Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523857 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1800 on: 16.04.2023, 01:13:27 »
На терена на Кремиковци трябваше да се изгражда завод на Фолксваген,  но не би. Ако обаче беше станало, теренът щеше да се прехвърли в София област заради някакви преференции.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1801 on: 16.04.2023, 02:13:08 »
Бавно и сигурно заради свободните площи и пазар на земя районът около Кремиковци започва все повече да се индустриализира. Силвърстар представителят на Мерцедес вече има център на околовръстното и Челопешко шосе. Отделно в момента се изграждат няколко логистични центрове.  Пък вие си плещете глупости. И за въздишаштите по загубеното минало няколко частни компании плащат редовно и по-големи данъци от умрелият смръдлив комбинат в община Кремиковци. 117, 118 и 90 са пълни в час пик. Дано общината се размърда и да запази  място за трамвайно или ж.п. трасе поне до Бухово.
То сервитут, оставен за трамвай, си има, Стефане. Вижда се като пътуваш със 117, 118 и 119 колко е широка разделителната ивица. Ботевградско също е достатъчно широко, за да резнат по една автомобилна лента за трамвая. И ж.п. линия има, трябва само да се стегне и удвои.
По рейс и по жена не се тича!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1802 on: 16.04.2023, 12:51:59 »
Бавно и сигурно заради свободните площи и пазар на земя районът около Кремиковци започва все повече да се индустриализира. Силвърстар представителят на Мерцедес вече има център на околовръстното и Челопешко шосе. Отделно в момента се изграждат няколко логистични центрове.  Пък вие си плещете глупости. И за въздишаштите по загубеното минало няколко частни компании плащат редовно и по-големи данъци от умрелият смръдлив комбинат в община Кремиковци. 117, 118 и 90 са пълни в час пик. Дано общината се размърда и да запази  място за трамвайно или ж.п. трасе поне до Бухово.
По Кремиковци няма какво да се въздиша поне според мен. А оживяване на тези площи би било добре дошло - тъкмо и тия квартали ще живнат - Бухово, Ботунец, Кремиковци са добри места за живеене, но трябва да има работа за хората там. А логистични бази - интересни ми е териториите на Кремиковци дали са напълно свободни като площи или е утежнено да се плаща и наем и не знам си какво още. Защото това би отблъснало всеки инвеститор.
А трамвайно или метротрасе май има къде да се прокара в съществуващата разделителна линия на пътя

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1803 on: 16.04.2023, 16:59:07 »
Комбинатът може да е изравнен със земята, но теренът не е рекултивиран и представлява бетонни площадки, дълбоки шахти и купчини строителни отпадъци. Никой няма нищо да прави там докато е лунен пейзаж.
А рекултивацията вероятно ще струва страшно много и съм скептичен, че изобщо ще се случи някога, защото не носи печалба. Там в почвата има повече желязо отколкото в близкия рудник. Докато работеше, листата на оскъдната растителност бяха кафяви, а въздухът се виждаше и хрупаше между зъбите.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1804 on: 17.04.2023, 13:13:16 »
Възможно е това удължаване да е направено "за всеки случай". Да речем, нова урбанизирана зона там. Нещо такова: https://planzasofia.bg/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/%D1%81%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0%D0%BB-%D0%BF%D0%BE-%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0

И плановете севера най-сетне да почне да се застроява. Може би, затова и разклонението Илиянци не е отхвърлено докрай.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1805 on: 17.04.2023, 13:51:16 »
Възможно е това удължаване да е направено "за всеки случай". Да речем, нова урбанизирана зона там.
Звучи прекалено хубаво за да го направят. А и нещо градените в нищото квартали в ново време като Манастирски ливади например са не много домислени като инфраструктура въпреки че сградите са наистина красиви. А ако действително се направи нещо такова като в статията ще бъде добре.  Но откъм метро аз виждам по-доброто му свързване с М3 след квартал Левски, а не с удължен М1.

Комбинатът може да е изравнен със земята, но теренът не е рекултивиран и представлява бетонни площадки, дълбоки шахти и купчини строителни отпадъци. Никой няма нищо да прави там докато е лунен пейзаж.
Последно преди две години като минавах от там миризмата на желязо се усещаше във въздуха, но се надявах че се е тръгнало в добра посока с оглед някакви инвестиции. То на запусната площадка ще струва новото строителство пъти повече от изцяло на пуст терен.
Та май тази мечта за метро в кремиковци ще е само мираж докато общината не планува строежи в съседство с останките на комбината - то там има доста място

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1806 on: 17.04.2023, 14:19:35 »
Звучи прекалено хубаво за да го направят. А и нещо градените в нищото квартали в ново време като Манастирски ливади например са не много домислени като инфраструктура въпреки че сградите са наистина красиви. А ако действително се направи нещо такова като в статията ще бъде добре.  Но откъм метро аз виждам по-доброто му свързване с М3 след квартал Левски, а не с удължен М1.

Доколкото виждам, проектът предвижда точно М3 да свързва "Нова София" с центъра, респективно Орлов мост и НДК.
Така че ако подобни разширения са предвидени във връзка с нови урбанизирани зони в София, претенции няма. Бъдещата МС Панчо Владигеров (предлагам да я кръстят на този велик наш музикант вместо банално Модерно предградие) предвижда транспортен хъб с жп спирка, автостанция, но проект за урбанизация засега няма. Имаше някакви проекти, но и те заглъхнаха. А би било добре да се измисли нещо там. Нов стадион например. Или стадионът да бъде зад СОП/Царица Йоанна където също има проект за удължаване на метрото с 2 станции. Знам че там според гл.арх.Здравков е отредено място за сити, но защо не и стадион? Западната част на София се нуждае от стадион, въпреки че реконструкция на Септември би свършила работа. В източната част пък изобщо няма стадиони, в Младост няма. Може пък до ИКЕА от другата страна на СОП да построят един стадион. Защо не? Виждам че свободен терен има. Ако не е приватизиран...
« Last Edit: 17.04.2023, 14:29:01 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1807 on: 17.04.2023, 22:21:05 »
Този квартал Нова София е някаква поредна тъпотия, която показва как само с мечти върху картата няма да станат нещата.Спаси София са много неподготвени популисти. Поне да си бяха направили труда да отидат до сметището за строителни отпадъци да видят какъв прахоляк и смрад се стеле от него над ССТ и кв. Враждебна. Нямаше да пишат такива глупости. За рекултивация ще са му нужни поне 20 години. А и ССТ ще е един прекрасен шумов фон за бъдещите обитатели. За метро до там не ми се и пише. Всичко там са пясъци и подпочвени води от река Искър.
The Grand Tour

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1808 on: 17.04.2023, 22:33:32 »
В източната част пък изобщо няма стадиони, в Младост няма. Може пък до ИКЕА от другата страна на СОП да построят един стадион. Защо не? Виждам че свободен терен има. Ако не е приватизиран...
ю
Не съм наясно със собствеността но чух, че срещу Декатлон щели да правят спортна зала.
Този квартал Нова София е някаква поредна тъпотия, която показва как само с мечти върху картата няма да станат нещата.
 За метро до там не ми се и пише. Всичко там са пясъци и подпочвени води от река Искър.

Това и на мен ми мирише на популизъм и на мераци за изборите скорошни за кмет.
Това за водите на Искър е много интересно и даже допълнително изяснява, че натам метро няма шанс да видим освен като надземно.
А технически според вас някакво продължение след Враждебна посока Кремиковци дали не би могло да се случи и като квартал и изобщо за транспорт

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1809 on: 18.04.2023, 10:19:31 »
Младост и близките квартали нямат стадион наблизо така че от полза ще бъде нов стадион. За спортна зала не знам.
Предложението "Нова София" е доста утопично, имайки предвид мястото. Бизнес инкубатор може би.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1810 on: 18.04.2023, 11:04:57 »
Към Илиянци има почти напълно обособено трамвайно трасе и ЖП линия, би трябвало спокойно да се справят с бъдещите пътникопотоци без метро с далеч по-малки инвестиции за подобряване на инфраструктурата и евентуална естакада над ЖП линията между гара Илиянци и Фондови жилища за връзка на блоковете и Булавто с гарата и трамваите. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1811 on: 18.04.2023, 14:09:51 »
Към Илиянци има почти напълно обособено трамвайно трасе и ЖП линия, би трябвало спокойно да се справят с бъдещите пътникопотоци без метро с далеч по-малки инвестиции за подобряване на инфраструктурата и евентуална естакада над ЖП линията между гара Илиянци и Фондови жилища за връзка на блоковете и Булавто с гарата и трамваите. :rolleyes:

Само че между трамвайното трасе и жп линията няма никакъв синхрон.

Ако ще се прави пробив то е по-логично да е някъде по средата между София-Север и гара Илиянци, например на ул. Сергей Румянцев между Илиянско шосе и бул. Илиянци и там да има и още една ж.п. спирка за пътническите влакове, освен това поне един ако не и двата от трамваите 11 или 12 да прави кръгче през колелото на София-Север.

Така може да се получи нещо като наземен заместител на метро в това направление.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1812 on: 18.04.2023, 15:09:39 »
Нужна е връзка на Булавто и блоковете с гара Илиянци и трамваите, Румянцев е прекалено близо до гара Север. Съответно ще е нужен и довозващ автобус за Илиянци и Фондови жилища до гарата и последната спирка на трамваите. Пътникопотокът може да се раздели между трамваите и ЖП линията без да е нужна синхронизация. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1813 on: 18.04.2023, 16:48:01 »
Защо довозващ автобус? Жилищната част прекалено далеч ли е от гарата?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1814 on: 18.04.2023, 17:31:15 »
До гарата е около 300 m по права линия, но естакадата е по-добре да е по-близо до Булавто за да може да се ползва и от работещите в предприятията. Също от блоковете до последната спирка на трамваите е около 700 m. Къщите около ул. "Петуния" са доста отдалечени и от трамвая и от гарата. Затова е нужна довозваща линия в района примерно бусче на 15-20 минути, евентуално кола и пробег могат да се вземат от 101.  :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1815 on: 19.04.2023, 12:32:21 »
Ако е толкова отдалечена, може ли изобщо да стане ефективна? Друго си е Захарна фабрика, на метри от жилищната зона. Същото важи за Подуяне, Смирненски и Искърско шосе.
« Last Edit: 19.04.2023, 12:41:34 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1816 on: 19.04.2023, 13:49:03 »
Спокойно може, евентуално за блоковете може да се изгради по-лека, проста и евтина пешеходна естакада - 300 m e прилична пешеходна достъпност. Най-евтиното решение е охраняем пешеходен прелез, но е рисково - влаковете в участъка са много и скоростта е 60-70 km/h. До последната спирка на трамваите е около 700 m, което е доста и ще е трудно без довозваща линия особено за по-трудно подвижните хора. От Булавто и отдалечените къщи от Илиянци също разстоянието е по-сериозно и затова ще е нужна довозваща линия с бус на 15-20 минути интервал. До трамвайната спирка бусът ще стига от блоковете и Булавто за няколко минути. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1817 on: 19.04.2023, 14:20:25 »
Лъчове на метрото има по Ломско шосе и оттам - чак по Владимир Вазов. Това е един сектор от София над 120 градуса. Логично е разклонението на Линия 2 да е около ъглополовящата на този сектор, която се пада горе долу по Мара Бунева - Лазар Михайлов.
Направлението бул. Рожен-Илиянци е бита карта. Трамвайното трасе трябва да се реконструира по-сериозно в подлез Надежда и да стане автономно по ул. Илиенско шосе. Аз си го представям в южна посока след доближаването на трамвайното до жп трасето да се направи ново трасе между жп и бул. Рожен, после да се пъхне под коловозите гара Надежда-Централна гара и да излезе при надлез Надежда на съществуващото. сегашното трасе остава за към Скопие и Хан Кубрат.
За по-далечни разстояния - кварталите на Нови Искър и нататък в дефилето - регионална железница.
« Last Edit: 19.04.2023, 14:44:42 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1818 on: 19.04.2023, 14:34:18 »
Разклонението е заложено на надлез Надежда, но не пречи ако в даден момент се развие градът на север да има метро и в тази посока. За момента няма необходимост от това.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1819 on: 19.04.2023, 14:46:52 »
Разклонението е заложено на надлез Надежда, но не пречи ако в даден момент се развие градът на север да има метро и в тази посока. За момента няма необходимост от това.
В момента няма необходимост от това, но не е невъзможно някога отбивката да тръгне след МС Лъвов мост, а не след МС Мария Луиза.