Author Topic: История на подвижния състав в Русе  (Read 30407 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1557
    • View Profile
    • Email
Няколко снимки, дето бяха в Класик кара, може и да ги е имало тук, ама нека не се губят.


Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1557
    • View Profile
    • Email
И тези двете също.


Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Регионалният телевизионен център - Русе е направил свой канал в Ютюб и е започнал да публикува архивни и нови филми и репортажи, негова продукция. В обзорен филм за развитието на окръга от 1983 г. има кадри с доста автобуси, основно междуградски. За съжаление качеството на видеото не е добро, а водният знак допълнително разваля видимостта на детайлите:

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 587
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Ето това видео чакахме (надяваме се и на още). Русе през 1991 г., виждат се Икарус 280, ЗиУ-9, Чавдар В14–20, ЗиУ-10.


Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Супер кадри! Още един източник на изображение на русенско ЗиУ 10! Вероятно това е времето малко преди да се отмени системата на перфораторите и да се върнат кондукторите.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 587
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Отново от БНТ Русе. Понеже видеото е по-дълго, има много превозни средства, особено ЗиУ-9 (даже в различни разцветки) и Икарус 280, а леките коли и другите превозни средства са безброй. Има и заснети много участъци от пътната мрежа в града, включително с ККМ.


Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Едно от интересните неща в горния репортаж е присъствието на Чавдар М81 - вече рядкост през 1989 г., а също и жълт Чавдар В13-20.
Относно ливреите на ЗиУ-9 - от моите наблюдения в разцветката с бяло, жълто, светлосиньо и тъмносиньо са инвентарни номера 401, 402 и интервала 420-438. В интервала 403-419 изглежда са били керемидените с бели ивици (от тях нямаше ли и в София?). Засега не ми е известна причината за прекъсването на номерната последователност по този начин. След тях следват партидите с червено и бяло, а накрая и тези в зелено.

Вчера бяха публикували и един игрален филм, заснет в Русе през 1981 г., където е попаднал и Икарус 280 №51589, както и съчлененият Чавдар М80, и двата в района пред гарата.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1218
    • View Profile
    • Email
Прекрасни и ценни данни,съдейки от времето,в което са заснети и за двата филма.Ето какво успях да извадя като база данни специално подвижния състав от документалния филм.А именно:
Зиу-9: 54286;54160;54023;54230;54090;54137;54148 и Зиу-10: 54715.(Между другото отварям една скоба относно Зиу-10 от онези дни от заснетото видео за 54737,от доста време се върти в сайтовете и във форума,че този тролейбус е под номер 54730,което на практика доказано вече не е вярно,верния номер е 54737.Както знаем те са били 5 броя:54703;54715;54726;54737 и 54748).И да продължа с извадките на подвижния състав:
Икарус 280.04:
51???  РД-9154
51707 РД-4145
51131 РВ-4467 и още два Икаруса,на които не успях да открия номерата.
51718 Р.0350.ПБ - от видеото от предните дни,който и по-преди има цветна снимка в нета.
51589  ??? - снимките,които колегата успя да извади от филма.
Чавдар Б-1420:
55958 Р.0053.ПБ
55???  Р.0072.ПБ
52662 Р.0231.ПБ - от видеото от предните дни.
Чавдар 11г5:
55174 Р.0088.ПБ
55???  РБ-9241
53791  ???
53??? - пишеше АВАРИЕН но не можах да открия номера.
И два броя Чавдар Б-1320.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4358
    • View Profile
    • Email
Антоне, софийските си бяха червено - бяло - червено с бели врати, същото като част от пловдивските, плевенските, габровските. С тази шарка керемидено бяло на крила явно е имало само в Русе. Жалко, че англичанинът с видеата не го е посетил. Червено-бяло, като белградските, освен в Русе, имаше в Плевен, Враца и Бургас. Говоря за заводска боя, сетне явно са ги пребоядисвали както дойде. Появява се и един с цветовете на дъгата в началото, също и в края. Явно са ни изпращали каквото има към момента, включително отказани поръчки от СССР и от други държави. Бургаските дори са втора употреба, от Краснодар. Въобще доставката на тези тролеи е била най-голямата простотия - където и да питаш за тях, все казват че са калпави, бързо развалящи се, трудни и неудобни за каране, тотално ремонтонепригодни.
Вижда се и съчленен Чавдар по линията Русе-Щръклево, извън градската номерация, с нелегален пътник в кабината, без тениска. Иначе - всеки си пресича, където му падне, шофьорите също не спазват никакви правила, влизат си в пешеходните зони извън часовете за зареждане на магазини, хора чакат сума ти време, ако искат да пресекат правилно, дупки по улиците навсякъде.....социалистически рай.
« Last Edit: 20.10.2022, 11:23:03 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1995
    • View Profile
Единственото модерно превозно средство. Интересно на летището ли е бил или някой ДАП който го е обслужвал. В началото на клипа има още един съчленен зад М80-ката. Прави ми впечатление колко много народ има по улиците и транспорта сега е направо пустош.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4358
    • View Profile
    • Email
Чичо ти Благо спомена, че за летището са си били отделно, без да спират по спирките в града, и само когато има самолет - два или три пъти дневно от градското бюро на Балкан. Трудно се е ходело пеша от него до Щръклево, особено с багаж....
« Last Edit: 20.10.2022, 13:36:50 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Можем да добавим в историческия списък и Чавдар 11Г5 №55473, заснет през 1983 г. в Щръклево.

Offline dvd

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Леле, как ме зарадвахте. На последната снимка на летището пред Чавдара е баба ми! Преди 40 години!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Ценен репортаж от първите пробни курсове на първия тролейбусен участък Завод "Бор" - Завод "Арда" през пролетта на 1988 г. с първите два тролейбуса 54011 и 54023. Интересно е, че джантите са тъмносини, каквато е най-долната ивица на ливреята.

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Жалко, че тази ливрея напълно изчезва около 2005-та 2006-та година с масовото облепване на реклами или пребоядисването им в жълто с червена ивица по средата. Беше любимата ми... :rev:

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Няколко стоп-кадри с Икаруси от филма за изграждането на жк "Чародейка", илюстриращи разясняването на транспортно-комуникационните решения на комплекса (въпреки че кадрите са от района на гарата).