Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523821 times)

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1340 on: 15.12.2011, 01:22:35 »
    Парижките улици и булеварди са широки и това спомага за бързото изграждане на метрото през годините. Обикновено метрото на Париж е плитко, което, разбира се, си е предимство - така е по-достъпно. По-различна е ситуацията на московското метро. То е твърде дълбоко, но нямало как...

Я пак????   :laugh:

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1341 on: 15.12.2011, 10:56:26 »
Не влизах ден и пак се е отклонила дискусията :) Добре, няма да задълбавам по казуса "България', за да не връщам дискусията назад.
Но друго ми се върти в лавата след прочетеното на последната страница и схемата на eugenio. Прави ли ви впечатление, че след построяване на третия диаметър, повечето станции в центъра ще са концентрирани от Ларгото на юг? Затова не е ли по-добре вместо да се разсъждава над за мен безсмислении идеи за нови станции по съществуващите или строящите се в момента метродиаметри, да се обмислят варианти за разполагане на такива по булевардите из центъра, останали в страни от метролъчовете, а именно "Сливница", "Васил Левски" (в частта СУ - Сточна гара), "Опълченска"/"Константин Величков", т.е. да се върви към обмисляне на четвърти метродиаметър през/покрай центъра, по подобие на МД3? Или с други думи да имаме два диаметъра през самия център (МД1 с посока запад-изток и МД2 с посока север-юг) и поне два диаметъра, обхващащи периферията на центъра (МД3 от юг по "Патриарха" и "Васил Левски" до Орлов мост и примерно друг, разположен от северната страна на центъра). Така като се разположат равномерно станциите из целия център със съответните връзки помежду си, метродиаметрите действително биха обхванали целия център и друг транспорт през него няма да е особено необходим, освен например с някаква историко-туристическа цел (трамвая по Графа да речем). Тогава дори влизането с коли може силно да се ограничи в централните зони.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1342 on: 15.12.2011, 11:26:19 »
Премествам дискусията в общата тема, тъй като се отплесна от проектирането на МД3.

Поначало моите забележки към източния клон на МД3 бяха, че вместо около пам. Левски беше избрано да мине около Орлов мост и Театър София.
Сточна гара е голям транспортен възел за надземния транспорт. И не че има някакви забележителности и обекти там, а просто е сборна точка на два ринга около централната част на града. Просто не е възможно целият поток от автобуси там да бъде прекаран по булевардите в зона Ц - Дондуков, М.Луиза, Раковски и т.н. За разлика от автобусите метрото си влиза в центъра и пускането в действие на МС Лъвов мост би трябвало да облекчи Сточна гара. Затова ме съмнява ползата от метроотсечка Лъвов мост-Сточна гара-Подуене или СУ като част от евентуален 4-ти метродиаметър.
Колкото до северните квартали зад жп линията. За тяхното обслужване в бъдеще има два варианта - разклонение на МД2 или рингова метролиния. За мен разклонение на МД2 към Малашевци/Бенковски е по-смислено от плануваното към Илиенци. По същите причини, по които отпаднаха улиците с автономни трамвайни трасета - Цар Борис ІІІ, Ботевградско, България, трябва да отпадне и Рожен. Трамвайното трасе е безконфликтно с основния автомобилен трафик, а на север има резерви да бъде преработено за подобряване на скоростта.
Друг вариант е рингова линия от новото депо във Враждебна в западна посока до района северно от гарата, после в посока К.Величков и Овча купел. Така освен северните квартали ще се приобщят към метрото и Фондови жилища, Св.Троица, Красна поляна. Няма проблем тази линия да има общ участък с МД3 в източния си край (Левски-В и Г), този участък не пречи на плануваното му разклонение в посока Слатина.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1343 on: 15.12.2011, 17:32:40 »
Във връзка с казаното от КРУПА, не че има някакъв шанс да стане откъм финанси, но според мен не би било излишно да има вътрешна рингова метролиния (където основно вървят в момента тролеи). Нещо подобно на The Loop в Чикаго. Реално там диаметрите правят едно кръгче около центъра преди да продължат, като някои от тях го пресичат директно. Не съм го виждал някъде другаде, но не е зле. Централно Токио също е опасано от линията Яманоте, но там мащабът е несравним с центъра на София. Докато зоната на The Loop е дори по-малка от нашия център.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1344 on: 28.05.2012, 20:12:00 »
Мечтая си схемата на Софийското метрото след десетина години да изглежда така, но наистина съжалявам много за третия метродиаметър, който за мен се проектира грешно... :(

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1345 on: 28.05.2012, 21:29:43 »
По-добре ще изглежда схемата , ако прибавиш и станциите т.е кръгчета. Така няма да прилича на цветни, току-що варени макарони върху картата на София... :P :P

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1346 on: 28.05.2012, 21:36:42 »
По-добре ще изглежда схемата , ако прибавиш и станциите т.е кръгчета. Така няма да прилича на цветни, току-що варени макарони върху картата на София... :P :P

Мога да го направя, стига да е от полза...

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1347 on: 28.05.2012, 21:59:43 »
Мен най-вече ме заболяха очите, оправи резолюцията и да е поне малко фокусирано...  :neznam:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1348 on: 29.05.2012, 11:02:17 »
Мечтая си схемата на Софийското метрото след десетина години да изглежда така, но наистина съжалявам много за третия метродиаметър, който за мен се проектира грешно... :(
МД3 не минава под СОП в югозападната си половина.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1349 on: 29.05.2012, 15:58:43 »
Гладна кокошка просо сънува !
В тази схема липсва идея , която да не е коментирана поне няколко страници в други теми !

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1350 on: 04.06.2012, 18:35:26 »
Какво мислите за изграждане на градска железница в София? Ето линк към едно минало събитие:

http://vane.blog.bg/novini/2012/05/31/po-relsi-okolo-sofiia.961637

Една интересна статия по въпроса:

http://www.livenews.bg/Sofiya-moje-da-ima-barza-gradska-jeleznitsa-14970

Още една статия с приложени схеми на евентуалната бъдеща градска железница:

http://provocad.com/relsi/

Ето и схемите:







Какво ще кажете? Моля, аргументирайте се.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1351 on: 04.06.2012, 19:34:38 »
Така аз като перничанин ще си кажа мнението по темата за бързата градска железница. Като цяло замисъла е много добър - прекрасно ще бъде ако имаме възможност от Перник с влака да стигаме до самата вътрешност на София но при следните условия:

- Съществуващата инфраструтура да бъде многократно подобрена и да имаме времепътуване от централна гара Перник до Вардар да речем за не повече от 30 мин. В противен случай просто няма смисъл защото в момента времепътуването между двата града по магистралата и после с метрото е толкова .

- да се създадат удобни връзки с останалите части на София, до голяма степен метрото е точно такава.

Няма как иначе да се убедят хората да престанат да ползват колите си или автобусите.

За градска железница за градски транспорт която да се ползва от хората вътре в София не мисля че е реализируема идеята защото в момента повечето гари - Горна Баня,Надежда,Волуяк,Север,Искър,Обеля са на изолирани и неконтактни места и едва ли някой се би престрашил да отиде до гарите ако няма довеждащи автобусни линии или не се изградят гари на по-контактни места.Също така ако се реализира такава железница то тя трябва да е с интервал на движение не повече от 10 минути за да конкурира градския транспорт ефективно.

Погледнах и схемите ти за развитие в чатта им за пернишкия регион - виждам че си планирал развитие на линия до Брезник през Бабица. Такава линия може да е имала смисъл преди 20 години но в моментра Брезник е град със затихващи функции и пътникопотока все повече се свива.Автобусната линия за областния център - Перник вече е микробусна а какво остава за пътникопоток за София...В този смисъл парите вложени в един такъв проект за пари на вятъра  и с векове няма да се избият.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1352 on: 04.06.2012, 19:57:07 »
Идеята е отлична, но за сега хляб има само в линия Банкя - Дружба и евентуално Дружба-Нови Искър. Трябват огромни инвестиции за увеличаване на капацитета на пернишката линия и строеж на нови станции по нея иначе няма как да се пусне тактов транспорт по сегашната линия. Тези пари в момента по политически причини (братчедски автобусни фирми, магистрали за предизборно пъчене, и др.) няма от къде да дойдат.

На по-късен етап, когато най-сетне се проумее смисълът от железопътния транспорт и инвестициите се разпределят по-равно между него и автомобилния може да се реконструира жп възел София и той да се превърне в транзитен с един стабилен дял градски и крайградски транспорт. За сега не го виждам. Дано до тогава да са останали релси и някоя и друга мотриса Сименс, че нещата с рязането за скрап се развиват с бесни темпове. Иначе с влака от Дружба до Обеля са 17 мин., това никой друг транспорт не може да го бие, даже и метрото.
« Last Edit: 05.06.2012, 12:39:01 by sofianec »

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1353 on: 04.06.2012, 20:36:02 »
Хубава идея, най-важното е, че някои райони, които сега тънат в мизерия може да живнат. :)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1354 on: 05.06.2012, 11:28:46 »
Подобна градска железница дори би могла отчасти да осъществи бляновете за кръгова линия на метрото, тъй като ако в момента ако се свържат гореспоменатите гари дето тънат в забрава, може да стане дъга - от Княжево и Горна баня през проектните Овча купел и Обеля да продължи по маршрута Захарна фабрика, Централна гара, Смирненски, Дружба и оттам да се доизгради връзка с Пионер и Хладилника. На по-късен етап би могло да продължи от Хладилника до Княжево и по този начин да се изгради кръгова ж.п. линия в София. Летището също би могло да бъде включено, тъй като една такава градска железница би могла да спира и на двата терминала.
Софиянец, има ли в момента директна влакова връзка Обеля-Дружба?

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1355 on: 05.06.2012, 12:35:57 »
Има един ПВ10132 сутрин след 7, който минава транзитно от Септември за Драгоман и се изпълнява с електрическо Дезиро. Той по неизвестни причини престоява 14 мин. на Централна гара, но ако се извади този престой се получава доста доста добра представа колко бърз може да бъде жп транспорта в рамките на София и как можеш да прелетиш през задръстения център. Някой е качил видео в Ютуб от пътуването с този влак и може да се придобие представа как може да изгледжа един модерен SBahn в София. Бъдещето на една градска железница зависи обаче много от цялостната концепция, а тя като изключим проекта за жп спирка Дружба с директна връзка към метрото куца. Жп спирката на Вардар беше планирана на стотици метри от метрото и смислен транспорт, а и другите жп спирки са отрязани от схемата на градския транспорт. Причината е в лошата инфраструктура в рамките на София - липсата на подходящи и повече на брой прелези. Трябва от там да се започне според мен.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1356 on: 05.06.2012, 12:47:21 »
Точно там е проблема, че тези места си падат малко изолирани и без добра връзка с други видове транспорт. Сега обаче Европа изискват модалност от нас и затова проектните ж.п. станции Овча купел, Обеля и Дружба ще имат връзка с метрото. Проектната ж.п. станция до Вардар май ще я местят над тунела за да прави връзка с МС Западен парк, пак по същата причина - интермодалност. Надявам се да изградят допълнителна инфраструктура до метростанцията. Подобна градска железница трябва да има връзка и с мрежата на евентуален Suburban railway. Трябва разумен подход за да облекчава трафика наистина и да не задръства движението. Ако намериш това видео в Ютуб, пусни го тук, плиз.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1357 on: 05.06.2012, 14:44:33 »
Ето тук са клипчетата: http://www.youtube.com/user/ilianiron . Средно по 2-3 минути пътува влака между отделните спирки, предполагам, че може да се подобри това след известна рехабилитация. Със сигурност е по-бързо от метрото, а и би осигурявало удобни връзки за доста откъснати квартали. Ако беше помислено за добра интермодалност между метрото и Централна гара, а не беше построена метростанцията така набързо и евтино на другия край на площада можеше да се получи добра система между евентуална градска железница и метромрежата.  Но както знаем железопътния транспорт винаги е бил недоносчето на управляващите.

Това с инфраструктирата до нови спирки не го вярвам. Знаем как работи връзката между институциите в България и мисля, че няма нищо добро да излезе. Да видим първата спирка в Дружба как ще се получи. Ако изградят тротоари до нея пак ще е добре  :P
« Last Edit: 05.06.2012, 14:49:02 by sofianec »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1358 on: 05.06.2012, 15:13:10 »
Въпросът опира до реалности, а не до хубави мечти. Добре, от гара Обеля до гара Искър са 17 минути. Но и двете гари са на ма*ната си и надали ще се вържат и 10 пътника. Вече се спомена за неудобното преминаване на жп-линиите не само спрямо метрото, а и спрямо жилищните зони. Това не може да бъде променено и е безсмислено да се сравняваме с немците, които си градят ес-банмрежата от 150 години.
Тук трябва да разделим понятията градска и крайградска железница. На никого не му е необходим транспорт през 5 минути до Лакатник или Горна Малина.
Нещо, което може да се направи с малко разходи и с голяма ефективност е крайградските линии да тръгват от отсрещната част на града: за Банкя, Перник, Курило и Сливница - от бъдещата гара Дружба на МД1, за Елин Пелин - от бъдещата гара Обеля също на МД1. Единственото комуникабилно място в града извън съществуващите гари и спирки е районът на моста Чавдар. Разбира се, трябва удвояване на жп трасетата (със съпътстваща отчуждителна сага), надлези/подлези на липсващите места (Кукуш и Факултето). Съдейки по тромавостта на тандема НКЖИ/БДЖ, човек трябва да е непоправим фантазьор да счита, че нещата ще се случат в следващите 10-15 години. Ако някога северът се застрои, може да се мисли за утилизация на трасето през Биримирци.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1359 on: 05.06.2012, 16:16:03 »
Нещо, което може да се направи с малко разходи и с голяма ефективност е крайградските линии да тръгват от отсрещната част на града: за Банкя, Перник, Курило и Сливница - от бъдещата гара Дружба на МД1, за Елин Пелин - от бъдещата гара Обеля също на МД1.

Това при положение, че влаковете не престояват по 15 мин. на Централна гара, иначе се обезмисля.