Премествам дискусията в общата тема, тъй като се отплесна от проектирането на МД3.
Поначало моите забележки към източния клон на МД3 бяха, че вместо около пам. Левски беше избрано да мине около Орлов мост и Театър София.
Сточна гара е голям транспортен възел за надземния транспорт. И не че има някакви забележителности и обекти там, а просто е сборна точка на два ринга около централната част на града. Просто не е възможно целият поток от автобуси там да бъде прекаран по булевардите в зона Ц - Дондуков, М.Луиза, Раковски и т.н. За разлика от автобусите метрото си влиза в центъра и пускането в действие на МС Лъвов мост би трябвало да облекчи Сточна гара. Затова ме съмнява ползата от метроотсечка Лъвов мост-Сточна гара-Подуене или СУ като част от евентуален 4-ти метродиаметър.
Колкото до северните квартали зад жп линията. За тяхното обслужване в бъдеще има два варианта - разклонение на МД2 или рингова метролиния. За мен разклонение на МД2 към Малашевци/Бенковски е по-смислено от плануваното към Илиенци. По същите причини, по които отпаднаха улиците с автономни трамвайни трасета - Цар Борис ІІІ, Ботевградско, България, трябва да отпадне и Рожен. Трамвайното трасе е безконфликтно с основния автомобилен трафик, а на север има резерви да бъде преработено за подобряване на скоростта.
Друг вариант е рингова линия от новото депо във Враждебна в западна посока до района северно от гарата, после в посока К.Величков и Овча купел. Така освен северните квартали ще се приобщят към метрото и Фондови жилища, Св.Троица, Красна поляна. Няма проблем тази линия да има общ участък с МД3 в източния си край (Левски-В и Г), този участък не пречи на плануваното му разклонение в посока Слатина.