Без това от Метрополитен да дадат пълни обяснения на идеите и действията си, лично аз не мога да кажа какво си представят. В медиите дадоха гласност на кафявия вариант, аз до колкото знам основната идея е да се развие другото в посока Икеа, за да докарат най-после до там бленуваното от собствениците на търговските площи метро. Нещо, което не успяха да пробутата от Младост с по-късо трасе, сега се опитват с по-дълго от другата страна. Но липсата на необходимост е все същата - никаква, а разходът на обществени средства - още по-голям.
Не случайно писах, че има работа по преосмисляне на концепцията за трамвайната мрежа. Ринговият трамвай е с доказана необходимост, но стъпвайки на него следва да се развият допълнителни връзки и разклонения, обслужващи радиално териториите около него. Припомням я тази схема, в която са загатнати потенциалните напречни връзки, като липсват такива към Студентски град, връзка към Ляпчев/Младост/Копенхаген... Метрото не е панацея и на много места трамваят е далеч по-адекватното решение... Оттам насетне има и тролейбуси, автобуси, бленуваните от диков електробуси (най-новото при него е, че е против трамвая по ринга, електровъшки били достатъчни...).