Author Topic: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6  (Read 10431 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7640
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #40 on: 13.01.2018, 15:59:06 »
Според мен тб 7 трябва да се удължи до Гурко през Орлов мост, а тб 6 след завършването на МД3 - до Кино Одеон.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4574
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #41 on: 13.01.2018, 18:06:13 »
Така и двата тролея ще висят в блокадата между Паметника Левски и Одеон, макар и частично. :rolleyes: ТБ7 и в тази по Евлоги Георгиев. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12151
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #42 on: 14.01.2018, 09:08:13 »
Е нали уж след пускането на метрото ще се облекчи значително трафика, както и с подобряването на ГТ. Така че тези проблеми би следвало да отпаднат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9687
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #43 on: 14.01.2018, 10:05:32 »
Изпитвам сериозни и небезоснователни съмнения по този въпрос. Метро по „Цариградско шосе“ няма, а там е пълно с големи бизнес и търговски центрове, оставяме настрана, че това е вход/изходът на София с най-голяма интензивност на преминаване. Не виждам надежда за уреждане на случая „Орлов мост“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“ между „Орлов мост“ и „Граф Игнатиев“ в скоро време. Поне не и такова уреждане, за каквото говори „уважаемата“ госпожа кметицата ни. Това обаче не значи, че съм много съгласен с Пейчев, защото всички ще се съгласят, че за „Орлов мост“ и „Цар Освободител“ - „Васил Левски“ по-сериозен е проблемът с ръчното „управление“, а не със самата интензивност на трафика и също така смятам, че стратегията за борене на трафика с неувеличаване на транспортната задача през съответните пътни артерии е точно обратното на това, което наистина трябва да се направи, а специално за места като уневерситета и „Орлов мост“ е абсолютно недопустимо дори и да се помисля за подобни ходове. Там може да се мисли единствено за увеличаване на транспортната задача.

По-конкретно за предложенията. Казах, че за места като университета трябва да се мисли единствено за увеличаване на транспортната задача, но се съмнявам, че преминаване през „Сливница“ и стигане до „Гурко“ ще е успех, по-скоро обратното, защото дори и положението в зоната университета, „Гурко“, „Орлов мост“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“ да се подобри, трафикът там все пак ще остане по-интензивен от всички останали точки в маршрута назад, ще се трупат закъснения, а дори и разписанието да се разтегне и съобрази с пътната обстановка няма да има пълноценност на придвижване, няма да има закъснения, но няма да има и ускоряване на движението и всичко това само за обръщането на линията в участъка, в който тя ще е минимално натоварена, което не е честно спрямо чакащите пътници в зоната на оптимално натоварване. Те ще са потърпевши от подобно обръщане. Проблемът ако тази линия ще е 6 е още по-голям. 6 има няколко спирки повече в „Люлин“ и има по-дълг и бавен маршрут, защото стига до последната си спирка по схема с успоредни и перпендикулярни на „Сливница“ булеварди и завой на 90 градуса на „Добринова скала“ и „Проф. Александър Станишев“, докато извитият булевард „Джавахарлал Неру“ ускорява значително придвижването на 7 в „Люлин“. За удължаване на ТБ 7 до „Гурко“ през НДК обаче съм на 100% за. Варианти за 6 биха били ляв завой от „Васил левски“ по „Дондуков“, десен по „Кракра“, десен по „Оборище“ и десен по „Васил Левски“ по маршрута си или обръщане на паметника „Левски“, но и двата варианта изискват нова ККМ и са само хипотези, но пък ако се осъществят би било с един куршум два заека, защото спирка „улица Искър“ няма да остане без обслужване до най-близката голяма събирателна трафик точка - университета и 11 може да се прати до „Хаджи Димитър“, където 4 и 2 не стигат и в момента специално 4 е изключително натоварен в посока от и до „Хаджи Димитър“ след университета.
« Last Edit: 14.01.2018, 15:55:08 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #44 on: 14.01.2018, 10:48:16 »
При очертаващия се в дългосрочен план дефицит на тролеи надали удължаване със съмнителна полза е най-доброто. Имайте предвид, че ТБ8 си плаче за повече коли, ТБ5 ще бъде удължен към Младост-2, ТБ1 и 2 няма как да се режат. Да се надяваме, че няма да "забравят" да върнат ТБ7 през Руски паметник до Одеон (или още по-добре - да пратят тям ТБ6 вместо ТБ7).

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3862
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #45 on: 14.01.2018, 13:00:02 »
Да не бяха бързали с рязането на Икарусите. Нищо не костваше добрите екземпляри да останат в движение и дефицит на тролеи нямаше да има.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6850
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #46 on: 14.01.2018, 20:58:30 »
След построяването на МД-3 тб.2 си заминава...

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 343
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #47 on: 14.01.2018, 21:24:46 »
Проблема не бройката, а кой да ги кара. :angry:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9687
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #48 on: 14.01.2018, 21:33:49 »
Аз пък съм съгласен със закриването на 2. Все пак метрото ще е значително по-бързо от тролея, а от друга страна единицата е близо до „Хаджи Димитър“, а до Петте кьошета маршрутът ѝ следва плътно този на двойката в момента. Нужни са адекватни разписания, тарифна политика и улеснено прекачване. Принципно, когато не съм съгласен с орязване на наземния транспорт в полза на метрото, както не съм ако става дума за линиите от Централна гара до „Младост“ си го казвам. Трябва 4 да се актуализира за по-добро вътрешнокварталното обслужване на „Хаджи Димитър“ и да има инфраструктура, която да осигурява лесно и колкото се може по-безпрепятствено прекачване между 4, 1 и метрото в общата им точка на „Владимир Вазов“.
« Last Edit: 14.01.2018, 21:38:40 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #49 on: 14.01.2018, 23:06:25 »
Аз пък съм съгласен със закриването на 2. Все пак метрото ще е значително по-бързо от тролея, а от друга страна единицата е близо до „Хаджи Димитър“, а до Петте кьошета маршрутът ѝ следва плътно този на двойката в момента. Нужни са адекватни разписания, тарифна политика и улеснено прекачване. Принципно, когато не съм съгласен с орязване на наземния транспорт в полза на метрото, както не съм ако става дума за линиите от Централна гара до „Младост“ си го казвам. Трябва 4 да се актуализира за по-добро вътрешнокварталното обслужване на „Хаджи Димитър“ и да има инфраструктура, която да осигурява лесно и колкото се може по-безпрепятствено прекачване между 4, 1 и метрото в общата им точка на „Владимир Вазов“.
4 и за Дружба е важна и определено има нужда от скъстяване, иначе ще се превърне в тм23...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #50 on: 15.01.2018, 00:21:23 »
Има тема за промените при пускане на Линия 3. Не замърсявайте настоящата тема с оффтопик.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4574
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #51 on: 15.01.2018, 10:36:23 »
Надали има желаещи да се таралянкат с тролей от Люлин до СУ - времето за придвижване с МД1 е приблизително наполовина. Достатъчно е единият от тролеите да ходи до Одеон, така ще осигурява връзка с центъра без да се забива в блокади, другият да остане до Сточна Гара. За Хаджи Димитър е оптимално подсилване на ТБ4. При евентуално закриване на ТБ2 ще се наложи ТБ9 да ходи до Бъкстон за да има адекватно довозване съответно ще трябва и той да бъде подсилен. :rolleyes: За участъка Център по Хигиена - СУ е възможно евентуално подсилване на ТБ8 също ТБ8 може да бъде пренасочен към Сточна Гара или Кракра за намаляване на интервалите с по-малък брой коли. :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #52 on: 15.01.2018, 22:06:17 »
Аз пък съм съгласен със закриването на 2.
Аз не съм, метрото не спира на всяка керемидка, да не говорим, че с прекачване времето винаги се удължава и никакъв аргумент за закриване или разреждане на какъвто и да е наземен транспорт, след откриване на МД3 не стои, защото това, което натвориха след МД1 и МД2 е достатъчно.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #53 on: 15.01.2018, 22:13:30 »
Вместо удължение на люлински тролей по Васил Левски по-смислено би било да се направи ККМ на кръговото на Лъвов мост и ТБ11 да се удължи дотам.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2490
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #54 on: 15.01.2018, 22:51:05 »
Вместо удължение на люлински тролей по Васил Левски по-смислено би било да се направи ККМ на кръговото на Лъвов мост и ТБ11 да се удължи дотам.
А защо не до Пета градска?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13556
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #55 on: 16.01.2018, 01:12:30 »
Вместо удължение на люлински тролей по Васил Левски по-смислено би било да се направи ККМ на кръговото на Лъвов мост и ТБ11 да се удължи дотам.
А защо не до Пета градска?
Имаше подобен опит с ТБ3 през 2006 г. - тотален провал. Но той стигаше само до Сточна гара, може би до Паметника Левски и СУ ще е по-популярен.
« Last Edit: 16.01.2018, 01:18:36 by blagun »

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #56 on: 16.01.2018, 15:47:15 »
По-скоро ТБ 5 да мине през Сточна гара на път за надлез "Надежда", а тб 6 и 7 да са двете до "Одеон".

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4574
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #57 on: 16.01.2018, 15:59:09 »
ТБ5 през Сточна Гара не е удачно решение освен при крайна необходимост поради ремонти - губи се връзката с НДК и Одеон, освен при евентуално сериозно сгъстяване на ТБ8 също така към Сточна Гара няма пътникоток за такава редовна тролейбусна линия в пик. :rolleyes: При пренасочване на 6 и 7 едновременно се губят връзките на части от Люлин с Лъвов Мост и Сточна Гара - 310 и 309 минават периферно в Люлин за разлика от тролеите във вътрешността на комплекса. :rolleyes:

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #58 on: 16.01.2018, 16:40:14 »
При всички положения, предложението ми е в комплект с редовен тб 8, за да не се губи връзката с "Одеон" и НДК. ТБ 11 го виждам съединен с ТБ 4 по следния начин: Хаджи Димитър - СУ - по тб 11 до кръстовището на "Списаревски" и "Илия Бешков", оттам по нова връзка по "Илия Бешков" до "Цветан Лазаров" /касае се за около 200 метра ново тб трасе по съществуваща улица/ и оттам по тб 4 до края. Курсът на една такава линия (4+11) би трябвало да е равен на този на тб 4, увеличен максимум с 5 мин, като линията взема колите на двете сегашни 4 и 11 и постига нормален интервал на движение.
При това положение, по бул. Левски между "Дондуков" и Сточна гара остава само тб 5 и не мога да допусна, че ще пътува празна.
Да имаме предвид също, че когато в миналото е имало - временно, при ремонти - тб 5 през Сточна гара, тя обикновено е била празна, но - това е било в условия на дублиране с тб 11. А ако тб 11 се сдвои с четворката по гореописания начин, съм сигурен, че петицата няма да пътува празна.
Съгласен съм с маршрутните бележки относно тб 6 и 7. Честно казано - техните маршрути трябва да се определят синхронизирано с маршрутите на тм 8, А 309 и 310 и евентуална друга тб-линия, която да е по Сливница. И така излизаме извън рамките на настоящата тема. Само маркирам какво имам предвид: принципно намирам за по-ценна връзката на тб 7 с кино Одеон, отколкото по Сливница до Сточна гара. Но връзка с НДК може да осъществява и тм 8, ако се прати към басейна Спартак. Линия по Сливница също трябва да има, в допълнение към двата автобуса. Но може и някой от тях да се модифицира на територията на Люлин. При всички случаи, настоящата тема ще се окаже тясна за тази дискусия.
« Last Edit: 16.01.2018, 16:49:31 by Eliyan »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1735
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #59 on: 16.01.2018, 17:14:51 »
По-скоро ТБ 5 да мине през Сточна гара на път за надлез "Надежда", а тб 6 и 7 да са двете до "Одеон".

Имало е такива временни варианти за тб5, като е минавал по Столетов и Сливница, но няма нужда от тролейбус толкова начесто там. Получава се линия, която в края си към Младост е много по-натоварена от другия си край към Надежда, возиха се по 3-4 човека в тролейбуса. По скоро трябва да е от Надлеза надясно по Столетов и после наляво по Охрид за да е що-горе оправдана. Или направо двупосочно по Калитин и Охрид, с въртене в депото.
« Last Edit: 16.01.2018, 17:17:24 by fafan »