Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 327092 times)

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 582
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1740 on: 22.02.2021, 22:38:21 »
Това на схемата на спаси София са предложения за трамвайни линии. Ако погледнеш лилавата линия в долната част ще видиш няколко завоя един след друг. Въпросните завои всъщност са завоите над площад Журналист към семинарията. Сега там минава трамвай 10. Та въпросните са предложения за трамвайни маршрути. Розовото пък е предложение за сливане на 5 и 22, като сега от СС са заели коренно различна позиция и са против осъществяването му във вида мислене през соца.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1741 on: 23.02.2021, 09:34:03 »
Ами, да, признавам, че не мисля за цената. Затова и всичките възлови и крайни станции ги мисля да са с островен перон, макар да знам, че е по-скъпо. И наистина заимствах идеята за кръгова линия от тук:  http://spasimetroto.org/wp-content/uploads/2014/07/skorostni-tramvai.jpg , макар че реших да превърна скоростния трамвай в метро с разстояние между станциите от около 1000 - 1100 метра. Просто реших, че така ще е по-ефективно, макар и по-скъпо. Макар че, като се има предвид качеството на изработка на 3 метродиаметър, не съм сигурен, че строителството на метро е най-добрата идея.

Не си давате сметка колко компактен град е София. От единия край на града до другия по права линия са 20км. И че населението не е толкова голямо. 3 диаметъра са предела на развитие поне с перспектива няколко десетилетия.
Едно от нещата, които рядко се отчитат във форума е цената на експлоатация. Ние хубаво сме построили метро с европейски пари, но парите са за строителство, не за поддръжка. Прекалено бързото и безугледно разширяване в дългосрочен мащаб може да се окаже пагубно за системата. Освен това дневната карта за пътуване в София е 2 евро. В сходни по размер градове с метромрежи цените са:
Виена - 8 евро
Будапеща - 4.6 евро
Прага - 4.25 евро
Варшава - 3.30 евро
Лион - 5,20 евро
Лисабон - 9.50 евро
Разликата в цените не може да не окаже влияние върху поддръжка, качество на услугата и т.н.

Ако не се лъжа, единствените влакове, купувани с пари на общината са старите "номерни" - 12 влака. Всичко останало е със съфинансиране от европа. От гледна точка на линиите - само Сердика - Обеля е строена на общински мускули. А европата дава пари за строителство, не за поддръжка.

Опасявам се онази "велика" фраза на "другаря Тодор Живков": "Това, което сме построили вие не можете да боядисате", да не се окаже реалност отново. Защото това не значи че е построено много, а че е построено прекалено много, излишно много, нерентабилно много.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3770
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1742 on: 23.02.2021, 10:19:46 »
В сходни по размер градове с метромрежи цените са:
Виена - 8 евро
Будапеща - 4.6 евро
Прага - 4.25 евро
Варшава - 3.30 евро
Лион - 5,20 евро
Лисабон - 9.50 евро
Разликата в цените не може да не окаже влияние върху поддръжка, качество на услугата и т.н.

Годишната карта във Виена излиза по ЕДНО евро на ден и мнозиството от пътуващите ползват именно такава.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1743 on: 23.02.2021, 11:29:41 »
Годишната карта във Виена излиза по ЕДНО евро на ден и мнозиството от пътуващите ползват именно такава.
А годишната карта в София е по ЕДНО левро на ден!

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1744 on: 23.02.2021, 12:08:43 »

Годишната карта във Виена излиза по ЕДНО евро на ден и мнозиството от пътуващите ползват именно такава.

И точно това се оказва сериозен проблем както се оказва по-късно, особено за бюджета на общината. Вече има идеи цената да се повиши или да се ограничи ползването само от определени групи:

https://de.wikipedia.org/wiki/365-Euro-Ticket