Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 253169 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1720 on: 13.05.2019, 15:44:29 »
Градска железница с леки и икономични електрически мотриси като Дезиро няма да е на голяма загуба, ако поне картите за цялата градска мрежа са валидни и интервалите са адекватни - не повече от 20-30 минути в пик.  :rolleyes: Кремиковци, Ботунец и околните квартали надали ще създадат пътникопоток за метро в близките десетилетия - населението на района не показва тенденция към нарастване и определено е по-удачно градската железница да включва Гара Яна, като Ботунец, Кремиковци, Локорско, Световрачене и т.н. могат да бъдат необслужвани спирки, евентуално да има автомати за билети в бъдеще. :rolleyes: Определено трябва да се вдигне средната скорост - времепътуване от Гара Яна до Централна Гара над 45 минути е неадекватно. :rolleyes:

Баш това имам предвид. Максимална скорост 100кмч, еднопътно и в гарите двупътно трасе, билетни автомати на спирките, без обслужващ персонал, синхронизиран автобусен транспорт, влакове 2-3вагонни мотриси като дезирата, електрически. От най-отдалечената точна на линията до ЦГС да се стига за 30 минути и таксуване с карти за ГТ, но с отделна зона за таксуване.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1721 on: 13.05.2019, 15:59:02 »
Вие все пак не живеете в България. ;)

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5110
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1722 on: 13.05.2019, 17:36:38 »
Населението на район Кремиковци е малко под 24 000 души и не показва тенденция към сериозно нарастване. Такова население няма как да създаде достатъчен пътникопоток за метро. Дори и на мястото на бившия комбинат да се развият някакви производства и да има няколко хиляди работещи пак пътникопотокът ще остане много под минималния за метро. От друга страна има сравнително добре развита ЖП инфраструктура, която може да се използва за градска железница без големи разходи и така да се осигури оптимално транспортно обслужване. :rolleyes: Враждебна в близко бъдеще може да има довозване до МД3 за малко над 20 минути при затягане на разписанието на 78 и/или евентуална промяна на 100. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1723 on: 13.05.2019, 19:08:59 »
Отдавна съм си мислел тази хипотеза, че като почне да се развива, северната София ще се обслужва от градска железница със задължителни интермодални връзки. Всъщност, първият жп диаметър вече е факт, но все още е далеч от представите за градска железница: Банкя-Казичане (Елин Пелин?), който предлага връзка и с гара Искърско шосе и с бъдещата гара и метростанция Панчо Владигеров.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1724 on: 14.05.2019, 12:53:08 »
В случая с градската железница, ако тя бъде изградена адекватно с добри интервали и прилична скорост, тя не само може да бъде доходоносна, но и градообразуваща. Сигурен съм че много от жителите биха се радвали да живеят в квартали с еднофамилни къщи, малко по-далеч от смогът на столицата. Южните склонове на Стара планина са много подходящи за такива изнесени квартали и биха свалили стреса от подножието на Витоша.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1725 on: 14.05.2019, 22:55:54 »
По Цариградско може да се преосмисли организацията на движение, да има изцяло автономно трасе за трамваи и автобуси, за сметка на сегашните бус-ленти и частично за сметка на габарита на локалните платна. Варианти има, няма да е евтино, но трябва градски транспорт с по-голям капацитет, скорост и точност.

Не ми се струва работеща подобна идея. Не може да комбинираш автобус и трамвай в една бус лента при такава разлика в средните скорости, произтичаща от неравномерното разпределение на спирките и застрояването по дължината на Цариградско шосе. По дължината на булеварда се редуват зони с много ниска плътност на жилищно строителство с ядра с бизнес обекти, които имат по 2, максимум 3 пика на довозване и извозване и чисто трансферни зони като Плиска и Окръжна болница. При положение че Слатинското разклонение явно ще го има, и наличнието на първия диаметър на не чак толкова голямо разстояние, логично е да се подсилят радиалните връзки на булеварда с тия два метролъча, а транспорта по самия булевард да си остане в този вид. Един трамвай по него с нищо няма да помогне. Имай и предвид, че далечните ядра с високо строителство са вече на много голямо разстояние от центъра, това са 10 километра. За такова разстояние по-добре да се помисли за пълноценен жп транспорт до там, а не трамвай. Да не говорим че един такъв трамвай ще спъва изключванията от булеварда на автомобилния трафик, не можеш да го превърнеш в изцяло транзитен булевард, защото първо той сврършва в нищото - идеалния център без опция за разпределянето му там, второ му унищожаваш ролята на изходна артерия.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1726 on: 24.05.2019, 13:15:53 »
Цариградско не става за трамвай. Единствено за бус ленти може да се помисли. Не знам какви са основанията да се прави метро по Цариградско след 4км, но това определено ще влоши транспортната ситуация. Единственото смислено е до Слатина с оглед осигуряване на по-добро транспортно обслужване на Гео Милев и Редута. За обслужване на Арената и Шипченски проход трасето по Каблешков-Г.М.Димитров ще е идеален вариант.
« Last Edit: 24.05.2019, 13:18:48 by New_Passenger »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2842
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1727 on: 24.05.2019, 15:58:37 »
Цариградското Шосе в момента е предостатъчно за обслужване на прилежащите терени. Ролята на метрото е да даде алтернативна връзка на по-страничните квартали, което да разтовари Цариградско от транзитните пътници.
А Арената на това място нищо не може да я обслужи... Такава голяма зала (а първоначалните идеи бяха за още по-голяма) трябва да е на място с няколко спирки на много видове транспорт във всички посоки, така че хората да се разпръснат бързо след мероприятието, както е например НДК, а не да се задръстят на един тротоар.

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1728 on: 25.05.2019, 20:08:37 »
Цариградското Шосе в момента е предостатъчно за обслужване на прилежащите терени. Ролята на метрото е да даде алтернативна връзка на по-страничните квартали, което да разтовари Цариградско от транзитните пътници.
А Арената на това място нищо не може да я обслужи... Такава голяма зала (а първоначалните идеи бяха за още по-голяма) трябва да е на място с няколко спирки на много видове транспорт във всички посоки, така че хората да се разпръснат бързо след мероприятието, както е например НДК, а не да се задръстят на един тротоар.

При Арената проблема не е единствено локацията, но и озвучаване, което е отвратително. Питайте който и да било профи в сферата на озвучаване и ще потвърди че съществуващото озвучаване в Арената е отвратително направено.
Така или иначе, нищо не може да оправдае изграждане на метро там. Трамвая по Каблешков би бил оптимален и евтин вариант (в сравнение с метрото). Дори това че срещу базата на ЦСКА се намира един от потенциалните терени за нов национален стадион, не оправдава... Дано им дойде акъла и се откажат да влачат разклонението чак до Арената и Дъ мол и да пренасочат средствата към по-необходими разширения на столичното метро.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5110
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1729 on: 26.05.2019, 09:03:37 »
Арена има по-читава акустика от Христо Ботев, Фестивална, Универсиада и т.н., които дрънчат и хлопат отвсякъде.  Особено лекоатлетическите писти отразяват силно звуковите вълни и бас и барабани се сливат в еднороден тътен. :rolleyes: Примерно Amorphis 2011 на терена на Арена нямаше проблеми, докато този януари във Фестивална бас и барабани се сливаха в бумтене и тътен особено на лекоатлетическата писта. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1730 on: 26.05.2019, 20:28:24 »
Тези зали са по-малки и по-стари, не бива да ги сравняваме с Арената. Питай който и да било профи в сферата на саунда и ще ти потвърди че звукът в Арената е мегагаден.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1731 on: 27.05.2019, 19:16:18 »
Вярно е, бяхме навремето на детската Евровизия и наистина е ужас....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.