Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523875 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1780 on: 21.06.2021, 00:48:06 »
както и безплатни прекачвания.
Нали това се очаква да се случи покрай въвеждането на новата система за таксуване.

Смятам, че след подобно нововъведение трябва да има цялостно преразглеждане на маршутната схема на наземния транспорт. Трябва да се минимизара дублирането на маршрути, да се стимулира прекачването и да се намалят интервалите на движение в рамките на същия общ пробег.

Примерно:

Сега всички линии по т.нар. "Кремиковско направление" тръгват от автостанция Изток. Вместо това може да има една линия от автостанцията до ж.к. Ботунец, например, която да е много редовна, а оттам да тръгват линии за кв. Кремиковци, с. Сеславци, гр. Бухово, с. Яна, с. Желява и т.н.

Преди време е имало подобен подход в град Банкя.

Разбира се, при подобни промени, всички линии трябва да са по-редовни максимално синхроницирани.

Крайградските автобуси до посочените места не обслужват само тях, но и всички спирки по маршрута.
1 и 3 обслужват Горубляне, а 5 и 6 горната част на Цариградско. Аз например нерядко пътувам от Окръжна болница до Горубляне с 1 или 3. Пренасочването на тези автобуси ще лиши доста пътници от превоз. Да, немалко пътници слизат на метрото при Експоцентъра, но със сигурност повече от половината продължават към Окръжна болница и Гео Милев. Неслучайно при пускането на метрото до Цариградско, върнаха 3 и 5 до Гео Милев.
Смятам, че всички тези линии трябва да се пренасочат към подобен хъб в този район (Бизнес парк, Камбаните), докъдето ще стигат без никакви задръствания и забавяния.

В същото време може да се остави една линия от автостанция Гео Милев до Горубляне (да върти на кръговото под Околовръстния път), която да обслужва квартала. И също така хората, които искат от въпросните села да достигнат до бул. Цариградско шосе, може да се прекачат на тази линия в района на кръговото между бул "Самоковско шосе" и Околовръстен път. Друга възможност за тези хора са А76 и А213, които както предложих, също ще обслужват този хъб.

А също така може и А505 да се направи ежедневна, целодневна линия, с малко по-малък интервал, но да не изразходва пробег чак до Орлов мост. Може да е до пътен възел бул. "Цариградско шосе"/бул. "Александър Малинов" или най-много до кръговото на 4-ти километър. И разбира се - да обслужва всички спирки по маршрута.
vasko - оригиналът! :)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1781 on: 13.04.2023, 19:47:01 »
Ако не изпълнят общанието си връзката Люлин-Надежда да се запази (говоря за възможността за прекачване в рамките на въпросната станция), няма смисъл от тази станция. Между Люлин и Надежда пътникопотокът е огромен и няма смисъл да се разделят линиите в реалния смисъл на думата. Според ОУП дори в Младост се предвижда потенциална фльонга за да стане осмица.
Участъкът Сливница-Младост 1 пак ще удари джакпота защото там ще минават 2 маршрута: Летището и БП.
Ама там на Младост къде ще искат да правят фльонга - т.е. обръщало ли трябва да има? А за Люлин Надежда реално метрото им е най-удобната връзка на двата квартала, така че не би трябвало да ги делят. Това с гарата - реално къде трябва да изникне тази гара - защо ми се струва че е нещо недомъдрено

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1782 on: 14.04.2023, 13:41:53 »
Ама там на Младост къде ще искат да правят фльонга - т.е. обръщало ли трябва да има? А за Люлин Надежда реално метрото им е най-удобната връзка на двата квартала, така че не би трябвало да ги делят. Това с гарата - реално къде трябва да изникне тази гара - защо ми се струва че е нещо недомъдрено

https://sofiaplan.bg/Images/web_maps19112009/Shema_masov_gradski_relsov_transp_IOUP.jpg
https://sofiaplan.bg/Images/web_maps19112009/Shema_razv_jp_transport_IOUP.jpg

Тук ясно се вижда фльонгата и трансферна станция на Балан.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1783 on: 14.04.2023, 14:41:50 »

https://sofiaplan.bg/Images/web_maps19112009/Shema_masov_gradski_relsov_transp_IOUP.jpg
https://sofiaplan.bg/Images/web_maps19112009/Shema_razv_jp_transport_IOUP.jpg

Тук ясно се вижда фльонгата и трансферна станция на Балан.

Този ОУП още ли е в сила? Нали се прие изменение със завой към ИКЕА, значи няма как да е така както на този ОУП.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1784 on: 14.04.2023, 14:57:01 »
Този ОУП още ли е в сила? Нали се прие изменение със завой към ИКЕА, значи няма как да е така както на този ОУП.

В СОС имаше недоволни, въпреки че идеята на завоя е да се изгради хъб с автогара и лифт станция, а не само ИКЕА и Ринг мол. Така че сега не се знае дали изобщо ще стане.
https://drive.google.com/file/d/14eaLB1XB4RVLoYjoLUxtqBNoQjEQ6dRk/view?usp=share_link
А това е първоначално приетият ОУП от 2007 г. където има много интересно нещо - въпросната фльонга е през ИКЕА.
https://live.staticflickr.com/65535/52522726308_b3520ed2a9_k.jpg
На актуализирания ОУП от 2022 г. пък отново присътства фльонга като тази от 2009 г.
« Last Edit: 14.04.2023, 15:04:03 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1785 on: 14.04.2023, 20:21:47 »
Тук ясно се вижда фльонгата и трансферна станция на Балан.
Значи това е крайното решение - горубляне с 2 метростанции и някаква щурава врътка де се забива към майната си - е то Балан точно трансферен не знам - то е някакво като колело все едно - искам да кажа, че няма  се пести кой знае колко време при прекачане.
А тоя блян за продължение от летище посока Кремиковци и Ботунец реален ли е - че нещо много нереално ми звучи - забиха М3 по Вазов с финал на Враждебна, пък 22 ще се удължава по Ботевградско, пък М1 да продължи към Ботунец...
« Last Edit: 14.04.2023, 20:23:39 by xr1st0 »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1786 on: 14.04.2023, 21:43:11 »
Тук ясно се вижда фльонгата и трансферна станция на Балан.
Значи това е крайното решение - горубляне с 2 метростанции и някаква щурава врътка де се забива към майната си - е то Балан точно трансферен не знам - то е някакво като колело все едно - искам да кажа, че няма  се пести кой знае колко време при прекачане.
Тази врътка в западния край при Люлин се случи за да се спести едно депо. Каква е идеята на такава врътка в Младост може да каже само този, който я е чертал тази схема, защото в източна София депо никога не е било планирано.

 
А тоя блян за продължение от летище посока Кремиковци и Ботунец реален ли е - че нещо много нереално ми звучи

Това си е блян, клонът към летището никога няма да се удължава повече. Още по-малко с тунел под летището.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1787 on: 14.04.2023, 22:07:37 »
Тази врътка в западния край при Люлин се случи за да се спести едно депо. Каква е идеята на такава врътка в Младост може да каже само този, който я е чертал тази схема, защото в източна София депо никога не е било планирано.

Това си е блян, клонът към летището никога няма да се удължава повече. Още по-малко с тунел под летището.
Врътката в Младост ще е интересно да се види. 
А за летището се чудя защо да не може се мине с тунел отдолу - не знам да има такова изискване. Но просто посоката Ботунец ми звучи неперспективно

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1788 on: 14.04.2023, 23:18:16 »
Както е изградена станцията на летището има прекалено много да се преправя, включително да се изместват пътеки за рулиране и самолетни стоянки. На нашето селско летище и селско метро няма как да се случи. Няма и за какво. От Кремиковци към центъра на София на пряко през Младост….  :help:

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1789 on: 15.04.2023, 02:32:05 »
Тук ясно се вижда фльонгата и трансферна станция на Балан.
Значи това е крайното решение - горубляне с 2 метростанции и някаква щурава врътка де се забива към майната си - е то Балан точно трансферен не знам - то е някакво като колело все едно - искам да кажа, че няма  се пести кой знае колко време при прекачане.
А тоя блян за продължение от летище посока Кремиковци и Ботунец реален ли е - че нещо много нереално ми звучи - забиха М3 по Вазов с финал на Враждебна, пък 22 ще се удължава по Ботевградско, пък М1 да продължи към Ботунец...

Трябва да се преместим в друга тема, но тези фантасмагории евентуално 2100 година може да се случат. Ботунец е около 6 хиляди души, какво метро там... А и населението е предимно от друг етнос, който едва ли ще плаща за билетче. Те и автобусите вървят празни. 118 е през един час, 119 и той е през 40-50 мин. Единствено 117 е пълен, че много слизат на Сеславци и Бухово.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1790 on: 15.04.2023, 12:41:30 »
Трябва да се преместим в друга тема, но тези фантасмагории евентуално 2100 година може да се случат. Ботунец е около 6 хиляди души, какво метро там... А и населението е предимно от друг етнос, който едва ли ще плаща за билетче. Те и автобусите вървят празни. 118 е през един час, 119 и той е през 40-50 мин. Единствено 117 е пълен, че много слизат на Сеславци и Бухово.
Както се коментираше в друга тема района на Кремиковци и Ботунец е неперспективен за метро и предвид етническата група там а и покрай малкото хора в този район. За мен тази фантастика е нерентабилна, освен ако общината има няколко милиона за харч.
А за частта край Младост ми звучи реално, но пък Горубляне в темите за М3 се коментира че Горубляне не е перспективен район за М3, а той е по-пряк към центъра

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1791 on: 15.04.2023, 14:51:45 »
Всичко беше около бляновете за развитие на бизнес зона на мястото на Кремиковци. Територията трябва да се регенерира по някое време, но досега всичко е било спекулативно блъфиране. Но и да се случи, пак ще е малоумно да се обслужва само от линията през Летището и Младост. Да се надяваме, когато почне да се реализира нещо, отдавна да нямат решаващ глас тези, които насочват развитието на метрото в София последните 20-30 години. Скандално е, как при сходна дължина на метромрежата в София и Прага (преди удължаването на линия А), в София го ползват около 300 хил. пътници, в Прага са 1,6 млн. В Прага продължават да развиват трамваите и на нея се возят още повече пътници, в София само режат и бракуват….

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1792 on: 15.04.2023, 17:27:49 »
Поне в близките десетилетия район Кремиковци надали ще има сериозен пътникопоток - населението не показва сериозно нарастване, ако не броим самонастанилите се индийци. При необходимост може да се пусне градска железница по съществуващата ЖП линия край Ботунец след ремонт и евентуално удвояване - напълно възможно е времепътуване до Централна гара под половин час. :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1793 on: 15.04.2023, 22:19:30 »
Всичко беше около бляновете за развитие на бизнес зона на мястото на Кремиковци. Територията трябва да се регенерира по някое време, но досега всичко е било спекулативно блъфиране. Но и да се случи, пак ще е малоумно да се обслужва само от линията през Летището и Младост. Да се надяваме, когато почне да се реализира нещо, отдавна да нямат решаващ глас тези, които насочват развитието на метрото в София последните 20-30 години. Скандално е, как при сходна дължина на метромрежата в София и Прага (преди удължаването на линия А), в София го ползват около 300 хил. пътници, в Прага са 1,6 млн. В Прага продължават да развиват трамваите и на нея се возят още повече пътници, в София само режат и бракуват….
Това за бизнес зона на мястото на Кремиковци за първи път го чувам. Това ми звучи нереално. То е по-вероятно някъде покрай Ботеградско между Враждебна и Богров да направят нещо, ако ще се случва северен Бизнес парк.
Но в този ред на мисли може би ще бъде по-смислено обслужване по стария вариант с трамвай или метро през Враждебна, че иначе става малко от Люлин за центъра през Младост и Дружба. 
А статистиката за Прага доказва единствено недалновидното използване и проектиране на нашето метро. Някак след М1 и М2 вързани на фльонга сякаш загубиха и ориентация и идея какво ще се прави

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1794 on: 15.04.2023, 22:33:32 »
А статистиката за Прага доказва единствено недалновидното използване и проектиране на нашето метро. Някак след М1 и М2 вързани на фльонга сякаш загубиха и ориентация и идея какво ще се прави
Прага е много удачен град за сравнение, защото има същото население и размери като София... обаче там първо метрото не е самоцел и второ няма го този явен софийски напън всички да се натикат в метрото насила, вследствие на което наземният транспорт се развива като негов придатък.
В Прага има страшно много наземен транспорт отвсякъде за навсякъде и метрото го допълва, а не обратното... в София има квартали на еднакво отстояние от централно място като гарата, но от единия има три директни автобуса, а от другия - минимум при прекачвания между несинхронизирани линии.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1795 on: 15.04.2023, 23:01:40 »
Прага има много малко допирни точки до София... за съжаление. Например там, при подобен размер и жители имат 900 трамвая...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1796 on: 15.04.2023, 23:02:47 »
Все пак агломерацията на Прага е доста по-голяма от софийската.  :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1797 on: 15.04.2023, 23:29:05 »
Прага има много малко допирни точки до София... за съжаление. Например там, при подобен размер и жители имат 900 трамвая...

И е крайно време да вземем пример от тях. Защото уж ще я играем много екологични а се закриват трамвайни трасета. Те си имат място заедно с метрото и е редно като се прави метро то да се съобрази с наземния транспорт и нуждата от него, а не ние ще си имаме метро пък наземния дай да го махнем

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1798 on: 15.04.2023, 23:39:22 »
Бавно и сигурно заради свободните площи и пазар на земя районът около Кремиковци започва все повече да се индустриализира. Силвърстар представителят на Мерцедес вече има център на околовръстното и Челопешко шосе. Отделно в момента се изграждат няколко логистични центрове.  Пък вие си плещете глупости. И за въздишаштите по загубеното минало няколко частни компании плащат редовно и по-големи данъци от умрелият смръдлив комбинат в община Кремиковци. 117, 118 и 90 са пълни в час пик. Дано общината се размърда и да запази  място за трамвайно или ж.п. трасе поне до Бухово.
The Grand Tour

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1799 on: 15.04.2023, 23:44:37 »
Аз съм съгласен, че тази територия трябва да се регенерира - как и в какво е отделна тема. Мястото е по-подходящо от това, което искаха да направят в Кремиковци. Против съм точно линията на метрото от летището да отива до там…