Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523872 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1740 on: 22.02.2021, 22:38:21 »
Това на схемата на спаси София са предложения за трамвайни линии. Ако погледнеш лилавата линия в долната част ще видиш няколко завоя един след друг. Въпросните завои всъщност са завоите над площад Журналист към семинарията. Сега там минава трамвай 10. Та въпросните са предложения за трамвайни маршрути. Розовото пък е предложение за сливане на 5 и 22, като сега от СС са заели коренно различна позиция и са против осъществяването му във вида мислене през соца.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1741 on: 23.02.2021, 09:34:03 »
Ами, да, признавам, че не мисля за цената. Затова и всичките възлови и крайни станции ги мисля да са с островен перон, макар да знам, че е по-скъпо. И наистина заимствах идеята за кръгова линия от тук:  http://spasimetroto.org/wp-content/uploads/2014/07/skorostni-tramvai.jpg , макар че реших да превърна скоростния трамвай в метро с разстояние между станциите от около 1000 - 1100 метра. Просто реших, че така ще е по-ефективно, макар и по-скъпо. Макар че, като се има предвид качеството на изработка на 3 метродиаметър, не съм сигурен, че строителството на метро е най-добрата идея.

Не си давате сметка колко компактен град е София. От единия край на града до другия по права линия са 20км. И че населението не е толкова голямо. 3 диаметъра са предела на развитие поне с перспектива няколко десетилетия.
Едно от нещата, които рядко се отчитат във форума е цената на експлоатация. Ние хубаво сме построили метро с европейски пари, но парите са за строителство, не за поддръжка. Прекалено бързото и безугледно разширяване в дългосрочен мащаб може да се окаже пагубно за системата. Освен това дневната карта за пътуване в София е 2 евро. В сходни по размер градове с метромрежи цените са:
Виена - 8 евро
Будапеща - 4.6 евро
Прага - 4.25 евро
Варшава - 3.30 евро
Лион - 5,20 евро
Лисабон - 9.50 евро
Разликата в цените не може да не окаже влияние върху поддръжка, качество на услугата и т.н.

Ако не се лъжа, единствените влакове, купувани с пари на общината са старите "номерни" - 12 влака. Всичко останало е със съфинансиране от европа. От гледна точка на линиите - само Сердика - Обеля е строена на общински мускули. А европата дава пари за строителство, не за поддръжка.

Опасявам се онази "велика" фраза на "другаря Тодор Живков": "Това, което сме построили вие не можете да боядисате", да не се окаже реалност отново. Защото това не значи че е построено много, а че е построено прекалено много, излишно много, нерентабилно много.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1742 on: 23.02.2021, 10:19:46 »
В сходни по размер градове с метромрежи цените са:
Виена - 8 евро
Будапеща - 4.6 евро
Прага - 4.25 евро
Варшава - 3.30 евро
Лион - 5,20 евро
Лисабон - 9.50 евро
Разликата в цените не може да не окаже влияние върху поддръжка, качество на услугата и т.н.

Годишната карта във Виена излиза по ЕДНО евро на ден и мнозиството от пътуващите ползват именно такава.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1743 on: 23.02.2021, 11:29:41 »
Годишната карта във Виена излиза по ЕДНО евро на ден и мнозиството от пътуващите ползват именно такава.
А годишната карта в София е по ЕДНО левро на ден!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1744 on: 23.02.2021, 12:08:43 »

Годишната карта във Виена излиза по ЕДНО евро на ден и мнозиството от пътуващите ползват именно такава.

И точно това се оказва сериозен проблем както се оказва по-късно, особено за бюджета на общината. Вече има идеи цената да се повиши или да се ограничи ползването само от определени групи:

https://de.wikipedia.org/wiki/365-Euro-Ticket

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1745 on: 06.04.2021, 14:59:31 »
Следизборно управляващите в София са се активизирали като за последно и са обявили серия от обществени обсъждания за трасетата на метрото към Слатина и към ИКЕА. С тях трябва да одобрят изменение на Общия устройствен план (ИОУП) на Столична община и да се приеме Специализиран подробен устройствен план (СПУП) за тези разклонения.
Първо са планирали серия от онлайн представяния на проектите.
След това са планирали серия от заключителни дискусии за представените проекти.

На 15/04 (четвъртък) от 17:30 е представянето за ИОУП и СПУП на разклонението на МД3 през Слатина до Цариградско шосе:
https://city-council-sofia.webex.com/webappng/sites/city-council-sofia/meeting/download/eddec29cfc5d4f3498bdb43ad81d64cc?siteurl=city-council-sofia&MTID=m8bbc58230364bb35abd4c6219e3f41eb

На 22/04 (четвъртък) от 17:30 е представянето за ИОУП и СПУП на разклонението на МД1 до ИКЕА:
https://city-council-sofia.webex.com/webappng/sites/city-council-sofia/meeting/download/cb13bc648f32491e90f31dceb02adb73?siteurl=city-council-sofia&MTID=mc4bd63a3e34f5be4eb3a2dd541eb2b8b

На 12/05 (сряда) от 17:30 е заключителната дискусия за ИОУП и СПУП на разклонението на МД3 през Слатина до Цариградско шосе:
https://city-council-sofia.webex.com/webappng/sites/city-council-sofia/meeting/download/4ffe50f05b824950a36f1775da15fe81?siteurl=city-council-sofia&MTID=m76893db201f6f08827e4285b135a9271

На 20/05 (четвъртък) от 17:30 е заключителната дискусия за ИОУП и СПУП на разклонението на МД1 до ИКЕА:
https://city-council-sofia.webex.com/city-council…/j.php…https://city-council-sofia.webex.com/webappng/sites/city-council-sofia/meeting/download/801d7598114f4cd79d16d33593ac63d6?siteurl=city-council-sofia&MTID=m847124396571f3e74fc7faaa0eff66b2

храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1746 on: 06.04.2021, 15:02:12 »
Още ли не са се отказали да забият метрото до ИКЕА?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1747 on: 06.04.2021, 15:05:42 »
Не са. Продължават да се натискат! Разклонението до Цариградско шосе също е нефелно. По-бавно ще ти е да се качиш на метрото и да слезнеш до Орлов мост, отколкото да се качиш на автобус по Цариградско до Орлов мост.
До Слатина - кръстовището на Шипченски проход и Асен Йорданов сякаш е без забележки. После са тъпизмите.
« Last Edit: 06.04.2021, 15:07:27 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1748 on: 06.04.2021, 15:29:40 »
Ако ще има завой към Арена Армеец, то е по-удачно разклонението да продължава към МС ГМ Димитров и още на юг към Студентски град. Така дори може в по-дългосрочен план да се търси връзка между МД3 и МД2 в Студентски град. Забиване към мола на Цариградски е абсурдно предвид силното обезпечаване на района с автобусни линии и бус-ленти.

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1749 on: 06.04.2021, 16:10:11 »
По-бавно ще ти е да се качиш на метрото и да слезнеш до Орлов мост, отколкото да се качиш на автобус по Цариградско до Орлов мост.

Като живеещ в района съм съгласен, че с метрото би отнело повече време. Пък и с автобус е 8 минути - дори и метрото да е по-бързо, няма да е с много. А 1 - 2 минути реално не са от значение.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1750 on: 06.04.2021, 18:09:10 »
Ако ще има завой към Арена Армеец, то е по-удачно разклонението да продължава към МС ГМ Димитров и още на юг към Студентски град. Така дори може в по-дългосрочен план да се търси връзка между МД3 и МД2 в Студентски град. Забиване към мола на Цариградски е абсурдно предвид силното обезпечаване на района с автобусни линии и бус-ленти.
Е хубава работа! МД3 ще го зациклим с МД2 през Студентски град (само че няма как, защото возилата са различни), единият лъч на МД1 се заби в Летището, другия ще го забием в ИКЕА. И като се разрастне градът на изток, какво ще го обслужва?
Въпреки огромното автобусно обслужване около Окръжна болница, МД3 няма да спре дотам. Идеята е да има перспектива - дали към Цветан Лазаров или под Цариградско, въпрос на обсъждане. Като стигат автобусите от Окръжна до Орлов мост за 8 минути, защо в час пик е убийствено излизането с кола от сградите около The Mall до Цариградско?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1751 on: 06.04.2021, 18:18:16 »
Като стигат автобусите от Окръжна до Орлов мост за 8 минути, защо в час пик е убийствено излизането с кола от сградите около The Mall до Цариградско?
Защо целият район на север от Цариградско излиза през едно място. Някога вършеше работа, но сега се напълни с работни места и магазини и стана лудница, а включването е на всичко отгоре много смотано, защото след 30 метра има още едно, а след още 30 е спирката на ГТ. Това обаче не касае автобусите особено и те си вървят бързо.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1752 on: 08.04.2021, 17:34:07 »
Не са. Продължават да се натискат! Разклонението до Цариградско шосе също е нефелно. По-бавно ще ти е да се качиш на метрото и да слезнеш до Орлов мост, отколкото да се качиш на автобус по Цариградско до Орлов мост.
До Слатина - кръстовището на Шипченски проход и Асен Йорданов сякаш е без забележки. После са тъпизмите.

С тия пари по-добре да се построи разклонението в Люлин. Не знам защо южните квартали са в тотален игнор, нали там расте пътникопотока? Защо да няма и южно разклонение на М3?

Ако ще има завой към Арена Армеец, то е по-удачно разклонението да продължава към МС ГМ Димитров и още на юг към Студентски град. Така дори може в по-дългосрочен план да се търси връзка между МД3 и МД2 в Студентски град. Забиване към мола на Цариградски е абсурдно предвид силното обезпечаване на района с автобусни линии и бус-ленти.

Тази идея е по-реалистична като трамвай. Ако се възстанови трасето по Кл.Охридски или се изгради ново такова по Симеоновско - да се свърже с трасето на Шипченския.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1753 on: 29.04.2021, 16:54:53 »
Здравейте,
Ето една драсканица и от мен :laugh:. Представлява геометрични форми от PowerPoint, нахвърляни върху стар ОУП (Общ устройствен план) на София от 2009. Мащабът беше 1:10 000, но понеже не можа да се копира в Paint, за да го запазя, го намалих на 1:20 000. Спазени са изискванията за минимална хоризонтална крива от 300 м. Смятам да разработя подобни и за трамвайния и тролейбусния транспорт, както и по-подробна за метрото и да ги кача в съответните теми.

Весели празници!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1754 on: 29.04.2021, 18:25:33 »
Мисля, че това е много добра и балансирана перспективна схема. Югоизточният лъч на Л2 минава през Витоша, Студентски град и Малинова долина до Симеоновски лифт. Югоизточният лъч на Л1 продължава под южната дъга на СОП към Лозен. Източният лъч на Л3 след Дружба се насочва към Горубляне. Така тези лъчове покриват най-динамично разрастващият се район на града. Хубаво е, че северният лъч на Л2 е откъснат от направлението Илиянци (подходящо за надземна железница) и е насочен към жилищните райони Толстой, Надежда-4 и Свобода.
Може би двата западни лъча на Л3 няма да се срещнат, доколкото Княжево, Карпузица и Горна баня са с ниско строителство. Може би единият лъч от Дойран ще върви право на юг до СОП - било към Бъкстон, било към Пушкин.
За ринга - южната му дъга - от Овча купел до Слатина вероятно ще даде търсения пътникопоток. По-нататък копира горе-долу трасето на ТМ11, който с помощта на А83, 60 и 11 изглежда като достатъчен. За северната дъга всичко е в зоната на здрача. Тя си няма радиална линия в сектора от Ломско шосе (евентуално Рожен) до Владимир Вазов. Вариант ще е рингът да не се затваря на север, а Л2 вместо към Свобода да поеме в североизточна посока към Малашевци. Или пък нова Л4 от МС Театрална право на север към Хаджията, Малашевци и Бенковски.
« Last Edit: 29.04.2021, 18:57:29 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1755 on: 30.04.2021, 19:02:48 »
Южното разклонение на М3 след Пушкин може да прави завой към Никола Петков за връзка с ТМ5 и евентуално някаква връзка с Княжевския лифт. Алтернитивната версия е да остане на Ген.Тошев и Дойран и да се удължи до Бояна.
Лесно е да отхвърлиш нещо, трудно е да търсиш варианти за реализиране. Твърдо съм за свързването на метрото със Симеоновския лифт. Трябва да се търси решение по подобие на жп спирките, единия от изходите да е в лифтовата станция.
Подкрепям и идеята М1 и М2 да имат връзка в Младост. Вместо да се затапва в НСА или УНСС, М2 да продължава към Младост с трансферна на БП. По този начин трафикът от БП ще бъде облекчен. Ако живееш в Лозенец, ще се възползваш от М2 вместо да се прекачваш чак на Сердика. Това свързване беше предложено в ОУП и има резон.
« Last Edit: 30.04.2021, 19:21:08 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1756 on: 01.05.2021, 10:20:54 »
Южното разклонение на М3 след Пушкин може да прави завой към Никола Петков за връзка с ТМ5 и евентуално някаква връзка с Княжевския лифт.
Ти само кажи на туземците от Княжево, че ще изсечеш боровата гора, за да правиш метростанция там!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1757 on: 01.05.2021, 13:21:15 »
Южното разклонение на М3 след Пушкин може да прави завой към Никола Петков за връзка с ТМ5 и евентуално някаква връзка с Княжевския лифт.

Много по-лесно е Княжевския лифт да слезе до трамвая, отколкот да качиш метрото до него.

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1758 on: 05.05.2021, 16:34:05 »
Здравейте,
Искам да ви благодаря за отзивите относно моето мнение за бъдещото развитие на софийското метро. Бих искал да отбележа, че схемата, която съм изготвил, е доста далекоперспективна - може би до около 2100 г. На база на направените коментари смятам да я "update-вам" така, че да се получи възможно най-добре. Мащабът в момента е 1:30 000.

Направих няколко редакции:
1) В краищата на линиите са добавени номерата им. Смятам да ги уголемя, тъй като сега са четими само с увеличение. Мисля си дали да не ги добавя и на възловите станции. Кръговата линия е номерирана като М8, но тъй като реално няма начало или край, не съм я надписал.
2) Преместих метростанция "Обзор" (последна за М6) в центъра на Горна баня с цел по-добро обслужване на квартала.
3) Преместих метростанция "Левски Г" (предпоследна за М3) под бул. Владимир Вазов, за да може да обслужва и ж.к. Левски В, тъй като с предишното си местоположение почти не го засягаше.

П. П.: В бъдеще ще редактирам схемата според коментарите ви, но в момента разработвам план за бъдещо развитие на трамвайния транспорт, след което смятам да се заема с тролейбусния.
« Last Edit: 05.05.2021, 16:37:40 by NickZach »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1759 on: 05.05.2021, 17:13:24 »
И в центъра има доста туземци, не само в Княжево :D

Княжевския лифт може и да слезе до трамвая/метрото. Имаше идея да стигне до Горна баня. Дано го възстановят. Фандъкова се бори да бъде по-бързо възстановен.

За МанЛи нещо?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing