Проблемът с невъзможността да се диша при топло време и жега не е от сега. Преди 20-тина години един шофьор по 98 на МАН 29хх ми се скара защо отварям предния десен прозорец, след първата врата: "Тоя прозорец затова така съм го напраил, да не го отваряш, понеже ми омръзна всяка година по 10-15 инжекции.....". Пак по това време един на 0 305 по 84 ме сочи: "Е ся се качи у рейса, и отваря прозореца (беше третият отдясно, преди втората врата), моята жена вкъщи вече остаря и не може да ми прави масаж....." Много по-преди, в Икарус по 305, отварям първия люк, шофьорът: "Затвори го, ако обичаш - вие сте тука 15-20 минути, а аз - 12 часа." Даже на много Икаруси въпросният люк умишлено беше прее*ан, да не може да се отваря, както първите прозорци на Мерцедес-Юлие по-късно. Oще през далечната 1989-та, когато ни караха по три класа в Икарус на Жерково, да ни приемат пионерчета, помолихме шофьора да отвори люковете, той каза: "Назад може, първия не, понеже цяло лято мръзна." На Младежкия театър ватман по 20 излезе от кабината и също затвори първия люк. Един човек го попита: "Какво има?"а той "Нищо нема! Вие сте тука 10 минути, а аз 8 часа....". Та явно проблем с това, че на водачите им духа има, но в същото време не е вариант и вратата на кабината да се затвори, после масово автобусите идваха без кабини. Даже масово през лятото и ватмани, и шофьори, караха с отворена предна врата.....