Уважаеми водачи на нови автобуси и тролеи. Ваше задължение е да отключвате прозорците, когато климатикът не работи. В сутрешен и вечерен пик, в преходните сезони (есен и пролет), автобусите се превръщат в газови камери. По високите седалки въздухът не достига за млад човек, да не говорим за болен и възрастен. Шофьори, кихащите и болни пътници, ще започнат да ви разболяват отрано. Вие си мислите, че като си отворите страничното стъкло, се проветрявате, но не е така. Особено тези от вас, които не обичат да отварят и първа врата. За да сте здрави вие и семействата ви, си правете труда да отключвате прозорците и да отваряте поне последните два. Скоро времето ще се затопли и пак ще трябва да пускате климатик, както и да заключвате само през горещата част на деня стъклата, а през останалата да ги отваряте. И пътници, и шофьори сме жертви на боговете на икономията, докато се сетят да въведат зимните разписания.
Много хубав и аргументиран призив!
Но това, което очаквам като отговор от някои водачи (или от някой от дежурните адвокати на водачите във форума), е че ние, пътниците, нямаме никакво право да им се месим как те да си управляват превозното средство.
Ние, пътниците, едва ли не трябва да боготворим водачите, че са ни превозили от точка А до точка Б.
Недай си боже да изразим някакви изисквания или коментари относно това как се е случило това превозване; дали е било комфортно; дали автобусът е изглеждал добре или прилича на обор; дали водачът нарушава правилата за движение или не; дали водачът използва технически нововъведения като разрешения за вратите и блокировки и т.н. Сакън!
Това автоматично ни прави неблагодарници...
Съжалявам, че аз съм човекът, който ви разваля представите (това е насочено към водачите с грешни нагласи), но социализмът отдавна е свършил и градският транспорт вече не е само превозване от точка А до точка Б. Градският транспорт е услуга.
И като при всяка услуга, предоставящият я трябва постоянно да следи удовлетвореността на клиентите си и да се стреми тя винаги да е висока!
И
ДА - клиентите са тези, които имат право да изискват как да им бъде предоставяна услугата. И вие трябва да се съобразявате независимо, че това означава да търпите неудобствата от използването на разрешения, например, или че ще трябва да редовно да се разкарвате из превозното средство по време на почивките, за да отключвате и заключвате прозорците (това, за което
tm0 говори).
Другото нещо е, че както всяка професия си има своите рискови фактори, така е и при вашата. А контактът с много хора е рисков фактор. Както всички хора се съобразяват с рисковите фактори при техните професии, така и вие трябва да се съобразявате с вашата!
И като финал, мога да отбележа, че като служители в общински предприятия, вие бивате осигурявани на реалните размери на възнагражденията и като цяло Кодексът на труда се спазва във вашите организации (за разлика от много частни организации). А самите възнаграждения са доста високи спрямо реалността в страната. Това, още повече, намалява правото да се оплаквате!