Аз пък съм на мнение, че кръгова линия е важна за София и трябва да се изпълни.
Ето я новата ми концепция която отразява последните тенденции
1. Класическо метроКласическото метро са трите линии - първи, втори и трети диаметър. Те са 100% безконфликтни и развиват средна скорост на движение около 30-35 км/ч.
2. Леко метроЛекото метро (кръговата линия) има наземни участъци, но не пресичания на едно ниво. Подземните участъци са с параметри за леко метро, като станциите са с ниски перони. Състава е нископодов и с горно токоснемане, но с пътниковместимостта на класическото метро. Дължина на станциите - 105 метра.
Общ изглед на класическото метро и лекото метро.
Паркинги и буферни паркинги по трасетата.
Изохрон на покритието
3. Скоростни трамваиСкоростните трамваи са наземни и имат пресичания на едно ниво, като трасетата са снабдени със система за корекция на фазите на засегнатите светофарни уредби. Състава е нископодов, с дължина 60 метра. Подземните трасета са с параметри за леко метро и дължина на пероните 105 метра.
Трасетата са, както следва:
А - Княжево - Македония - СХГ - Московска - паметника Левски - театър София - Вражебна;
B - Люлин 5 - Модерно предградие - Централна гара - Козлодуй - Орандовци - Бенковски;
C - гара София-север - Константин Величков - Южен парк - Джеймс Баучер - Дианабад - Студентски град - Зимен дворец - Младост 2 - Младост 3 - Горубляне;
D - Бизнес парк София - Младост 4 - Младост 3 - Дружба 2 - Дружба 1 - Шипченски проход - Ситняково - Орлов мост - НДК - България - Бояна;
Изохрон на покритието
4. ТрамваиТрамвайните трасета са с междурелсие 1009мм. Всички трамваи са нископодови.
5. ТролейбусиТролейбусните трасета биват два вида
5.1. МетротролейбусиМетротролейбусите са тройни съчленени коли, обслужващи вътрешния ринг и са с единна билетна система с метромрежата.
5.2. ТролейбусиОбикновени съчленени или единични коли. Всички тролейбуси са нископодови.
6. АвтобусиАвтобуси...
7. Спирки7.1. Трамвайни спиркиВсички трамвайни спирки са на остров с минимална широчина 3 метра, където е наложително или възможно - повече, достъпен чрез зебри от двете страни или директно през тротоара, ако трасето е изнесено от оста на пътя. В спирката има автомати за билети. В трамвайната мрежа се движи унифициран състав затова всяка спирка е със стъклени витрини, пасващи на вратите на колите. По този начин се понижава драстично броят на нередовните пътници и се подсигурява климатизирана среда в спирката.
7.2. Метротролейбусни спиркиВсички метротролейбусни спирки са директно свързани с метростанциите чрез подлез и асансьор. Перонът им е на височината на пода на ПС. Отделени са аналогично на трамвайните спирки.
7.2. Тролейбусни спиркиОтделени от тротоарите, аналогично с трамвайните спирки.
7.2. Автобусни спиркиНавеси.