Author Topic: Руски тролейбуси  (Read 30581 times)

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« on: 13.06.2007, 09:33:48 »
Ако някой все още не е разбрал от новия ми подпис, моето отношение към тях е негативно. Визирам най вече ЗиУтата. Не мога да разбера как такива неща още могат да бъдат в движение в една европейска страна? По цял свят тролейбусите се котират повече от автобусите, защото не само са по-екологични, но и по-мощни, тихи и комфортни. За последните две няма място очевидно в творенията на Завод имени Урицкого. Чуват се от сто метра, вътре е пълна кочина, а подът е толкова висок, че да си разпориш анцунга, докато се качиш, освен това возилото е добър тренажор по еквилибристика. Самият факт не е толкова трагичен, колкото това, че те са навсякъде!! В България всеки град, където вървят тролейбуси, освен Варна и Сливен е бил заразен с тези изумителни съветски машини, но, което е по-фрапиращо, никой нищо не прави, за да се отърве от тях, освен София (за което съответно респект). В цяла България тролейбусният транспорт е толкова пренебрегван от транспортни компании и общини, че никой не купува западни и въобще по-добри тролеи. Купуват се какви ли не автобуси, даже в Пловдив с Цитаро се сдобиха, но никой не си мръдва пръста за тролеите. В Пазарджик (мисля, че това беше градът) хубаво решиха да си купят нови, но... пак руски. Съмнявам се, че до година-две, максимум 3 няма и те да са в същото състояние, в каквото и предшествениците им. Но тези противни руски изчадия на автомобилостроенето намират ниша дори в столици като Будапеща, които са далеч по-развити от нас. Е, това е от мен. Единствените руски тролеи, които на мен ми се нравят са МаЗовете с дизайн на Неоплан, но кой ги знае и те какви са - докато не се повозя, няма как да знам.
« Last Edit: 13.06.2007, 09:35:12 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #1 on: 13.06.2007, 20:59:48 »
Всъщност, в България тролейбусният транспорт се развива бурно (но за кратко) след 1980г. след повеля на Партията за развитие на тролейбусния транспорт. Де факто освен в София и Пловдив всички останали тролейбусни мрежи в България са открити в периода 1986-1991. Във връзка с повелята е разработен (сглобен) ДАК-Чавдар, правени са опити с български тролейбус (на шаси от Чавдар В1320/1420 с електрически част от Шкода), тролейбусните мрежи в София и Пловдив са разширени. А Зиутеците идват на помощ и подмяна на Шкода 9тр не само в България, а в почти целия СИВ.

ЗиУ 9 на практика е стандарт над който дори и в момента се правят тролейбуси в Русия и бившите ССР. А те производителите се оказаха всъщност, че са поне 7-8 завода, част от които бълват както ЗиУ 9, така и подобрени версии. А София се оттърва от тях само и единствено блгаодарение на постоянно намаляващата транспортна задача, разреждане и спиране на линии. Иначе щяхме да си ги търкаляме още. Всъщност, за да се развива тролейбусен транспорт трябва да има пари и силен транспортен оператор. При положение, чевъв Варна и Пловдив общинските транспортни дружества са в лошо състояние и губят все повече линии е нормално тролейбусният транспорт да страда. Не че е невъзможно концесионирането на електротранспорта, но като цяло "частните" тролеи и трамваи са по-скоро изключение. Луксът да имаш еко транспорт се скъпо удоволствие, което си позволяват само общините...

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #2 on: 13.06.2007, 21:13:45 »
Е, в Бургас в последните години общината купи много нови автобуси, но тролеи не сме виждали повече от 5 години и то тези, които дойдоха, бяха мнооого стари. Мисълта ми е, че и на общините не им пука. Днес отново се возих на ЗиУ и за пореден път ме беше страх да не остане някоя стратегическа част насред пътя. И всеки ден някой го дърпат с аварийката. На връщане пак имаше развален тролей.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6860
    • View Profile
Руски тролейбуси
« Reply #3 on: 13.06.2007, 21:43:03 »
Бума не електротранспорта съвпадна с построяването на 5 и 6 блок на АЕЦ. Това беше и част от тогавашната стратегия за енергийна независимост.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #4 on: 13.06.2007, 21:55:12 »
Quote from: CKD
Бума не електротранспорта съвпадна с построяването на 5 и 6 блок на АЕЦ. Това беше и част от тогавашната стратегия за енергийна независимост.


Oт Съветският Съюз ли? Това не вярвам някой да си го е помисля и сега, за тогава пък да не говорим...

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4554
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #5 on: 13.06.2007, 22:16:30 »
мотото на руснаците е преди всичко да има, после да се движи, и най-накрая да е рентабилно. затова и на много от нас руските машини са втръснали, пак че никой до сега не се е сетил да внася от USA, че и техните едва ли ще ви харесат
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #6 on: 13.06.2007, 22:32:15 »
Американски не са внасяли, щото е доста дълго разстоянието за доставка най-вероятно. Докато Русия си е съвсем наблизо, а и при соца сме били приятели с руснаците. Но пък много са ми смешни пантографите на американските трамваи - като на тролей с едно колелце на края. Те там даже едва ли имат тролеи отвъд Океана.
« Last Edit: 13.06.2007, 22:32:34 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15682
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #7 on: 13.06.2007, 22:41:21 »
Quote from: Bus_lover
Американски не са внасяли, щото е доста дълго разстоянието за доставка най-вероятно. Докато Русия си е съвсем наблизо, а и при соца сме били приятели с руснаците. Но пък много са ми смешни пантографите на американските трамваи - като на тролей с едно колелце на края. Те там даже едва ли имат тролеи отвъд Океана.
И американците си имат тролеи.Това с пръта не е навсякъде.Например и в Европа все още го има- в Рига или Талин, не си спомням къде точно...
  Интересно ми е, защо още не си попитал, защо не сме внасяли само Икаруси и Шкоди, а са предимно Зиута...  
« Last Edit: 13.06.2007, 22:42:04 by difian »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #8 on: 13.06.2007, 22:55:19 »
Отговорът е лесен - ЗиУтата са по-евтини (защото са по-големи боклуци, разбира се   )  А и Русия е могъща сила и без останалата част от СССР и купувайки нейната предимно некачествена стока, ние проявяваме своето уважение към тях, докато Чехия и Унгария не са така страшни, колкото СССР. Ако се търсеше качеството, щяхме да внасяме О305 още като нови (има и тролейбусна версия, за тези, които не знаят). И въобще всичко руско, що е излязло по соц-времето, е било боклук - не само тролеите, но и леките автомобили, камионите, автобусите, джиповете. Както някой вече каза, по онова време в комунистическите държави всичко е оставало на ниво прототип, без много да се усъвършенства. А и очевидно и след това. Помните онази ТролЗа от Пазарджик без лепените стъкла? По дизайн не се различава по нищо от ЗиУ 9 от началото на 80-те, освен по вратите и предницата. А да не говорим, че до скоро се произвеждаха УаЗки без никаква промяна в продължение на десетилетия!
« Last Edit: 25.10.2007, 20:17:45 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13659
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #9 on: 13.06.2007, 23:20:50 »
Quote from: CKD
Това беше и част от тогавашната стратегия за енергийна независимост.
Абе "руски тролей" и "енергийна ефективност" - това е пълен абсурд - нещо като честен комунист, бял негър и дървено желязо!
Добре все пак, че стагнацията започна, след като докараха тролеите Икарус в София. Щото ако бяхме останали само на ЗиУ-та и ДАКове - жална ни майка! За жалост, в провинцията ЗиУтата доминират с малки изключения (русенските и бургаските швейцарци, варненските шкодилаци и разни там подвижни ковчези в Пловдив и Перник.

От всичките видове електротранспорт от 70-те години до днес само в ЗиУтата биеше ток, и то често!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6860
    • View Profile
Руски тролейбуси
« Reply #10 on: 13.06.2007, 23:45:26 »
ЗиУ-тата минаха по линия на СИВ и се плащаха в преводни рубли или бартер за домати и паприкаши. Икарусите се вкараха по заслуга на Люси Димитров и Николай Костов. Като цяло през 80-те вносът от ГДР, Чехословакия и Унгария намалява значително поради силно отрицателното външнотърговско салдо на България с тези страни и от това произтича преориентирането към съветска и румънска техника.
« Last Edit: 13.06.2007, 23:47:01 by CKD »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17767
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Руски тролейбуси
« Reply #11 on: 14.06.2007, 10:49:17 »
Аз искрено се надявам скоро в София да се закупят тролей от Беларус. Вижте ми подписа.
мур

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #12 on: 14.06.2007, 16:09:25 »
За всеобщо благо надеждите ти няма да се осъществят
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13659
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #13 on: 14.06.2007, 16:43:29 »
Quote from: emo
Аз искрено се надявам скоро в София да се закупят тролей от Беларус. Вижте ми подписа.
Аааа,  ето кой се опитва толкова упорито да пробута Беларуси на Софийската община!
Най-добре е СО да те командирова за 1 седмица в Минск, за да им се нарадваш и тогава да видим, каква песен ще пееш  

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17767
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Руски тролейбуси
« Reply #14 on: 14.06.2007, 16:51:07 »
Quote from: blagun
Аааа,  ето кой се опитва толкова упорито да пробута Беларуси на Софийската община!
Най-добре е СО да те командирова за 1 седмица в Минск, за да им се нарадваш и тогава да видим, каква песен ще пееш  


Предният път спечелиха търга, ама нашите нарочно го развалиха, защото бяха спечелили Беларус. И като го развалиха, сега ще се таралянкаме на 1506 и тем подобните още 10 год.
мур

Offline AREN4O

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #15 on: 14.06.2007, 17:27:09 »
Quote from: emo
Предният път спечелиха търга, ама нашите нарочно го развалиха, защото бяха спечелили Беларус. И като го развалиха, сега ще се таралянкаме на 1506 и тем подобните още 10 год.

Покажете ги тези Беларуски тролейбуси та да ги видим де. Само ги коментирате, пък сигурно доста от чатарите не са ги и виждали, например такива като мен? Имате ли снимков материал?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17767
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Руски тролейбуси
« Reply #16 on: 14.06.2007, 17:32:56 »
Quote from: AREN4O
Покажете ги тези Беларуски тролейбуси та да ги видим де. Само ги коментирате, пък сигурно доста от чатарите не са ги и виждали, например такива като мен? Имате ли снимков материал?


Някой имаше. изглеждат много добре. Естествено, видът им не е знак за качество като цяло.
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15682
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Руски тролейбуси
« Reply #17 on: 14.06.2007, 18:46:12 »
Quote from: emo
Някой имаше. изглеждат много добре. Естествено, видът им не е знак за качество като цяло.
Накрая имате и един МАЗ.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17767
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Руски тролейбуси
« Reply #18 on: 14.06.2007, 19:01:40 »
Малко са смешни, но са симпатични.
мур

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8263
    • View Profile
Руски тролейбуси
« Reply #19 on: 14.06.2007, 19:15:22 »
Quote from: emo
Малко са смешни, но са симпатични.
И задницата им е леко провиснала като на Чавдарките.
Видяхте ли предната табела с колко отвратителен шрифт е изписана?
« Last Edit: 14.06.2007, 19:18:04 by София 70 »