Author Topic: История на подвижния състав в Русе  (Read 39136 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1759
    • View Profile
    • Email
Няколко снимки, дето бяха в Класик кара, може и да ги е имало тук, ама нека не се губят.


Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1759
    • View Profile
    • Email
И тези двете също.


Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2122
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Регионалният телевизионен център - Русе е направил свой канал в Ютюб и е започнал да публикува архивни и нови филми и репортажи, негова продукция. В обзорен филм за развитието на окръга от 1983 г. има кадри с доста автобуси, основно междуградски. За съжаление качеството на видеото не е добро, а водният знак допълнително разваля видимостта на детайлите:

Online Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 616
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Ето това видео чакахме (надяваме се и на още). Русе през 1991 г., виждат се Икарус 280, ЗиУ-9, Чавдар В14–20, ЗиУ-10.


Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2122
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Супер кадри! Още един източник на изображение на русенско ЗиУ 10! Вероятно това е времето малко преди да се отмени системата на перфораторите и да се върнат кондукторите.

Online Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 616
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Отново от БНТ Русе. Понеже видеото е по-дълго, има много превозни средства, особено ЗиУ-9 (даже в различни разцветки) и Икарус 280, а леките коли и другите превозни средства са безброй. Има и заснети много участъци от пътната мрежа в града, включително с ККМ.


Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2122
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Едно от интересните неща в горния репортаж е присъствието на Чавдар М81 - вече рядкост през 1989 г., а също и жълт Чавдар В13-20.
Относно ливреите на ЗиУ-9 - от моите наблюдения в разцветката с бяло, жълто, светлосиньо и тъмносиньо са инвентарни номера 401, 402 и интервала 420-438. В интервала 403-419 изглежда са били керемидените с бели ивици (от тях нямаше ли и в София?). Засега не ми е известна причината за прекъсването на номерната последователност по този начин. След тях следват партидите с червено и бяло, а накрая и тези в зелено.

Вчера бяха публикували и един игрален филм, заснет в Русе през 1981 г., където е попаднал и Икарус 280 №51589, както и съчлененият Чавдар М80, и двата в района пред гарата.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1236
    • View Profile
    • Email
Прекрасни и ценни данни,съдейки от времето,в което са заснети и за двата филма.Ето какво успях да извадя като база данни специално подвижния състав от документалния филм.А именно:
Зиу-9: 54286;54160;54023;54230;54090;54137;54148 и Зиу-10: 54715.(Между другото отварям една скоба относно Зиу-10 от онези дни от заснетото видео за 54737,от доста време се върти в сайтовете и във форума,че този тролейбус е под номер 54730,което на практика доказано вече не е вярно,верния номер е 54737.Както знаем те са били 5 броя:54703;54715;54726;54737 и 54748).И да продължа с извадките на подвижния състав:
Икарус 280.04:
51???  РД-9154
51707 РД-4145
51131 РВ-4467 и още два Икаруса,на които не успях да открия номерата.
51718 Р.0350.ПБ - от видеото от предните дни,който и по-преди има цветна снимка в нета.
51589  ??? - снимките,които колегата успя да извади от филма.
Чавдар Б-1420:
55958 Р.0053.ПБ
55???  Р.0072.ПБ
52662 Р.0231.ПБ - от видеото от предните дни.
Чавдар 11г5:
55174 Р.0088.ПБ
55???  РБ-9241
53791  ???
53??? - пишеше АВАРИЕН но не можах да открия номера.
И два броя Чавдар Б-1320.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5155
    • View Profile
    • Email
Антоне, софийските си бяха червено - бяло - червено с бели врати, същото като част от пловдивските, плевенските, габровските. С тази шарка керемидено бяло на крила явно е имало само в Русе. Жалко, че англичанинът с видеата не го е посетил. Червено-бяло, като белградските, освен в Русе, имаше в Плевен, Враца и Бургас. Говоря за заводска боя, сетне явно са ги пребоядисвали както дойде. Появява се и един с цветовете на дъгата в началото, също и в края. Явно са ни изпращали каквото има към момента, включително отказани поръчки от СССР и от други държави. Бургаските дори са втора употреба, от Краснодар. Въобще доставката на тези тролеи е била най-голямата простотия - където и да питаш за тях, все казват че са калпави, бързо развалящи се, трудни и неудобни за каране, тотално ремонтонепригодни.
Вижда се и съчленен Чавдар по линията Русе-Щръклево, извън градската номерация, с нелегален пътник в кабината, без тениска. Иначе - всеки си пресича, където му падне, шофьорите също не спазват никакви правила, влизат си в пешеходните зони извън часовете за зареждане на магазини, хора чакат сума ти време, ако искат да пресекат правилно, дупки по улиците навсякъде.....социалистически рай.
« Last Edit: 20.10.2022, 11:23:03 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2117
    • View Profile
Единственото модерно превозно средство. Интересно на летището ли е бил или някой ДАП който го е обслужвал. В началото на клипа има още един съчленен зад М80-ката. Прави ми впечатление колко много народ има по улиците и транспорта сега е направо пустош.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5155
    • View Profile
    • Email
Чичо ти Благо спомена, че за летището са си били отделно, без да спират по спирките в града, и само когато има самолет - два или три пъти дневно от градското бюро на Балкан. Трудно се е ходело пеша от него до Щръклево, особено с багаж....
« Last Edit: 20.10.2022, 13:36:50 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2122
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Можем да добавим в историческия списък и Чавдар 11Г5 №55473, заснет през 1983 г. в Щръклево.

Offline dvd

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
Леле, как ме зарадвахте. На последната снимка на летището пред Чавдара е баба ми! Преди 40 години!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2122
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Ценен репортаж от първите пробни курсове на първия тролейбусен участък Завод "Бор" - Завод "Арда" през пролетта на 1988 г. с първите два тролейбуса 54011 и 54023. Интересно е, че джантите са тъмносини, каквато е най-долната ивица на ливреята.

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 303
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Жалко, че тази ливрея напълно изчезва около 2005-та 2006-та година с масовото облепване на реклами или пребоядисването им в жълто с червена ивица по средата. Беше любимата ми... :rev:

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2122
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Няколко стоп-кадри с Икаруси от филма за изграждането на жк "Чародейка", илюстриращи разясняването на транспортно-комуникационните решения на комплекса (въпреки че кадрите са от района на гарата).

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 912
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Eдно Ренде от Bus Memories Bulgaria и един Икарус, като снимката е от преди +15 години.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2122
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Русенски Икарус, командирован в Несебър през 80-те. Не мога добре да идентифицирам инвентарния номер. Може би 5154Х.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1236
    • View Profile
    • Email
Много добро попадение снимката е супер,прекрасна гледка и ценна при това. Изглежда Икарусът е чисто нов и така като гледам кабината е от белите,а и щом снимката е от 80-те следоветелно автобусът е доставен най-вероятно 1980 или 1981г.
А относно инвентарния номер това трябва да е 51648 с ДК.номер РГ 4724 аз така го разчетох.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2122
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Няколко стоп-кадъра с инвентарни номера на автобуси на Автостопанство 5 от края на февруари 1990 г. Включително жълт или жълто-кафяв Чавдар 11М3 или 11Г5.
Видеото на регионалния телевизионен център е пълен запис на ново телевизионно предаване от 1990 г., отразяващо силно критично току-що падналия режим (през темата за дългогодишното замърсяване на въздуха от гюргевския химически комбинат и неговото игнориране в пропагандата), както и изникващи проблеми, пряко или косвено последствие от политическото наследство, но и нововъзникващите интереси. Кадрите са от два репортажа. Първият - относно конфликт между тролейбусното звено в автостопанството, представено от зам. директора по тролейбусната част, който има намерение да обособи звеното като отделно от автостопанството, срещу което застава останалата част от предприятието. Противопоставянето ми напомни за подобен конфликт, споменат в книгата за плевенските тролейбуси, макар че там сякаш желанието е било повече от страна на автобусното звено. Вторият репортаж опитва да покаже автогара Изток като илюстрация на общата атмосфера на развала.
« Last Edit: 24.04.2023, 23:03:01 by Balkanton »