Author Topic: Развитието на софийската инфраструктура през годините  (Read 35027 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Това 95 за Ботевградско е крайната година. Началото е около 7 години по-рано.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Обектите които продължават повече от една година ще се отбелязват като начало и край или в няколко години!
1998:
 - Моста над река Въртопо между Младост и Мусагеница 2х2 ленти плюс трасе за МД1, ново строителство, дължина 460 м
2009:
  - Пътен възел Симеоново – ново строителство на Околовръстното шосе
  - Околовръстен път – ново строителство 2х3 ленти + 2х2 ленти от Бояна до Симеоново, дължина 4 420 м
2010:
 - Драгалевски възел – ново строителство на Околовръстното шосе
За начало на СМР по Въртопо би трябвало да се приеме 1986 - тогава (ако добре помня) доставиха металната конструкция на терен и така "отлежава" до към 1996, когато беше завършен грубия строеж. Мисля че, през 1998 моста все още не беше годен за преминаване с автомобил, това мисля се случи 1-2 години по-късно.
Южната дъга на СОП + пътните възли Симеоново и Драгалевци стартира през 2007-ма год.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
да допълня някъде 1990 югоисточния мост Чавдар, посока Герена и рехабилитиране с прокарване на ккм по ул.Острово.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Да добавя и ул. Резбарска от бул. Вл. Вазов към бул. Първа българска армия в средата на 80-те (май)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
1998:
Пътен възел Подуене и моста над река Въртопо между Младост и Мусагеница;
Нещо си се объркал пътния възел Подуене е много по рано 1990 година мисля.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
В сегашният си вид западната част беше завършена около 1994 год. (+/-1 год.). За източната не съм сигурен, но си мисля, че я довършваха по-късно.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
1998:
Пътен възел Подуене и моста над река Въртопо между Младост и Мусагеница;
Нещо си се объркал пътния възел Подуене е много по рано 1990 година мисля.
Пътния възел, където слиза 11,72,404 е някъде 1999 готов, а този на Ситняково Мадрид някъде 1992г.
Да вметна евентуално от 15 май 2011г. АМ Люлин, ноември 2010г. пътен възел Люлин.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1980
Бул.България, вкл.трамвайно трасе, подлези, детелина и участък от на околовръстното.

1984 Основна реконструкция и асфалтиране на бул.В.Левски и Патриарха от СУ до Руски паметник плюс подлези на СУ и Гурко.

1984Естакадата по бул.Брюксел

1987Бул.Вл.Вазов

1988 Бул.Ситняково от Румънското посолство до Гара Подуене, вкл.трамвайно трасе и подлези. Преди това - Шипченски проход от институтите на БАН до Момина чешма.

1995?Пробивът Гешов. Там някъде са и половинчатите реконструкции на Сребърна и Ал.Малинов.

1997 Бул.В.Левски от СУ до Дондуков

Тук не включвам изграждането на булеварди в строящите се панелни комплекси, както и реконструкции от по-малък мащаб като Дондуков и Кракра около английската гимназия.
« Last Edit: 14.04.2011, 22:35:03 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Гешов беше много по-скоро  :rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Стамболийски кога е строен, с трамвайното трасе до Западен парк? Някъде през 1952-ра, 1953-та. В една книга има снимка от 1954-та, като вече е завършен дори след Константин Величков.
1965-та, 1966-та някъде е Драган Цанков в днешният си вид с надлеза Дървеница.
Също там някъде, края на 60-те е построен и бул.Александър Малинов до Младост 1(тогава нагоре са били само полета, имало е само част от блоковете в Младост 1)като в самото начало, някъде до към 1973-та и тролейбусното трасе по него.
« Last Edit: 14.04.2011, 23:33:59 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
?1989г. - бул. Цветан Лазаров
1999г. - основен ремонт на Константин Величков - Възкресение.
Не знам кога са построени бул. Пейо Яворов и Никола Вапцаров, както и Симеоновско шосе, нека по-възрастните да кажат.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Няма смисъл да споменаваме булевардите в новопостроените (за времето си) комплекси, такива има навсякъде, безсмислено се задръства темата.
Алея Яворов е с Цариградско шосе (тогава бул.Ленин).

Упс, сега виждам, че имаме подобна тема с описание на инфраструктура, затова ще слея двете теми.
« Last Edit: 15.04.2011, 06:49:41 by blagun »

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Гешов беше около 1999-2001 г.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
а кога е построено софийското околовръстно, 60те години?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Бул.Черни връх с трамвайното трасе мисля, че е построен някъде през 1959-та година.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
15 май 2011г. АМ Люлин от драгичево до филиповци вече е в експоатация. Евентуално от средата на юни бул. Ломско шосе ще е рехабилитиран и готов за експоатация 2х2 без трамвайно трасе от Хан Кубрат до Бели Дунав.
« Last Edit: 26.05.2011, 14:01:25 by CKD »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Хан Кубрат до Бели Дунав.
« Last Edit: Today at 14:01:25 by CKD »
Драгичево и Филиповци се пишат със съответните главни букви  :P :D :P Извинявам се, но не се сдържах  :D :D :D
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Пък и от кога АМ Люлин стана част от Софийската инфраструктура ?  :bb:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Обръщам внимание да се пише по темата за МИНАЛОТО на СОФИЙСКАТА инфраструктура, и то - на по-значителните проекти. Ясно е, че с изграждането на всеки комплекс се е изграждал и главният му булевард, за трамвайните трасета също има отделна тема.

Като ми остане свободно време, ще поразчистя малко темата.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
"Магистрала за Витоша" - така е кръстен строежът на бул. България във вестник Вечерни новини от 1.8.1974г.: