Author Topic: Развитието на софийската инфраструктура през годините  (Read 35030 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Темата е открита от LG с добавени предишни описания. В нея са използвани постинги на различни форумисти
Имаме много теми за това какви обекти ще се строят, но нямаме за това какво вече се е построило. Мисля че е хубаво да имаме и такава тема. Наскоро търсех инфо за година на строителство на даден обект и не можах да намеря. Тук ще систематизираме по години какво е направено в София! Ще отбелязваме само годините на завършване на обектите които продължават повече от една година!

Ето аз за какво се сещам на първо четене:   
(Инфото в този първи пост ще бъде допълвано)

196?
Надлез/подлез Надежда Преди и трамваи, и автомобили са пресичали жп линиите, и то в най-интензивното жп-движение. Години наред това място е било касапница. Впечатлителен е мащабът на съоръжението за онези времена.

Улица 202 зад гарата. @etnies: Много удобна връзка между северните квартали и цялата Северна Индустриална Зона. За съжаление недовършена до логичния си край - ул. Резбарска от една страна и тапата Козлодуй в посока Сточна Гара

Булевард Сливница/Кирил и Методий/Баба Парашкева - @etnies: дори тогава е изглеждал грандомански с тези 2*4 ленти. Разказвали са ми, че преди в участъкът покрай реката Сливница е била само южното платно, а на мястото на северното е имало къщи. Тесният участък между Опълченска и К.Величков вече е преодолян. Сливница не е имала късмета да стане "западното Цариградско" по някои обективни причини - среща се много по-често с други големи улици, при това  за безконфликтното преминаване наличието на реката усложнява много задачата, а дори и до момента тези 2*4 ленти поемат трафика (с изключение на частта след Ботев) донякъде и благодарение на една от първите (или може би първата) в България "зелени вълни". Светофарите на Оряхово и Русе трябва да се заменят с пешеходни подлези и изграждане на някакво съоражение на Кукуш би направило скоростен участък от К.Величков до Орион.

Година???
Мостът над Бакърена Фабрика - зле проектиран, по-зле изпълнен, най-зле поддържан. При това изпълнен наполовина. Въпреки всичките си дефекти позволи да се избегне огромното чакане на прелеза в годините, когато влак минаваше през 30 минути. Мостът е трябвало да бъде предпоставка за скоростно трасе на мястото на ул. Адам Мицкевич (бивша Работническа Класа) между Орион и Ломското шосе свързана с изриването на част от копторите в Модерно предградие, самият мост и непостореното продължение на улицата покрай западната част на Връбница 1 до Ломско Шосе. На картата от 1988 дори въпросната улица западно от Връбница 1 съществува!
Сега този мост или трябва да се направи двойникът му, или да се разруши целия и да се направи подлез под влаковата линия.

1974
 -Цариградско шосе (бул.Ленин) - реконструкция в магистрален вид 2х3 и 2х4 плюс локални платна от Орлов мост до СОП, дължина 11,5 км;
Това все още е инфрапроект №1 поне за последните 50 години. Като изградят Околовръстното, тогава може да отстъпи първенството. Полезността е безспорна. За пръв (и засега за последен) път е реализирана градска магистрала с кръстовища изцяло на две нива.
Недостатъци:
  - кръстовището на Горублянското ханче (дано го ликвидират след пробива по бул.- Копенхаген и колелото до "Корабчето")
  - кой знае защо участъкът от Винарово колело до Ситняково е изпълнен 2*3 ленти, след като е ясно, че това е най-натовареното място - там се събира трафикът от всички югоизточни квартали.
  - добре би било дъгите към Ситняково/Яворов да бяха по-широки, за да може максимална част от потока да тръгне по ринга, вместо да се излее на Орлов мост
  - още тогава кръстовището на Орлов мост трябваше да се изпълни на две нива

- Бул. Мария Луиза и предгаров площад.  реконструкция във формат 2х2 плюс трамвайно трасе от надлез Надежда до Лъвов мост, дължина 1 750 м;

1979
 - Бул. България - през 80-те години изглеждаше излишен лукс - другите булеварди очертават основните входно-изходни артерии на София, а България излиза ... на резиденция Бояна (всъщност май това беше основната цел). Сериозния растеж на София в южна посока оправдава тази инвестиция.
Недостатъци:
  - не се изпълниха кръстовища на 2 нива с Гоце Делчев, Акад.Гешов и евентуално Т.Каблешков.
  - трамвайното трасе е изпълнено лошо - не позволява добра скорост, можеше поне то да върви на друго ниво.
  - направи се кръстовище ан 2 нива с бул.Витоша, но окй знае защо не се направи на най-натовареното място - пресичането на бул. Черни връх.

- Пътните възли около НДК - на бул. Пенчо Славейков, България и Фр.Нансен.
@etnies: Цялата мегаструктура около НДК е много добре направена и способства за отпушването на центъра. За огромно съжаление кръстовището България/ЧерниВръх/Фр.Нансен/Е.Георгиев е направено на едно ниво, а нищо не им е пречило да го направят на две и тогава нещата щяха да бъдат наистина перфектни

1982
@etnies: Тунела под НДК - ценно и полезно съоръжение - може би най-доброто в София. Върви в комплект с Пешеходния мост зад НДК (Моста на Въздишките). Част от концепцията за зелен клин Витоша-Южен Парк-НДК и създаване на пешеходна зона от Витошка,  градинката пред НДК, Южен Парк 3та част (около музея "Земята и Хората"). За съжалние този зелен клин усърдно беше унищожен от "дяволската троица Софиянски-Николов-Павлов"

1984 (?)
Естакадата до аерогарата - бул.-Брюксел - и сега не е много натоварена. Може би трябваше да я свържат с Искърско шосе. Може би по-полезно би било да започнат с южната и част (бул.Малинов), но това си беше строеж за престиж и посрещане на делегации, а не за нуждите на софиянци.

Бул.В.Левски, Патриарх Евтимий - основна реконструкция - колектори, асфалтиране, подлези

198?
Мостът Чавдар 2 - нужно разширение за задъхващия се стар мост. По традиция за мостостроителите от късния соц новия мост е по-зле от стария. От всички нови мостове построени след 1970г. само Витиня е читава -  за сметка на тунелите обаче.

1987
Бул. Вл.Вазов + ул.Резбарска от СОМАТ до Вл.Вазов - Този булевард радикално подобри входа/изхода в/от София откъм АМ Хемус (Русе, Варна, Бургас). Освен това отклони камионния поток към промишлените зони на север.

Бул.Ситняково - от Румънското посолство до Подуене - вкл.трамвайно трасе и подлези

1989
Тунел Западен парк-Люлин - това се получи като вторичен продукт от изграждането на МД1. Полезно съоръжение. Само ми е странно защо са правили ТМ трасе с временен статут (а може би това за временния статут е партенка, за да си измие общината ръцете пред реституционните претенции).
Изпълнението обаче е безобразно - лошо осветление, внезапно завършващо трамвайно трасе с бетонни плочи.

Източната тангента на Люлин: от Сливница до Царица Йоанна плюс трамвайно трасе в Люлин (не цитирам имена на улици, защото Петър Дертлиев е от изток, юг и запад на Люлин...)

199?
Източна тангента - кв.Хр.Ботев - този пробив би бил доста полезен, тъй като поема трафика от Младостите, Дружбите и източната индустриална зона към и от АМ Хемус. За съжаление се направи в много тесен формат. Може би при соца можеха да отчуждят мангалските коптори и да го направят като хората, сега това е почти невъзможно.

199?
Бул.Сливница/Кирил и Методий (между Опълченска и К.Величков) - преди това място беше тапата по западното направление, сега тапата се премести след бул. Хр.Ботев

1995:
 - бул. Александър Малинов - рехабилитация, 2х2 ленти от бул. Цариградско до ул Проф Ал. Балан, дължина 2 000 м
 - бул.Ботевградско шосе - реконструкция 2х3 от гара Подуене до ул.Летоструй, дължина 2 700 м.

1997
- бул. Хр. Ботев - рехабилитация на пътно платно и трамвайна линия от 5-те кьошета до пл. Македония, дължина 570 м
- бул.Левски - от СУ до Дондуков - рингът значително подобри пропусквателната си способност

1998:
 - Ботевградско шосе и Пътен възел Подуене  - в началото на 80-те пред гара Подуене беше същински хаос, даже при тогавашното ниво на автомобилизация.
Може би малко трябва да се оптимизират светофарите на горното ниво - кръстовището е широко, може по-големи потоци да бъдат прекарвани оттам.

 - Моста над река Въртопо между Младост и Мусагеница 2х2 ленти плюс трасе за МД1, ново строителство, дължина 460 м
 - бул. Мария Луиза - Рехабилитация на пътно платно и трамвайно трасе на  от Лъвово мост до ул. Екзарх Йосив, дължина 620 м

1999:
 - бул. Христо Ботев - рехабилитация на пътно платно и трамвайно трасе  от бул. Сливница до Петте кьошета, дължина 1160 м
 - бул. Тодор Александров – ново трасе 2х3 ленти от ул Опълченска до бул. Хр. Ботев, дължина 480 м

199х:
ул.Скопие @montecarlo: реконструкция и обособяване на трамвайното трасе на ул. Скопие от ул. Щросмайер до ул. Подп. Калитин, дължина 630м

2000:
 - Пробив бул. Иван Гешов – пътен възел с бул Цар Борис III, ново строителство
 - бул. К.Величков/Възкресение - основна реконструкция и ПВ с Гешов.
 - бул Сливница – рехабилитация 2х4 ленти от ул Опълченска до бул.К.Величков, дължина 1 100 м
 - бул. Евлоги Георгиев - рехабилитация 2х2 ленти, от Орлов мост до Оборище, дължина 860 м
 - бул. Тодор Александртов – ново трасе 2х3 ленти от бул Хр. Ботев до бул. Мария Луиза, дължина 520 м
 - ул. Екзарх Йосиф – реконструкция на трамвайно трасе
 - ул. Опълченска - реконструкция до формат 2х3 ленти от Руски паметник до бул. Ал. Стамболийски, дължина 670 м

2001:
 - бул. Константин Величков, рехабилитация пътно платно 2х2 и трамвайна линия, дължина 1 450 м

2002:
 - бул Мария Луиза – рехабилитация 2х2 ленти + трамвайно трасе от ул. Екзарх Йосив до ул Алабин, дължина 300 м

2003:
 - бул. Христо Смирненски рехабилитация на пътно платно (павета) и ТМ трасе, от бул. Ев. Георгиев до пл. Журналист, дължина 650 м
 - бул. В. Левски - рехабилитация 2х2 ленти от бул. Дондуков до Сточна гара, дължина 680 м
 - ул. Раковска – рехабилитация 2х2 ленти от бул. Ев Георгиев до бул Цар Освободител, дължина 1 420 м

2004:
- бул. Панчо Владигеров – реконструкция до формат 2х3 ленти, от бул Царица Йоана до бул Сливница, дължина 980 м
 - бул Царица Йоана – рехабилитация 2х3 ленти от бул К. Величков до бул Вардар, дължина 1 150 м

2005:
 - ул Габрово – рехабилитация на пътно платно и трамвайно трасе от бул Сливница до ул Скопие, дължина 450 м

2006:
- пробив бул Скопие – ново трасе във формат 2х3 ленти, свързващ ул. Габрово и ул. Подп. Калитин, дължина 650м
 - бул. Яворов – рехабилитация пътни платна 2х3 ленти от Румънското посолство до бул. Симеоновско шосе, дължина 1 900 м  плюс           рехабилитация на севрното платно 3 ленти от бул Симеоновско шосе до бул. Черни връх, дължина 1 800 м
 - ул. Опълченска – реконструкция до формат 2х3 ленти от бул М.Луиза до бул. Сливница 
 - бул. Мария Луиза – рехабилитация на пътни платна 2х3 ленти от Централна гара до депо Банишора, дължина 770 м
 - бул. Ал Стамболийски – рехабилитация на пътно платно 2х3 ленти от бул. М. Луиза до бул Хр.Ботев, дължина 450 м
 - бул. Скобелев – рехабилитация на пътно платно 2х3 ленти от Петте кьошета до Руски паментик, дължина 370 м
 - бул. Шипченски проход рехабилитация на пътно платно и трамвайна линия от Румънското посолство до ул. Н. Коперник, дължина 1 150 м
 - бул. Царица Йоана – рехабилитация 2х3 ленти от бул. Добринова скала до бул. П.Владигеров, дължина 1 600 м
 - бул. П.Ю.Тодоров – рехабилитация 2х3 ленти от стадион раковски до ул Героги Софийски, дължина – 860 м

2007:
 - пробив ул Обелски път, ново строителство 2 ленти, дължина 680 м
 - бул. Цариградско шосе – рехабилитация на пътни платна 2х3 ленти от бул. В. Левски до Алея Яворов, дължина 1 550 м
 - бул. Шипченски проход – рехабилитация на пътно платно 2х2 ленти и ТМ линия от ул.Н. Коперник до ул Ив. Димитров, дължина 750 м
 - ул. 8-ми декември, рехабилитация 2х2, частично 1х2 ленти от бул. Г.М.Димитров до ул. Акад. Ст. Младенов, дължина 920 м

2008:
 - Пробив ул. Пловдивско поле пробив – 2х2 ленти, дължина без моста 600 м
 - бул. Сливница – рехабилитация 2х4 ленти от ул. Опълченска до кръговото на Сточна гара, дължина 1 700 м
 - бул. Д. Николаев – рехабилитация 2х3 ленти от Сточна гара до гара Подуене, дължина – 1 800 м
 - бул. Ал. Стамболийски – рехабилитация пътно платно 1х4 и трамвайна линия от пл. Възраждане до бул. К.Величков, дължина 1 350 м
 - бул. Никола Габровки – рехабилитация 2х2 ленти, дължина 1 250 м
 - бул. Хр Ботев - рехабилитация на пътно платно и трамвайна линия от бул. Сливница до бул. Мария Луиза, дължина 630 м
 - бул. Ал. Пушкин 2х2 рехабилитация на  от Цар Борис III до ул. Даскал Ст. Попандреев, дължина 2030м
 - ул. Раковска – рехабилитация с ширина 3 ленти от бул. Цар Освободител до бул Дондуков, дължина – 370 м
 - ул. 202-а - рехабилитация 2х3 от н-з Надежда до ул. Каменоделска, дължина 2300 м
 - ул. Йордан Йосифов и Борис Стефанов - 1х2 ленти от ул. Акад. Ст. Младенов до ул. Ив. Странски, дължина 1 600 м
 
2009:
 - Пътен възел Симеоново – ново строителство на Околовръстното шосе
 - Околовръстен път – ново строителство 2х3 ленти + 2х2 ленти от Бояна до Симеоново, дължина 4 420 м
 - бул. Симеоновско шосе – рехабилитация 2х2 ленти от СОП до бул. Г.М.Димитров, дължина – 2 750 м
 - ул. Опълченска – реконструкция 2х3 ленти от бул Т.Александров до бул. Ал.Стамболийски, дължина 160 м

2010:
 - Драгалевски възел – ново строителство на Околовръстното шосе
 - бул. Брюксел – рехабилитация 2х2 ленти, дължина 3 600 м
 - ул. Панорамен път - рехабилитация 1х2 от ул. Беловодски път до бул. Цар Борис III, дължина 1 900 м

2011
 - Ломско шосе - пълна реконструкция извършена успуредно с разширението на метрото 2х2 ленти + велоалеи 1400 м
« Last Edit: 12.07.2011, 22:05:50 by LG_ »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Към тези проекти можем да прибавим също и метрото, както и Ботевградско шосе с кръстовището при Подуене.

При всички тези проекти се забелязват недостатъци, които, за съжаление, не се взимат впредвид при следващите подобни проекти...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Не трябва да се забравят и:

Надлез Надежда - макар и в доста лошо състояние в момента съоражението е уникално с възможността за безконфликтно преминаване на автомобили, трамваи и влакове. Единственият му минус е преодолян с изграждането на пробива Габрово-Скопие.

Улица 202 зад гарата. Много удобна връзка между северните квартали и цялата Северна Индустриална Зона. За съжаление недовършена до логичния си край - ул. Реазбарска от една страна и тапата Козлодуй в посока Сточна Гара

Булевард Сливница - дори тогава е изглеждал грандомански с тези 2*4 ленти. Разказвали са ми, че преди в участъкът покрай реката Сливница е била само южното платно, а на мястото на северното е имало къщи. Тесният участък между Опълченска и К.Величков вече е преодолян. Сливница не е имала късмета да стане "западното Цариградско" по някои обективни причини - среща се много по-често с други големи улици, при това  за безконфликтното преминаване наличието на реката усложнява много задачата, а дори и до момента тези 2*4 ленти поемат трафика (с изключение на частта след Ботев) донякъде и благодарение на една от първите (или може би първата) в България "зелени вълни". Светофарите на Оряхово и Русе трябва да се заменят с пешеходни подлези и изграждане на някакво съоражение на Кукуш би направило скоростен участък от К.Величков до Орион.

Мостът над Бакърена Фабрика - зле проектиран, по-зле изпълнен, най-зле поддържан. При това изпълнен наполовина. Въпреки всичките си дефекти позволи да се избегне огромното чакане на прелеза в годините, когато влак минаваше през 30 минути. Мостът е трябвало да бъде предпоставка за скоростно трасе на мястото на ул. Адам Мицкевич (бивша Работническа Класа) между Орион и Ломското шосе свързана с изриването на част от копторите в Модерно предградие, самият мост и непостореното продължение на улицата покрай западната част на Връбница 1 до Ломско Шосе. На картата от 1988 дори въпросната улица западно от Връбница 1 съществува!
Сега този мост или трябва да се направи двойникът му, или да се разруши целия и да се направи подлез под влаковата линия.

Мостът Чавдар 2 - нужно разширение за задъхващия се стар мост. По традиция за мостостроителите от късния соц новия мост е по-зле от стария. От всички нови мостове построени след 1970г. само Витиня е читава -  за сметка на тунелите обаче.

Мостът на Опълченска - вече в минало време. Построен заради околовръстната линия, разрушен от Софиянски през 1999. Получихме участък 2*3 ленти, загубихме околовръстната линия и се добави още един светофар по Опълчeнска. Мероприятието е със спорен успех и беше посрещнато по-скоро негативно.

новия път за Банкя - макар и да няма кой-знае каква инфраструктурна ценност, все пак върши работа за втори подход към Банкя. Отбелязвам го основно заради наличието на  полудетелината с ул. Суходолски път.
Направен специално за придвижването на Тато, пътят дори си няма име...

Тунела под НДК - ценно и полезно съоражение - може би най-доброто в София. Върви в комплект с Пешеходният мост зад НДК (Мостът на Въздишките). Част от концепцията за зелен клин Витоша-Южен Парк-НДК и създаване на пешеходна зона от Витошка,  градинката пред НДК, Южен Парк 3та част (около музея "Земята и Хората"). За съжалние този зелен клин усърдно беше унищожен от "дяволската троица Софиянски-Николов-Павлов"

Около НДК за отбелязване още е и пробивът "Пенчо Славейков" и мостът Витошка/България. Цялата мегаструктура около НДК е много добре направена и способства за отпушването на центъра. За огромно съжаление кръстовището България/ЧерниВръх/Фр.Нансен/Е.Георгиев е направено на едно ниво, а нищо не им е пречило да го направят на две и тогава нещата щяха да бъдат наистина перфектни.

Бул. д-р Петър Дертлиев, бивш "Добринова Скала", по-бивш "25ти конгрес на КПСС" и най-бивш "Булевард Б" - още една от добрите страни в планирането на жк. Люлин, създаването на "околовръстна" улица за бързо придвижване без светофари. За съжаление участъкът между бул. Панчо Владигеров (бивш "Красная Пресня") и "арх. Г.Ненов" (постарому "Бул. Л") си остана с две платна във вече отвратително състояние (още от построяването му около кръстовището с бул. Индира Ганди има два участъка по 30 метра, които при дъжд предизвикват аквапланинг от събралата се вода), а застроените напоследък няколко сгради тотално барикадират разширяването му. Единствената възможност остава да се прави нов булевард успореден на Добринова Скала покрай или над Суходолската река - което пък е свързано с премахването на част или цялата зона около бившата Мототехника.

На Централна Гара трябва да се погледне не само от страната на подлеза, а и на огромното коловозно развитие - доста мащабен проект, обусловен от огромното количество пътнически и още повечето товарни влакове преминаващи тогава през нея. В момента сигурно и половината коловози не са нужни. Трябва да се отбележи и, че почти по цялото продължение на първа линия (Околовръстното, Бакърена Фабрика, надлез Надежда, надлеза над Владайска Река, мостовете Чавдар и Черковна, Подуене, бул. Брюксел и Христофор Колумб та чак до преминаванетона Околовръстното при Казичане е направено с надлези с изключение на бул. Обелско шосе (където от миналата година има автомобилен подлез) и един прелез след гара Искър
« Last Edit: 15.06.2007, 19:29:34 by etnies »

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
Булевард Сливница - дори тогава е изглеждал грандомански с тези 2*4 ленти. Разказвали са ми, че преди в участъкът покрай реката Сливница е била само южното платно, а на мястото на северното е имало къщи. Тесният участък между Опълченска и К.Величков вече е преодолян. Сливница не е имала късмета да стане "западното Цариградско" по някои обективни причини - среща се много по-често с други големи улици, при това  за безконфликтното преминаване наличието на реката усложнява много задачата, а дори и до момента тези 2*4 ленти поемат трафика (с изключение на частта след Ботев) донякъде и благодарение на една от първите (или може би първата) в България "зелени вълни". Светофарите на Оряхово и Русе трябва да се заменят с пешеходни подлези и изграждане на някакво съоражение на Кукуш би направило скоростен участък от К.Величков до Орион.
Това Сливница/Европа да се превърне в западното Цариградско ще става все по-нужно с годините и ще "отпуши" движението от/към Люлин. Освен това перфектно ще си сътрудничи с бъдещите рингове. Необходимо е изграждане на участък изцяло с кръстовища на две нива от Околовръстното до Опълченска и на трасе за транзитния поток на нивото на канала (от кръстовището с Опълченска нататък, такива идеи вече е имало), както и замяна на всички пешеходни светофари с пешеходни подлези. Наистина ме учудва предвидливостта, с която са направени 2 по 4 ленти навремето, но не бива да забравяме, че това е само по канала и има участъци, които са доста по-зле. Например трасето от моста на Захарна фабрика  до К. Величков (бивш Вълчо Иванов) разполага само с 2 по 2 ленти и направо реве за ремонт барабар с моста.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Quote from: blagun
В тази тема предлагат да оценим смисъла, положителните и отрицателните страни на големите инфраструктурни проекти в София, реализирани през 70-те и 80-те години.

Цариградско шосе (бул.Ленин) -...
Бул. България ...
Естакадата до аерогарата - бул.-Брюксел ...
Бул. Вл.Вазов ...
Ботевградско шосе и пътен възел "Гара Подуене"...
Източна тангента ...
Бул.Сливница/Кирил и Методий (между Опълченска и К.Величков) ...
Тунел Западен парк-Люлин ...
Централна гара...
За метрото, трамвайните и тролейните трасета имаме други теми.


Като друг голям инфраструктурен проект от соца е околовръстното шосе на София и най-вече источната му част от отклонението за село Лозен до село Чепинци, която е с две платна като магистрала, както и участъците при бизнеспарка в Младост (недовършена) и детелината при бул. България. Трябваше още при самото построяване цялото околовръстно да бъде с две платна или поне от детелината с бул. България до село Чепинци. Добре че в момента правят опити да разширяват околовръстното от детелината с бул. България до бул. Симеоновско шосе. А гледам и при разклонението за Банкя от околовръстното от страни масово ровят за строежа на АМ Люлин. А при моста пресичащ линията за Пловдив/Бургас защо се бави строежа на второто платно?
« Last Edit: 27.06.2007, 23:10:15 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: AROS
както и участъците при бизнеспарка в Младост (недовършена) и детелината при бул. България.
Мисля, че строежът на Околовръстното южно от Младост и на бул. Ал.Малинов (тогава Людмила Живкова) беше свързан с провеждането на асамблеите за децата и зимната олипмиада (1992 или 1994). След като олимпиадата се провали, всичко беше замразено. От този период са и разкопките по недовършения и досега жк Малинова долина - южно от Студентския град.
За хубаво или за лошо, доста от инфрапроектите имаха замисъл за представителност и подобряване обслужването на партийната върхушка и гостите от "международното работническо и комунистическо движение". Примери - детелината на България и Околовръстното плюс отсечката пред резиденция "Бояна", естакадата от летището, пътят до Банкя през Иваняне, до голяма степен бул.България и АМ Хемус (построиха я до Правец и там "замръзна" за повече от 10 години).

На общобългарско ниво, сериозен проект беше пътният възел във В.Търново. На първия етап изведоха пътя Русе-Стара Загора извън града по 2 тунела и 2 моста. На втория етап, завършен по демокрацията, при много сложен релеф направиха пътен възел на 2 нива с пътищата за София, Варна, Русе и Стара Загора, както и за влизане в центъра на града.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Много проекти останаха замразени от соца,а и 90-те години.Такива са бул П. Владигеров(разширението му ) от бул Ц.Йоанна до бул. Проф. А. Станишев и продължението му до метростанция Обелия. Повече от 10 години стърчаха стълбовете за пробива на тб 6 от ул.Търново до бул. Проф. А. Станишев . Пряката естакада на бул??(Ал. Малинов) на исток от ХИТ в Младост още стои занемарена, самото метро до Сердика се проточи близо с 20 - 30 години.А в Дружба 2 незнайно защо продължават стълбовете за осветление на бул. Проф Ц.Лазаров към Дружба 5 и забиват в гараж Дружба, а положен асвалт между тях не е положен. Явно някога е имало проект за продължаване на бул. Проф Ц.Лазаров към река Искър, после покрай източната част на Дружба 5 да се свързва с Цариградското шосе или да излиза на разклона за Герман. А релсите от гара Искър до моста при Горубляне, както и тези в Младост зад Била стърчат 20 години. Ископа при химическия факултет за някаква метростанция(???).Планирани и неосъществени проекти- разширение на път Е-79 в Княжево или строежа на АМ Люлин, който почна скоро, естакада на бул .Сливница от К. Величков до ул.Кукуш и от ОРИОН до след гр. Божурище и от там магистрала до Калотина и Ниш, тунел под Петрохан и Шипка,нови жп тасета, като такова от Ловеч до Карлово или от Берковица до Сливница, та дори и теснолинейката до Рилски манастир. А колко тъпо е че навремето при строежа на бул.България не са продължили естакадата към Черния кос или не са направили пробив на бул.Кюстендил до царБорис трети при пазара на Красно село.

katani

  • Guest
Quote from: blagun
Ботевградско шосе и пътен възел "Гара Подуене" - в началото на 80-те пред гара Подуене беше същински хаос, даже при тогавашното ниво на автомобилизация.
Може би малко трябва да се оптимизират светофарите на горното ниво - кръстовището е широко, може по-големи потоци да бъдат прекарвани оттам.
Усилено се опитвам да намеря информация за този проект. Както всички знаете същият е доведен до никъде - недовършени подлези, стълби и т.н. Да не говоря за гара Подуене, чиято пътническа част стои с недовършени три пътнически коловоза, а товарната с пустеещ цял Западен район на Подуене разпределителна (доколкото последните обекти изобщо са част от горепосочения проект).
Информацията ще я ползвам евентуално за написването на авторска статия за гара Подуене и прилежащия й район в списание "ЖП транспорт".
Предварително благодаря за каквото и да е инфо по темата!
« Last Edit: 04.07.2008, 13:20:55 by katani »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Ботевградско шосе и пътен възел "Гара Подуене"
Усилено се опитвам да намеря информация за този проект. Както всички знаете същият е доведен до никъде - недовършени подлези, стълби и т.н.
Не може да се твърди, че е доведен доникъде! Става дума за пътния възел между булевардите Ботевградско шосе-Мадрид и Д.Николаев-Ситняково плюс бул.Слатински. Връзките откъм Слатинска ги доизкусуряваха, но основната част на пътния възел си го пуснаха в срок и движението сериозно се промени.
Може би си нямаш представа, но ако видиш снимка на района от 1982 г., изобщо няма да го познаеш. При строежа даде фира даже кооперация на 4-5 етажа.

В началото на 80-те, даже и при рехавата автомобилизация тогава, на Ботевградско ставаха епични задръствания. Най-напред дръпнаха ТМ3 отсам гара Подуене (това още в 197* г.) и я замениха с тролей. После се насочиха сериозни инвестиции натам - горния пътен възел, бул. Вл.Вазов и по-късно - реконструкцията на Ботевградско. Тези мероприятия направиха този вход на София най-безпроблемният, въпреки че оттам влиза/излиза потокът от Северна България, подбалканските полета и Кремиковци.

VKolev

  • Guest
Под "доведен до никъде" имам предвид недовършен, а не нефункциониращ. Но не това беше молбата ми, а повече инфо за самия проект за реконструкция на района и най-вече ме интересува гарата, защото, доколкото съм чувал, гара Подуене е трябвало да разтовари тогава (80-те години на миналия век) пръскащата се по шевовете Централна гара. Затова е и допълнително построеният втори перон (частично довършен, но неползващ се), а така също и глухият първи коловоз (с неположен железен път).
В два броя на списание "ЖП транспорт" се прокарва идеята гара Искър да се модернизира и поеме пътническия трафик до близките на София градчета при положение, че Подуене е проектирана за това. Та това предизвика разсъжденията ми по темата...
Интересно ми е също и виждането на Вазовци за бъдещето на Подуене разпределителна - Западен район с оглед бъдещия контейнерен терминал откъм Искър и очакваното засилване на трафика през Подуене разпределителна. Или с други думи ще видим ли някой ден цялата Разпределителна функционираща на 100%.
Те такива неща...
« Last Edit: 05.08.2008, 16:48:59 by katani »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Не трябва да се забравят и:

...

Мостът над Бакърена Фабрика - зле проектиран, по-зле изпълнен, най-зле поддържан. При това изпълнен наполовина. Въпреки всичките си дефекти позволи да се избегне огромното чакане на прелеза в годините, когато влак минаваше през 30 минути. Мостът е трябвало да бъде предпоставка за скоростно трасе на мястото на ул. Адам Мицкевич (бивша Работническа Класа) между Орион и Ломското шосе свързана с изриването на част от копторите в Модерно предградие, самият мост и непостореното продължение на улицата покрай западната част на Връбница 1 до Ломско Шосе. На картата от 1988 дори въпросната улица западно от Връбница 1 съществува!
Сега този мост или трябва да се направи двойникът му, или да се разруши целия и да се направи подлез под влаковата линия.

...

http://www.aop.bg/case.php?mode=show_doc&doc_id=245548
Quote
Избор на проектант по обособени позиции за изготвяне на работни инвестиционни проекти за следните съоръжения: 1. Нов мост по ул. "Адам Мицкевич" при Бакърена фабрика
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Повечето идеи за ОУП са още от комунизма- 60-те и 70-те години. Имало е и проекта за северната тангента,която продължава като АМ София-Калотина-Ниш. Имая и западната тангента от орион към Надежда. има го и отклонението на бул. Рожън по трамвайното трасе към Илиенци, има и пробивът от Люлин 5 към Банкя. Само АМ Люлин я няма защото за нейното изграждане се взима решение по правителството на Иван Костов 1997-2000г.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Имаме много теми за това какви обекти ще се строят, но нямаме за това какво вече се е построило. Мисля че е хубаво да имаме и такава тема. Наскоро търсех инфо за година на строителство на даден обект и не можах да намеря. Тук ще систематизираме по години какво е направено в София! Ще отбелязваме само годините на завършване на обектите които продължават повече от една година!

Ето аз за какво се сещам на първо четене:   
(Инфото в този първи пост ще бъде допълвано)


1974
 - бул. Цариградско шосе - реконструкция в магистрален вид 2х3 и 2х4 плюс локални платна от Орлов мост до СОП, дължина 11,5 км;
 - бул. Мария Луиза реконструкция във формат 2х2 плюс трамвайно трасе от надлез Надежда до Лъвов мост, дължина 1 750 м;

1995:
 - бул. Александър Малинов - рехабилитация, 2х2 ленти от бул. Цариградско до ул Проф Ал. Балан, дължина 2 000 м
 - бул.Ботевградско шосе - реконструкция 2х3 от гара Подуене до ул.Летоструй, дължина 2 700 м.

1997
 - бул. Хр. Ботев - рехабилитация на пътно платно и трамвайна линия от 5-те кьошета до пл. Македония, дължина 570 м

1998:
 - Пътен възел Подуене - ново строителство
 - Моста над река Въртопо между Младост и Мусагеница 2х2 ленти плюс трасе за МД1, ново строителство, дължина 460 м
 - бул. Мария Луиза - Рехабилитация на пътно платно и трамвайно трасе на  от Лъвово мост до ул. Екзарх Йосив, дължина 620 м

1999:
 - бул. Христо Ботев - рехабилитация на пътно платно и трамвайно трасе  от бул. Сливница до Петте кьошета, дължина 1160 м
 - бул. Тодор Александров – ново трасе 2х3 ленти от ул Опълченска до бул. Хр. Ботев, дължина 480 м

2000:
 - Пробив бул. Иван Гешов – пътен възел с бул Цар Борис III, ново строителство
 - бул Сливница – рехабилитация 2х4 ленти от ул Опълченска до бул.К.Величков, дължина 1 100 м
 - бул. Евлоги Георгиев - рехабилитация 2х2 ленти, от Орлов мост до Оборище, дължина 860 м
 - бул. Тодор Александртов – ново трасе 2х3 ленти от бул Хр. Ботев до бул. Мария Луиза, дължина 520 м
 - ул. Екзарх Йосив – реконструкция на трамвайно трасе
 - ул. Опълченска - реконструкция до формат 2х3 ленти от Руски паметник до бул. Ал. Стамболийски, дължина 670 м

2001:
 - бул. Константин Величков, рехабилитация пътно платно 2х2 и трамвайна линия, дължина 1 450 м

2002:
 - бул Мария Луиза – рехабилитация 2х2 ленти + трамвайно трасе от ул. Екзарх Йосив до ул Алабин, дължина 300 м

2003:
 - бул. Христо Смирненски рехабилитация на пътно платно (павета) и ТМ трасе, от бул. Ев. Георгиев до пл. Журналист, дължина 650 м
 - бул. В. Левски - рехабилитация 2х2 ленти от бул. Дондуков до Сточна гара, дължина 680 м
 - ул. Раковска – рехабилитация 2х2 ленти от бул. Ев Георгиев до бул Цар Освободител, дължина 1 420 м

2004:
 - бул. Панчо Владигеров – реконструкция до формат 2х3 ленти, от бул Царица Йоана до бул Сливница, дължина 980 м
 - бул Царица Йоана – рехабилитация 2х3 ленти от бул К. Величков до бул Вардар, дължина 1 150 м

2005:
 - ул Габрово – рехабилитация на пътно платно и трамвайно трасе от бул Сливница до ул Скопие, дължина 450 м

2006:
 - пробив бул Скопие – ново трасе във формат 2х3 ленти, свързващ ул. Габрово и ул. Подп. Калитин, дължина 650м
 - бул. Яворов – рехабилитация пътни платна 2х3 ленти от Румънското посолство до бул. Симеоновско шосе, дължина 1 900 м  плюс           рехабилитация на севрното платно 3 ленти от бул Симеоновско шосе до бул. Черни връх, дължина 1 800 м
 - ул. Опълченска – реконструкция до формат 2х3 ленти от бул М.Луиза до бул. Сливница 
 - бул. Мария Луиза – рехабилитация на пътни платна 2х3 ленти от Централна гара до депо Банишора, дължина 770 м
 - бул. Ал Стамболийски – рехабилитация на пътно платно 2х3 ленти от бул. М. Луиза до бул Хр.Ботев, дължина 450 м
 - бул. Скобелев – рехабилитация на пътно платно 2х3 ленти от Петте кьошета до Руски паментик, дължина 370 м
 - бул. Шипченски проход рехабилитация на пътно платно и трамвайна линия от Румънското посолство до ул. Н. Коперник, дължина 1 150 м
 - бул. Царица Йоана – рехабилитация 2х3 ленти от бул. Добринова скала до бул. П.Владигеров, дължина 1 600 м
 - бул. П.Ю.Тодоров – рехабилитация 2х3 ленти от стадион раковски до ул Героги Софийски, дължина – 860 м

2007:
 - пробив ул Обелски път, ново строителство 2 ленти, дължина 680 м
 - бул. Цариградско шосе – рехабилитация на пътни платна 2х3 ленти от бул. В. Левски до Алея Яворов, дължина 1 550 м
 - бул. Шипченски проход – рехабилитация на пътно платно 2х2 ленти и ТМ линия от ул.Н. Коперник до ул Ив. Димитров, дължина 750 м
 - ул. 8-ми декември, рехабилитация 2х2, частично 1х2 ленти от бул. Г.М.Димитров до ул. Акад. Ст. Младенов, дължина 920 м

2008:
 - Пробив ул. Пловдивски поле пробив – 2х2 ленти, дължина без моста 600 м
 - бул. Сливница – рехабилитация 2х4 ленти от ул. Опълченска до кръговото на Сточна гара, дължина 1 700 м
 - бул. Д. Николаев – рехабилитация 2х3 ленти от Сточна гара до гара Подуене, дължина – 1 800 м
 - бул. Ал. Стамболийски – рехабилитация пътно платно 1х4 и трамвайна линия от пл. Възраждане до бул. К.Величков, дължина 1 350 м
 - бул. Никола Габровки – рехабилитация 2х2 ленти, дължина 1 250 м
 - бул. Хр Ботев - рехабилитация на пътно платно и трамвайна линия от бул. Сливница до бул. Мария Луиза, дължина 630 м
 - бул. Ал. Пушкин 2х2 рехабилитация на  от Цар Борис III до ул. Даскал Ст. Попандреев, дължина 2030м
 - ул. Раковска – рехабилитация с ширина 3 ленти от бул. Цар Освободител до бул Дондуков, дължина – 370 м
 - ул. 202-а - рехабилитация 2х3 от н-з Надежда до ул. Каменоделска, дължина 2300 м
 - ул. Йордан Йосифов и Борис Стефанов - 1х2 ленти от ул. Акад. Ст. Младенов до ул. Ив. Странски, дължина 1 600 м
 
2009:
 - Пътен възел Симеоново – ново строителство на Околовръстното шосе
 - Околовръстен път – ново строителство 2х3 ленти + 2х2 ленти от Бояна до Симеоново, дължина 4 420 м
 - бул. Симеоновско шосе – рехабилитация 2х2 ленти от СОП до бул. Г.М.Димитров, дължина – 2 750 м
 - ул. Опълченска – реконструкция 2х3 ленти от бул Т.Александров до бул. Ал.Стамболийски, дължина 160 м

2010:
 - Драгалевски възел – ново строителство на Околовръстното шосе
 - бул. Брюксел – рехабилитация 2х2 ленти, дължина 3 600 м
 - ул. Панорамен път - рехабилитация 1х2 от ул. Беловодски път до бул. Цар Борис III, дължина 1 900 м
« Last Edit: 13.04.2011, 08:07:14 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
1999:
 - Рехабилитация на пътно платно и трамвайно трасе на бул Христо Ботев от бул. Сливница до Петте кьошета

Oт Петте кьошета до пл. Македония мисля че го ремонтираха някъде 1997 най-късно. Също така 1998 откриха бул. Царица Йоана от Билата в Люлин до кино Арена (булеварда беше нещо като продължение на ул. Пиротска)

ул. Опълченска от Руски паметник до бул. Ал. Стамболийски май някъде 2000 беше.
« Last Edit: 12.04.2011, 12:44:11 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Евлоги Георгиев от Орлов мост до Оборище го правиха 1999-2000г. някъде. Оборище от Евл.Георгиев до Васил Левски също я правиха тогава някъде. Ремонтът на Св.Наум също не го виждам, но не се сещам за точна година. През 2007 правиха и 8-ми декември.
« Last Edit: 12.04.2011, 13:19:36 by Repcho »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
други спомени:
1987:
Бул.Добринова Скала от Орион до сладкарница"Миньор", затваряне на ул.Орион в същия участък;
1989:
Люлинския тунел, тм трасе в Люлин и малко по късно пробива, локалното от Луи Пастьор до Добринова скала и новото продължение на Добринова скала от сладкарница Миньор до кръстовището с тунела;
1988:
Ремонт и мисля и разширение на бул. Европа от Орион до Милево Ханче;
Разширение на бул.Ситняково от гара Подуене до румънското посолство и прокарване на тм 20, малко по рано - реконструкция на бул.Шипченски проход и смяна на междурелсието с нормално;
1974:
Реконструкция на Цариградско шосе в магистрален вид 2х2 и 3х2 и с локални от Орлов мост до Църна маца;

Строежа на центална гара и разширение на Мария Луиза от надлез Надежда до Лъвов мост;

1993:Нов пробив моста на Бакърена фабрика западно платно;
1995:Бул.Ботевградско шосе реконструиран от гара подуене до ул.Летоструй;
ремонт на Опълческа между Мария луиза и Сливница1х2;
1996:
ремонт на Христо Ботев между Македония и Петте кьошета; Бул. Пиротски от Била Люлин до ул.Пиротска при пожарната академия до кино арена;
1998:
Пътен възел Подуене и моста над река Въртопо между Младост и Мусагеница;
1999: Ремонт на ул. Сребърна;
2000: Ремонт на Сливница между Опълченска и Констнтин Величков:
2001:
разрушаване на стария мост на Скобелев.
« Last Edit: 12.04.2011, 13:20:52 by AROS »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
1985: реконструкция на бул. Ломско шосе 1х4 + трамвайното трасе от ул. Хр Силянов до ул. Хан Кубрат, дължина 1230м, също и трамвайното трасе през целия надлез Надежда, до бул. Христо Ботев
199х: реконструкция 1х2 и обособяване на трамвайното трасе на ул. Скопие от ул. Щросмайер до ул. Подп. Калитин, дължина 630м

2007: рехабилитация на ул. Първа Българска армия 1х4 от ул. Резбарска до ул. Мара Бунева, дължина 1200м
2009: реконструкция и ново трамвайно трасе на ул. Ген. Н. Жеков 1х3 и 2х2 и бул. Бели Дунав 2х2 от бул. Рожен до ул. Царевец, дължина 2600м

2010: пробив на бул. Данаил Николаев 2х3 от бул. Мария Луиза до ул. Веслец, дължина 100м
« Last Edit: 14.04.2011, 22:33:09 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
1999:
 - Рехабилитация на пътно платно и трамвайно трасе на бул Христо Ботев от бул. Сливница до Петте кьошета

Oт Петте кьошета до пл. Македония мисля че го ремонтираха някъде 1997 най-късно. Също така 1998 откриха бул. Царица Йоана от Билата в Люлин до кино Арена (булеварда беше нещо като продължение на ул. Пиротска)

ул. Опълченска от Руски паметник до бул. Ал. Стамболийски май някъде 2000 беше.
Опълченска е до Стамболийски. Към Руски паметник се води Скобелев.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Не виждам Владимир Вазов от моста Чавдар до Ботевградско.
Не виждам и Патриарх Евтимий.
И дайте да се разберем - за развитие на софийската инфраструктура ли говориме или за преасфалтирани улици?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Идеята е да се събере информация за капиталовите инвестиции в инфраструктурата на София през годините. Те включват строителство на нови улици (булеварди), нови мостове, пробиви, нови възли и краъстовища, както и рехабилитацията на съществуващите такива. Разбира се развитието на вътрешнокварталните улични мрежи е безинтересно.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!