Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 245193 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1680 on: 06.02.2019, 16:23:13 »
Не е под целия, Перловска река се включва от юг при разклонението с Пенчо Славейков и е покрита до кръстовището с Черни връх, само този малък участък от булеварда.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4926
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1681 on: 06.02.2019, 18:36:28 »
ТМ7 е достатъчен за бул. България -  достатъчно е да се ремонтира качествено останалата част от трасето, евентуално  да се премахнат някои пресичания и да се обособи това по Христо Ботев, надали в близките десетилетия ще има пътникопоток за метро. :rolleyes: Възможно е превръщането на ТМ7 в пълноценен скоростен трамвай със сравнително малки разходи. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13913
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1682 on: 06.02.2019, 22:14:54 »
Не е под целия, Перловска река се включва от юг при разклонението с Пенчо Славейков и е покрита до кръстовището с Черни връх, само този малък участък от булеварда.
E хубаво, Боянска река е и се включва от Ручей. Името едва ли е от значение за дискусията. Ако някога има разклонение на метрото, то ще е под Дойран, а не под България.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 558
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1683 on: 07.02.2019, 09:37:25 »
В големите градове по света няма А1, Тм1, Тб1 и М1, ами линия 1. В случай че линията е прекъсната за ремонт, се пускат автобуси или други заместващи средства със същите номера.
Това не е напълно вярно. При нас ще е трудно възприемането на нова номерация, защото предполага значително разместване при автобусите (ако се следва концепцията на схемата).

Иначе има интересни маршрути в схемата и дано видим (полу)кръгов трамвай в близко бъдеще.

Тази номерация как се прилага спрямо метрото? Метродиаметрите не могат да носят номера като 212 или 87. Дори да приемем номера 1,2,3 за метрото, а 4 да е за трамвай или тролей, и се появи четвърти метродиаметър, какво правим, след като номер 4 вече е резервиран за друг вид транспорт? Затова метрото няма начин да се интегрира в номерацията на ГТ докато с номерата на автобуси, тролейбуси и трамваи може да се жонглира.
Иначе, схемата на Физик е доста интересна. Само че ТМ7 е изобразен с непълния си маршрут, но може би идеята беше за автономни трасета. Южната част на кръговата линия е съзвучна с моята идея. Дори си мисля че крайната спирка може да е обръщалото в Гео Милев, а не Арена Армеец. Трамваят до Зимния дворец може да се удължи и до ж.к. Малинова долина. От схемата виждам също че може да се образува трамвайна връзка НДК-Студентски град, която може да стане конкурент на метрото до Студентския.

Ако се появи МД4, със сигурност ще мине през южната част на града. Какво мислите за метро под бул.България?

Преди да отговоря на въпросите искам да вкарам едно важно уточнение. Всички тези промени, предложени в схемата ще имат много по-голямо транспортно значение при въвеждане на нова почасова система за таксуване, при която прехвърлянето от една на друга линия на ГТ не се санкционира (таксува отделно)!!!!!

Започвам едно по едно. Номерата не са задължителни и за метрото, разбира се, но тъй като номерираме диаметрите, това може би е най-удачния вариант. Номерата на скоростните трамваи могат да започват и с 1 отпред (5тицата да стане 15, 7цата да стане 17). Това, разбира се, е въпрос на концепция, а не на конкретни номера в момента.

Относно 7цата. В момента от НДК тя практически напълно се припокрива като маршрут с М2. Затова намирам за смислено създаването на една крайна спирка някъде до Аптека,  над метростанциите на НДК, за да се гарантира бърз трансфер. Тази крайна спирка не може да бъде изпълнена като ухо (няма нужда да обяснявам защо), но може да бъде реализирана като бретел (както е в момента метростанцията на летището). Разбира се това включва пенделни трамваи, но и довършване на скоростното трасе по България. Тази линия и без това е най-натоварена в южния си участък.

За 5цата според мен е необходимо едно ново колело, по-близо до метростанция Сердика. Как да бъде реализирано - варианти много! Дали колело около Св. Неделя (такова е имало преди), дали трамвайно трасе по Стамболийски до Възраждане, дали по Тодор Александров. Тук дискусии и вариации много. Целта обаче е скъсяване на дистациите.

Полу-кръговата мисля че е ясна и естествено че може да се завърши и на Гео Милев.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4926
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1684 on: 07.02.2019, 11:13:01 »
Трасе по Стамболийски не е особено удачно решение - добавя се още една редовна трамвайна линия по натоварения Ботев в участъка между Възраждане и Македония и се затруднява още повече движението. Около Света Неделя има предостатъчно място за колело. :rolleyes: По Тодор Александров се получава същият проблем. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 510
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1685 on: 07.02.2019, 18:38:05 »
Да се надяваме ТМ7 да се оптимизира в скоро време. В момента от НДК до Билла/България Мол най-малко 12 минути. За сравнение - от МС Люлин до Сердика са само 9 минути с метрото. Ако се направи по-бърза линия, съвсем спокойно може да се направи последната спирка и на НДК. За ТМ5 не мисля че е чак толкова наложително да се удължава, Съдебната палата е достатъчно близо до МС Сердика. Ако трябва да стане част от мрежата на скоростния транспорт, пак трябва да се реорганизира цялото му трасе. Дори да няма пряка връзка с МС Сердика, ще има такава на Красно село.
Имаше една идея за скоростен трамвай от Княжево до Ботевградско с подземно трасе между Македония и Паметника Левски с подземни спирки на Солнуска, Раковска и СУ (от страната на Художествената академия), но беше замислено като алтернатива на сегашния МД3.

Някакви идеи за МД4?

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 558
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1686 on: 10.02.2019, 22:11:03 »
Да се надяваме ТМ7 да се оптимизира в скоро време. В момента от НДК до Билла/България Мол най-малко 12 минути. За сравнение - от МС Люлин до Сердика са само 9 минути с метрото. Ако се направи по-бърза линия, съвсем спокойно може да се направи последната спирка и на НДК. За ТМ5 не мисля че е чак толкова наложително да се удължава, Съдебната палата е достатъчно близо до МС Сердика. Ако трябва да стане част от мрежата на скоростния транспорт, пак трябва да се реорганизира цялото му трасе. Дори да няма пряка връзка с МС Сердика, ще има такава на Красно село.
Имаше една идея за скоростен трамвай от Княжево до Ботевградско с подземно трасе между Македония и Паметника Левски с подземни спирки на Солнуска, Раковска и СУ (от страната на Художествената академия), но беше замислено като алтернатива на сегашния МД3.

Някакви идеи за МД4?

За 5цата не съм съгласен. От обръщалото на Съдебна палата до Сердика трябва да се пресече бул. Стамболийски, където се чака светофар. Разстоянието до най-близкия вход на ул. Княз Борис е 250 метра по изключително тесен и неудобен тротуар. За сравнение, от около Св. Неделя разстоянието е около 100 метра.

Според мен за да се постигне интермодалност на градския транспорт, намаляването на разстоянията и безконфликтното прекачване са ключови. В момента ключови спирки като Орлов мост на наземния транспорт и Университета на М1, както и спирките наземен транспорт/метро/автогара/жп гара на централната гара не са оптимални. Площада пред Централна Гара, пред централния ѝ вход, там където сега се нареждат такситата, може да е една перфектна спирка/обръщало и за трамваите и за автобусите.

Наличието на такива бързи прекачвания, както и на нова система за таксуване спрямо време, а не брой пътувания ще осигурят:
- по-бърза транспортна услуга за гражданите
- интегриране на вече съществуващите инфраструктурни мрежи в една по-ергономична система
- разграничаване на ГТ от останалия трафик
- поставяне на приоритет върху пътника, а не върху инфраструктурата и възможностите на превозните средства.

В момента софийската инфраструктура е толкова хаотична защото въпросите към нея се поставят така: "Откъде е най-удобно да мине автобуса?", а не "Къде ще бъде най-удобно за пътника да се качи на автобуса?"

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 510
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1687 on: 15.02.2019, 14:55:27 »


За 5цата не съм съгласен. От обръщалото на Съдебна палата до Сердика трябва да се пресече бул. Стамболийски, където се чака светофар. Разстоянието до най-близкия вход на ул. Княз Борис е 250 метра по изключително тесен и неудобен тротуар. За сравнение, от около Св. Неделя разстоянието е около 100 метра.

Според мен за да се постигне интермодалност на градския транспорт, намаляването на разстоянията и безконфликтното прекачване са ключови. В момента ключови спирки като Орлов мост на наземния транспорт и Университета на М1, както и спирките наземен транспорт/метро/автогара/жп гара на централната гара не са оптимални. Площада пред Централна Гара, пред централния ѝ вход, там където сега се нареждат такситата, може да е една перфектна спирка/обръщало и за трамваите и за автобусите.

Така е, безконфликтно преминаване и прекачване преди всичко. От това което си визуализирал мога да предложа да се обособят скоростни трамвайни линии СТ:

СТ1 НДК-бул.България-Манастирски ливади
СТ2 МС Сердика-Цар Борис III-Княжево
СТ3 Захарна фабрика-Красна поляна-бул.Овча купел-Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров-Арена Армеец-обръщалото на Гео Милев
СТ4 НДК-бул.България-Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров-Акад.Ст.Младенов-Студ.град-Малинова долина