Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 523796 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1400 on: 26.08.2012, 18:08:29 »
Уникален  :fan:  :help: :fan:
Особено внимание заслужава идеята за 5 отделни метростанции на Дондуков, Ал.Невски, Пам.Левски, Оборище и СУ, за сметка на това господинът предлага в топ центъра все така во веки да има само една станция (Сердика). Ако смешната му схемичка беше в мащаб, щеше сам да разбере, колко е нелепо всичко това. Лично моето предложение/пожелание към него е следващият му "труд" да бъде насочен към "Крайното усъвършенстване по галактически модел в синхрон с нумерологията и астрофизикалните явления на московското метро" и ако не в-к Правда, то поне Московские новости да публикуват умопомрачителните му заключения  :crazy:
« Last Edit: 26.08.2012, 18:11:57 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1401 on: 27.08.2012, 10:09:35 »
Опитах се да нарисувам въпросната схема на карта на София... и не можах... Много линии, много нещо. Та дори и на картата трудно ще се начертае.

А тъй като кръговата има на всяка пресечка спирка си мисля, че ще е по-удобно за хората, ако вместо метро това кръгче е един огромен травалатор, с три ленти в посока с различни скорости  :D  :crazy:  :P  8)  :devil:
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1402 on: 27.08.2012, 10:28:28 »
Да дааа, сега видях, че има станция на Стамболийски и още една трансферна на сегашната Опълченска - реално погледнато може да се изпълни с една станция, като единия вестибюл прави връзка с Опълченска а другия със Стамболийски, но докторът по икономика В.Костов едва ли има това в предвид  :help: :D
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1403 on: 28.08.2012, 11:42:01 »
Прекалено центрирана ми изглежда тази кръгова линия. Според мен трябва да е предимно извън центъра. Както вече писах, кръгова линия дава шанс кварталите, които остават извън покритие на първите три метродиаметъра, да имат метро, като например: Гоце Делчев, Красна поляна, Света Троица, Фондови жилища, югозападната част на Дианабад, северната част на Студ.град и т.н. Друг е въпроса, че една кръгова линия изисква много повече разходи от една радиална линия.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1404 on: 28.08.2012, 12:28:33 »
Стига с тази кръгова линия вече - предъвкахме я и е време да я изплюем.  Кръгова линия е ефективна само в големите градове - дори и Париж си няма!

Единствения смислен начин да се реализира подобно на кръгова линия нещо, което да е ефективно за София е подобие на кръгчето, образувано от U2 и U4 във Виена.  По този начин ако се направи някакво МД4 в бъдеще, да е предвидено да минава по Опълченска и Слевница или нещо от сорта
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1405 on: 17.09.2012, 15:26:12 »
Аз пък съм на мнение, че кръгова линия е важна за София и трябва да се изпълни.

Ето я новата ми концепция която отразява последните тенденции

1. Класическо метро
Класическото метро са трите линии - първи, втори и трети диаметър. Те са 100% безконфликтни и развиват средна скорост на движение около 30-35 км/ч.

2. Леко метро
Лекото метро (кръговата линия) има наземни участъци, но не пресичания на едно ниво. Подземните участъци са с параметри за леко метро, като станциите са с ниски перони. Състава е нископодов и с горно токоснемане, но с пътниковместимостта на класическото метро. Дължина на станциите - 105 метра.


Общ изглед на класическото метро и лекото метро.


Паркинги и буферни паркинги по трасетата.


Изохрон на покритието

3. Скоростни трамваи
Скоростните трамваи са наземни и имат пресичания на едно ниво, като трасетата са снабдени със система за корекция на фазите на засегнатите светофарни уредби. Състава е нископодов, с дължина 60 метра. Подземните трасета са с параметри за леко метро и дължина на пероните 105 метра.


Трасетата са, както следва:
А - Княжево - Македония - СХГ - Московска - паметника Левски - театър София - Вражебна;
B - Люлин 5 - Модерно предградие - Централна гара - Козлодуй - Орандовци - Бенковски;
C - гара София-север - Константин Величков - Южен парк - Джеймс Баучер - Дианабад - Студентски град - Зимен дворец - Младост 2 - Младост 3 - Горубляне;
D - Бизнес парк София - Младост 4 - Младост 3 - Дружба 2 - Дружба 1 - Шипченски проход - Ситняково - Орлов мост - НДК - България - Бояна;


Изохрон на покритието

4. Трамваи
Трамвайните трасета са с междурелсие 1009мм. Всички трамваи са нископодови.

5. Тролейбуси
Тролейбусните трасета биват два вида

5.1. Метротролейбуси
Метротролейбусите са тройни съчленени коли, обслужващи вътрешния ринг и са с единна билетна система с метромрежата.



5.2. Тролейбуси
Обикновени съчленени или единични коли. Всички тролейбуси са нископодови.

6. Автобуси
Автобуси...

7. Спирки

7.1. Трамвайни спирки
Всички трамвайни спирки са на остров с минимална широчина 3 метра, където е наложително или възможно - повече, достъпен чрез зебри от двете страни или директно през тротоара, ако трасето е изнесено от оста на пътя. В спирката има автомати за билети. В трамвайната мрежа се движи унифициран състав затова всяка спирка е със стъклени витрини, пасващи на вратите на колите. По този начин се понижава драстично броят на нередовните пътници и се подсигурява климатизирана среда в спирката.

7.2. Метротролейбусни спирки
Всички метротролейбусни спирки са директно свързани с метростанциите чрез подлез и асансьор. Перонът им е на височината на пода на ПС. Отделени са аналогично на трамвайните спирки.

7.2. Тролейбусни спирки
Отделени от тротоарите, аналогично с трамвайните спирки.

7.2. Автобусни спирки
Навеси.
« Last Edit: 17.09.2012, 15:28:42 by boleroto »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1406 on: 17.09.2012, 15:36:11 »
Подобни видове транспорт има в Истанбул - там имат метро, леко метро, трамвай, скоростен трамвай, леко метро, автобуси, метроавтобуси, железница, фериботи и какво ли още не .....
В София чак толкова видове транспорт не са нужни, защото Истанбул е около 20 млн. жители, а София - около 2. Автобусите, тролея и трамвая трябва да са довозващи до метрото, като не е изключено да си имаме и скоростни трамваи и леко метро тип това в Копенхаген.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1407 on: 17.09.2012, 17:27:26 »
Подобни видове транспорт има в Истанбул - там имат метро, леко метро, трамвай, скоростен трамвай, леко метро, автобуси, метроавтобуси, железница, фериботи и какво ли още не .....
В София чак толкова видове транспорт не са нужни, защото Истанбул е около 20 млн. жители, а София - около 2. Автобусите, тролея и трамвая трябва да са довозващи до метрото, като не е изключено да си имаме и скоростни трамваи и леко метро тип това в Копенхаген.

Реално тази концепция не предлага нищо различно, освен едно кръгово леко метро (за което имаме индикации, че е необходимо), обособяване на 4 скоростни трамвая (два от които вече са заложени в бюджетните рамки) и модернизация на наличния транспорт, за сметка на свиване на автобусния.

Offline msotirov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1408 on: 20.09.2012, 15:29:44 »
Кръговата линия е важна - дали самостоятелна или като продължение на съществуващите линии това е друг въпрос...

Иначе метрото ще страда от същия проблем, който и досега има пътната инфраструктура в София, а именно единствено радиални магистрали и никакви тангенти, които да ги свързват извън центъра... Затова, ако пътуваш с кола от Борово за Младост минаваш през... Орлов мост  :eek:

Без кръгова линия рискуваме да стане същото и с метрото - напр. от Цариграско шосе за Хладилника да се пътува през Сердика...  :crazy:

Ето и моята схема

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1409 on: 20.09.2012, 15:59:57 »
Затова, ако пътуваш с кола от Борово за Младост минаваш през... Орлов мост  :eek:
Затова, ако пътуваш с кола от Борово за Младост минаваш през... Околомръсното  :eek:

Иначе, схемата ти като я гледам, това си е баш за трамваен транспорт. Минава през доста слабо населени територии и ще има да се лангърка полупразно.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1410 on: 20.09.2012, 17:52:52 »
Тролейбусен кръг съм мислел и аз - да върти по Сливница, Васил Левски, Патриарха и Опълченска. Два ми се виждат малко пресилени. Ще ми е интересно как ще минава този трамвай през Южния парк - който не е стъпвал там, той не знае какъв е склона (по-голям е от наклона над Журналист и меандри са сигурни за да се преодолее)

Все още съм много скептичен за кръгово метро. Та тази линия, която е предложена тук е може би два пъти по-дълга от МД-3! А пътникопотока ще е далеч по-малък. Какво му е лошото от Цариградско до Хладилника да се пътува през Сердика? Нали и сега това е така и не виждам Сердика да се пръска по шевовете, както е в Беларус. А и да се пръскаше по шевовете, сега интервалите са през 8 минути, а могат (технически) да бъдат сведени на 1,5!

Имайте предвид, че населението на България намалява, от което следва, че населението на София ако вообще се увеличи, то ще е с малко. До 2018 ще имаме три лъча на метрото, което ще е достатъчно да задоволи града за следващите поне 30 години. А до 2050 статистиците очакват населението на БГ да спадне до 5 милиона - едва ли тогава София ще е 2 милиона!!!

Не е лошо човек да мечтае, но моля, не мечтайте да станете президенти на САЩ, най-малкото защото сте родени в България!
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1411 on: 21.09.2012, 00:01:53 »
msotirov ми чете мислите, почти същата линия предлагах преди време, като градска железница: http://www.album.bg/passenger/images/29894393/

Вярно че подобна линия може да се окаже полупразна като пътникопоток, но дава шанс за бърз транспорт в много райони, непокрити от първите три метродиаметъра. Имайте предвид че кръгова метролиния е много по-скъпа от радиална, затова ми се вижда малко илюзорна.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1412 on: 21.09.2012, 08:06:51 »
Тролейбусен кръг съм мислел и аз - да върти по Сливница, Васил Левски, Патриарха и Опълченска. Два ми се виждат малко пресилени. Ще ми е интересно как ще минава този трамвай през Южния парк - който не е стъпвал там, той не знае какъв е склона (по-голям е от наклона над Журналист и меандри са сигурни за да се преодолее)

По-голямата част от тролейбусните трасета, включени в кръговете са предвидени в ОУП: там е заложено по първи и втори кръг да има тролейбусни трасета.
Трасето на скоростния трамвай през Южния парк е предвидено да е подземно, защото трябва да влиза под П. Ю. Тодоров и да кара подземно до Константин Величков.

Все още съм много скептичен за кръгово метро. Та тази линия, която е предложена тук е може би два пъти по-дълга от МД-3! А пътникопотока ще е далеч по-малък. Какво му е лошото от Цариградско до Хладилника да се пътува през Сердика? Нали и сега това е така и не виждам Сердика да се пръска по шевовете, както е в Беларус. А и да се пръскаше по шевовете, сега интервалите са през 8 минути, а могат (технически) да бъдат сведени на 1,5!

Това е леко метро: в по-голямата си част е наземно, като подземните трасета са сведени до минимум.

Имайте предвид, че населението на България намалява, от което следва, че населението на София ако вообще се увеличи, то ще е с малко. До 2018 ще имаме три лъча на метрото, което ще е достатъчно да задоволи града за следващите поне 30 години. А до 2050 статистиците очакват населението на БГ да спадне до 5 милиона - едва ли тогава София ще е 2 милиона!!!

Този спор сме го водили многократно: световната тенденция е градското население да се увеличава, а демографските процеси в следващите 100 години обезателно ще са динамични и населението в Европа ще се увеличава, независимо дали България ще се обезлюдява, населението на ЕС ще расте, респективно и в България ще има привнасяне на население.

Offline msotirov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1413 on: 21.09.2012, 10:45:59 »
Затова, ако пътуваш с кола от Борово за Младост минаваш през... Орлов мост  :eek:
Затова, ако пътуваш с кола от Борово за Младост минаваш през... Околомръсното  :eek:

Иначе, схемата ти като я гледам, това си е баш за трамваен транспорт. Минава през доста слабо населени територии и ще има да се лангърка полупразно.

Именно де - сега минаваш по Околовръстното (ТАНГЕНТАТА) щото вече е с по 4 ленти в посока... а преди 2 години откъде минаваше???... и защо Евлоги Георгиев продължава да се задръства с хиляди коли идващи от бул. България за десен завой по Цариградското   :crazy: - щото тангентата (Околовръстното) е само една и е много далече и е от скоро.

Схемата дето съм пуснал съвпада с втората пътна тангента: Тодор Каблешков - Филип Кутев - Г.М.Димитров (така и метрото може да се строи едновременно с булеварда - плитко, по открит способ и евтинко)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1414 on: 21.09.2012, 10:51:55 »
Схемата дето съм пуснал съвпада с втората пътна тангента: Тодор Каблешков - Филип Кутев - Г.М.Димитров (така и метрото може да се строи едновременно с булеварда - плитко, по открит способ и евтинко)

Или да се възприеме формат леко метро за кръговата линия и да се орегулира в остров в средата, кръстовищата да са в траншеи под трасето на метрото.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1415 on: 21.09.2012, 11:21:56 »
защо Евлоги Георгиев продължава да се задръства с хиляди коли идващи от бул. България за десен завой по Цариградското   :crazy: - щото тангентата (Околовръстното) е само една и е много далече и е от скоро.
Пак си в грешка. Е.Георгиев се задръства, защото се прави кръстовище на 2 нива на Семинарията и Др. Цанков е неизползваем.
Ще кажеш, че и преди това е било така. Да, но причината е в безумните фази на светофара на канала. При нормална пропускливост, всичко щеше да е наред.
Преди 2 години минавах по България, през Попа и нагоре по Цариградско. В другата посока през ТВ кула и нататък има няколко варианта.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1416 on: 21.09.2012, 11:39:47 »
Ако може този ринг да обхване и северната част на Студ.град, както и западната на Дианабад - супер. Източната част малко по-на запад, по-близо до Слатина и Зала Фестивална за по-голям пътникопоток. Така  планираното източно отклонение на МД3 може да се реализира като част от кръговата, а отклонението на МД3 да бъде по Шипченски проход.  На север връзката с МД3 обаче я виждам на станцията в Хаджи Димитър и после на МД2 станцията Мария Луиза рингът става пълен.

Offline msotirov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1417 on: 21.09.2012, 15:00:44 »
Пак си в грешка. Е.Георгиев се задръства, защото се прави кръстовище на 2 нива на Семинарията и Др. Цанков е неизползваем. Ще кажеш, че и преди това е било така. Да, но причината е в безумните фази на светофара на канала. При нормална пропускливост, всичко щеше да е наред.

Може би си прав за Евлоги, но при всички случаи без тангенти (и пътни и трамвайни и метро) транспортната схема става безумна - всичко живо се набутва от периферията в някаква централна точка (било то Орлов мост, било то МС Сердика) и после пак се изнася към периферията не много далече от изходната точка... :rolleyes:

Всъщност минаването ТРАНЗИТ през центъра е оправдано само в случай на диаметрално пресичане на града, напр. Люлин-Младост или Княжево - Враждебна или Илиянци - Хладилника иначе... по допирателната!!!  :angel:
« Last Edit: 21.09.2012, 15:02:28 by msotirov »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1418 on: 21.09.2012, 15:53:22 »
защо Евлоги Георгиев продължава да се задръства с хиляди коли идващи от бул. България за десен завой по Цариградското   :crazy: - щото тангентата (Околовръстното) е само една и е много далече и е от скоро.
Пак си в грешка. Е.Георгиев се задръства, защото се прави кръстовище на 2 нива на Семинарията и Др. Цанков е неизползваем.
Ще кажеш, че и преди това е било така. Да, но причината е в безумните фази на светофара на канала. При нормална пропускливост, всичко щеше да е наред.
Преди 2 години минавах по България, през Попа и нагоре по Цариградско. В другата посока през ТВ кула и нататък има няколко варианта.

Евлоги винаги е бил ужасно задръстен на канала, а ако имаше очевидно по-добри светофарни фази, вероятно щяха да са ги въвели (въпреки че подкрепям, че са зле, не мисля, че има големи оптимизации с тоя трамвай). Иначе пробивът Каблешков - дано внуците ми го доживеят, ако още не сме открили телепортацията - ще реши проблемът Борово-Младост, но трябва и ЗСТ, и добра връзка през Слатина със северните квартали (а не един тунелец и редица кьорсокаци през циганските квартали), и още ред други нововъведения, за да стане минаването през центъра излишно.

в допълнение, Околовръсното и каквито и да е рингове, не са никакви тангенти, тангентите са прави :Р Дори "ССТ" е хорда, а не тангента.

Но става малко оффтопик по въпроса с нуждата от кръгова линия за метрото - естествено би била полезна, но ако може да се направи бърз трамвай или леко метро наистина би било по-смислено икономически.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1419 on: 05.10.2012, 23:00:11 »
Метрото стига до Витоша


Метрото тръгва към Витоша. "Започваме разработване на идеен проект за трасе от Бизнес парка в жк "Младост" до Симеоновския лифт", съобщи пред "Труд" шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев.



Проектите са два. Първият предвижда трасето да е с дължина до 2,7 км и да има три станции - на Околовръстното шосе, при магазина ИКЕА и на лифта.
При втория идеята е метрото да стига само до ИКЕА, а Симеоновският лифт да се удължи до магазина. Още не е ясно кой вариант ще бъде избран, защото тепърва ще се правят разчетите колко ще струва и колко пътници ще се обслужват. Вторият вариант ще е само в случай, ако се окаже по-изгодно лифтът да бъде продължен и до ИКЕА да се изгради обща станция - за въжената линия и за влакчетата. Средства за строителство щели да се търсят през следващия програмен период за програми на ЕС 2014-2020, обясни Братоев.

Първи идеята за метро до Витоша лансира още през пролетта президентът Росен Плевнелиев. "Няма друго разположение в Европа или в света, където да може от метрото да излезеш на пистата. От Скопие, Солун, Белград, Букурещ хората могат да се качат в края на работния ден в колата си или да кацнат на летище София и оттам да се качат на метрото към ски пистите на Витоша", коментира тогава той. Ако проектът стане, самият президент също ще може да ходи на работа с метрото, тъй като все още живее в семейната си къща в затворен комплекс близо до Околовръстното шосе. Преди да стане президент, той често през уикендите можеше да бъде засечен в метрото заедно със синовете си по трасето от "Младост" до Софийския университет.

Общината планира и вторият лъч на метрото да бъде удължен от станция "Джеймс Баучер" до бъдещото продължение на бул. "Тодор Каблешков".
Проектирането на отсечката от 1,2 км с една станция вече е в ход. Пътници имало, тъй като в района имало 65 блока, а и гара "Джеймс Баучер" била силно натоварена в сутрешните часове.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1575159

Явно да решили след Бизнес парка, метрото да продължава към ИКЕА, а са се отказали от варианта към Кино Арена.  :fan: