Author Topic: Климатиците  (Read 105429 times)

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Климатиците
« Reply #500 on: 05.08.2022, 23:07:19 »
Междудругото в МАНовете в някои случаи също е жега, макар и с пуснат климатик, най-вече при новите от 2019г. Това може би са автобусите с най-слаб климатик от новите, поне по мои наблюдения. Затова в някои случаи си предпочитам стари возила с широко отворени прозорци поне да влиза някакъв въздух. Примерно - днес пътувах с 3283 по Цариградско и България и шофьорът си беше натиснал газта бая и вътре беше доста прохладно и влизаше въздух. Беше доста по добре отколкото на връщане с МАН 2019, в който едва се усещаше климатикът, че и се влачеше.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #501 on: 11.01.2023, 00:47:35 »
Титулярите на автобус 3148 пускат при студено време охлаждане в салона. Това е дългосрочна тяхна практика (още отпреди пандемията и в разгара на пандемията), защото държат прозорците заключени. Трябва ли всяко хрумване да се регулира от правилник или инструктаж срещу подпис? Напри. какво е нормална температура в салона, на фона на претъпкано превозно средство, заради задръствания от леки коли. Има и други автобуси от партидата 314- , при които в преходните сезони няма достъп на свеж въздух, заради заключени прозорци. В преходните сезони трябва да се забрани използване на климатик при автобусите! При тролеите виждаме, че тази практика води до допълнителни разходи за подръжка/ зареждане на инсталациите. При трамваите - съфорумци обясняваха защо охлаждането се компрометира от захранващата мрежа на сектори.
Предлагам всички своеволия да водят до качване на въпросните шофьри на дизелови автобуси поне 6 пъти месечно, т.е. да работят на други линии, на които дългите газови автобуси не се пускат! На серията 314- има други водачи, които имат проблем с разминаване с друг автобус по тесен път (в завои). Това е начинът да се усъвършенстват, а не се пишат на едни и същи линии.
« Last Edit: 11.01.2023, 00:54:31 by tm0 »
------------------------

Offline andrey

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #502 on: 21.07.2023, 09:44:19 »
На тези високи температури климатиците трябва по цял ден да работят. На електрическите автобуси не им е проблем да работят по цял климатика

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #503 on: 21.07.2023, 10:51:10 »
На тези високи температури климатиците трябва по цял ден да работят. На електрическите автобуси не им е проблем да работят по цял климатика

Ич не им е проблем, в 15.00 часа тока стига само до прибиране в гаража за зареждане.
Спрете си просташките мнения !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #504 on: 21.07.2023, 14:08:20 »
Електрическите автобуси са самоходни фризери през зимата и сауни през лятото - при непрекъснато работещо отопление или охлаждане не могат да изкарат цяла смяна на линия. Неслучайно техните събратя в Москва са с нафтови печки. :)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #505 on: 21.07.2023, 14:18:14 »
И възниква въпросът - при положение, че началниците са знаели за този проблем, защо не са взети мерки и просто такива електробуси да не бъдат купувани

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #506 on: 21.07.2023, 14:53:02 »
И възниква въпросът - при положение, че началниците са знаели за този проблем, защо не са взети мерки и просто такива електробуси да не бъдат купувани

Когато основен критерии е големината на рестото получаваме, каквото имаме!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Климатиците
« Reply #507 on: 21.07.2023, 15:03:24 »
Когато основен критерии е големината на рестото получаваме, каквото имаме!
В известна степен важи и “видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак”. Накупуването на електробуси в зората на масовото разработване на технологии в това направление, и то както в София, така и в по-малки населени места в България е лудост. Не могат да се поддържат трамваи на 30 години, подарени ни от Швейцария, ще поддържат китайски играчки… В някои градове в България до скоро ЗИУ-то беше най-модерното превозно средство или бус n-та употреба, днес в същия “бардак” имат електробуси, които като себестойност и технологии са непосилни за дълготрайна адекватна поръчка.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #508 on: 21.07.2023, 15:13:21 »
Когато основен критерии е големината на рестото получаваме, каквото имаме!
В известна степен важи и “видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак”. Накупуването на електробуси ..

Не съм съгласен! При осигурено целево външно финансиране на 80% от стойността на въпросните превозни средства би било дебилно да не се възползваш !


Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Климатиците
« Reply #509 on: 21.07.2023, 15:22:08 »
В Стара Загора гният “безплатни” автобуси, че и тролейбуси. В София докараха електровъшки, дето че се чудят къде да ги пуснат и ползват 2 броя за покриването на една предишна кола. Като нещо е безплатно, не означава юруш на маслините… Всички разходи и ползи ли са премислени в дългосрочна перспектива. Така и Ютонгите на Гришата ги взеха по по-ниска първоначална себестойност, но много по-висока обща такава, като се пресметнат и експлоатационните разходи след това. А в случая с електробусите нямаме само разходи, имаме и невъзможност да се експлоатират - няма части, няма квалифициран персонал за поддръжка… Колко Песи дремят ей така в депото и събират различни части от няколко трамвая да сглобят един в движение…

Като ми подарят безплатно Бугати, а след първите 10 000 километра трябва да дам шестцифрена сума за смяна на масла, филтри, гуми и т.н., за какво ми е!? Аз ще си направя кефа да го карам, ако събера пари и за горивото му и не даде фира по-рано от качеството му или някоя дупка, но в МГТ целта не е да си направим кефа докъдето изкара…

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #510 on: 21.07.2023, 15:36:55 »
В София докараха електровъшки, дето че се чудят къде да ги пуснат …

Да не се повтарям! Пазара предлага доста по-адекватни решения на условията на донорите, които са по-скъпи и въпроса с рестото е меко казано проблемен!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Климатиците
« Reply #511 on: 21.07.2023, 17:55:53 »
В София докараха електровъшки, дето че се чудят къде да ги пуснат …

Да не се повтарям! Пазара предлага доста по-адекватни решения на условията на донорите, които са по-скъпи и въпроса с рестото е меко казано проблемен!
То май рестото касае по-скоро комисионната за комисията, която одобрява съответната фирма. А поне според мен можеше да се инвестира в автобуси и тролейбуси, за които имаме и персонал и от които имаме нужда. Вместо нещо ново дето и ние не знаем какво да го правим, ама нали е модерно