Ех!!! Рано махнаха икарусите в Стара Загора. В София и Варна ги махнаха 2015. В Пазарджик и Бургас 2008, а в Габрово дори все още се движат. Махнаха ги едва 2007 октомври.
Причината беше, че общинската фирма Автобусни превози беше приватизирана от консорциум Евробус. За съжаление целта на приватизатора беше моментално да се отърве от всичкото имущество останало от старата фирма и така читави автобуси, годни да изкарат още дълго, бяха спрени от движение, захвърлени в гаража и в последствие заминаха за скрап.
Още дълго можеше да се радвам на старите икаруси и да имам възможността да им направя снимки и да пътувам в тях.
Някои от другите стари автобуси можеше да се движат още също. Като например жълтата Кента. Регистрационния и номер така и остана мистерия. Както и на доста други автобуси. Някои дори нямат и снимка.
Имаше две жълти волва с инвентарни номера 109 и 110. Потребител Етниес го беше снимал в движение и също така едно съчленено оранжево фбв. За съжаление тъпата Дата.бг се повреди и файловете станаха недостъпни и снимките заминаха. Бяха снимани малко от далече, но все пак имаше шанс да им се видят регистрационните номера. За съжаление когато се движеха аз не обръщай внимание на инвентарните и регистрационни номера, за което съжалявам. На съчлененото оранжево фбв му видях инвентарния номер - 101 едва когато вече беше бракувано и без номер. Същото важи и за реното инвентарен номер 121, двата орнажеви заурера 112 и 113, синия Заурер 270 и други. Швейцарските един по един започнаха да заминават от април 2007, а 2008 юни тотално изчезнаха. Две години да бяха изкарали и щях да им направя снимки. Можеше да се разбере със сигурност какъв е бил номерът на последната останала Берна - 107. Потребител Карбокси беше качил снимки в Галерията на сайта и номера се виждаше съвсем ясно. Незнайно защо ги изтриха и вече ги няма. През 2007 пролетта нямах фотоапарат. Най-рано можеше да ги снимам 2007 декември, но тогава вече доста бяха бракувани. Масово започнах да снимам автобуси от 2009 нататък, но вече беше късно.
Пребродих целия интернет да намеря снимки, ако някой ги е снимал случайно, но не открих нищо. Дори на архивните кадри на старозагорските новини ги няма. Там е сниман жълтия заурер със синята лента. И нормално. Той беше от автобусите, които най-често се движеха. Двата жълти заурера със синя лента, икраусите, сините заурери, оранжевите берни, жълтия заурер с черните ленти от другия тип, реното, кентата и съчленената сетра бяха тези, които най-често се движеха. Всичко друго излизаше по-рядко на линия.
Оранжевото Ивеко го видях на линия точно един път, спомням си дори, че имаше едно късо червено ФБВ от този тип:
Не само, че го видях на линия ами и пътувах в него. Но само един път. Друг път не си спомням да съм го виждал. Оранжевото ФБВ - 105 с по-тъмната разцветка се мяркаше накичено с реклами от време на време.
. Когато отидох до гаража видях автобуси, които дори не бях виждал по градските улици. Съчлененото оранжево ФБВ с разцветка като на берните го видях паркирано в гаража и го помислих както Етниес за съчленена Берна. Двата заурера с оранжева разцветка 112 и 113- дори не бях подозирал за тях. Късото червено ФБВ също беше там, но беше скрито в храстите и не можах да му видя инвентарния номер. Научих от колегата Георгиев, че е бил 117. От него разбрах, че дългите зелени ФБВ, които тотално изчезнаха от 2007 нататък са били три а не един с номера 102, 103 и 104. Когато бях в гаража ми се стори, че в далечината има още едно Фбв, като зеленото 102, което беше наредено до оградата заедно с Кентата, Ивекото, един син заурер и двата чавдара 11м4, само, че боядисано бяло и облепено в реклами. Но явно не ми се е било сторило и действително е имало такъв автобус. Но дали е бил 103 или 104 не знам. Не му се виждат номерата. Нито регистрационния нито инвентарния. Ето го в този клип се вижда:
Чудно е как никой не е снимал реното. То беше почти всеки ден на линия. Жалко. Яд ме е за тези автобуси. Някои от тях бяха трошки, но имаше запазени, които можеха да се движат. Най-вече за жълтите Заурери от RH - тип. Бяха запазени и много добре возеха. За съчленената Сетра, хубавата жълта Кента, реното, някои от сините заурери и берни.
Нищо не подобриха като ги бракуваха. Купиха стари автобуси в още по лошо състояние. Всякакви шумни и раздрънкани бараки, целите в ръжда, неприятен салон и счупени и скъсани седалки. Преди избягвах да използвам градски транспорт.
Най ме е яд обаче за икарусите. Състоянието им беше много добро. Нямаха ръжда. Те се движеха най-много. На всеки пет минути минаваше Икарус. Няма да забравя уникалния звук на двигателя. А чувството да се возиш вътре е несравнимо. За съжаление така направиха. Не гледаха - здраво, счупено... Изхвърлиха всичко.
Но слава богу фирмата стана отново общинска купи, купи чисто нови автобуси и отново предлага отново качествена услуга. Изненадах се, че купиха толкова малко съчленени и то от различна марка. Вероятно са преценили, че няма нужда.