуперонна, с два вестибюла. Западният има изходи към ж.к. Дружба - 2, Технопарк и автобусните спирки, а източният - към зелената площ, която ще се оформи в паркче/градинка. Тунелът продължава под ул. Димитър Пешев.
Последната станция за Линия 6 е ситуирана между кръстовищата с ул. Обиколна и бул. Цариградско шосе. Метростанция "Димитър Пешев" има островен перон и два вестибюла, като северният има изходи към кръстовището с ул. Обиколна и ж.к. Дружба - 2, а южният - към бул. Цариградско шосе и кв. Горубляне.
Докато се пусне метрото, предлагам да се движи временна експресна автобусна линия М61 (М62 ще се движи от другия край на Линия 6). Маршрутът й ще е: от спирка с код 1289: „Пл. Орлов мост“ на бул. Евлоги и Христо Георгиеви в посока НДК по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, наляво по ул. Ген. Гурко, наляво по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по бул. Цариградско шосе, надясно по бул. Михай Еминеску, надясно по ул. Гео Милев, надясно по ул. Иван Димитров, наляво по бул. Шипченски проход, направо по бул. Асен Йорданов, надясно по бул. Цветан Лазаров, надясно по ул. Димитър Пешев, наляво по ул. Обиколна, надясно към обръщалото в ж.к. Дружба – 2, наляво по ул. Обиколна, надясно по ул. Димитър Пешев, наляво по бул. Цветан Лазаров, наляво по бул. Асен Йорданов, направо по бул. Шипченски проход, надясно по ул. Иван Димитров, наляво по бул. Михай Еминеску, надясно по бул. Цариградско шосе, наляво по бул. Евлоги и Христо Георгиеви и по маршрута си.
Автобусите ще спират на спирки:
1289: „Пл. Орлов мост“;
1287: „Пл. Орлов мост“;
0093: „31-во СУЧЕМ“;
2058: „Ул. Н. Коперник“;
0687: „Ж.к. Слатина“;
1152: „СК ЦСКА“;
1984: „Ул. кап. Д. Списаревки“;
2740: „Метростанция Дружба“;
0178: „Бл. 255 ж.к. Дружба-2“;
0190: „Техно парк София“;
1929: „Ул. Димитър Пешев“;
0612: „Ж.к. Дружба-2“;
0611: „Ж.к. Дружба-2“;
1930: „Ул. Димитър Пешев“;
0189: „Техно парк София“;
0176: „Бл. 255 ж.к. Дружба-2“;
2739: „Метростанция Дружба“;
1985: „Ул. кап. Д. Списаревски“;
1155: „СК ЦСКА“;
0689: „Ж.к. Слатина“;
2061: „Ул. Н. Коперник“;
Нова с код 6112: „31-во СУЧЕМ“, разположена на около 35 или 100 м източно от кръстовището на бул. Михай Еминеску, бул. Ситняково, ул. Черковна и ул. Гео Милев;
1492: „Румънско посолство“.
След откриването на Първи етап автобусна линия М61 ще се движи по следния маршрут: от спирка с код 1257: „Площад на авиацията“ направо по бул. Асен Йорданов, надясно по бул. Асен Йорданов, надясно по бул. Цветан Лазаров, надясно по ул. Димитър Пешев, наляво по ул. Обиколна, надясно към обръщалото в ж.к. Дружба – 2, наляво по ул. Обиколна, надясно по ул. Димитър Пешев, наляво по бул. Цветан Лазаров, наляво по бул. Асен Йорданов и по маршрута си.
Автобусите ще спират на спирки:
1257: „Площад на авиацията“;
1152: „СК ЦСКА“;
1984: „Ул. кап. Д. Списаревки“;
2740: „Метростанция Дружба“;
0178: „Бл. 255 ж.к. Дружба-2“;
0190: „Техно парк София“;
1929: „Ул. Димитър Пешев“;
0612: „Ж.к. Дружба-2“;
0611: „Ж.к. Дружба-2“;
1930: „Ул. Димитър Пешев“;
0189: „Техно парк София“;
0176: „Бл. 255 ж.к. Дружба-2“;
2739: „Метростанция Дружба“;
1985: „Ул. кап. Д. Списаревски“;
1151: „СК ЦСКА“.
Прикачвам и 13 снимки - на трасетата и разположението на всяка от станциите.